הליגה הלאומית 2017/2018

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י הרצליה, ‏30/5/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    כן


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    לגבי הפועל חדרה- זה הסיפור המפורסם...
    היו ימים שהשרון היה חם יותר:)

    מעניין לגלות שעל אף העבר הארוך של מכבי נתניה והפועל חדרה – שתיהן פעילות בליגה מאז 1938 - הן שיחקו באותה ליגה רק במשך 13 עונות. כמובן, זה ב"אשמת" הפועל חדרה, ששיחקה בליגה הראשונה רק שמונה עונות בזמן שנתניה בילתה שם את מרבית זמנה. בפעם האחרונה ששתיהן נפגשו בליגה, זה היה בליגה הארצית, בעונת 1996-97, בזמן שנתניה ניסתה לחזור ללאומית. בסוף אותה עונה נתניה החמיצה את העלייה בשתי נקודות (אחרי הפועל אשקלון ועירוני אשדוד) בזמן שחדרה סיימה אחרונה והתחילה את מסעה בליגות הנמוכות שהסתיים רק בעונה האחרונה.

    כל זה הביא לכך שלא ממש נוצרה יריבות בין ה"שכנות" הללו. הרי דרבי השרון של נתניה הוא מול יריבה אחרת, הפועל כפר סבא. במהלך שנות ה-70 היה נראה שנוצרת יריבות שכזו, בשמונה העונות (הלא רצופות) שבהן חדרה שיחקה בלאומית, אבל היריבות התפוגגה כשחדרה הייתה במעמקי הארצית. אלא שבזמן הקצר שבו התקיימה היריבות, משחק אחד שנחרט בזיכרון הלאומי.

    את עונת 1977-78 פתחה מכבי נתניה בחגיגת שערים על הגב של בית"ר ת"א (שאחר כך, באותה עונת 1996-97, מנעה ממנה לעלות ליגה כשסיימה איתה ב-1 – 1 במחזור האחרון, אבל זה לא משנה ממש) וניצחה 5 – 0. הפועל חדרה, שחזרה ללאומית אחרי שנה בארצית, הפתיעה את הפועל ת"א 2 – 0. מחזור לאחר מכן שתיהן נפגשו במגרש בחדרה למשחק מול 6,000 צופים (ומצלמות "מבט ספורט"). בחצי השעה הראשונה חדרה שלטה במשחק, אך נתניה חזרה למשחק ותקפה במרץ.

    בדקה ה-74: מהומה. גדי מכנס שלח כדור עומק לאחיו שהעביר את הכדור לדוד לביא. לביא בעט מ-14 מטרים לכיוון השער, ישר אל הגוף והיד של הבלם חיים טל. השופט יוסף פינקלשטיין החליט שהיד שיחקה בכדור ולא ההיפך ושרק לפנדל. שחקני חדרה מחו נגד ההחלטה ועצרו את המשחק לחמש דקות שלמות. פינקלשטיין סירב לשנות את החלטתו, אסף את קווניו והלך לכיוון מרכז המגרש, מסמן שהוא הולך להפסיק את המשחק אם החדרתיים לא יירגעו. נוכח האיום, שחקני חדרה אפשרו לעודד מכנס לקחת את הכדור לנקודת ה-11, אבל לא אפשרו לו לבעוט. הם עמדו בדרכו, דחפו אותו, משכו בחולצה. פינקלשטיין פעמים הרחיק את שחקני חדרה ממכנס כדי לאפשר לו לבעוט. בסופו של מכנס הצליח לצאת לדרך, אך הבעיטה יצאה חלשה ועקומה, כיוון שהוא בעט בכדור עם החלק האחורי הפנימי של כף הרגל שלו. הכדור התגלגל החוצה לכיוון דגל הקרן וההזדמנות הוחמצה.

    עכשיו היה זה תור הנתנייתים לצור על השופט ולדרוש בעיטה חוזרת. פינקלשטיין שוב לא שעה להפצרות והורה לחדש את המשחק. כמה דקות ותוספת זמן נאותה לאחר מכן, המשחק הסתיים בתיקו מאופס.

    מכנס הספיק לתת לחדשות הספורט הסבר לפנדל המוזר שלו דקות לפני שעלה עם נבחרת ישראל למטוס בדרך לפריז, שם שיחקה מול פ.ס.ז'. (ונוצחה 1 – 2): הנחתי את הכדור לבעיטה, זזתי אחורנית, חשבתי על הפינה אליה אבעט. רצתי וממש לפני שבעטתי הבחנתי באבן שנזרקה לעבר הכדור. הכדור נע ממקומו ואני, שהייתי בתנופה, לא יכולתי לבלום ובעטתי. הכדור פגע בקצה האחורי של הנעל, סטה מן המסלול וברח מן השער". לפינקלשטיין, לעומת זאת, היה הסבר אחר: "מכנס יכול פשוט להודות: הרגל שלו נתקעה בדשא ולכן הכדור הוסט ממקומו. הייתי קרוב יותר מכל אחד אחר למקום האירוע ואני מעיד על כך שלא הושלכה אבן לעבר הכדור אותו עמד מכנס לבעוט".

    אלא מה, עשרות אלפי הצופים של מבט ספורט בערב ראו את מה שפינקלשטיין לא ראה: רגע לפני הבעיטה השחקן זוהר סלומון, ששיחק במכבי נתניה מספר שנים לפני כן, אכן מיידה אבן (או משהו דומה) לכיוון הכדור.

    למחרת השידור התראיין סלומון לחדשות הספורט ממקום מחבואו אי שם בארץ והודה בכך שזרק גוש של סיד לכיוון הכדור, אבל גם טען שהסיד לא הגיע לכדור ולא הזיז אותו. יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, אוטו פריד, בכלל כעס על פינקלשטיין כיוון שלא הפסיק את המשחק עוד כששחקני חדרה מחו על עצם קביעת הפנדל ועיכבו את המשך המשחק בחמש דקות, ועל הפנדל עצמו כעס כיוון שפינקלשטיין לא הקפיד שהשחקנים ישמרו מרחק מהכדור.

    בעקבות הדרישה העממית – של אוהדי נתניה, של הקבוצה עצמה ושל חובבי ספורט – שהתעוררה בעקבות השידור במבט ספורט נדרש היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד צבי יפה, לנושא, ואחרי יומיים של הרהורים קבע שאי אפשר להעמיד את סלומון לדין משמעתי, כיוון שכל האירוע היה במסגרת המשחק וכיוון שלא נענש ע"י שופט המשחק, אין מקום להענישו בהתאחדות. עו"ד יפה התייחס לתקדימים דומים – שער בחצי גמר הגביע של עונת 1965-66, בין שמשון ת"א והכח ר"ג שאושר למרות שהכדור יצא אל מחוץ למגרש לפני שנמסר למבקיע ושער היד של דרור בר-נור מ-1975 (שגם הוא היה נגד מכבי נתניה), שבו נקבע שאין להתערב בהחלטת השופט במגרש, גם אם היא שגויה.

    מכבי נתניה ערערה על חוות הדעת וביקשה להעמיד לדין את סלומון ואת הפועל חדרה על התנהגות בלתי ספורטיבית. בית הדין המשמעתי שמע את עדויות המעורבים ולבסוף החליט להרחיק את סלומון לשישה חודשים. כשסלומון ערער טען עורך הדין שלו שאסור לבית הדין להרשיע שחקן לפי צילומי הטלוויזיה, ענה לו אחד הדיינים בתגובה: בית הדין לא הרשיע את הנאשם על סמך הטלוויזיה, אלא על סמך התלונה של מכבי נתניה.

    מאותה שבת נתניה דהרה לאליפות מרשימה, בזמן שהפועל חדרה דשדשה בתחתית וסיימה במקום ה-11. סלומון חזר לשחק במדי הפועל חדרה אחרי ההשעיה, ולאחר מכן עבר להפועל נתניה, משם פרש לחיים שקטים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    oFiRzZz ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  3. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,618
    לייקים שהתקבלו:
    18,499
    אני לא יודע כמה הוא אוהב ספורט. עד כמה שזכור לי הוא לא ממש חובב ספורט. אבל אולי הוא מבין שיש ערך בכך שלעיר תהיה קבוצת ספורט שתייצג אותה בצורה מכובדת.


    עידן, סיפור יותר מפורסם זה כשתפרו את מכבי ת"א עם שלושער של שולם שוורץ שעלה לשחק רק במחצית אחרי שהלכו להביא אותו במיוחד.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אכן.
    שולם שוורץ בחדרה זה מוסד.
    לא יודע כמה אנשים שהם לא עכברי כדורגל מחוץ לאזור חדרה שמעו על שולם שוורץ שאם היה משחק במכבי ת״א כנראה היה מקבל את ההכרה כאחד הגדולים של הכדורגל הישראלי.
    אולי רון עמיקם יכול להרחיב כי השוורץ היחיד שלי יצא לראות זה יעקב שאורי מלמיליאן הביא לנתניה קצת לפני הפנסיה ב 1998/1999 והוא אפילו בישל בנצרת לדניאל דומיטרסקו את אחד השערים הכי חשובים של העונה:)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,618
    לייקים שהתקבלו:
    18,499
    היו לו הצעות מאירופה בזמנו אבל לא שיחררו אותו.

    הוא כנראה היה שחקן מצוין, אני כמובן לא זכיתי לראות. לפי מה ששמעתי הוא לא היה כזה מוכשר, הוא פשוט היה מהיר בצורה פסיכית ואי אפשר היה להתמודד עם זה.

    כמו שרשמתי, ותיקי העיר מספרים בעיקר על בלנרו כמשהו שמי שלא ראה לא יאמין בחיים שהיה בארץ דבר כזה.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    כחדרתי אתה מאמין שבאמת יש פוטנציאל בחדרה? כל השנים האלה בלי כדורגל מקצועני לא גרמו לדורות של חדרתים למצוא לעצמם קבוצות אחרות כמוך?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,294
    לייקים שהתקבלו:
    5,361
    בלי שום צל של ספק. וכן סיפור המחצית של שוורץ כל חדרתי מכיר בעל פה. בסוף שנות נ70 אולגה שיחקה בליגה השלישית בטיבה, ולאחר ששחקן הקבוצה נשך שחקן קבוצה יריבה ולפי הנרטיב השכונתי הוריד לו גם את האוזן. אולגה קיבלה רדיוס של כמעט חצי עונה ללא משחק וכמובן לא צברה נקודות ובכל זאת נשארה בליגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/3/18
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,618
    לייקים שהתקבלו:
    18,499
    זה תמיד היה.
    אבא שלי והחברים שלו ילידי חדרה, גרו כל החיים בחדרה ואהדו גם את הפועל ת"א (לרוב).
    אבא שלי שיחק בנוער בחדרה, דודים שלי שיחקו, אבא שלי אימן את הנוער, דוד של אבא שלי אימן את הבוגרים, דודה של אבא שלי היתה עושה את הכביסות של המדים.
    והם כולם בנוסף היו אוהדי הפועל ת"א.

    בעיקרון - זאת בעיה. אבל אפשר לגדל דור חדש כי אני כילד הייתי הולך כל משחק בית בלאומית (למרות שהייתי כבר אוהד חיפה) וכך גם הרבה חברים שלי. במשחקים המכריעים בעונה שעברה זה היה כמו פגישת מחזור, המונים הגיעו כולל הרבה שבכלל כבר לא גרים בעיר, ותיקים וצעירים (באמת, היה טירוף). יש לי חברים שעדיין הולכים למשחקים פה ושם למרות שהם תכלס אוהדים של הפועל ת"א, חיפה ובית"ר. הם גם ייקחו את הילדים שלהם למשחקים של חדרה כשאלה יגדלו טיפה.

    אני אומר חד משמעית שבחדרה יש לזה בסיס ופוטנציאל הרבה יותר מק"ש, רעננה וגם מהצד המכביסטי של פ"ת. לא מכיר את עכו אבל נראה לי שגם יותר משם.
    ההרגשה שהיתה בעיר במחזורים המכריעים בעונה שעברה זה משהו שאני לא זוכר הרבה שנים.
     
    Drama2, עידן444 ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
  9. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,294
    לייקים שהתקבלו:
    5,361
    מי זה אבא שלך אורן?
     
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,618
    לייקים שהתקבלו:
    18,499
    בעקרון אני מדבר על שנות השישים, אבל השם משפחה זה פורמן.
     
  11. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,810
    לייקים שהתקבלו:
    2,506
    מין:
    זכר
    והנה מכבי תל אביב בדרך לעשות לנו בלטקסה איתו רק כי הם שמעו שבאר שבע מעוניינת.
     
  12. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,810
    לייקים שהתקבלו:
    2,506
    מין:
    זכר
    והנה מכבי תל אביב בדרך לעשות לנו בלטקסה איתו רק כי הם שמעו שבאר שבע מעוניינת.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,785
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    למיטב ידיעתי הם ועוד קבוצות עוקבות אחריו כל העונה.
    גם אחרי וגם אחר זידאן.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,094
    לייקים שהתקבלו:
    952
    מין:
    זכר
    מכבי ת"א עוקבת אחריו כבר מלפני שנתיים כשהיה בנוער של רמהש בליגה השנייה

    והוא נותן עונה מצויינת אז לא פלא שהם החליטו ללכת עליו עכשיו
     
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
     
    yakov_y אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.