החל מעונת 09/10: 18 קבוצות בליגות העל והלאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י roeiuzan, ‏9/5/08.

  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    שוב, כמו מרבית האנשים כאן, 16 קבוצות זה די ויותר בליגה שלנו.
    צריכים גם לזכור שכמו שהמצב הנוכחי בעייתי, שאין כמעט "בשר" במרכז הטבלה וכל קבוצה או נלחמת על אירופה או נאבקת בתחתית, גם לא צריך שיהיו לנו כאן חצי ליגה שלמעשה אין לה כלל על מה לשחק. מה גם שעל פי התוצאות של הישראליות בשנה-שנתיים האחרונות, ככל שאנחנו מתקדמים כמות הנציגות שלנו באירופה רק יורדות. ליגה של 18 קבוצות תגרום לכך שליותר מידי קבוצות, משלב מוקדם מידי של הליגה לא יהיה כלל על מה לשחק.
    16 קבוצות, שני סיבובים, מספיק בהחלט.
     
  2. idos87 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/08
    הודעות:
    743
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אום אל-פאחם צריכה להיות בליגת העל לא? ראית כמה קהל מגיע למשחקים שלהם? יותר מהרצליה ומכבי פ"ת ביחד אחרי הכפלה ב-3.
     
  3. Giallorossi Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/06
    הודעות:
    2,364
    לייקים שהתקבלו:
    0
    18 זה בליגה הצרפתית או הגרמנית (ועד לפני שנים ספורות גם באיטלקית), זה ממש יותר מדי בשביל ישראל.
    עם כמה שהרעיון ש'הכדורגל יהיה בכל רחבי הארץ' נחמד, אין פה 18 קבוצות שיצרו פה ליגה ברמה.
    16 עם 3 יורדות ועולות נשמע יותר הגיוני. אף על פי שגם 16 זה הרבה, זאת השיטה הכי טובה בשביל ליגה כמו בישראל. שני סיבובים בית וחוץ, 30 מחזורים.

    העיקר שהליגה תערוך שני סיבובים בלבד. שלושה סיבובים היא שיטה טיפשית.
     
  4. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    9,991
    לייקים שהתקבלו:
    1,363
    אני בכל אופן אהבתי את הרעיון, אם הטוטו יתנדב ויתרום כספים למען בניית מתקנים במקומות
    שלא ממש הייתי קורא למה שיש בהם - אצטדיון כדורגל, אז זה רק יעשה טוב לכדורגל הישראלי.

    לדעתי זה ראוי שזה יקרה, אך לא הייתי מעלה 6 קבוצות בבת אחת מהלאומית, זה באמת יותר מדי.
    אפשר לעשות בלאומית את הפלייאוף כמו בליגה השניה באנגליה,
    אני לא ממש מבין גדול בשיטה אך אם זה יתאפשר זה יכול להיות טוב.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/5/08
  5. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אולי כדי להגדיל את הליגות ל16 קבוצות כאשר יהיו 4 יורדות, ככה גם יהיה עניין רב יותר בליגה וגם יהיו הרבה קבוצות שיתחרו על משהו....
    בנוסף לדעתי צריכים לבטל את גביע הטוטו ולהעביר את האינטרטוטו לעוד מקום בליגה וככה קבוצות יתחרו על כרטיסים לאירופה (גם אם זה רק ה"אינטרטוטו") וכמובן לעשות תקרת שכרל שחקנים ישראליים (רק שחקנים ישראליים, כי זרים איכותיים זה דבר שחשוב לנו לאירופה).
    אבל לדעתי יש גם חסרונות לליגה גדולה והן שלפחות 8 קבוצות יפסיקו להתחרות על משהו כבר במאצע העונה וזה ישאיר טעם מוזר לליגה וחוסר ספורטיביות מעצבן, ולכן חשבתי שאם כבר אז למה לא לשלם לקבוצות שמסיימות נגיד במקום 7 שיקבלו 200,000 וכן הלאה...
     
  6. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שצריך להגדיל את הליגה אבל לא ל-18 קבוצות, זה יותר מדי. צריך להגדיל את הליגה ל-16 קבוצות, הכי טוב, בלי עלייה של חצי ליגה (הלאומית).
     
  7. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,163
    לייקים שהתקבלו:
    907
    מסכים
    16 קבוצות, שניי סיבובים, 30 מחזורים
    גם יותר משחקים בשבת, גם יותר מתח, גם יותר עניין, גם יותר כדורגל, גם יותר נסיעות ארוכות עם בית"ר ובכלל לדעתי זה יעשה רק טוב, נמאס כבר מהליגה המעפנה הזאת עם 12 קבוצות.
     
  8. Dimitar Berbatov Member

    הצטרף ב:
    ‏17/1/07
    הודעות:
    7,763
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יפה שמר לוזון לא הגזים..18 קבוצות. בשביל להגיע לכזה מצב צריך שגם בארצית (או שגם אותה לוזון ביטל, אני כבר מבולבל) וגם בלאומית יעלו בשנה אחת 6 קבוצות, משמע חצי ליגה, אדיוטי לחלוטין.
    14 קבוצות נשמע טוב, למרות שבכזה מצב יהיו 39 מחזורים ורק מלחשוב על כזאת ליגה ארוכה ומשעממת גורם לי לבחילה. 16 באמת נשמע הכי טוב. 30 משחקים, שתי סיבובים, בית-חוץ.
     
  9. BeitaReaLiverpool Member

    הצטרף ב:
    ‏6/5/07
    הודעות:
    1,336
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כדי לעשות משהו עם הכדורגל, דבר ראשון צריך להחזיר את הקהל. להוריד מחירים, להכניס קצת אווירה.
    16 קבוצות זה טוב מאוד, אבל קודם הקהל.
     
  10. שגיא Guest

    לוזון אמר משהו נכון. זה לא שהליגה שלנו גם ככה מציגה כדורגל ראוי. לא ב12 קבוצות. לדעתי אין פה להפסיד בהצעה הזו. אני אמנם בהחלט חושב שצריך להגדיל ל16 קבוצות קודם, אבל 18 זה בהחלט יכול להיות מעניין לדעתי.
     
  11. מכבי או מוות!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    718
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצד אחד טוב מצד שני לא טוב,אני דווקא חושב על הצד החיובי,יהיה יותר מעניין,יותר תחרות,יותר צעירים שמקבלים במה,קבוצות כמו הפועל ב"ש,פ"ת,י-ם/קטמון,אום אל פאחם,הפועל חיפה,שיש להם קהל יוכלו לעלות ליגה ולהביא את הקהל שלהם למשחקים בליגת העל,בקיצור זה רעיון טוב,מקווה שיצא לפועל .
     
  12. שאולי Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/07
    הודעות:
    59
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ליגה של 18 קבוצות תוביל אותנו לאנרכיה מוחלטת. קודם כל, מכירות המשחקים יחזרו. במשחקים שאין בהם סיקור תקשורתי, יהיו מכירות בלי סוף, ואין לי ספק בזה. במשחק בין הפועל רעננה להכח עמידר, מה מונע מכירת משחק?
    דבר שני, יהיו יותר מתקנים מסריחים. אם היום יש הרבה תלונות על איכות האצטדיונים, אז תארו לכם מה יקרה כשיתווספו האצטדיונים בנצרת, בלוד, באשקלון ועוד אצטדיונים מסריחים. פשוט גועל נפש.
    דבר שלישי, ברוב המשחקים היציעים יהיו ריקים. נגיד הקהל של הפועל ר"ג או הפועל עכו - במשחקים נגד בית"ר, חיפה והתל-אביביות היציעים יהיו מלאים (גם של האורחים, וגם של הביתיים) אבל במשחקים נגד הפועל רעננה, מכבי הרצליה ובעצם במשחקים נגד שאר הליגה היציעים יהיו ריקים. עם כל הכבוד, מי ירצה לבוא לראות את ברק בדש, יוסי אופיר ודודו אברהם?
    דבר רביעי, יותר קבוצות קטנות זה אומר שהשחקנים הבינוניים יתפרשו על יותר קבוצות, וככה הקבוצות הקטנות ייחלשו לעומת הקבוצות הגדולות. דוגמא - היום יש בהרצליה את שלו מנשה, בוקסנבוים, אסי משיח, אושרי אלפסי, מרן ראדי. לרובם אין אופציות נוחות בליגת העל. אולי יש קבוצות שרוצות אותם, אבל זה לספסל או משכורת נמוכה. אם יהיו 18 קבוצות בליגה אז מן הסתם לשלושה מהם יהיו הצעות יותר טובות מהרצליה, הם יילכו והרצליה תיחלש. אותו דבר גם כפ"ס, אשדוד, בני יהודה, סכנין, פ"ת וקרית שמונה. כולן תיחלשנה, והפער בין הגדולות לקטנות יגדל.
    דבר חמישי, עלייה של 6 קבוצות בבת אחת זה אומר טירוף. בד"כ כל עולה מתחזקת בשלושה-ארבעה שחקנים. השנה לדוגמא, קריית שמונה התחזקה באלימלך, סואן ואבידור, וסכנין התחזקה בבוזגלו, יבוריאן ויא יא פטי. אם 6 קבוצות ביחד יעלו זה אומר פי שלוש ביקוש לשחקנים בולטים. תארו לעצמכם איזה מלחמות יהיה בין העסקנים של הקבוצות. שיימן יצעק על אבו סובחי על זה שהוא דיבר עם שליו מנשה, בן זקן יריב עם יואב כץ על זה שהוא פנה לקובי דג'אני ואלי טביב יריב עם רונן אלעד על פנייה לאבי אבינו.


    בכללי אני בעד להגדיל את הליגה. קבוצות כמו הפועל באר שבע, הפועל חיפה, הפועל ירושלים/קטמון, הפועל פ"ת, הפועל אום אל פאחם ואפילו הפועל אשקלון והפועל ר"ג, חיוניות לליגה (במיוחד על חשבון מכבי פ"ת והרצליה). אבל הפורמט שלוזון מציע זה אולי הכי הפורמט הכי מטומטם שקיים. 6 קבוצות בבת אחת זה טימטום, ו-18 קבוצות זה עוד יותר טימטום. האמת, גם ההתאחדות זה טימטום אחד גדול.
     
  13. צהוב שחור בנשמה!!!! Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/06
    הודעות:
    1,625
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי זה לא משנה.
    לכל ליגה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

    ליגה של 10 זה המינימום, אבל זה לא כדי כי יהיו 4 סיבובים, כל הזמן אותן הקבוצות וזה יהיה חופר ברמות בילתי רגילות, מצד שני נוכל לראות את הקבוצות הגדולות באמת בליגה ויהיו פחות פערים, כך שאפשר יהיה להגיע למצבים שכל 10 הקבוצות יהיו מועמדות להגיע לצמרת.

    ליגה של 12, זה מספר מושלם של קבוצות מתאימות, 6 משחקים במחזור זה מעניין ויהיו גם מאבקי צמרת מעניינים וגם מאבקי תחתית מעניינים.
    אבל סיבוב שלישי זאת שיטה מטומטמת ונוראית שלא משתמשים בה כמעט באף ליגה, מהסיבוב השלישי לקהל ולקבוצות עצמן כבר נמאס והכדורגל נחלש, כי כל הקבוצות כבר שיחקו אחת נגד השנייה כבר יותר מדי, כמו בליגה של 10 - גם כאן זה חופר.

    ליגה של 14 תהווה לנו בסך הכל 26 מחזורים.
    מצד אחד זה עלוב, אין הרבה ליגות כאלה, זה יגמור את המאבקים ואת כל העונה מהר מדי והשחקנים שיבואו לקבוצות בינואר לא יספיקו להתאקלם.
    מצד שני, במחזורים כאלה כמו המחזור ה26, כבר מחקים לסיום העונה ומתים כבר לדעת מי תסיים באיזה מקום, ומי יהיו באירופה.
    זה נותן יותר זמן לקבוצות לרכוש שחקים חדשים בין העונות, וזה גם נותן יותר צ'אנס לקבוצות הקטנות שבמחזורים כאלה עוד איכשהו מצליחות להתברג בצמרת.

    ליגה של 16, היא ליגה בת 30 מחזורים - שזה מושלם.
    גם 8 מחזורים בשבוע זה יכול להיות מעניין, יש גיוון רב, כל קבוצה מתמודדת מול השנייה רק פעמיים והעונה מסתיימת בזמן נוח מאוד.
    מצד שני, קבוצות מרכז הטבלה מאבדות עניין מהר מאוד כי יש יותר סיכוי לשרוד בליגה, מה שנותן לקבוצות עוד ועוד פערים בין הצמרת והתחתית.

    ליגה של 18, ליגה בת 34 מחזורים, שזה לא נורא.
    מבחינת חסרונות - אני מסכים ב100% עם שאולי, הוא אמר כבר הכל.
    אבל יש גם יתרונות - יבוא הרבה יותר קהל, יגדל מספר הזרים, ואם הליגה תימשך, ליותר ויותר קבוצות קטנות יהיה שם יותר גדול מה שיגדיל יותר את השאיפה של הכישרונות מהעולם לבוא אליהם.



    בקיצור, שינוי הליגות תלוי ברמה של הכדורגל הישראלי, כי בד"כ רק בליגות הגדולות יש מספר קבוצות גדולות.
    צריך להתחשב בכל הנתונים.
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    עקרונית אפשר לעשות ליגה עם 4 הגדולות וזהו, כל שבוע יהיה משחק מעניין.
    אבל ליגה בריאה צריכה להיות מורכבת מצמרת, בטן ותחתית. הליגה שלנו לא, ועובדה, הכדורגל פה משעמם ברמות פשוט מפחידות.
     
  15. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחד הדברים שיותר מפריעים בליגה של 12 קבוצות זה שיש 3 סיבובים. בוא נתחיל מזה שזה לא הוגן שבעונה לקבוצה יהיו יותר משחקי בית נגד קבוצה אחרת. ומה שיותר מפריע ב-3 סיבובים זה שיכולים לצאת מקרים כמו שקרה העונה של שני דרבים בשלושה שבועות.
    סיבוב שלישי סיבוב מיותר.

    16 קבוצות, שני סיבובים בית-חוץ, 30 משחקים, יותר משחקים במחזור, פריסה של הכדורגל לקצת יותר מאשר המרכז (אל תביאו לי כדוגמאות את ק"ש ואשדוד, הן רק שתיים) ולא יקרה מצב שאם הפסדת כמה משחקים כבר הסתבכת בתחתית, ואם ניצחת כמה משחקים אז אתה בצמרת, כי כמו שאמרו פה, כל ליגה צריכה להיות מוררכבת משלושה חלקים, קבוצות צמרת, בטן ותחתית.