המחזור החמישי בבונדסליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י ג'ובאני אלבר, ‏13/9/07.

  1. Nevermore Member

    הצטרף ב:
    ‏17/11/06
    הודעות:
    1,841
    לייקים שהתקבלו:
    41
    אין לי שום דבר נגד דניאל ינסן, יוריצה וראנייש או לאון אנדראסן,
    אדרבא הם שחקנים שאני מעריך ואוהב, בעיקר את ינסן.
    אבל צריך להבין שהם שחקנים משלימים לכל דבר, וכשכולם משחקים ביחד אין פלא שהקבוצה נראית ככה...להוסיף את העובדה שבחוד משחקים שחקן מוגבל טכנית כמו סאנוגו ובול העץ אלמיידה בטח לא מבשרת טובות. אני לא מודע לכושר של כל אחד, אבל קשה להבין למה רוזנברג לא עלה בהרכב.

    משחק מהנה, שיכל להיגמר עם הרבה יותר שערים, וחבל על הברוטליות שנמשכה כל 90 הדקות. על סמך צילומי הטלוויזיה(המעולים אגב, הילוך חוזר לכל דבר מ-100 זוויות, פשוט תענוג) אפשר להשעות כמה שחקנים על כניסות מכוערות.
     
  2. נעם Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/06
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    56
    כמה שאתה צודק...
    בתוצאות כאלה אנשים שוכחים את הדרך ומסתנוורים שמהשערים.
    אבל ככה זה השנה. ככה הפסדנו נגד ביירן וככה הפסדנו היום נגד דורטמונד.
    יכולת ניצול מצבים מקסימלתי מול הקונוסים בהתקפה של ברמן. אתם באים בביקורת לסאנוגו (שהיה מתחת לכל ביקורת היום)? תראו כמה הוא מעורב במשחק! כמה הוא מנסה! סתכלו על אלמיידה הפרזיט.בעיטה הוא לא מסוגל להוציא מהרגל! קרדיט מוגזם ניתן לחלוץ המוגבל הזהולמרות שהוא נחשב לכישרון-על, אני אומר - יאללה לספסל!

    בכל מקרה פשוט ביזיון מה שהלך היום.דורטמונד שיחקו כל כך ברוטלי עד שאפילו דייגו איבד את העשתונות.
    דגן ובמיוחד טינגה האפס "קילקלו" את משחק הירוק בפאולים והתחזויות מגעילות ולמרות שקובה היה מצויין, הפקקים שהוא הכניס לטוסיץ שווה הרחקה,אפילו ליותר ממשחק אחד.
    שום עברה שמצדיקה אדום לא נעשתה על קרוסקה, אבל בעצם אוליי עדיף לחסוך את אנדראסן מהמשחק הבא גם ככה הוא תורם הרבה...

    ברמן דווקא החלה לשחק אחרי יצאתו של דייגו וינסן הראה כמו הוא אנדרייטד. חבל שההגנה שלנו כל כך נאיבית ומסתמכת יותר על התקפת היריב מאשר על יכולתה להגן.
    אשמה בילעדית מוטלת היום על שאף.

    אז ההרכב החסר לא מספיק לליגה ו5 שחקני הרכב מאוד חסרים לנו. ביכולת כזאת באמת אין מה לבוא לברנאבאו אבל מילא גם ככה אין הרבה ציפיות.

    פגיעה מוראלית קשה...לא רק לשחקנים
     
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אתמול הוכח שוב כמה השיטה של פליימייקר שכל המשחק עובר דרכו לא שווה כלום. במחצית הראשונה, שבה דייגו שיחק, ברמן לא הגיעו לשום מצב. בעיטה וחצי וגם זה רק ממצב נייח. כל כדור הולך לדייגו ולו אין עם מי לשחק כי האחרים הם רק המשרתים שלו, רק נותנים לו את הכדור וזזים הצידה. דווקא אחרי שהוא יצא ולא נותרה לברמן ברירה, אלא לשחק עם כל הקשרים שלה, פתאום הקבוצה הניעה כדור והגיעה למצבים ובעיטות. שוב הוכח שוריינש + יינסן + אנדראסן + באומן שווים יותר מאשר דייגו אחד. השיטה יכולה, אולי, לעבוד עם פרינגס ובורובסקי וחלוץ כמו קלוזה ביחד איתו (כי הם הרבה יותר טובים מאלו ששיחקו) אבל לא עם החומר שיש לברמן.
    וכאן אני מגיע לנקודה הכי חשובה לדעתי. רק תומאס שאף אשם בבזיון של אתמול. והקבוצה (במיוחד בחצי הראשון) נראתה כבזיון. אם שאף לא יודע שוורניש ינסן והשאר פחות טובים מפרינגס וורבסקי והשאר אז אין לו מושג מכדורגל. ואם הוא יודע ובכל זאת עולה לשחק בצורה כזו אז הוא (תסלחו לי) אדיוט. הרי כל אחד יודע שקישור וחוד כמו שנשאר לו (כרגע) הם לא מספיק טובים. כשאתה יוצא לשחק את אחד ממשחקי החוץ הקשים ביותר בליגה (ולא יעזור לאף אחד המגרש בדורטמונד הוא מהקשים באירופה ותשאלו את שאלקה (וגם באיירן)) עם קישור וחוד כל כך חלשים אתה לא יכול לבנות על נצחון בכל מחיר (היי, גם בימים רגילים לא בונים על נצחון בטוח בדורטמונד) ואתה לא יכול לשחק כל כך התקפי. במצב כזה חובה לוותר על חלוץ אחד ולשחק עם עוד קשר. רק עם חמישה קשרים כשדייגו טיפה יותר למעלה אפשר לשלוט בכדור מול קבוצה טובה. חייבים לצופף את האמצע ולנסות להבקיע במתפרצות או חצאי מתפרצות תוך הסתמכות על השחקנים בכנף (בעיקר מגינים) כשתמיד יהיה מי שיסגור אותם. ושימו לב, בכל השערים של דורטמונד היו אותו מספר שחקני התקפה מול אותו מספר שחקני הגנה או שהיה יתרון מספרי דווקא לשחקני ההתקפה. תומאס שאף חייב להבין שאין שום בושה להתגונן ולהצטופף במשחקים קשים. לצערי, הוא לא הבין את זה עד היום (גם בעונות הקודמות) ואין שום סיבה שהוא יבין את זה לקראת ריאל. ואז, אולי משחק ליון יחזור.

    ולגבי דורטמונד. הנצחון והמשחק של אתמול רק מרגיזים אותי. הקבוצה שיחקה מצויין, בדיוק כמו שצריך והראתה כמה היא יכולה להיות טובה. וזה מרגיז אותי, כי אני כמעט בטוח שזה היה מקרי ונבע רק מזה שכמה שחקנים ביחד תפסו יום טוב ולא מהוראות וכיוון של מאמן. לצערי, אי אפשר לסמוך על דול שזה היה משחק שלו ושהוא יפנים את מה שהיה וימשיך בדרך כזו.
     
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    כמה שטויות אני קורא כאן....

    קודם כל, כל מי שהתלהב מהניצחון של דורטמונד כמו שרשמו כאן צריך להבין שזה היה חד פעמי וזה היה כ"כ ניכר לעיין. גם השופט היה בצד של המארחים. למה האדום לאנדראסן? למה?
    וראיתי פציעות חמורות יותר כמו של קובה שמזכיר לי פולני אחר שמרשים מדי פעם צ'ירנובק של וולפסברוג.
    דורטמונד תפסו פשוט פראיירים.

    נלדו נראה הצל של עצמו ויותר מהבעיה של המגינים הוא הבעיה הגדולה של ברמן כרגע. נראה לי שהוא יותר עצבני ופחות רגוע, ולבלם זה אסור בתכלית. ומרטסקר מופקר שם במרכז ההגנה גם על ידי נלדו גם על ידי פסאנן שכרגיל היה חלש בחלק ההגנתי וכמובן טוסיץ שעד עכשיו לא הראה חוץ מכמה תיקולים חריפים מה הוא שווה.
    הפציעות של שחקני ברמן כמו פרינגס ובורבסקי פוגעות בעמוד השידרה של ברמן. דייגו בד"כ היה מקבל תמיכה של טורסטן או טימו תמיכות כאלו הוא לא מקבל מהמחליפים שלהם כרגע, וזה מה שמתסכל אותו. באומן וורנייאש זה ממש לא זה. ותיקון לאבי מלר, וורנייאש לא היה אף פעם העונה מעולה. שחקן אפור שמדי פעם נותן מסירה אבל חוץ מזה לא שווה אגורה. אני ממשיך לטעון שאין לו מקום בסגל של ברמן אולי קטובוס או בוכום אבל לא ברמן.
    סאנוגו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx הוכיח שוב את מה שנדב כל הזמן מדבר עליו, אנמי, לא מרוכז ובקיצור עוד שחקן שלא תואם את הרמה של ברמו. בכלל נראה שכל החלוצים של ברמן העונה על הפנים.

    ועכשיו בנוגע למשחק ביום שלישי. עצם ההשוואה שלכם היא אבסורדית. איך אפשר להשוות בכלל? כל משחק הוא סוגייה נפרדת. ואולי ברמן תתפוס יום גדול וריאל שחור? אולי..ואולי ברמן תבוא תשחק בונקר מגעיל ( בתיאוריה הכל אפשרי הרי) אולי...
    אבל להסיק כבר מסקנות לגבי יום שלישי זה תכונה מאד ישראלית, שנקראת לוזריות. שאני שומע כאן דיעות " כדאי להם בכלל לא להגיע" אני מודה למצי שצריך להודות שהראש הגרמני עובד קצת אחרת.
    בכלל לא בטוח אפילו סביר להניח שיהיה לברמן בכושרה הנוכחי קשה מאד לחלץ נ"ק במדריד, אבל לפסול אותם בגלל משחק יוצא דופן שקורה אולי 1 ל20 משחקים זה פשוט הזוי.
     
  5. Ribery 17 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/07
    הודעות:
    377
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראית את המשחק ?
    דורטמונד נתנה תצוגה במחצית הראשונה , פשוט ככה , מן הסתם בשנייה היא נרגעה ולא חיפשה את השער כמו בראשונה , אחריי הכול הם הובילו 3-0 !
    ובכול זאת הם הגיעו לכמה מצבים .

    במחצית הראשונה הם שטפו את המגרש , ולפניי הגול היו להם לפחות 2-3 מצבים .
    תוצאה מוצדקת , דורטמונד שיחקה כדורגל מצוין .


    כן , הוא היחידי שניסה , הוא לקח על עצמו אחריות ,יש משחקים שלא הולך עם כדורגל אבל צריך דברים אחרים כמו אומץ ,רצון , לחימה , את כול זה הוא נתן אתמול .


    ואגב , הטענות נגד סאנוגו לא ברורות לי , אתמול הוא היה השחקן היחידי בהתקפה של ברמן ששיחק טוב , וכן , אלמיידה היה חלש מאוד , רוזנברג גם , סאנוגו עשה כמה מהלכים טובים ובניגוד לשניים הקודמים גם היה מעורב במשחק , חלוץ טוב לידו והוא קורע רשתות .
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לאנדראסן הגיע אדום (כמו גם לדייגו) בגלל שהוא פגע בשחקן בלי כדור (ועוד כנקמה על ההתקלות ביניהם). אדום. אין לזה שום הגדרה אחרת.
    ואם כבר באנדראסן. אז הבחור הוא שחקן בעל פוטנציאל פנטסטי (למי שראה אותו בעונה שעברה) אבל עקב כל השטויות של שאף הוא איבד את הבטחון, את הריכוז והשלווה והוא עסוק בשטויות ובכסאח. וחבל.
     
  7. נעם Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/06
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    56
    אותי מדאיג יותר הסדנת חינוך ששאף מעביר לרוזנברג.
    ראינו מה קרה עם זידאן...
    ולכל אלה שטוענים שדורמונד שטפה את המגרש - אין לי בעיה להודות כאשר קבוצה שוטפת אותנו אבל זה לא קורה הרבה פעמים.
    משחקים שקבוצה שטפה אותנו הם ה2-0 של שאלקה עלינו שנה שעברה ה1-1 מול ביירן שממש הרגשתי נבזה שגנבנו גול והמפגש האחרון מול השוואבים שהיה ביזיון אמיתי.
    דורטמונד נהנתה מ80% ניצול מצבים וזה אומר שלהוציא את ההחטאה של קלימוויץ השוקיסט , אם ברמן הייתה נהנת מאותו ניצול היה נגמר 3-3 או 3-2.
     
  8. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    בחייך נדב, עבירה בלי כדור. אפשר להתווכח על זה, אני לא ראיתי שם משהו חמור.
    וחבל ששאף ממשיך לתת קרדיט לווניאש במקום לספק ביטחון לאנדראסן.
     
  9. נעם Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/06
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    56
    לירן, וורנייש מתאים יותר מאנדאסן לשיטת היהלום. אני האמת דיי מתרשם ממנו...
    הוא חזק בדו קרבים מוסר אדיר ואפילו בעל טכניקה לא רעה (ראית איזה מצב הוא הניח לסאנוגו).
    בכל מקרה אדום לא הגיע והאמת שעם הסגל הזה המשחק בשבת הבאה מול שטוטגרט הופך לספור גורלי וכמעט לא עביר.
     
  10. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    תמשיך להתרשם ממנו בדרך לאינטרטוטו
     
  11. ג'ובאני אלבר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/1/06
    הודעות:
    2,276
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אדון תומאס שאף הוא לא בדיוק הטיפוס המפנים. הוא הולך ראש בקיר עם שיטת היהלום שלו, שבשעת חסרונם של בורובסקי ופרינגס לא שווה מהומה. אני חושב שדווקא הקישור של ברמן זקוק לויתר עיבוי, נכון שורניאס הוא לא בדיוק השחקן הכי מבריק שניתן להציע, אלב כשחקן שנותן עומק לקבוצה ואם שאף ישנה מערך עוד אפשר להפיק ממנו תועלת.

    נכון שהמשחק של דגאן, טינגה ואפילו קרינגה היה ברוטלי מהרגיל, אבל ששחקני המבורג עשו דבר דומה לריברי לא שמענו אותך מתלונן.

    ברוטליות ואגרסיביות זה חלק בלתי נפרד מהמשחק, לומדים את זה בדרך כלל רק בדרך הקשה.

    אם זה היה משחק טוב של סנוגו אז אבוי להתקפת ברמן. אולי ראו איזהשהו ניסיונות של לחימה, אבל הוא לא עושה קולות של חלוץ, של סקורר קלוזה הוא לא וגם שאף יודע זאת אבל כרגע אין מה לעשות אז הוא חייב לשלב אותו.
     
  12. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    שתי התגובות האלה גורמות לי לחשוב שלא ראית את המשחק בכלל, דייגו הוצא עקב כרטיס צהוב וראו שהבן אדם היה עצבני ברמות לא נתפסות, תיקולים לא חוקיים ולא ספורטיבים בכלל. הוא לא נלחם בכלל הוא היה על המגרש כמו קונוס בשביל דורטמונד, קובה עשה מה שהוא רצה אתמול באגף ובאמצע המגרש של ורדר ברמן.

    נגד סאנוגו, הכל צריך להיות לך הכי ברור בעולם, איבודי כדור, עבירות מיותרות ובלתי ספורטיביות. לא יצר הזדמנות אחת לעצמו לשחקני הקבוצה שלו. הוא פשוט היה חושך אתמול.
     
  13. תומר22 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/2/07
    הודעות:
    3,097
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראיתי את רוב המשחק ונהנתי מאוד מהקצב והרמה(כרגיל). אני רק חייב להבין משהו: יש איזה "דם רע" בין הקבוצות? כי זה היה ממש מחריד מה שהלך שם. כל רגע בא מישהו אחר ודורך על שחקן יריב בלי כדור. אם השופטת הרביעית הייתה מתרכזת קצת במה שהולך על הדשא, במקום לפלרטט עם דול, היינו רואים לפחות ארבעה מורחקים במשחק.

    עוד נקודה די מדהימה, לפחות בעיניי, היא עניין השוער. השוער המחליף של דורטמונד שיחק והיה מצוין, איך ווידנפלר אמור לחזור במצב כזה, ואולי בכלל עדיף להשאיר אותו בחוץ. זו ממש תופעה בגרמניה(מהמעט שאני רואה): אדלר בעט את האנס יורג בוט מההרכב של לברקוזן, נוייר העיף את רוסט להמבורג, ולדעתי גם פרול הוציא בזמנו איזה שוער זר מההרכב של פרנקפורט. להבדיל ממקומות אחרים, השוערים הגרמנים מקבלים את הצ'אנס שלהם ומיד לוקחים אותו בשתי ידיים. באמת כיף לראות.
     
  14. ג'ובאני אלבר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/1/06
    הודעות:
    2,276
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בגרמינה זו באמת סוגייה מסקרנת כל עניין השוערים. זה מתחיל ממקומות כמו קרבות אגו בתוך הקבוצה ונעשה בעייתי מאוד בתוך הנבחרת, כך שאפילו דנו היום בבעייה שתיווצר עוד חמש שינם ומעלה בעמדת אפודת השוער הראשון.

    אין מה לעשות, כך זה הגרמנים, מגדלי השוערים הטובים בעולם.
     
  15. נעם Member

    הצטרף ב:
    ‏29/5/06
    הודעות:
    1,075
    לייקים שהתקבלו:
    56
    לכל אלה שטוענים שיש שנות מערך:
    שאף בנה את הקבוצה אך ורק לשיטת היהלום ולא משנה מה יקרה הוא ידבק בה.
    אין לו שחקני אגף מהירים ודריבליסטים אלה 2 פליימיקרים והמון קשרי 50 50 מצויינים.
    המשחק אתמול היה ביזיון אבל אסור לשכוח ששלד הקבוצה פשוט לא נכח.
    ברמן מאוד מתבססת על שחקני הכנף האחוריים שלה יחד עם הקשרים האמצעיים ולכן כששחקני הסגל השני שלה תופסים כל עמדה כזאת הקבוצה בבעיה.
    את העבודה שלו בבניית הקבוצה פרט אוליי להתקפה שאף עשה מצויין כיוון שהעומק בקישור ובהגנה מעולים אבל שוב זה מגביל אותך אך ורק לשיטת היהלום (פתרון אחר הוא להעלות כשרונות כמו לוניג מהנוער).

    אני מאמין שעוד יבוא הזמן וברמן תרוץ בפסגה והרי ששנה שעברה הפתיח היה כמעט זהה ובכל זאת הפכנו לאלופת החורף (לא שיש מה להשוות כיוון שביירן מפלצתית השנה).
    כיום בעיית החלוצים גורמת אפילו לחסרון של שחקן כמו הארניק להראות קריטי.

    והנה נק' למחשבה-אם הייתי שאף הייתי מכניס את אלברטו דווקא להתקפה.
    השחקן הראה שהוא יודע לעבור שחקן ואפילו 2 ובדרך כלל ב3 הוא נתקע. להכניס אותו כחלוץ נסוג (ראיתי שהבחור יודע גם לבעוט בברזיל) תיהיה הברקה ויכולה לפתור את בעיית החלוציים.