ההיסטוריה של המונדיאל

הנושא בפורום 'מונדיאל 2010' פורסם ע"י רפאל, ‏3/6/10.

  1. רפאל Member

    הצטרף ב:
    ‏13/1/04
    הודעות:
    1,415
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה היה המונדיאל הראשון שלכם?
    אלו זכרונות לעלום לא תשכחו?
    ובכלל כל מה שבא לכם להגיד על המונדיאלים הקודמים.

    הנה כמה ארועים מוזרים בתולדות המונדיאל (לקחתי כמה מהבולטים ביותר מהאתר של וואלה)

    המונדיאל הראשון ב1930 באורוגוואי:
    "במשחק הפתיחה, שנערך במונטבידאו לעיני 1000 צופים..."

    "במשחק בין ארגנטינה וצרפת, השופט שרק 6 דקות לפני תום המועד החוקי. לאחר מחאה חריפה מצד הצרפתים, שפיגרו במשחק 1:0 משער שהובקע בדקה ה-81, חידש השופט הברזליאי אלמיידה רגו את המשחק. לא לפני שהחזיר את השחקנים לכר הדשא, חלקם כבר היו רטובים מהמקלחת."

    מונדיאל 1934 באיטליה:
    "אם במונדיאל הראשון בשנת 1930 בלטו בהיעדרן הנבחרות האירופיות, הרי שהפעם היו אלה נבחרות מדרום אמריקה שלא הגיעו. נבחרת אורוגוואי, אלופת העולם, לא טרחה להגן על תוארה, והשתיים שכן הואילו לחצות את האוקיאנוס, ברזיל וארגנטינה ששלחו סגל מדרג ב', נשרו כבר לאחר הסיבוב הראשון בשיטת נוקאאוט. ברזיל הפסידה לספרד (3:1) וארגנטינה נוצחה בידי שבדיה (3:2). הנבחרת השלישית שחצתה את האוקיאנוס, ארה"ב, הושפלה בידי המארחת "

    צרפת 1938:
    "אחד המשחקים הטובים בתולדות המונדיאל התקיים בטורניר זה, כשבסיבוב הראשון ניצחה ברזיל את פולין 5:6 לאחר הארכה. לאונידאס, ששכונה "היהלום השחור", הבקיע ארבעה שערים לזכות ברזיל וכל זאת כשהוא משחק יחף. "

    "ברבע הגמר ניצחה ברזיל את צ'כוסלובקיה בקרב של ממש: שלושה מורחקים, חמישה פצועים, שניים מהם הובהלו לבית החולים עם צלעות שבורות."

    "שלב חצי הגמר הפגיש את איטליה וברזיל, אלופת העולם העיקשת מול מי שהציגה את הכדורגל הכי יפה בטורניר. איטליה עלתה ליתרון 0:1 ולאחר כ-60 דקות משחק נפסק לזכותה פנדל. ג'וזפה מיאצה, הכוכב של איטליה באותם זמנים, כבר מוכן לבעיטה ואז קורה דבר מוזר: הגומי במכנסיו נקרע ואלה נופלים כמעט עד ברכיו. אין זמן לסדר את העניין, צריך לבצע את הבעיטה. מה עושה מיאצה? ביד שמאל הוא מחזיק את מכנסיו, ביד ימין הוא מניח את הכדור על הנקודה הלבנה. הבעיטה כבר לא חשובה, לשוער הברזילאי לא היה סיכוי מלכתחילה. איטליה מנצחת 1:2 ומעפילה לגמר."

    ברזיל 1950:
    "נבחרת הודו למשל, לא הגיעה לטורניר למרות שהוזמנה, בגלל שפיפ"א לא אישרה לה לשחק ברגליים יחפות."

    שוויץ 1954:
    "היה זה המונדיאל הראשון בהיסטוריה בו לבשו שחקני 16 המשתתפות חולצות עם מספרים."

    "בדרך לגמר הצפוי היא מנצחת בחצי את האלופה מאורוגוואי 2:4, במשחק אלים במיוחד, שהסתיים עם שלושה מורחקים ומכות בחדרי ההלבשה."

    שבדיה 1958:
    "המונדיאל בשבדיה מהווה נקודת ציון היסטורית נוספת, בהיותו טורניר הגמר הראשון שזכה לסיקור טלוויזיוני בינלאומי. "

    צ'לה 1962:
    "לאחר הפסקה של 12 שנה, היה זה אך טבעי שהמונדיאל ייערך שוב בדרום אמריקה. אבל צ'ילה? הרבה תהו מדוע ולמה נבחרה המדינה השוכנת למרגלות האנדים, הלוקה באיצטדיונים ובדרכי גישה, לארח אירוע כה גדול וחשוב בעולם הספורט.
    צ'ילה הצליחה לגרום הנאה רבה לקהל המקומי, כשהגיעה לשלב חצי הגמר, כשהיא מנצחת ברבע הגמר את ברית המועצות 1:2. המפגש עם ברזיל, שבאמת היתה גדולה עליה בכמה מידות, קטע את החלום הציליאני על סנסציה."

    אנגליה 1966:
    "כולם כמעט זוכרים את השער השנוי במחלוקת של האנגלי ג'ף הרסט בגמר מול מערב גרמניה, אבל לא הרבה יודעים כי הגביע נגנב לפני הטורניר, שעה שהוצג בתערוכה בלונדון. לשמחת המארגנים, ולשמחתו של ז'ול רימה שהתהפך בקברו, הגביע נמצא כעבור כמה ימים על-ידי כלב בשם Pickles (חמוצים), מתחת לשיח בגינה ציבורית בפאתי לונדון."

    מקסיקו 1970:
    "המונדיאל של ישראל. לא, לא זכינו בגביע, אבל השתתפנו בטורניר הגמר של הגביע העולמי - הישג שאנחנו עדיין מחכים לשחזר. לפני שנחזור לסיפור האמיתי של הטורניר, נזכיר שמוטל'ה שפיגלר הבקיע את השער היחיד של ישראל בטורניר, במשחק התיקו 1:1 מול שבדיה, ואת הנקודה של ה- 0:0 מול מי שנעצרה רק בגמר - איטליה. כבוד." כיום זה נראה כל כך הזוי שנבחרת ישראל תהיה במונדיאל.

    "שני חידושים משמעותיים הוכנסו לראשונה בטורניר: הותרו חילופים של שחקנים במהלך המשחק, הוכנסו לשימוש הכרטיס הצהוב והאדום (שכאמור, נשאר בכיס)."

    "הזכיה השלישית, כפי שנקבע בתקנון המונדיאל, שיכנה את גביע "ז'יל רימה" בידי ברזיל לצמיתות. אלא שכעבור כמה זמן נגנב הגביע, ושלא כמו באנגליה 1966 (הגביע נגנב בלונדון ונמצא בחלוף כמה ימים), הגביע לא נמצא. פיפ"א דאגה להנפיק גביע חלופי, זהה למקור, לארון הגביעים של התאחדות הכדורגל הברזילאית."


    גרמניה 1974:
    "במונדיאל זה הוענק לראשונה גביע חדש – פסל הזהב המוכר גם מימינו אנו – שהחליף את גביע "ז'יל רימה" שהוענק לצמיתות לברזיל, לאחר זכייתה בפעם השלישית ב-1970."

    "וחידוש נוסף: שידורי טלוויזיה בצבע!"

    ארגנטינה 1978:
    "דילמה גדולה עמדה בפני ראשי פיפ"א לפני שהחליטו כי המארחת של המונדיאל ה-11 תהיה ארגנטינה, מדינה הנתונה לשלטון טוטליטארי של גנרל (וידלה), המואשם בהפרות חמורות של זכויות האדם. אבל ראשי הכדורגל העולמי מחליטים לנתק את הספורט מהפוליטיקה ולקיים את המשחקים דווקא שם."

    "עם תמיכה נלהבת של רבבות מקומיים, מצליחה ארגנטינה לזכות בתואר הנכסף לראשונה בתולדותיה. לא לפני שהעירה את חשדם של רבים, שעה שבשלב הבתים השני הביסה את פרו בתוצאה 0:6. ארגנטינה נאבקה על ראשות הבית מול ברזיל ונזקקה לניצחון בן 4 שערים לפחות במשחק האחרון. כאמור, היא השיגה שישה."

    ספרד 1982:
    "כמה שיאים

    הונגריה משיגה את הניצחון הגבוה ביותר בתולדות המונדיאל, כשהיא מביסה את אל-סלבדור בתוצאה 1:10. התוצאה במחצית היתה 0:3.

    נורמן וייטסייד, שחקנה של צפון אירלנד, הופך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק אי-פעם במונדיאל, כשערך את משחק הבכורה שלו בגיל 17 שנה ו-42 יום, מול נבחרת יוגוסלביה (0:0)."

    מקסיקו 1986:
    "המונדיאל ה-13 אמור היה להתקיים במקור בקולומביה, אך זו הודיעה ב-1983 כי היא לא מסוגלת לארח אירוע גדול כזה ומכסיקו זכתה לארח בפעם השניה את טורניר הגמר. כשנה לפני הטורניר, עברה מכסיקו רעידות אדמה קשות, הגורמות למותם של 20 אלף תושבים. למרות האבל הכבד במדינה, פיפ"א בודקת את האיצטדיונים, שלא ניזוקו, ומחליטה כי המשחקים ייערכו כמתוכנן."

    איטליה 1990:
    "רוז'ה מילה הקמרוני, ששיחק בספרד 82', עושה קאמבק בגיל 38 ומוביל את נבחרתו עד לרבע הגמר. בדרך מנצחת קמרון את ארגנטינה במשחק הפתיחה (0:1) ואת קולומביה בשמינית הגמר (1:2 לאחר הארכה). "

    "סקילאצ'י חלוצה בן ה-25 של יובנטוס, אלמוני למדי עד אז ברמה הבינלאומית הבקיע 6 שערים בטורניר, הרבה לא שמעו עליו מאז."

    ארצות הברית 1994:
    "רוז'ה מילה שובר את השיא של עצמו – השחקן הכי מבוגר שכבש במונדיאל. הפעם הוא כבר בן 42 ו-32 יום. הוא עושה את זה דווקא בתבוסה לרוסיה 6:1, משחק שספק אם ירצה לזכור. באותו משחק נקבע שיא אחר, שיא כיבושים במשחק לשחקן, כשאולג סלנקו כובש חמישיה לרשתה של קמרון. שתי הנבחרות חזרו הביתה לאחר אותו משחק."

    "מונדיאל 1994 היה הראשון בו הונהגה שיטת 3 הנקודות לניצחון.
    בטורניר זה "

    צרפת 1998:
    "מונדיאל העמוס ביותר – 64 משחקים, עם הכי הרבה משתתפות – 32"
    "צרפת בשמינית הגמר פוגשת יריב עיקש בדמות פראגוואי, שמצליחה לגרור אותה להארכה. היה זה לורן בלאן הותיק שהושיע את צרפת עם שער הזהב הראשון בתולדות המפעל בדקה ה-113."

    יפן ודרום קוריאה 2002 (הייתי שם):
    "הפסדה הסנסציוני של אלופת העולם צרפת לסנגל במשחק הפתיחה (1:0), רמז על נפילת האימפריות הממשמשת ובאה. צרפת התקשתה להתאושש מהמפלה, והודחה כבר בבית המוקדם מבלי שכבשה אפילו שער אחד. "

    "נבחרת דרום קוריאה עברה לאורך הדרך נבחרות כמו פורטוגל וספרד, אבל הניצחון על איטליה החזקה בשמינית הגמר היה המרגש מכולם. שער הזהב שכבש בנגיחה אן יונג האן שלח מליונים באדום לחגוג ברחובות ואת האיטלקים למחות על שערוריית השיפוט "

    גרמניה 2006:
    "תשיעי ביולי 2006. האולימפישטדיון בברלין. דקה 110. מצלמות הטלוויזיה קלטו את זינדין זידאן, השחקן המצטיין של הטורניר, נוגח בפניו של מרקו מטראצי ומורחק בעיצומה של ההארכה בגמר בין צרפת לאיטליה. השניים התחלקו גם בשערים שנכבשו בפתיחת המשחק

    "מונדיאל 2006 שבר את שיאי הצפייה והפך לאחד מאירועי הספורט הנצפים בתולדות הטלוויזיה."
    "
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/6/10
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    המונדיאל הראשון שצפיתי בו היה מונדיאל 90, אך לא ממש הבנתי אז בכדורגל ואני זוכר שאז אהדתי קבוצה במשחק נתון לפי תלבושת שנראתה לי יותר יפה.
    הדבר היחיד שאני זוכר מאותו מונדיאל זה היריקות של רייקארד על רודי פלר.

    המונדיאל הראשון שצפיתי בו כבר יותר ב"הכרה" היה מונדיאל 94.

    הזכרונות הכי יפים שלי הם ממונדיאל 98, הטורניר הכי גדול מבין כל הטורנירים בהם צפיתי.
    הגול של ברגאמפ, הגול של אואן, כדורגל התקפי ומלהיב.
    ניגריה הולמת בספרד, נורווגיה מפתיעה את ברזיל, דנמרק מכסחת את ניגריה בשמינית, קרואטיה הולמת בגרמניה וכמובן זידאן ורונלדו, שני סופרסטארים ענקים.
     
  3. רפאל Member

    הצטרף ב:
    ‏13/1/04
    הודעות:
    1,415
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המונדיאל הראשון שלי היה 1990.
    ב2002 הייתי ב11 משחקים בדרום קוריאה ויפן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/6/10
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    חבר'ה, כתבנו והדגשנו.... לא לפתוח דיונים ללא תיאום איתנו, יש לנו עוד דיונים שאמורים לעלות, ואנחנו לא רוצים שאף אחד יעבוד לחינם, לא אתם ולא אנחנו... בבקשה, מותר לגמרי לפתוח דיונים, אבל קודם כל תבדקו איתנו שזה לא דיון שאנחנו כבר עובדים עליו.