הועדה לשיפור הכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Turgi, ‏4/12/15.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,305
    מין:
    זכר
    נכון כי החברה האיטלקית והרוסית נטולות כל אלימות וגזענות. שלא לדבר על החברה הדרום אמריקאית (ואתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לדבר איתך על אפריקה כן? )
     
  2. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    אולי באותה נשימה נדבר על המצב בדרום אמריקה אל מול האלימות שגואה והכדורגל שבכלל נמצא שם בשפל חסר תקדים? או על איטליה שמזמן איבדה גובה והאפריקאיות שאף פעם לא היו קנה מידה לשום דבר שניתן ללמוד ממנו?
    אולי תנוחו ותקראו בין השורות במקום לשנן את אותם מילים כל פעם? לא אמרתי שזה לא קיים בשום מקום ויש מקומות שזה הרבה יותר גרוע, ודווקא הדוגמאות שנתת מוכיחות לאיזה שפל הגורמים האלה יכולים להביא את הספורט במדינות שלמות אם לא מטפלים בהן כמו שצריך כי לאט לאט הן מטפטפות למגרש.
    למען השם, פעם אחרונה שאחזור על זה כי הדיון הזה כבר יצא מכל החורים, יש לכדורגל הישראלי כל כך הרבה בעיות מקצועיות מעבר למה שאני אתה או כל מי שחושב שהוא יכול לשנות את פני הספורט כי הוא מבין יותר מכולם יכולים לדמיין בכלל, אין להם פתרון לטווח הקצר ואין להם פתרונות שלא חשבו עליהם כבר בעבר, אבל במדינת ישראל כמו במדינת ישראל אף פעם לא יעבדו לפי הספר ותמיד יחפשו לעגל פינות ולעשות דברים בקומבינות וזה בדיוק אחד הדברים שדיברתי עליו שיש לשנות באופן מיידי, ברגע שהגישה לכל התחלואות של הכדורגל הישראלי ובהן גזענות ואלימות ושחיתות (וכן, פור פאק סייק, אני יודע שזה קיים בכל מקום אחר בעולם) תשתנה אז אולי דברים יעבדו כאן אחרת כי בלי גישה נכונה ומודעות לבעיות שום דבר טוב לא יצמח כאן.
    אין לי יותר מה להגיד בנושא.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  3. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    מסכים מאוד עם הרעיון שלך. הכדורגל בדרום אמריקה על אף הכשרון הרב שם מנוהל בצורה מזעזעת עוד יותר מישראל, הדבר הראשון שצריך לשנות כאן בנוגע לכדורגל הישראלי הוא הגישה וזה גם הגישה שמלווה את הועדה הזאת:
    מה עושים כדי לפתור את הכדורגל הישראלי? מביאים כל מיני מאמנים ופרשנים כושלים שהם בין האחראים למצבו של הכדורגל הישראלי ונותנים להם לפתור את המצב.
    בגישה הזאת מתבטאת כאילו אנחנו הכי גאונים בעולם ונותנים לחתול לפקח על השמנת, בסופו של דבר כמו שאמרתי יביאו איזה 4 פתרונות פופליסטית, 3 יכשלו ויהרסו עוד יותר את הכדורגל הישראלי ואחד יצליח ומשתתפי הועדה ינופפו בו לאורך שנים.
     
    South Boy אוהב/ת את זה.
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,305
    מין:
    זכר
    @South Boy
    כשדרום אמריקאים מציפים את אירופה יותר מתמיד, וכשבמונדיאל האחרון 5 נבחרות מדרום אמריקה העפילו לשמינית ואחת מהן עד הגמר מגוחך להגיד שהכדורגל הדרום אמריקאי בשפל ״חסר תקדים״

    לגבי איטליה, לא יודע אם דיברת על הנבחרת או הליגה. אם דיברת על הליגה אז היא חזרה להיות בין הטובות בעולם(רק הספרדית טיפה מעליה), אבל זה לא רלבנטי כי גם ב-90 כשהיא היתה ביי פאר הטובה בעולם היו במדינה אלימות וגזענות בשפע. כנ״ל לגבי הנבחרת. כיום היא לא משהו, אבל גם בתקופה שהיתה חזקה היו אלימות וגזענות,שלא לדבר על המאפיה. אין קשר בין רמת הפשיעה והגזענות לבין רמת הכדורגל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/12/15
  5. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    זה בגלל הכשרון, יש שם הרבה כשרון והשקעה של קבוצות גדולות בסקאוטים ובאקדמיות למינהן, הרבה מאוד כשרונות משמה עוברים בגילאים מאוד צעירים לאירופה.
    הליגות שמה מנוהלות בצורה מזעזעת עוד יותר מהליגה הישראלית.
    הדוגמה של ישראל צריכה להיות בלגיה/שוויץ ולא דרום אמריקה.

    אגב השקעה של אקדמיות, הנה למשל משהו שרצו לעשות בארץ, אבל הופה, מילאן זה שם לא מספיק סקסי (עד 2007 אחד המועדונים הכי מצליחים, וגם אהודים בארץ, וגם כיום לדעתי נשארו למילאן לא מעט אוהדים) כי הם לא מצליחים בעונות האחרונות אז אנחנו בארץ חושבים שאנחנו יודעים כדורגל יותר טוב מבמילאן (על אף שהם כושלים בעונות האחרונות)
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,305
    מין:
    זכר
    מעולם לא אמרתי שישראל צריכה לקחת את דרום אמריקה בתור מודל למשהו. אני רק מסביר שהאלימות והגזענות שם לא פגעו בכדורגל ולא שייכים לזה בכלל . אתה יודע כמה אלימות היתה בברזיל ב-1970 כשהיא הציגה את הנבחרת הכי טובה אי פעם?
    אם כבר משהו יכול לפגוע בכדורגל שם זה השחיתות אבל ישראל אפילו לא קרובה לזה, וחוץ מזה ילד דרומי דיבר במפורש על אלימות וגזענות.
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    הפיתרון פשוט- להשקיע משאבים באקדמיות. יש דוגמה יפה באשדוד. זה לא מקרי שמועדון לא מצליח במיוחד, עם מנהל שהתברר כמושחת- הצליח בשנים האחרונות לייצר לא מעט שחקנים טובים לנבחרות. זה המודל שצריך להנחות ולשם צריכים להפנות משאבים. משאבים זה אומר יותר כסף כדי שמאמן באקדמיה- זה יהיה המקצוע שלו. סביב זה הוא חי, מתפרס בכבוד- ורוצה כל הזמן ללמוד, להשתלם ולהתקדם. את הפירות אני בטוח שנתחיל לראות בעשור הבא. בינתיים נמשיך לחיות מהבלחות- אנחנו לא עד כדי כך מפגרים ביחס לעולם ולאירופה. אנשים כאן אובר דרמטיים. הקבוצות שלנו נחותות ביחס לאלופות בשוויץ וראינו שגם מול האלופה הצ׳כית אבל ברגע שיורדים קצת למטה לקבוצות מהסוג שבית״ר וב״ש פגשו- הפערים הרבה פחות מורגשים ונראה שחסר גרוש ללירה. אז באמת מספיק לצייר הכל שחור. הכל שחור ביחס למקומות מתוקנים ומתוקתקים- ואין המון כאלה בעולם. צריך לשאוף להיות כאלה- והכל מתחיל בניהול.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    אין לך מושג על מה אתה מדבר. הפערים עצומים ורק גדלים. שחקנים כאן לא יודעים לעצור כדור.
     
  9. אצטדיון למכבי Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/15
    הודעות:
    1,048
    לייקים שהתקבלו:
    352
    מין:
    זכר
    איזה פשוט, חבל על הזמן.
    אתה תשים כסף על אקדמיות? כי לא עושה רושם שהטוטו מתכוון לשים על זה שקל.
    אשדוד מייצרים שחקנים לנבחרת יותר מכל מועדון אחר? תגבה בנתונים.

    דבר נוסף, בלי מתן סובסידיה לחוגי ספורט מכספי הטוטו, אני לא רואה איך ההורים שולחים ילדים לאותם אקדמיות.
    זו הוצאה יקרה להורה ממוצע, והכדורגל בארץ הוא מותג כושל, רע, עם אסוציאציות של גזענות, אלימות, עבריינות, שחיתות וכו'..
    בטח עם כל סרטוני ה"אימה" שראינו בשנים האחרונות על הורים ומקורבי משפחה אלימים במגרשי הספורט לנוער.
    וכן, רוב ההורים בישראל חושבים שכדורגל זה מלחמה ושהבן שלהם לא צריך להיות שם.
    מי שבכל זאת מגיעים לכדורגל, הם בנים של שחקני כדורגל בעבר (ממש כדורגלנים במעגל סגור), או נערים שאיכשהו התמזל מזלם וההורים שלהם לא ויתרו על החלום של הילד להיות כדורגלן.

    תהיה בטוח שיש המון ילדים הרבה יותר מוכשרים ואינטילגנטים שלא מגיעים לקבוצות נוער בגלל הסיבות מעל. ולא בגלל האקדמיות והשטויות האלה.

    אז לפני שאתה רץ לבנות אקדמיות, קודם תפתח את הראש ותחשוב, למה הורים לא שולחים ילדים לכדורגל, כי אני בטוח שגם אתה לא תשלח את הילדים שלך לכדורגל.

    הפתרון המיידי הוא להביא זרים.
    פתרון ארוך טווח יהיה לשפר את תדמית הכדורגל, לאסור על קללות במגרשי נוער (עם קנסות של אלפי שקלים), לאסור על רמת דיבור נמוכה בשידורי כדורגל, לא להראות בשידורי הכדורגל מעשי אלימות ביציעים (כמו שאוסרים באירופה) ועוד הרבה דברים.
    רק אחר כך יבואו הסובסידיות והאקדמיות. וזה יקח הרבה יותר מעשר שנים ידידי.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    הבאת זרים זה לא פיתרון מיידי, זו אשליה מיידית. להשקיע באנשי מקצוע זרים ולתקן את היסודות.
    או שרוצים לתקן את המצב מהיסוד או שלא יבלבלו בשכל.
    צריך להפריד בין אינטרס רגעי של מועדון אחד לדיון על כל הכדורגל הישראלי.

    מה ששחר, אלונה או טביב חושבים לא כזה מעניין. מה שחר באמת מבין בכדורגל? האיש עסקן בכל רמ"ח איבריו. עסקן טיפוסי. כמו לוזון וחלובה
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  11. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    ואני אחזק את אלכס ואגיד שגם רק זה לא יספיק.
    זה שאולי לא יהיו הדלפות של ההרכב 3 ימים לפני זה אולי כן ייקרה, אבל כל עוד כל המסגרת ממאמני הכושר עד אנשי הרפואה וכלל המועדון, לא יהיו תוצרת חוץ, לא עשינו בזה הרבה. מזכיר את מקרה סטנוייביץ שהעוזר מאמן בשלב מסויים היה גיורה אנטמן מאמן השוערים.
    חשוב לציין כמובן שכל צוות כזה עולה לא מעט כסף ולכן אני גם לא רואה איך מועדונים שהם לא מה 4 הבכירות ביותר, יכולות בכלל לטפח מודל כזה.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    אף אחד לא מגביל מועדונים בהחתמת צוות מקצועי זר, כך שאני לא רואה בכלל טעם בלדבר על זה בנושא כזה שעוסק במגבלה שיש לשנות. זה נטו עניין של חשיבה ומדיניות ברמת המועדון.
    אתם גם הופכים את זה לסיסמה. מעבר לכך שלא כל איש צוות שתביא ואין לו תעודת זהות כחולה יהיה איש כדורגל טוב, וגם לא כולם יקרים מטבע הדברים (לאחרונה קראתי בגלובס, שמחקר מצא שבכל הנוגע למאמנים בד"כ השקעה כלכלית תואמת איכות, והסיכוי "לפגוע" במאמן זול הוא 20%), זה לא תחליף להשקעה שורשית וללמידה של השוק המקומי.

    אני ממש לא חושב שיותר שחקנים זרים זה אינטרס של מועדון אחד. זו פרשנות מאוד לא מבוססת שנובעת מראייה צרה ועוינות כלפי מעלה הסוגיה (שלא הראשון שמדבר על זה).
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    המדינה שולטת ברוב הכסף שהולך לכדורגל לפחות ברוב המועדונים- אם תהיה החלטה שחלק משמעותי מהכסף ילך להשקעה באקדמיות לשם הוא ילך. חד וחלק.

    איפה כתבתי שאשדוד שולחת הכי הרבה שחקנים לנבחרות?

    בכל מקרה אני חושב בדיוק הפוך ממך. וחבל להמשיך לטחון את אותו דיון על הזרים פעם אחר פעם. גם היום מביאים זרים. הרבה מהם לא תורמים כלום. רק גורמים לאנשים להישאר בבית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. אצטדיון למכבי Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/15
    הודעות:
    1,048
    לייקים שהתקבלו:
    352
    מין:
    זכר
    אם מה שבעלי הקבוצות חושבים לא כזה מעניין אז אפשר לסגור פה את הכדורגל.
    עם כל הכבוד לכל "אנשי הכדורגל", הם לא נדרשים לנהל פה מועדונים, הם לא מתמודדים עם בעיות שבעלי הקבוצות מתמודדים איתם.
    שנים סגדו פה לשחר על ניהול מופתי, כעת סוגדים לטביב על "סקאוטינג" מרשים, על גולדהאר וקרוייף אומרים שהם מתנהלים בצורה אירופית, וגם על אלונה יש שבחים כעת. וכל זאת, למרות כל העסקנים "מביני הכדורגל" שניסו לעשות כסף על גבם של בעלי הקבוצות.

    כן, זה הכדורגל שלנו, האנשים "שמבינים" פה בכדורגל הם עסקנים שרוצים להרוויח ולהתעשר על חשבון בעלי הקבוצות. וממש לא אכפת להם מהכדורגל.

    תפקידנו לעזור לבעלי הקבוצות לנהל את הקבוצות שלהם, כי הצלחתם זו ההצלחה של הקבוצות שלנו.

    הבאים בתור שצריך להקשיב להם הם האוהדים, אני מאמין בחוכמת ההמונים, וגם האוהדים מוציאים סכום כסף רב על מנויים וכרטיסים. והם מפרנסים בכירים של ענף הכדורגל.

    לאחר מכן יבואו מומחים זרים ורק בסוף דעתם של עיתונאים ו"שחקני עבר".

    זה הדירוג הנכון של מקבלי ההחלטות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/12/15
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הטענה הזאת בכלל מגוחכת.
    המצב הנוכחי הרבה יותר מטיב עם מכבי ששואבת כל שחקן ישראלי טוב אליה ומשאירה את השאריות לב״ש וחיפה.
    המגמה הזאת רק תתעצם ככל שהשנים יעברו ותטפטף למחלקות הנוער כשלמכבי יגמרו הישראלים לקנות והם יעברו להוציא סכומים ומשכורות מטורפות על ילדים בגילאי 15-17( דבר שכבר התחיל בקיץ האחרון).