המזרח התיכון בראיה גלובלית

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Love Is Red, ‏24/10/14.

  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    יש הרבה דברים שגופים חשאיים של מדינות עושות וזה סודי, כמו המוסד, הסי אי איי וכו' ואם הן מתגלות בחלקן זו לא קונספרציה. לפעמים לא כזה קשה לזהות מהלכים של מדינות וזה כמובן לא רק צד אחד. ידוע למשל שהרוסים מסייעים לאסד במאבק ההשרדות מהיום הראשון ונמצאים פיזית בסוריה (הגיעו באוניות בתמונות שפורסמו אפילו במדיה המסחרית) ומעבירים נשק וחלקם גם נפגע בתקיפה שלנו מלפני שנתיים בערך, כמה מדענים רוסים נהרגו. כמו כן גם חיילים אירנים וחיזבאללה נלחמים בסוריה ובעצם הכוח העיקרי שמחזיק את שילטון אסד. לא הכל נאט"ו, גם רוסיה מגיבה למהלכים.
     
  2. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
  3. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הנה גם כאן, מה לגבי זה?

     
  4. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אךךך אךךך בדיחה מי שחשב שבאמת מישהו רצה הסכם עם אירן. לא האמרקאים ולא האירנים, הכל היה משחק. הנה חמינאי שם סוף למשחק ומכנה את אובמה שקרן, הסיפור נגמר. האומה האמרקאית סיימה דרכה בעולם, אף אחד לא שם עליה. היא רוצה את המלחמה עם אירן ורצתה להפיל את ההסכם בשלב כלשהו ולהאשים את האירנים אבל אלו היו חכמים יותר וחשפו ראשונים את הקלפים. מלחמה לאמרקאים לא תלך כי סין ורוסיה לא יתנו לה להתחיל עוד מלחמות כמו שעמדו ובלמו אותה בסוריה. יכניסו את דאעש לאירן? שיכניסו. אין להם סיכוי גם ככה. אוי הייאוש, איך שאימפריות נופלות. הסוף של אמריקה מתקרב...
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    אני מקבל את הרושם שמי שמתאבד על ההסכם אלו דווקא מדינות המערב. האירנים מנסים לרמות כבר מעל לעשור והמו"ם הזה הוא סך הכל עוד אבן דרך באסטרטגיה שלהם.
     
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    בשביל דניס. הסינים הקימו בנק מרכזי וכל מדינות העולם עברו אליו. זה הבנק שהולך להחליף את הבנק המרכזי בארה"ב וברגע שזה יקרה, נגמר הסיפור של הדולר ושל ארה"ב.

    לארי סאמרס: אנו בנקודת מפנה בכוחה של ארה"ב המבשרת על עידן כלכלי עולמי חדש - גלובל - TheMarker

    At least 35 countries to join China-led Asian infrastructure bank - interim chief| Reuters

    נחש מי עוד עבדו נכון, הפנו גב לאמרקאים והצטרפו. כל הכבוד לביבי!
    Israel applies to become founding member of China development bank - Telegraph
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אין לדולר תחליף כרגע. הממשלה הסינית לא מספקת את הביטחון והאמינות שיש לממשלת ארה"ב עם הדולר, והכלכלה שלה תקרוס במידה והמטבע שלה יחליף את הדולר כמטבע הבסיס העולמי בשנים הקרובות.
     
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    וושינגטון איבדו הן את האמינות הכלכלית והן את האמינות הפוליטית ב 15 השנים האחרונות. אם הסינים לא היו מספקים אמינות, אף אחד לא היה עובר לבנק המרכזי שלהם, בטח שלא מדינות שפוליטית היו כל השנים כגוש מערבי חוסם המזרח כמו גרמניה ואנגליה שבורחים היום לנפשם מהאמרקאים. וושינגטון לחצו ואיימו על כל מי שיעיז לעבור וכולם סגרו עם הסינים. עד סוף השנה הבנק אמור להתחיל לעבוד, השבוע הם גם בנו מערכת SWIFT חדשה להעברות בנקאיות בינלאומיות כאלטרנטיבה לזו שאנחנו מכירים עד היום.

    ברגע שהסינים וההודים מנתקים את ההצמדה של המטבעות שלהם לדולר, הוא נופל במקום, חד וחלק.
     
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה בנק תשתיות, לסינים יש מלא כסף לשחק איתו. ואין לדולר שום בעיה ליפול, הסינים מפחדים הרבה יותר מהתחזקות של היואן, לא יקח הרבה זמן עד שהיצואנים המערביים יעבירו את המפעלים שלהן למדינות אחרות, אולי אפילו לאמריקה.
     
  10. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הם אומרים בפרוש שהבנק קם כאלטרנטיבה לבנק המרכזי בניו יורק וכולם למרות שהאמרקאים צועקים בטלפון לא להכנס, כולם נכנסים. מרקל הייתה לפני באזור החודש בארה"ב ולא נכנסה בכלל לאובמה. היא הלכה לפגוש כמה רפובליקנים עם אנשי כוח גדולים שעומדים מאחוריהם ואיימה עליהם שאם הם ינסו לחבל בהסכם מינסק בין רוסיה לאוקראינה, הבידוד שלהם ילך ויחמיר. האמרקאים מיואשים וממשיכים לשלוח נשק לאוקראינה ולמזרח התיכון כאילו שזה איכשהו יצליח לחלץ אותם כלכלית. עכשיו הם גם בשיחות עם מדינות עולם שלישי שהם לא דיברו איתם עשרות שנים כמו קובה ואירן. רמת הייאוש שם והאגרסביות גדולה מאי פעם וכולם מתרחקים מהם כמו מאש. זמנם עבר.

    אני יודע שאלו דברים קשים מאוד לעיכול, אבל זה מגיע. יותר נכון זה כבר כאן. אין יותר דרך חזרה.
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הם כנראה מאמינים שיש עוד דרך אחת אחרונה למנוע את הקריסה שלהם וזה להאשים את סין בהאשמות וליצור מלכותית מלחמה. זה יהיה צעד של טירוף וגם ככה זה לא ילך להם כי בשניה הדולר יתרסק והסיפור שלהם יגמר, הסינים תמיד יכולים לזרז את ההצמדה של היוהאן לזהב ולגמור אותם סופית. בנתיים האמרקאים עושים סוג של אמברגו שקט על סין, לדוגמא מבקשים מאינטל לא למכור יותר לסין http://www.pc.co.il/featured/182521/

    וכמובן גם לחץ פיזי מתון...
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    קשה לעיכול? אני מושקע הרבה יותר בעתיד של סין מאשר בזה של ארה"ב. זה פשוט לא נכון.
    איך בדיוק ההצמדה של היואן לזהב תגמור אותם סופית?
     
  13. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    קודם כל הם מחזיקים ב120 טרליון מאיגרות החוב של האמרקאים, הם יכולים להפיל אותם מתי שבא להם אבל אין להם שום כוונות ליצור משבר כלכלי עולמי (יפגע גם בהם). הם קודם יהפכו את היואן למטבע המסחר בעולם וכולם כבר איתם גם ככה. הם הצהירו שהמטבע יבוסס על זהב וכל שטר שיודפס יחוייב זהב מאחוריו. הם קודם ישקיעו את כל הדולרים שקנו בחברות וכו' ורק שיסיימו להשתמש בהכל, יתנתקו מהדולר, אלא אם כן האמרקאים יעשו צעד טיפשי ומסוכן והסינים שלא מרצון יצטרכו לעצור ולהפיל את הדולר עוד לפני כן כדי למנוע מהם לעשות משהו מסוכן.

    בכלל סין הפכה לצד השפוי העיקרי בעולם. לא שאני סומך עליהם, כי אני לא סומך על אף אחד בלשון המעטה, אבל כרגע בעולם הזה, הם הדבר הכי קרוב ליציבות שיש. הסעודים בכאסח עם האמרקאים וגם להם נמאס שהאמרקאים רק מסכסכים בין שיעים לסונים ויוצרים את כל המלחמות כדי להרוויח מהן במכירות נשק וכו'. הסינים הבטיחו לסעודיה ואירן שיקנו משתיהן נפט ושלא יתנו לאמרקאים לחמם אותם סתם אחת נגד השניה. היא תחזיק את שניהם בביצים ולדעתי גם תוצאות יגיעו יותר מהר ממה שנדמה לנו.

    לילה טוב, אחזור מחר. דיון טוב.
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    המדינה היחידה שקיבלה יותר החלטות טפשיות מהסינים לאורך השנים היא ארגנטינה. יש סיבה למה ארה"ב לא מבססת יותר את הדולר על הזהב, זאת שיטה די טפשית שמגבילה את הכלכלה לכמות הזהב.
    הסינים מתבססים על ייצוא של מוצרים זולים ושל מוצרים יקרים יותר שהורכבו בסין. הם מבססים את הכלכלה שלהם על ייצוא ולכן מוציאים סכומים חסרי תקדים על שמירת היואן נמוך. הם בעצם מסבסדים את הצריכה העולמית. ברגע שהיואן לא יהיה נמוך ביחס למטבעות אחרים החברות הזרות יוציאו את המפעלים שלהן מסין והמערביים יפסיקו לקנות סחורה סינית.
    לסין יש כלכלה חזקה ומשטר יציב אך עם זאת מושחת מאוד. הבנקים הסינים מסתמכים על הממשלה ומתנהלים על פי סטנדרטים של עולם שלישי. הם משתפרים זה נכון, אבל עדיין רחוקים מהסטנדרט של המערב.
     
  15. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אם הבנתי נכון, המטרה של הסינים להמשיך לשמור את היואן על ערך נמוך ולהמשיך להשקיע את כל הדולרים שלהם בתשתיות וזהב. היה להם באזור ה 200 טרליון דולר והם מצהירים עכשיו על 120 טרליון וכנראה שזה אפילו פחות מכך, הם משקיעים חזק מאוד כרגע ונפטרים מכל הדולרים שלהם.

    הם טוענים שיחד עם הרוסים, הם צברו כמויות אדירות של זהב שיכולות חצי מאה להתנהל עם שטרות מגובות מאחוריהם כמעט ללא הגבלה. זהב זה רק ערך סימבולי, כי המטרה היא בעצם שמאחורי כל שטר לא יהיה רק זהב אלא ערך אמיתי, אפילו אדמה, אנרגיה (נפט וגז) ונכסים. המטרה היא להפסיק את הדפסות הכסף הפקטיביות ויצירת חובות וגרעונות ונתינת קרדיט ללא הגבלה על ביסוס של כלום. כל מטבע יהיה חייב להיות מבוסס על אוצרות טבע, נכסים וכו', לא רק מטבע המסחר החדש שהסינים ילכו איתו. בהתחלה הכסף של כולנו יאבד ערך וזו תהיה התחלה לא נעימה בכלל, אבל לטווח הארוך המטרה היא ליצור יציבות ולהחזיר את האמון הכלכלי שאבד לאחר המשברים האחרונים.