המחזור השישי בספרד: בארסה יוצאת לפיחואן במוקד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/9/12.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://img688.imageshack.us/img688/1651/lgrealmadriddeporcelebr.Xxx

    שש-בש. בתחילת עידן מוריניו הייתה לה-קורוניה 'הקבוצה הראשונה לחטוף' ואז זה נגמר ב-6:1. העונה שוב דפור הייתה הראשונה לקבל בראש מריאל מדריד, הפעם 'רק 5:1'. התפוצצות ראשונה ולא אחרונה לעונה הנוכחית. הנק' חשובות מפז, כמה עצבים שוחררו אחרי שער היתרון של ריקי("הוא מאותם שחקנים שכובשים חמישה שערים בעונה ושלושה מהם נגד ריאל מדריד" - אמרתי או לא אמרתי?) - אבל היכולת לא מספקת.

    הוא ממש לא היה הגורם לניצחון אבל חייב להגיד משהו על סמי חדיירה - הבן-אדם בעל הבית במרכז השדה. ספרתי לו איזה 4-5 חילוצי כדור בחצי השעה הראשונה, כאלה שמנעו פאניקה ומתפרצות מיותרות של דפור. ומה נגיד על המסירה האדירה עם הפאלש לכריסטיאנו? גם אם חדיירה ייקח כדור מהשוער ויעבור את כולם בדרך לשער - אנחנו נחשוב שהוא נגר. לא הכי מהיר, לא הכי נוצץ - אבל רק עיוור לא ישים לבד להתקדמות שלו.

    נדבר על השאר בנק':
    * הבישול של מודריץ' לדי-מאריה - בידיוק מה שאנחנו צריכים. חבל שרוב הזמן השחקנים לא עושים תנועה נכונה\מפתיעה לעומק. הגיע הזמן ששחקנים נוספים יורידו מנטל ההבקעה על שלושת החלוצים.
    * כריסטיאנו עם שלושער קל אבל התעצבנתי על ההחמצות בהתחלה. הרי בקאמפ-נואו לא נגיע למאה מצבים. הבעיטה ברגל שמאל שארנזוביה עצר - משחקן כמו כריסטיאנו אני מצפה שיבקיע.
    * הייתה תחושה שהמשחק זורם הרבה יותר עם כניסתו של קאקא למרות שהוא לא היה גדול ואוזיל לא היה כזה חלש בסטנדרטים שהוא מעמיד העונה. אבל אוזיל נראה שמאבד את זה - אין להמעיט בעובדה שמוריניו זרק אותו לספסל כבר אחרי מחצית. אוזיל גם היחיד מהחלק הקידמי שלא מאיים על השער.
    * צ'אבי אלונסו - בישול גדול לפפה, בעיטה אדירה לחיבורים שכמה חבל שארנזוביה הציל. ובכל-מקרה לא חושב שהיה נכון לשתף אותו - לא יקרה כלום אם ינוח יותר, המשחק היה גמור.
    * עדיין לא מרוצה מהיכולת. עדיין רוב השחקנים רחוקים מיכולתם הרגילה. בשבוע הבא קלאסיקו. האללה מדריד!
     
  2. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Franco,

    אתה יכול להסביר בבקשה מאיזה בחינה הסגל של אספניול לא גרוע (בסטנדרטים של ליגה ספרדית)?

    ההגנה ומרכז השדה שלהם סבירים, אבל פשוט אין להם שום דבר יצירתי (מלבד סימאו בגיל 700) שלא לדבר על כובש שערים נורמלי מינוס. לפני שנתיים שיחקו אצלם קייחון ואוסבלדו. לפני עונה, וויס, קאוטיניו ואלברו ואסקז (שלפחות בספרד מחזיקים ממנו). היום פשוט לא נשאר כלום ושום דבר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  3. Gago Member

    הצטרף ב:
    ‏21/12/06
    הודעות:
    126
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התחזויות במטרה להרחיק שחקן זה דבר שמאוד מאפיין את בארסה.
    התחזויות על מנת לקבל עבירות/פנדלים זה לא דבר נדיר וקורה בהמון קבוצות מליגות שונות.
     
  4. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    ולכסח ולצאת בזול זה אופייני לקבוצות בליגה הספרדית נגד ברצלונה. להתחזות כדי להוציא אדום, בכל משחק שזה קורה ויוצא אדום, יוצא שאיכשהו זה הגיע לקבוצה שכסחה בלי סוף ויצאה בזול. שוב פעם להזכיר את הדוגמה הקלאסית של ריאל של מוריניו נגד ברצלונה מלפני שנה וחצי?
     
  5. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התחזיות במטרה להוציא אדום זה דבר שמאפיין מאד את ריאל מדריד. רק ששם מגוונים את זה גם עם אלימות.

    הנה עוד מבצע הירואי של לוחם החירות פפה בעורף האויב הקטאלוני:

    http://www.youtube.com/watch?v=UNrt6QeNx18


    אגב, דקה לאחר מכן, הוא דרך למסי על היד.



    נ.ב


    מתנצל מראש על כך שאני מערב עובדות דיון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/12
  6. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    הסגל שלהם אומנם לא גדול, אבל גם לא גרוע כל כך, הוא לא נופל מהסגלים של ראייו או ויאדוליד למשל, ועדיין הפריקוס עם נקודה אחת ב-6 נקודות ונראים כמו כלום ושום דבר.

    אליאס, אני לא בטוח שלפוצ'טינו אין מילה ברכש, נכון שהמצב הכלכלי של אספניול לא מזהיר, ופוצ'טינו לא האחראי הבלעדי לרכש, אבל בהחלט יש לו מילה ועם הוא רוצה שחקן הוא פונה לההנהלה ומבקש, ויקטור סאנצ'ס למשל זה שחקן שלא הייתי מביא להפועל ת''א, ואני די בטוח שההחלטה להביא אותו הייתה שלו, אחרת קשה להבין איך הוא פותח איתו בהרכב.

    בלי קשר, אספניול עם פוצ'טינו לא מתקדמת לשום מקום מאז שהוא מאמן אותה, אין שום יציבות, הקובצה משחקת כדורגל אפור ומשעמם, שחקנים עוזבים וגם שמעתי הרבה על אווירה לא טובה במועדון, והם פשוט חיביים רעינון על הקווים.

    ההנהלה של אספניול הודיעה שהיא נותנת גב לפוצ'טינו כרגע ומאמינה שהוא יוציא אותם מהמצב, פשוט לא מובן איך ממשיכים להאמין בו למרות שהקבוצה לא הולכת לשום מקום, ארנסטו ואלוורדה מאמן שהוביל אותם לאירופה ולגמר הליגה האירופית פוטר מישם ומאמן שלא הוביל אותם לכלום מקבל קרדיט, פוצ'טינו אגב מאוד מוערך במועדון ונחשב לגוארדיולה שלהם, למה? ה' יודע.
     
  7. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במבחן התוצאה, פוצ'טינו עשה עבודה לא רעה באספניול. צריך לזכור שכאשר הוא הגיע, הם היו במקום האחרון ונראו כיורדת בטוחה והוא הצליח להציל אותם (כולל ניצחון בקמפ נואו). בשנים שלאחר מכן הם אולי לא הבריקו, אבל גם לא הסתבכו בתחתית ואפילו היו קרובים לאירופה.

    צריך להבין, שבעונה של אספניול יש שתי מטרות עיקריות:

    1. לדפוק את ברצלונה.

    אספניול תחת פוצ'טינו היא הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה הספרדית במפגשים ישירים מול ברצלונה.

    2. לפתוח רגליים לריאל מדריד.

    אספניול תחת פוצ'טינו היא הקבוצה עם המאזן הגרוע ביותר בליגה במפגשים הישרים מול ריאל מדריד: שבעה משחקים, שבעה הפסדים, 21 שער חובה, אפס שערי זכות. ההפסד היחידי בתקופתו בפחות משלושה שערים, היה במשחק ביתי של אספניול שבו ריאל שיחקו בעשרה שחקנים 88 דקות.

    רוצה לומר, עד היום הוא עשה את מה שמצפים ממנו.

    רכש? נכון שיש להם קשיים כלכליים (כמו רוב הליגה), אבל ראינו קבוצות, כולל אספניול עצמה, עושות רכש טוב בסכומים מינמליים או דרך שחקנים שמגיעים בהשאלות (אוסבלדו, ווייס, קאוטיניו).

    עזוב השוואות לקבוצות שמשחקות באירופה, ראינו העונה קבוצה כמו סלטה מביאה את קרון דלי בהעברה חופשית ועד עכשיו הוא מצוין ומספק בדיוק את היצירתיות שחסרה לאספניול (וזו לא איזה הפתעה, הוא כנראה השחקן הדני הכי טוב היום). ראינו קבוצה כמו כמו מאיורקה מביאה את ג'באני דוס סנטוס. זו פשוט חוסר יצירתיות מצידם בפעילות בשוק ההעברות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/12
  8. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אתם נהנים להביא את פפה לדיון, ההבדל הוא שאין עוררין גם בקרב אוהדי ריאל פה בפורום שהוא שחקן מגעיל.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ענית בעצמך למה הסגל לא גרוע - ההגנה והקישור סבירים (על הנייר, בפועל ההגנה אסון בינתיים ופה לפוצ'טינו יש אחראיות). הייתי מוסיף שברמה מקומית ורדו הוא שחקן טוב ולונגו ממה שראיתי עד כה הימור מעניין. הבעיה הגדולה היא שאין לו מחליף סביר או מתמודד ראוי על חולצת ההרכב, סטואני למרות שתי עונות סבירות ליגה לדעתי שחקן מוגבל מאוד. אגב, גם השוער בסדר אם לא התייחסת אליו "בהגנה".

    לגבי היצירתיות אתה צודק שזו בעיה, אבל היחידי שמספק אותה בינתיים הוא דווקא ורדו, אולי הפורטוגלי ייכנס לעניינים בהמשך אבל בינתיים השחקן הכי טוב בחלק הקדמי של הקבוצה הוא עושה המשחק. אין ספק שהחלק הקדמי נופל, על הנייר ובפועל, ממרבית הקבוצות בליגה.

    בדיון המחזור בו אספניול עשתה תיקו ביתי עם בילבאו כתבתי קצת על הקבוצה והבעיות שלה, האמת ששם לא לקחתי בחשבון את סימאו שלא שיחק, אבל אולי יחד איתו (ועם מובאראק, החתמה טובה ומפתיעה, שחוזר מהשעיה) פוצ'טינו יצליח לשדרג את משחק ההתקפה האנמי של הקבוצה.

    אמת, אבל שאין לך כסף אתה מתפשר או מהמר, לפעמים תצליח ולפעמים פחות, לאורך זמן גם בעלי העין הטובה ביותר ייפלו. וכמו שאמרתי לעמי, ובשל תחום העבודה שלי אני יודע גם דברים שלא תמיד מפורסמים בתקשורת בהקשר של המועדון הזה (בין היתר), שאספניול עבדה קשה על חיזוק החלק הקדמי הבעייתי אך לא יכלה כלכלית להביא שורה של שחקנים שהציעו לה ובהם הייתה מעוניינת, שמלכתחילה השחקנים האלו היו כאלו שהוצעו אחרי "סינון כלכלי" ראשוני די חמור.

    הלך להם עם אוסבאלדו, הפעם נאלצו להמר על לונגו שהוא כישרון, אבל גם הימור גדול לאור חוסר הניסיון שלו. שלא לדבר על הגיבוי שלו שמבחינתי לא קיים.


    התחלנו עם "הכדורגל הלטיני"...

    דווקא הניסיונות לסחוט אדום מהיריב בהתחזות, לא צלילה להשיג עבירה, שאתה משייך ל"כדורגל הלטיני" (דבר שלא קיים), הרבה פחות שכיח בליגה הארגנטינאית והאורוגוואית מאשר מה שאני רואה בליגות הגדולות והמפעלים הגדולים באירופה. אני מניח שהליגות האלו נכללות תחת המושג "כדורגל לטיני" לכן בחרתי לציין אותן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/12
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210

    יש לו מילה בעיקר על התפקידים שהוא מעוניין לאייש, מעבר לכך הוא מציע בעיקר שחקנים מארגנטינה ומהליגה הספרדית, או כאלו שעברו שם בעבר, השאר לרוב מגיעים דרך המערכת עם אישור שלו (לא תמיד).

    בלי קשר, כמו שכתבתי לקייטע, אפשר אמנם לפגוע יפה ללא תקציב רכש מרשים, אבל להאשים רק את פוצ'טינו שהקבוצה אפורה זה מוגזם לדעתי - המועדון לא שמר על שחקנים מוכשרים שהיו בו בעבר, כי הוא לא יכול אבל גם אם כן זה לא קשור למאמן. המועדון לא הצליח להביא שחקנים התקפיים שהמאמן או המערכת המקצועית ביקשו והמליצו עליהם. מלכתחילה יש למועדון סינון כלכלי שמקשה על הרכש. שאני מחבר את כל אלו קשה לי לעלות על מוקד ההאשמה את פוצ'טינו במה שקשור לרכש (לגבי מה הוא מוציא מהסגל זה משהו אחר).

    אגב, אם אתה כן בוחר לשייך את הרכש לפוצ'טינו, בפגרה הנוכחית הגיע בין היתר לונגו (בינתיים נראה כפגיעה), מובאראק (בינתיים נראה כגניבה) וסימאו (שבמצב הנוכחי יכול אולי לתרום יפה). לצד הרבה שחקנים אפורים אחרים.

    --------------

    נכון שויקטור סאנצ'ס לא להיט ושהוא ביחד עם פורלין במרכז השדה יש לאספניול בעיה בהנעת הכדור, אבל בוא תגיד איזה הרכב אתה הייתה מעלה במקום פוצ'טינו ונראה מי המחליף האיכותי שיש לויקטור סאנצ'ס שישדרג את הקבוצה? אם ההרכב האלטרנטיבי שלך משאיר את פורלין כעוגן בקישור, הייתי ממליץ לך להתחיל להידבק להחלטה אחרת של פוצ'טינו כבעייתית (פורלין כסינקו).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/12
  11. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אליאס, ויקטור סאנצ'ס שחקן מצחיק ואין לו מקום בליגה הראשונה בספרד. נכון שלפוצ'טינו אין הרבה אופציות, אבל באנה הבינוני וגם טרחה עדיפים עליו, והם רחוקים מלהיות שחקנים מצויניים.

    לגבי ההחלטה של פורלין בקישור, זה גם החלטה הזוייה, לשחקן הזה אין שמץ של כדורגל ברגליים, והתפקיד שלו בכלל הוא בלם שם הוא לא רע יחסית לבלם של קבוצה תחתית, וזה עוד אחד מההחלטות הלא מובנות של פוצ'טינו.

    לגבי המאזן של אספניול מול ריאל, אז זה ניהיה ככה בעיקר מאז שפוצ'יטינו הגיע, לפני זה אספניול הייתה מנצחת ולפחות מקשה על ריאל הרבה יותר עם ואלוורדה על הקווים.

     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הנטייה שלך להקצין בביקורת על שחקן בשביל להוריד מערכו לא בהכרח עוזרת לחזק את טענתך (רייס, גודין, ו.סאנצ'ס). אני מסכים שהוא לא שחקן טוב, אבל מבלי להיות שחקן טוב יש והיו כמוהו הרבה בליגה הבכירה.

    אני הייתי נותן לטחרה לשחק במקומו גם כן, או מנסה קישור יותר התקפי עם טחרה במקום פורלין, אבל כנראה זו לא הסיבה העיקרית לכך שאספניול מקום אחרון.

    אגב, קולוטו חזר מהפציעה ואולי שייכנס לכושר יוכל לעזור להרגיע את ההגנה שנראתה רע לאורך מרבית המשחקים העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/10/12
  13. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    פפה מתמחה ב2 הסגנונות. כסחן וגם צוללן

    שחקן נוסף בשביל שנעזוב את פפה לרגע
    http://answers.bettor.com/images/Articles/thumbs/extralarge/Hyperactive-Angel-Di-Maria-leads-Real-Madrid-to-victory-191425.Xxx
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    סבבה הם מגעילים. סגרנו? ההגנה הכי טובה היא לא תמיד התקפה.
    רשמתי כבר שפברגאס מגעיל בזכות עצמו, לא המועדון שהוא משחק בו.