הורדות - בעד או נגד?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Nesta, ‏5/9/06.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קולנוע כמובן עדיף ברוב המקרים, אבל חוץ מהחוויה המרגשת כל פעם מחדש שבצפייה בכוכבים המדובקים על פטמות הבחורות של הסרטים המבוגרים, אין הרבה הבדל בין השכרה לצריבה ל-DVD וצפייה.
     
  2. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה פשוט מאוד ידידי - עניין של עקרון.
    אני בחיים לא אוריד דיסק של להקה שאני באמת אוהב.אם יש להקה שאני לא מכיר ואני רוצה להכיר אותה, אז אני אוריד ואשמע קצת, אם אהבתי, אני אלך לקנות, יש חנויות כמו דיסק קלאב שכל פעם שאני מגיע למקום הזה אני פשוט מאושר, חנות נפלאה, איזה מבחר, ואיזה מחירים נמוכים.
    אין לי בעיה להוריד דיסק של dream theater, כי אני לא באמת אוהב אותם יותר מדי, אבל אני פשוט לא מדמיין את עצמי צורב דיסקים של אואזיס, פינק פלויד וכו'.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/6/07
  3. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה משהו אחר, התייחסתי להשכרות. הרי זה עסק פרטי שלא חייב אחוזים לאף אחד, לא?
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש גם עוד עיקרון, קוראים לו לשמור חוק סרגיי. העובדה שזה זמין לא הופכת את זה לחוקי.
    אני לא אתיימר להיות מתחסד, יש לי דיסקים צרובים בבית עם דברים כאלה ואחרים, אבל על דברים באמת מהותיים שאני משתמש אני מעדיף מקורי.
    ולהשוות בין איכות סרט במחשב, אלא אם מישהו מכם מצטייד במסך LCD חדיש וגדור עם HD ורואה רק סרטים ששוקלים 10 ג'יגה, לבין סרטי DVD זה נחמת עניים. עם כל הכבוד, הרוב כאן רואים סרט DIVX מסכן במשקל 700 מגה ובמקרה הטוב עושים ממנו VCD ורואים בטלוויזיה. זו לא מציאה גדולה בפעם האחרונה שבדקתי, ולא מתקרב לאיכות של DVD, אבל מי שרוצה מוזמן להמשיך להשלות את עצמו.
     
  5. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    אוי, בסדר, לא חוקי. א זה היה עד כדי כך לא חוקי, כבר היו עושים משהו נגד זה. ובכלל, למה בן אדם ממוצע צריך את האינטרנט אתה חושב? בעיקר בשביל להוריד סרטים/מוזיקה/תוכנות, ולא בשביל לגלוש בפאקינג אתרי אינטרנט.
    ולי אישית מספיקה האיכות של המסך הLCD שלי, שהיא מצוינת. אז אני מעדיף להוריד את הסרט באיכות מצוינת ולא לשלם 100 ש"ח ומעלה על די וי די, ו-70 שקל ומעלה על דיסק מוזיקה מסכן שמכיל בלחץ 5-12 שירים.
     
  6. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סרגיי, לפעמים יכולת פליטת השטויות שלך פשוט מבריקה.
    אתה יודע, מדי יום אנשים מורידים שורות של קוקאין בביתם, ללא אכיפת החוק! האם זה אומר שלמשטרה לא אכפת? שזה לא נוגד את החוק? זה כן, אבל המשטרה לא יכולה לאכוף כל פשע שמתקיים, ובעיקר הם לא יכולים להרשות לעצמם לעקוב אחרי ילד שמוריד את שודדי הקאריביים 3 כשעם כל הכבוד יש פשעים חמורים יותר. ועדיין, טכנית, אתה פוגע במי שמביא את שודדי הקאריביים 3 לקולנוע בארץ.
    ודרך אגב, שתדע, כן עושים משהו נגד זה, בפרט נגד עסקים שמשתמשים בעותקים ללא רשיון. מקבלים על זה וואחד קנסות כספיים וגם מאסר! כנ"ל בתי הפצה פיראטיים לדיסקים.
    אני גם לא אומר שכל סרט צריך לקנות ב-DVD, אבל תמיד אפשר לשכור, זה לא יהרוג אותך וככה גם תתרום לתעשייה קצת יותר. אני לא אומר לא להוריד בכלל, אבל אנשים שניזונים מסרטים דרך המחשב בלבד בעיניי אינם חובבי קולנוע.
    והמשפט האחרון שלך, הוא מראה בדיוק מה אתה שווה מבחינת אהבה למוזיקה. בן אדם שקורא לדיסק "מסכן" ומודד איכות של אלבום לפי מספר השירים בו הוא בן אדם שהקשר בינו למוזיקה - מקרי בהחלט!
     
  7. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    מי אתה בכלל שתגיד לי איזה מן חובב מוזיקה אני? נוח לך להיות פראייר ולשלם 70 ש"ח לפחות על דיסק מוזיקה - תשלם! אני מעדיף לבזבז את כספי על דברים אחרים.
    חוץ מזה, בחיים לא חשבת שאת הפורמט MP3 עשו בעיקר בשביל נוחות?
    אמרת שגם אתה לפעמים מוריד, לא? אז חמודי, אתה שותף "לפשע" בדיוק כמוני, ובדיוק כמו מאות אלפי מיליונים אנשים ברחבי הגלובוס.
    עוד אחד חושב שהוא צדיק...
     
  8. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    אתה יודע מה, מיכאל? כל עוד לא אוסרים על זה באופן מוחלט ועדיין יש את האימיול הישן והטוב, אני מעדיף להוריד סרטים/מוזיקה/משחקים/תוכנות ממנו, ולא לבזבז אלפי שקלים על משהו שאני יכול לקבל כמעט בחינם. גם אם זה לא חוקי.
    מי שרוצה להיות פראייר, שיהיה פראייר. מילא הדיסקים היו עולים 20, 30 מקסימום 50 ש"ח (כן אני יודע שיש דיסקים מקוריים ב-50 ש"ח אבל מעט מאד), אז מילא. אבל אני נכנס לחנות מוזיקה ורואה שם דיסקים ב-80-120 שקל! כל חברות התקליטים האלה הם בעצמם גנבים משורה ראשונה, מנצלים וסוחטים את הציבור הרחב עד הסוף.
    אני את הכסף הזה מעדיף לתרום לאיזשהי עמותה (מה שאני גם עושה כשמתאפשר) ולא לתת אותו לגנבים האלה.

    עריכה,

    מישה, הנה מצאתי בדיון של "הורדות: בעד/נגד", תגובה אחת שלך, שזאת בעצם גם דעתי בנושא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/6/07
  9. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה שרלטן מוחלט.
    קודם כל, יש לי בסטנד כמה דיסקים שיש בהם חמישה ואפילו ארבעה שירים, והם מבחינתי קנייה מוצדקת.
    לקרוא לי פראייר כי אני לא גונב זה מאוד נוח סרגיי. על אותו משקל אתה יכול לומר - איזה פראייר מי שקונה מכונית, אפשר פשוט לגנוב...
    אני כן מוריד, אבל אני לא מוריד לצמיתות - אני אוהב להשתמש באינטרנט ככלי נסיון - אוהב מספיק קונה - לא מספיק - מוחק. אם יש להקה שאני אוהב רק שיר אחד שלה אני אשמור אותו על המחשב פשוט בגלל שבארץ אין תעשייה נורמלית לסינגלים.
    שוב, אני לא מתיימר להיות כליל השלמות אבל אני כן משתדל להיות כזה, אתה אפילו לא טורח ומאמץ לך אידיאולוגיה שקרית כדי לחסוך לעצמך כמות לא עצומה של שקלים (דיסקים לא עולים הרבה בימינו, ואם ממש לא נוח לך לשלם על דיסק שרק יצא סכום מסויים אתה בהחלט יכול לחכות חודשיים-שלושה שהמחיר יירד קצת). אם דיסקים היו עולים 30 שקלים כמו שכתבת היית שואל למה הם לא עולים 10 שקלים. אתה אומר "הגונב מגנב פטור" אבל גם זה תירוץ זול ולא קביל, אתה יודע כמה עולה להרים הפקה נורמלית של דיסק? טרחת פעם להתעניין או שפשוט האמנת לגנב הראשון שפגשת שדקלם לך על חברות המוזיקה הרמאיות?
    יש מספיק חנויות דיסקים שהן לא צליל/טאוור רקורדס ולא גובים הון עתק על דיסקים, אבל אני מניח שרוב הילדים שגדלו עם כפית של אימיול על כף היד יעדיפו לגנוב ללא הבחנה.
    לקנות דיסקים ולתרום לעמותות הם שני מקרים לגמרי שונים ולא אמורים לסתור אחד את השני. אם אתה חושב שהעובדה שנתת כמה שקלים לחיות עזובות/ילדים מוכים פוטרת אותך מתשלום על מקור פרנסה של מישהו אחר - מצטער סרגיי, טעית.

    וכן - אתה צרכן מוזיקה סוג ב', כי בן אדם שלא נותן מעצמו עבור המוזיקה שלו הוא לא צרכן אמיתי. הוא גנב חובב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/6/07
  10. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עוד דבר אחרון בנושא הטחון של צריבות בעד ונגד.

    לומר הגונב מגנב פטור זה שימוש לקוי במילה. חברות המוזיקה לא גנבו כלום מאף אחד - יש משהו ברשותן והן רשאיות להדביק לו מחיר הנכון לעיניהן! העובדה שאתם קוראים להם גנבים לא הופכת אותם לגנבים - הם לא גנבו כלום מאף אחד.

    ומתן, ג'סיקה בייל מהממת ללא ספק.
     
  11. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    מקפיץ את הנושא בעקבות ויכוח עם גיא,

    לא, אם כל דיסקים של מוזיקה/סרטים/משחקים היו עולים עד 50 ש"ח הייתי קונה בכיף, כי זה סכום סמלי וסביר. כשזה מעל המחיר הנ"ל זאת כבר הגזמה וגניבה.
    למה אני אמור אמור לשלם 300 שקל על משחק פלייסטיישן 2? למה אני אמור לשלם יותר מ-50 שקל על דיסק מוזיקה? למה אני אמור לשלם למעלה ממאה ש"ח עבור סרט די וי די?
    לא רוצה, נוח לי יותר להוריד, ואני חיי עם זה טוב, המצפון לא אוכל אותי כי יש פשעים הרבה יותר חמורים מאלה. תאמין לי שכל אותם אומנים וחברות תקליטים היו מרוויחים סכומים אדירים אף יותר, אם היו מורידים את המחיר פי שניים. מכיוון שהמחירים כאלה מטורפים, שלא ייתפלאו שרוב האנשים בעולם יעדיפו להוריד אלבום/סרט/משחק ולא לרוץ לחנות ולקנות אותו במחיר פי שניים לפחות ממה שאתה משלם בחודש לאינטרנט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/6/07
  12. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/eusa_clap.Xxx .

    סרגיי,
    לשפוט דיסק ע"פ כמות שירים - אחד המשפטים היותר טפשיים שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה.
    אני קונה הרבה דיסקים בתקופה האחרונה במחירים מצוינים, למשל יש את האתר "דיסקלאב" שזה הסניף באילת שיש בו דיסקים במחירים מצחיקים, עושים הזמנה של מעל 100 שקל ואתה מקבל משלוח חינם, יש שם דיסקים של אואזיס (שעולים בחנויות 90/80 שקל) ב40 ו50, מבחר עצום של דיסקים נהדרים ב40 שקל ואפילו פחות, של הלהקות הטובות ביותר,
    שלא לדבר על דיסק סנטר בדיזניגוף סנטר שכל פעם שאני דורך בחנות הזו אני מאושר, מבחר עצום, חנות דיסקים פנטסטית במחירים מצחיקים,
    לקנות דיסקים ב"צליל" "טוואר רקורדס" זו טיפשות ממדרגה ראשונה, כי המבחר שם הרבה יותר מצומצם והמחירים לעיתים הם...200%!, אז אפשר למצוא כמעט כל דיסק שתרצה במחירים טובים, ואני לא צריך לספר לך איזה כיף זה לקנות דיסק טוב שבדיוק בא לך עליו,
    לתרץ את "לא קונה כי מי שקונה פראייר כי אפשר להוריד" ו"מעדיף לתרום" - רואים שאתה מחפש תירוצים.
     
  13. ברברה Member

    הצטרף ב:
    ‏7/5/06
    הודעות:
    97
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אתה טוען שזה בסדר לגנוב חולצה מחנות של גוצ'י ושאם לא היה בזה סיכון של להתפס היית עושה את זה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/6/07
  14. M_T_A Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/05
    הודעות:
    5,310
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כבר 7 שנים לפחות לא יצא לי לקנות דיסק\משחק מחשב\סרט.
    והצדקנים המתחסדים יכולים לקרוא לי גנב או בכל שם אחר, זה לא ממש מזיז לי.
     
  15. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    עזוב את הכמות, לא התכוונתי לזה. נניח ואני רוצה לשמוע את המוזיקה על המחשב, מה כל חצי שעה (במקרה הטוב) אני חייב לרוץ ולהחליף דיסק? בחיים לא חשבת שאת ה-MP3 עשו בעיקר בשביל נוחות? פורמט MP3 הוא נוח וידידותי, בדיסק אחד אפשר לדחוס כמאה שירים ואפשר לשמוע כמה שבא לך
    זה לא נכון כי שיר/אלבום/סרט אתה לא יכול להשוות עם מכונית, האחד זה דבר מוחשי והשני מופשט.
    נו אז אתה רואה, אתה גנב בדיוק כמו כולם. כמות כרגע לא ממש משנה.
    לא, אני כבר אומר לך שאם אלבומים/משחקים/די וי די היו עולות עד 50 ש"ח הייתי קונה אותם בכיף כי זה סכום סמלי ביותר.
    זה אומנם שני מקרים שונים, אבל אם יהיו לי לדוגמה מאה שקלים ביד, אני יעדיף לתרום אותם מאשר לבזבז על משהו שאני יכול לקבל כמעט בחינם.
    וכל אלה אמנים/חברות תקליטים מגלגלות מיליארדים בשנה, זה לא שהם מתחת לקו העוני כך ש... לא אכפת להם ממני אז למה שיהיה אכפת לי מהם?
    נו ואתה פראייר לדעתי, אז מה? תקרא לי איך שאתה רוצה, אני חי מצוין עם זה.

    ג'ורג',
    שוב, זה לא הכמות, אלא נוחות, לזה התכוונתי.
    אז נניח שכמו שאמרת, הדיסקים שם עולים 40-50 ש"ח, זה סבבה, אבל מה עם משחקי מחשב/פלייסטיישן שעולים 200-350 ש"ח? מה עם הדי וי די שעולים לפחות 100 שקל? גם אלה מחירים שווים?