הליגה הספרדית חוזרת:: מחזור ראשון לעונת 13/14

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏13/8/13.

  1. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    אתה צודק, אין מה להתרגש. כי איך אפשר להתרגש? אתה ראית כדורגל במשחק הזה? אתה ראית ספורטיביות? אתה ראית תחרותיות? ראית עניין?

    אני פשוט לא מבין איך אפשר למצוא משהו טוב בספרד. פשוט לא מבין. ליגה של שתי קבוצות. 0:6 במחצית לברצלונה מול לבנאטה, זה בעצם אומר הכל. אפס תחרותיות, אפס עניין. האלופה כבר נקבעה מראש. לאף אחת אין באמת על מה לשחק.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שתף אותנו, מי היא האלופה?
     
  3. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    ברצלונה או ריאל, מן הסתם.
     
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ובשאר הליגות, בהן אפשר לכאורה למצוא משהו טוב, יש יותר מ 2-3 אופציות?

    אז האופציה השלישית היא זו שעושה את ההבדל מבחינת העניין? או זה שפעם בכמה זמן אחת מהשתיים-שלוש קבוצות האלו מתחלפת זה הסיפור?

    באיזו ליגה אירופאית בכירה היה עניין על האליפות בעונה שעברה?





     
  5. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    האם ניתן להסיק מהודעה זו שלך שאתה לא מוצא משהו טוב גם בבונדסליגה?
     
  6. dorebl Member

    הצטרף ב:
    ‏15/8/13
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה הערות:

    1. המשחק של בארסה מלמד בעיקר על חזרת הרעב ועל כך שכצפוי, המאמן החדש של הקבוצה לוקח את השיטה של גווארדיולה-טיטו ומשכלל אותה באופן שבו הוא מפעיל את שיטת הלחץ של הקבוצה בעיקר. חוץ מזה אי אפשר ללמוד הרבה כי לבאנטה באמת מאוד חלשה.

    2. גם מהמשחק של ריאל אי אפשר ללמוד הרבה חוץ מזה שאיסקו, שהיה ברור שיש לו את הכישרון, הוא גם בעל המנטליות להצליח בריאל. אם הוא משחק עם כזאת חוצפה במשחקו הראשון הוא מתאים. שלוש נקודות תורפה בלטו - לריאל אין חלוץ, בנזמה כל הזמן נכנס לנבדלים, לא ברור למה לא החתימו את פלקאו אם יכלו, הוא היה עולה חצי מבייל ותורם כפול. בעייה שנייה הבלמים של ריאל מעט איטיים וזה מאוד בלט מול המהירות של שחקני בטיס ורק במזל לא עלה לריאל בגול ביותר ממצב אחד. שלוש והכי חמור, יש לריאל בעייה בקישור האחורי, מודריץ' וחדירה פשוט לא עצרו את המתפרצות של היריבה ולא אפשרו לריאל לשלוט במרכז המגרש כמו בארסה במשחק המקביל. חוץ מזה לא ברור שלריאל יש היררכיה ברורה וזה יהיה האתגר של אנצ'לוטי בשבועות הקרובים.

    3. יש יותר מדי דיבור על הירידה ברמה של הליגה הספרדית, אין ספק שזה נכון, אבל הגדלת הפערים בין קבוצות העילית לאחרות היא תופעה כלל אירופאית. הליגה האנגלית היא הליגה הטובה בעולם כי בניגוד לספרד בגרמניה בהן יש שתי קבוצות שהן שתי רמות מעל השאר, באנגליה יש 3 כאלה (סיטי, יונייטד וצ'לסי), אבל שימו לב למחזור הראשון ותראו איך הפער בין השלוש האלה לטוטנהאם, ליברפול וארסנל שעד לא מזמן היו צמודות אליהן הולך וגדל בתהליך שלא יסתיים להערכתי השנה אל יימשך ויתעצם. שלא נדבר על איטליה שבה זה נראה כמו יובה ועוד 19, אלא אם מילאן תתאפס על עצמה.

    בקיצור, מי שמחפש כדורגל שוויוני ואלופות מתחלפות מדי שנה, זה כבר כמעט ולא קיים יותר, מבחינת איכות, הכדורגל ממשיך להתקדם משנה לשנה ואנחנו נהנים מקבוצות עילית נהדרות, כדאי להתמקד ולהינות מזה כל עוד זה נמשך.
     
  7. ori b Member

    הצטרף ב:
    ‏18/6/07
    הודעות:
    81
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם האל, קריסטל פלאס ויתר קבוצות התחתית האנגליות היו סופגות תבוסה בקאמפ-נואו.
     
  8. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    אליאס ועומרי:

    ראשית, אם מסתכלים על הפרמיירליג לצורך העניין, אפשר למצוא שם הרבה יותר עניין מאשר הליגה הספרדית באשר להשערות מי תיקח אליפות. יש לך את צ'לסי, יש לך את מנצ'סטר יונייטד, יש לך את מנצ'סטר סיטי, ומלבדן יש גם את טוטנהאם ואת ארסנל שכן יכולות להתמודד בכבוד מול כל אחת מהשלוש הראשונות שהזכרתי. זאת בניגוד למצב העניינים בספרד. ולנסיה מסוגלת לנצח את ברצלונה? אתלטיקו מדריד ניצחה את ריאל בפעם האחרונה בליגה ב...? הנתון מספיק מביך כדי שאני לא אזכיר אותו.


    שנית, באשר לבונדסליגה ולדבריך, עומרי. לא ירדת לסוף דעתי. הביקורתיות שלי כלפי הליגה הספרדית היא האפס תחרותיות שיש שם. בחייך, נו. 0:4 אחרי 26 דקות. זה כדורגל? זה נראה כמו משחק של איסוף כספי תרומות, או לכל היותר משחק הכנה לעונה. ומצטער, אם מישהו כאן יצוץ וידבר על ה1:2 של ריאל מול בטיס אתמול, אני לא קונה את זה. אז לקח להם עוד שבוע כדי לתת בראש. אבל זה לא מעניין אף אחד חוץ מהאוהדים של אותן קבוצות. הליגה הזו מתה. אני אוהב ואוהד כדורגל מאז שאני זוכר את עצמי, ואף פעם לא מצאתי עניין במשחקים שהתוצאה היא חד-צדדית באופן כה בוהק ומתסכל. אז כס המלכות יעבור מקטלוניה למדריד וממדריד לקטלוניה. ההתרגשות בשיאה, ממש תחושות של משהו חדש באוויר.

    ולא אמרתי את מה שרציתי לומר באשר לבונדסליגה, אז הנה:

    מחד, אני מבין את הטענה שלך - בבונדסליגה יש כיום שתי קבוצות דומיננטיות, האחת אדומה והשנייה - צהובה. אבל, וזה אבל גדול: כל קבוצה, ואני חוזר ומדגיש, כל קבוצה (ואני ממש לא חי ב'לה-לה לנד') - מסוגלת לקחת נקודות לכל אחת מהן. אולי לא לקחת אליפות. אבל לפני שהעונה הזו מתחילה, לא חשוב כמה באיירן קבוצה אדירה, עם מאמן גאון, עם סגל שחקנים שמאיים על אליפות אירופה שנייה ברציפות - יש לפחות 6-7 קבוצות שמסוגלות לקחת היום אליפות בבונדסליגה. ככה, לפחות, אני חושב. אתם מוזמנים לחלוק על דעתי, לגחך, לבקר. אבל הבונדסליגה היא ליגה פי אלף תחרותית יותר מהקרקס שקורא לעצמו הליגה הספרדית.

    אתה יודע איפה ההבדלים הכי משמעותיים? בעניין ובבאז. אני אוהד כדורגל, אמרתי זאת כבר. אני אוהב לראות כדורגל. ואם יש משחק בין וולפסבורג להאנובר, אני אעדיף לצפות בו על פני משחק בין אתלטיק בילבאו לסביליה. על פניו - שני משחקים עם ארבע קבוצות "מרכז טבלה" (לפחות, כך, ההגדרה שלהן בתחילת כל עונה), אבל אם אתה חושב על זה פעמיים, אתה מבין שיש שתי קבוצות בספרד, בארסה וריאל, שלוקחות את כל תשומת הלב משאר 18 הקבוצות, כשמאידך, בגרמניה, יש אמנם שתי קבוצות דומיננטיות, אבל לעומת מה שקורה בספרד, אני ממש לא יכול לקבוע בלב שלם שאחת מהן תהיה אלופה משום שהתחרות גדולה יותר, ואתה לא תראה את באיירן או את דורטמונד מפרקות 0:6 במחצית. יכול להיות שזה יקרה פעם אחת, אולי אפילו פעמיים. אבל לא לאורך כמעט כל העונה.
     
  9. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    אולי לא שמת לב, אבל אתה בעצם מחזק את הטענה שלי.
     
  10. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,448
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    שהקבוצה שאתה אוהד מגיל קטן משחקת אז תמיד יש סיבה להתרגש מחדש. ולשאלה שלך אם היה אתמול כדורגל התשובה היא לחלוטין כן
    משחק הלחץ שאבד לבארסה בעונה שעברה בלט לעין אתמול, התרומה של פדרו ואלכסיס למשחק ההתקפה חזרה להיות אפקטיבית וגם הנפיקה שערים
    פברגאס נתן משחק גדול שהזכיר להרבה אנשים שביקרו אותו בעונה החולפת למה הוא עדיין כאן, ולבסוף השערים המרהיבים כמו בפלייסטיישן
    רק לגביי עניין התחרות אני מסכים איתך. הליגה אינה תחרותית וזה לא חדש, הפערים הולכים וגדלים והליגה למעשה מתחלקת לשניים. כשריאל ובארסה בליגה משלהן
     
  11. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    לגבי העניין של הקבוצה אותה אתה אוהד - אין מה להתווכח, מה שנכון - נכון. אבל העניין הוא עמוק יותר והרחבתי עליו למעלה.
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    באנגליה יש כמה קבוצות שלא נמצאות ברמה הגבוהה ביותר של אירופה. זה לא דוגמא למשהו טוב.
    אין ספק שהיכולת של לבאנטה אתמול גובלת בביזיון, אבל ישר אחרי זה ראינו קבוצה כמו בטיס שבכיף נלחמת באנגליה על מקום בליגת אירופה. הקבוצה השלישית בספרד לא פחות טובה מארסנל או טוטנהאם.
     
  13. hai80 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/08
    הודעות:
    1,299
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סיטי וצ'לסי חזקות יותר מריאל, ארסנל לא נופלת מאתלטיקו, טוטנהאם חזקה יותר מולנסיה... זה בכלל לא משנה הדרג ב' בספרד גם אם הם קבוצות טובות, הפער כ"כ גדול בין מקום 2 ל3 שזה מחליא. וזה אך ורק בגלל ערבויות הבנקים וזכויות השידור. ההתאחדות הספרדית חייבת להכנס לתמונה כבר הליגה שלהם מתה כבר 10 שנים
     
  14. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    נו, אז? האם זה מעיד על הרמה או העניין? בליגה הצרפתית היו שש אלופות שונות בשש עונות, וכל קבוצה יכולה לנצח קבוצה אחרת במשחק נתון. אני מבין שאתה נוטש את הבונדסליגה ועובר אלינו?
    למה מלבאנטה, קבוצה מפורקת שאיבדה המון שחקנים בקיץ תחת עננה של שחיתות, אפשר להסיק מסקנות, אבל מבטיס, שע"פ כל הדיווחים נתנה פייט ראוי לריאל בברנבאו, אי אפשר?

    באיירן איבדה בעונה שעברה 11 נקודות לאורך כל העונה. ברצלונה איבדה 14 נקודות (בארבעה משחקים יותר אבל זה 4 משחקים מול קבוצות תחתית). האם באמת כל קבוצה מסוגלת לקחת נקודות לבאיירן?

    מדובר פה בהעדפה אישית שלך, וזה זכותך, אבל להסיק מזה על כל אוהדי הכדורגל (והספרדים בפרט) זו פשוט התנשאות.
    אני אצפה גם במשחק בין וולפסבורג להאנובר וגם במשחק בין אתלטיק לסביליה.

    אז יאללה, נכניס קצת נתונים לדיון - בעונה שעברה, באיירן ניצחה בהפרש של חמישה שערים או יותר בשישה משחקים מתוך 34 (17.6%). לעומת זאת, ברצלונה וריאל, כל אחת, ניצחו בהפרש של חמישה שערים או יותר רק שלוש פעמים מתוך 38 משחקי (7.9%). כלומר, באיירן "דרסה" את יריבותיה יותר מאשר בארסה וריאל עשו זאת. אם נגמיש את הקריטריונים ונחליט לבדוק בכמה משחקים הם ניצחו בהפרש של ארבעה שערים ומעלה - באיירן עם 7 מתוך 34 (20.6%), בארסה עם 8 מתוך 38 (21.1%), ריאל עם 7 מתוך 38 (18.4%). כלומר, באיירן ובארסה עם אחוזים דומים, וריאל עם פחות. ואם נתעלם לרגע מריאל שלא באמת התחרתה על האליפות (ומאותה סיבה אני לא מזכיר את דורטמונד, שהיתה קרובה יותר למקום ה-13 מאשר לבאיירן), נראה שלבארסה יש הפרש שערים של +75, בעוד שלבאיירן יש הפרש שערים של +80 בארבעה משחקים פחות. אז מי באמת דורסת את הליגה?

    אה, ובקשר לשטות הזאת:
    מתי, עד אתמול, היתה הפעם האחרונה שבארסה או ריאל הובילו 6:0 במחצית בליגה? אני אצמצם לך את הבדיקה - זה לא קרה מאז שגווארדיולה מונה למאמן בארסה.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לנדון כשאתה מציג את זה ככה אתה שוכח שבאיירן הייתה קבוצה טובה בהרבה מבארסה וריאל בשנה שעברה.