המדריך ליורואיסט המתחיל

הנושא בפורום 'פורום יורו 2004' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏29/5/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוסיה שיחקה כחבר העמים, לא עם כל הלאומים של ברית המועצות, אבל גם לא רק רוסים.
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז לא יצאתי אידיוט לגמרי?
     
  3. MATERAZZI Member

    הצטרף ב:
    ‏12/2/04
    הודעות:
    343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו מה הקטע זה לא כזה מסובך:

    ברית המועצות > חבר העמים > רוסיה
     
  4. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה עם איזה דיון לשבדיה חביבתינו?
     
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי שכותב על הנבחרת בשעות אלו ממש יושב עליה, ובכל הימים האחרונים הוא השקיע בה על חשבון למידה לבגרויות... אני מניח שהוא יעלה את זה ביומיים הקרובים לפי קצב ההתקדמות שלו... אבל אני לא סגור על זה...
     
  6. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שמוליק, אני אחראי על העניין ואני ממש מנסה לסיים את זה כמה שיותר מהר אבל מה לעשות שזה לא בדיוק השבוע האידיאלי בשבילי להכין פרוייקט גדול כזה :-(

    אני מבטיח לנסות לסיים כמה שיותר מהר.
     
  7. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי האיצטדיונים - באופן כללי, לא אוהב אותם.
    רובם מאוד קטנים, כ-30 אלף מקומות. זה לא מספיק. לא לכזה טורניר.
    הם לא ממש מפוארים ומודרנים. יש כמה איצטדיונים יפים, כמו זה שבאביירו, אלבלדה (אגב, רק לדעתי הם מאוד דומים?), זה שבליירה, דרגאו ולוז כמובן, אך היתר משעממים משהו. האיצטדיון בבראגה נראה על הפנים, האיצטדיון בקומבירה מזעזע, הן מבחינת משטח והן מבחינת צורה, אנריקה סביר אבל לא מהיפים שראיתי, בסה מגעיל ואלגרב לא משהו בכלל.

    לפחות כולם אמורים להיות מלאים...
     
  8. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי מה שאני זוכר ספרד עפה ברבע הגמר לצרפת לא בבעיטות עונשין אלא התוצאה היתה 1-0 לצרפת אם אני זוכר נכון (או 2-1) ונשרק לטובתה של ספרד פנדל בדקה ה90 שראול בעט לשמיים, תקנו אותי אם אני טועה..
     
  9. ויסנטה123 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/4/04
    הודעות:
    90
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שמתי לב לעובדה שהפורטגלים דפקו את הספרדים עם האיצטדיונים הכי מכוערים שלהם.
    המשחק נגד ייון יערך באיצטדיון באסה.(שכונת התקווה של פורטוגל http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/blink.Xxx )
     
  10. Luis Fernandez Member

    הצטרף ב:
    ‏2/6/04
    הודעות:
    225
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חבל היה לפתוח דיון חדש אז אני יישאל פה

    אולי נעלה איזה מיני אתר שיהיה עם כל החדשות והסיקורים של כותבי הפורום ליורו מוכן לעזור בעיצוב

     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לא מסכים איתך, מה גם שאיך אתה יודע אם הם מפוארים או לא? מה גם שאני בטוח שהם מפוארים ומודרנים, אחרת אופ"א לא היתה נותנת להם את האירוח, ולכל איצטדיון חמישה כוכבים (דירוג איצטדיונים שכזה). מה גם שבפורטוגל צריך זלכור חיים רק 10 מיליון אנשים, ולחלק מהקבוצות שם, כמו פארנסה או בראגה, אין פשוט את המשאבים למלא כל משחק את המגרש (לפחות כיום) כל פעם בעונה, במיוחד ששנה שעברה ראיתי ביורוספורט שמספר הממוצע של הצופים בבראגה היה בין 5 ל-15 אלף. האיצטדיונים יפים מאוד, למעט אצטדיונה של בואבישטה (שנבנה בכלל בשנת 80)...והאיצטדיון בקוימברה. כל הכבוד לפורטוגל על הבניה על ההשקה, איצטדיונים יפים, במיוחד דראגאו, אלגרבה, בראגה, אלבלדה, לוז, האיצטדיון באברייו, האיצטדיון בליירה ואלפונסו אנריקה..כל השמונה אלו איצטדיונים שפה בארץ היו משווים אותם לאיצטדיונים מדהימים בעולם אם היו מוקמים פה...
     
  12. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי דעתי לא היה צריך לבנות כל כך הרבה אצטדיונים. בשביל היורו הזה בנו יותר מחצי מהאצטדיונים האלה, למרות שלטעמי 5-6 אצטדיונים זה בהחלט מספיק, ושיהיו הרבה יותר גדולים. ככה סתם משקיעים איזה 300 מליון יורו על כל אצטדיון, כשמרבית האצטדיונים יהפכו בפירוש לפילים לבנים (=מבנים אדירים שהושקע בהם הרבה כסף, אבל היום לא שווים הרבה), כשהם יימצאו בערים שהקבוצות שלהן מביאות לא יותר מ500 איש למשחק. במיוחד במדינה ענייה כמו פורטוגל לטעמי כל העסק הזה לא לעניין.
     
  13. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    קצת מידע קטן שהכנתי:

    פורטוגל

    פורטוגל ממוקמת בנקודה הכי דרום מערבית של אירופה, והיא אחת מהמדינות העתיקות ביבשת. פורטוגל הוקמה בשנת 700 לפני הספירה. בשנת 1140 המלך הראשון של המדינה אלפונסו הנריק, השיג למדינה את העצמאות שלה מספרד, וסיים שלטון כיבוש של יותר מ-300 שנה תחת הספרדים. הגבולות אשר קיימים היום, קיימים עוד משנת 1249, אז הוקמו בימי המלך אלפונסו השלישי.
    פורטוגל משתרעת על שטח בגודל של 94,152 קילומטר מרובע, ומחולקת לשני אזורי אוטונומיה. אזורה ומדיירה, הממוקמת הים האטלנטי. היבשת מחוברת לספרד בגבול הצפון מזרחי. עיר הבירה של פורטוגל היא ליסבון, וכל הארץ עצמה מכילה כ-10.5 מיליון תושבים.

    משטר המלוכה של פורטוגל נמשך עד 1910, אז נקטע לאחר מהפכה שהובלה בידי מאכאדו סאנטוס. רפובליקני שעלה לשלטון, אך ירד ממנו במהרה בעקבות בעיות כלכליות קשות. בשנת 1928 אנטוניו דה אוליבריה סאלאזר, הפך להיות שר הכלכלה ו-4 שנים לאחר מכן התמנה לראש הממשלה. סאלאזאר מת בשנת 1970, ו-4 שנים לאחר מכן משטרו קרס אחרי מהפיכה צבאית שהתנגדה לדיקטטורה. מזרח טימור ועוד מספר אומות אפריקאיות זכו לעצמאותן, והדמוקרטיה ששררה בארץ מאז 1974, שרדה עד היום. בשנת 1986 הצטרפו לכלכלת אירופה, שהפכה היום להיות האיחוד האירופאי.

    המרחק בין הנקודות הצפוניות ביותר בפורטוגל (בראגה וגימארייש) לנקודות הדרומיות ביותר בפורטוגל (פארו ולואל) הוא 600 ק"מ, והוא בעל נגישות של מספר דרכים: רכבת, טיסה ומכונית.

    ליסבון

    העיר ליסבון, בשמה המקורי אוליסיפו, נוסדה מהתיישבות מן הצפון, היכן שטירת סנט ג'ורג' עומדת כיום. היא נשלטה בידי הרומאים (195 לפני הספירה). עם יציאתם של הרומאים, פלשו הערבים ושינו את פניה של העיר. המלך אלפונסו הנריק הראשון, כבש את העיר בשנת 1147, וליסבון, שעד תקופה זאת היתה תחת חומות, התחילה להיבנות מעבר אליהם. לצד איומים מהספרדים, במאה ה-14, המלך פרננדו בנה מערך הגנתי חדיש בצורת חומה שנקראה צ'רסה נובה. ליסבון הפכה להיות הבירה של פורטוגל במהלך שלטונו של המלך אלפונסו השלישי.

    בליסבון אפשר למצוא את מגדל בלם, אשר נבנה בידי צו של המלך מנואל הראשון, זוהי יצירת אומנות של הארכיטקטורה הצבאית, מהמאה ה-16. זה נחשב לאחד מהבניינים ההיסטורים בפורטוגל.
    ארמון אג'ודה - נבנה בחצי הראשון של המאה התשיעית לספירה. תוכנן בידי קסאבייר פאברי וחוזה דה קוסטה סליבה. הארמון הפך להיות הבית הרשמי של משפחת האצולה בפורטוגל (1883-1889). הארמון כולל בתוכו אוספים מין המאות ה-15 ועד למאה ה-20 של כלי כסף, ציורים, פסלים, ריהוט וכלי חרסינה. היכל סאו בנטו - הפרלמנט הפורטוגלי, הוא הבית של שליט מן המאה ה-16, שאומץ בשביל המטרה הקיימת שלו להיום, עוד מהמאה ה-19. ההיכל שופץ לאחר 1895 ונמשכו עד סוף שנות ה-30. הלב של הבניין הוא מרכזו, בו נערכים הדיונים הפרלמנטרים מקום. טירת סאו ג'ורג' היא אחד המקומות העתיקים בליסבון. היא נכבשה בידי המלך אלפונסו הנריק, לא לפני שהיא נשלטה בידי 11 מדינות שונות. היא נשארה כמקומם של המלכים בפורטוגל עד 1511. היא היתה במקורה בניין הגנה של הצבה (המוזכר למעלה), אבל במצבת השנים היא הפכה אף לכלא. היא שופצה בין השנים 38-40, ומהטירה ישנו יופי של נוף המשקיף אל החלק העסקי של העיר.

    פורטו

    העיר פורטו נוסדה בסביבות המאה השמינית לספירה. הכפר המקורי שנוסד עודו שמור, מאז ימי קדם. תודו לרומאים העיר הרוויחה מבנים מרהיבים ונסללה דרך חשובה בינה ובין ליסבון ובראגה. השם העתיק של העיר היה קאלה, (Cale), לאח מכן הפך לפורטוקאלה, ובסופו של דבר הגיע למה שהוא קרוי היום: פורטו. במאות ה-13 וה-15 מדינות רבות היו קשורות קשרים מסחריים עם פורטו ואיפשרו מסחר ברחבי כל נמלי אירופה. עד אותן תקופות שצוינו, הנמלים של פורטו ווילה נודה דה גאיה היו החשובים ביותר במדינה. במאה ה-17 וה-18 החלו מדינות לייבא יין בעזרת קשרים עם בריטניה.

    את פורטו מחברים שישה גשרים מרהיבים, הנמצאים מעל לנהל דורו. בין השישה נמצאים הגשרים המופלאים של ד. לואיז הראשון וד. מאריה פיה, כאשר האחרון תוכנן בידי גוסטאב אייפל, ובמקור היה אמור לשמש כמסילת ברזל. שני הגשרים נבנו במאה ה-19, בזמן שפורטו התפתחה לה כעיר חזרה ותעשייתית בעלת מרכזים גדולים. אחד הדברים המדהימים הוא להסתכל עליהם מלמעלה, וממרחק רב ולהתפעל מן היופי המרהיב שלהם. תחנת הרכבת על שם ס - בנטו היא אחת מהבניינים היפים בעיר, והיא נבנתה בתחילת המאה ה-20. כמו כן ישנו בניין המכס הישן - שהיה שייך בעברו לנסיך הנרי, ונבנה בשנת 1894. פורטו ידועה גם כעיר של יין, ובין אחד מהנהרות שחוצים אותה, נמצא הבית לייצור יין בעיר, הנקרא קאלם (Calem). בניין הבורסה הוא אחד היפים בעיר. בין המוזיאונים שיש לעיר להציע נמצא גם מוזיאון של טראמים, הקיים בעיר עצמה משנת 1895.

    פארו ולואל (לא להתבלבל זה שני ערים, כאשר בגבול שלהם מפריד איצטדיון אלגרבה, שנקרא כך על שם המחוז שבו הן נמצאות.)

    הפוהניקאנס היו הראשונים שהתיישבו באלגארבה, ויש האומרים כי ישבו באיזור זה 1000 שנים לפני הולדתו של ישו. לאחר שגם הקארתגוניאנים שלטו בעיר, והתחלפו בפולשים המוריסים, השתלט על פארו, עיר הבירה של אזור אלגארבה, המלך אלפונסו השלישי בשנת 1249. שרידים לאלו ששלטו באיזור ניתן לראות על פי החומות העתיקים של העיר. בהרים בלואל, ישנם שלושה מגדלים מג'סטים, וטירץ לואל, אשר נלקחה בשנת 1249 בידי מסדר האבירים של סאנטיאגו. היא נלקחה על מנת לסייע למנהיג של המסדר שנמלט, וחיכה שם למלך אלפונסו השלישי, על מנת לכבוש את פארו. כחלק מהעצמאות החדשה של פורטוגל, איזור אלגארבה הוא איזור נפלא עבור פורטוגלים ותיירים לבלות בו את החופשות שלהם.

    אם כן פארו היא עיר הבירה של איזור אלגארבה, והיא משמשת כבירה זו עוד מהמאה ה-19. נמל התעופה בפארו בשנת 1965, נתן לעיר הזדמנות עצומה לשווק את התיירות ולהפיץ אותה פנימה אל תוך האיזור כולו.

    בשני הערים הללו, נראה כי יש מספר דברים ששווים הצצה, וסיור בערים לא צריך להימשך מיום אחד. ראשית אפשר לבדוק את טירת לואל, ערבית במקורה. הטירה בעברה היתה בעלת חומה מרהיבה, וחלקים ממנה עדיין יכולים להיראות כיום. היא שופצה במאה ה-13. אמרנו כי לואל היא מקום שרבים התיירים שבאים אליו, אחת הסיבות היא החופים שלו, דיונות מוזהבות, ומעיינות חמים הם בין הדברים הפופולרים במדינה. בנוסף אליהם, ממוקמים קרוב אל החוף מסלולי גולף, אליהם באים הגולפאים הטובים בעולם, אמנים, פוליטיקאים, וכן גם כדורגלנים. פארו מלאה בקאתדרלות וכנסיות כמו קאתדראל, שנבנתה ב-1577 עם השתלטות הנוצרים, והפכה מושבם של הבישופים הפורטוגלים. לעיר פארו יש קשר חזק לנהר פורמוסה, הנמצא באזור של שמורת טבע, ומערכת של לאגונות בצורות של איים, אשר משמים בתים למספר רחב של זנים.
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    דאייר, הדרישה הבסיסית של אופ"א היא שיהיו עשרה איצטדיונים...
     
  15. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וזו דרישה דבילית. גם במונדיאל לטעמי זה מספיק, ובטח ביורו שיש בו סך הכל 31 משחקים, כשחוץ מסיום שלב הבתים האחרון אין שום יום שיש בו יותר משני משחקים... ופורטוגל סך הכל זו מדינה דיי קטנה, ככה שכל האוכלוסייה כן נחשפת ליורו גם אם אין לה אצטדיון במרחק שני מטר מהבית...