ההידרדרות של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י אריאל סרפוס, ‏8/4/12.

  1. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,867
    זה ששחקנים יוצאים לאירופה כמה שיותר מהר זה מבורך, יש יותר סיכוי לנבחרת להצליח שהם לומדים כדורגל בגיל כמה שיותר מוקדם (או שבד"כ מגלים שהם לא באמת מתאימים לרמה אירופית).

    ואנחנו לא אמורים לקחת דוגמא מדמויות כמו ג'יגי בקאלי. למה לא לקחת דוגמא מהליגה הגרמנית?
     
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,628
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    אתה פאתטי תפסיק לדחוף את החייזר הזה לכל חור, רק בגללך אני עוד זוכר שהוא שיחק אי פעם בבית"ר, נשבע שאפילו לסבסטיאן ואסקס היה יותר כדורגל.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    לא, אם השחקן יוצא לשם מוקדם מדי או בלי מחשבה ואז הוא סתם מתבזבז.
    יש "בועה" גדולה של הלגיונרים, אבל אם תראה בתאכלס יש לנו בלחץ 10 לגיונרים רציניים, אפילו לא.
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    אני חושב שהכדורגל הישראלי פשוט נשאר מאחור. בזמן שרוב הליגות בעולם התקדמו והתמקצעו ביחס לשנות ה90, הכדורגל בישראל נשאר בדיוק כפי שהיה.

    לכמה קבוצות בליגת העל יש תוכנית כלכלית/מקצועית לחמש שנים הקרובות? לכמה קבוצות מליגת העל יש איצטדיון חדש? לכמה קבוצות בליגת העל יש מתקן אימונים ברמה גבוהה? לכמה קבוצות בליגת העל יש בסיס כלכלי יציב?
    היחידה בישראל שביצעה התקדמות כמועדון (וגם במקרה שלה זה עדין לא מגיע להתקדמות שביצעו קבוצות הצמרת בבלגיה למשל) היא מכבי חיפה. עכשיו תסתכלו על הליגה ב12 השנים האחרונות, מכבי חיפה זכתה 7 פעמים באליפות.

    לשפוך כסף על חיזוק מקצועי נקודתי כמו גאיידמק או גולדהאר יכול אולי להביא להצלחה חד פעמית כזאת או אחרת, אבל בטווח הרחוק זה לא יקדם את המועדון.

    ברגע שהכדורגל הישראלי יתנהל עם מבט קדימה, השקעה בתשתיות, הכנת תוכנית כלכלית ומקצועית ארוכת טווח, הוא יהיה בריא יותר ויצליח יותר. לצערנו, היום הכדורגל הישראלי מתנהל מהיד לפה.
    הבעלים שנכנסים לכדורגל הישראלי אינם נבדקים ביסודיות מה שגורם לכניסה לכדורגל של אנשים לא ראוים (ואני עוד מדבר בצורה רכה) שהמטרה היחידה שלהם היא למקסם את עצמם על חשבון המועדונים.

    קחו את 400 מיליון השקלים שגאיידמק השקיע על שחקני רכש בבית"ר י"ם. תשקיעו את הסכום הגדול הזה בצורה נכונה עם מבט לעתיד במועדון, ובית"ר י"ם מתמודדת על האליפות שנים קדימה, וזאת כי היא הייתה בונה את עצמה כמועדון בריא שלא זקוק לחסדים של מיליונר תורן.

    המועדונים עצמם לא מעניינים את בעלי הקבוצות בישראל ולכן הם מתנהלים ללא מבט לעתיד וללא בנייה של בסיס לעתיד.
    רק כשיכנס לכדורגל הישראלי חוק דומה לחוק בגרמניה (50+1) או חוק שמחייב בדיקה יסודית של האנשים שנכנסים לכדורגל הישראלי ומחייב שקיפות בכל הקבוצות, המצב ישתנה.
    כרגע המועדונים בישראל נתונים לחסדם של המיליונר התורן. אנשים כמו שחר או שירצקי הם הבודדים, הרוב הם כמו דני לוי, פרוספר, אלי זינו, אלי טביב וחבריהם. וככה בדיוק הכדורגל שלנו נראה...
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/goodpost.Xxx

    לא חושב ש - 50+1 תתאים לכדורגל שלנו. אין כאן את התרבות ואת המתקנים, וכפועל יוצא כמות הצופים כמו בגרמניה. בעל הדעה הוא בעל המאה, כי הכסף שבא מאוהדים לא מספיק.

    הדג מבריח מהראש, והראש זה לוזון שבעברו התנהג כמו פרוספר או דני לוי ובנפשו נשאר כזה. מדובר בערס שדואג רק לאינטרסים צרים. צריך לזכור שהכדורגל שלנו לא מושך אנשי עסקים רציניים. יש לו תדמית רעה. עם לוזון זה לא יכול להשתנות וגם לא עם כל העסקנים שסביבו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/12
  6. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    והילדים הישראלים האלה ממש קשורים לענף..

    והליגה האיטלקית מספיק טובה? ליצן גזען כמו זאמפריני הוא בעלים של קבוצת דרג ב' באיטליה, וכולם חיים עם זה בשלווה. גם מוריניו לפעמים עושה שכונה לא פחות מאזגי...

    משה, אתה מדבר בקלישאות. להשקיע בתשתיות זה לא מהיום למחר. לפאקינג יובנטוס לקח זמן לבנות את האיצטדיון שלה, עכשיו גם ספרטק מוסקבה בונה, אבל קבוצות בישראל לא יכולות לבנות אפילו מתחם אימונים לעצמן. איצטדיונים צריך להיות בחסות הטוטו והעיריות, והנה אתה רואה שיש תאוצה של בניית איצטדיונים- בעכו, בפתח תקווה, טדי שופץ, ובעזרת השם שנה הבאה גם נתניה וחיפה, בנוסף להרחבה של טדי ובלומפילד.
    רק שדווקא איצטדיונים זה לא מה שישפר את הרמה (אולי יביא יותר קהל וישפר את האווירה במשחקים, אבל זה זניח).

    בדיעבד מה שארקדי עשה היום נראה טעות (למרות שלא, אנחנו עדיין בליגת העל, והאושר של הדאבל שווה את זה שנהייה בתחתית, אף אחד לא מת מזה)- אבל הוא הגיע במחשבה שהוא ובית"ר זה כמו מילאן על ברלוסקוני- והוא יוכל לשפוך עליה כסף כל שנה. גידמאק כן בנה אקדמית נוער לבית"ר (שכבר נסגרה), בנה משרדי הנהלה, שיפץ את בית וגן (אתה צודק, הוא היה צריך לקנות אותו...) והוא דאג לחמש גם את הנוער שלנו. אני מאמין שאם הוא היה משיך עוד 20 שנה, הוא היה משקיע יותר בתשתיות שונות יחד עם מה שצריכה הקבוצה הבוגרת.

    אתה צודק, אבל אני חושב אם יש ברירות. תחשוב על סכנין, שכבר כמה שנים טובות נמצאת בליגת העל, משיגה מדי פעם תוצאות יפות ומקום גבוה, ועדיין כל שנה היא מצליחה להגיע לתקציב מינימום בדקה ה-90. מאיפה היא תשקיע בתשתיות (והיא השקיעה (או ניתבה באמצעות אוהדים) לא מעט למשל בבניית דוחא)?

    אני בטוח שאם היו אומרים לך עכשיו "קח 400 מיליון שקל לבאר שבע ותשקיע אותם איך שאתה רוצה", היית דואג לאיצטדיון, מתקן אימונים, אקדמיית נוער, צוות מקצועי רחב לכל הגילאים וכו', אבל זה לא היה המצב בבית"ר. גידמאק לא תכנן את ההשקעה שלו בבית"ר ככה, אלא כל שנה השקעה במידת הצורך.

    ויונייטד מעניינת הגלייזרים? וצ'לסי מעניינת את אברמוביץ'? לשייחים אכפת מהסיטי/ פסז'/ חטאפה? גולדהאר כן דואג לבניית בסיס למכבי תל אביב, ואתה יכול לראות את זה בנוער שלהם. אם הוא יישאר שם עוד כמה שנים וייראה שזה רציני, אני מאמין שהוא יתחיל גם לדאוג לאקדמיה. הרי שירצקי בק"ש לא מאתמול אלא כבר כמה שנים שם, ולא מהרגע הראון שהוא נכנס הוא בנה מתקנים ופנימייה לנוער, כנ"ל ג'קי. אתה אוהב לדבר על סבלנות כשזה נוגע לתארים, אבל צריך סבלנות גם בבניית תשתיות.
    אם אתה שואף להתקדם (כלומר, להשיג יותר כסף לכדורגל שלנו), אז צריך פחות הגבלות וחסמים לאנשים שרוצים להשקיע בכדורגל (ולא משנה מהם אינטרסיהם) אלא להיות פתוח כלפיהם. למילאן, לפאלרמו ולסטיאווה בוקרשט, כמו שכבר הזכרתי, יש בעלים לא טובים יותר מאזגי. אתה לא יכול לצפות מהכדורגל להתקדם, אם אתה תבדוק כל שקל אם הוא מריח משושנים (ואת זה אמר אביב בושינסקי...).

    בדיוק!
    אפשר להאשים את לוזון, את את השופטים, את הדיינים, את האיצטדיונים ואת דני נוימן, אבל בסופו של יום מעט הציבור בישראל לא אוהב כדורגל, ואין מה לעשות. אפשר להתרוצץ עד אפיסת כוחות כדי לגרום ליותר אנשים לאהוב כדורגל, אפשר להלחם במה שאנשים מעדיפים על פני כדורגל (הפח הגדול ודומיהם), אבל בסופו של דבר כמו שאין לנו תרבות כדורגל נשים או תרבות כדוריד, גם תרבות הכדורגל שלנו היא לא מי יודע מה.
     
  7. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,867
    ברוב המקרים זה לא שהוא התבזבז, אלא פשוט שהוא לא היה ברמה.

    ונכון, יש לנו בקושי בלחץ 10 ליגיונרים רציניים, כי אין פה מחלקות נוער רציניות. בגלל זה אני אף פעם לא מבין למה קוטלים מאמני נבחרת על זה שהם לא ניצלו את הסגל "המוכשר של ישראל".
     
  8. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,478
    לייקים שהתקבלו:
    3,867
    זה ביצה ותרנגולת. אתה רואה אלטרנטיבה אחרת?

    דרך אגב, הליגה האנגלית היא דוגמא רעה מאוד, זאת ליגה לא תחרותית, עם ממוצע צופים יורד וקבוצות שמתפרקות. לדעתי הפייר-פליי הפיננסי של אופ"א בכלל יזעזע שם. הגרמנית לא רואה אותה ממטר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/12
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,800
    לייקים שהתקבלו:
    5,898
    שתי תגובות בדף הראשון שמסכמות את העניין:

    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    של Captain Canada:
    הסיבה בגינה קשה להביא לארץ זרים איכותיים ממזרח אירופה כיום רחוקה מלהיות גחמה של סוכן כזה או אחר: מדובר, בראש ובראשונה, בשינוי חסר תקדים של מצב השוק הנוכחי בהשוואה למה שהיה עד לפני 10 שנים. כיום, לא רק שמחלקות הסקאוטינג באירופה מפותחות פי כמה מאשר אלו של שנות ה90 - אלא ששווי השחקנים המזרח אירופיים צמח בעשרות מונים. אם בעבר ניתן היה לצרף שחקני נבחרות בכירים (רומן פץ, אולג קוזנצוב, ג'ובאני רוסו) בעבור כמה מאות אלפי דולרים - היום אין בכלל על מה לדבר כאשר הרוכש לא מסוגל להוציא מכיסו מעל לכמה מיליוני יורו. ומטבע הדברים, כאשר לא ניתן לקנות מוצר כלשהו עקב עליית מחירים דראסטית - פונים לחפש תחליפים זולים יותר. מכאן הגיעו כל ה"ברזילאים סוג ב'" וה"אפריקאים סוג ז'".

    ושל אמיר ע':
    חוק בוסמן ופתיחת השערים בליגות האירופיות שינה את המציאות משמעותית. פעם זר טוב מהונגריה לא היה יכול להגיע לליגה משמעותית באירופה כי כל קבוצה היתה מוגבלת במספר הזרים, אז הוא בא לישראל. היום שחקן באותה רמה יכול להגיע לליגה טובה יותר והכדורגל הישראלי צריך לחפש את הזרים שלו ברמות נמוכות יותר. במקביל, יותר שחקנים ישראלים עוברים לאירופה. מה לעשות, מועדונים כמו אייאקס הם לא היחידים שמשלמים מחיר.

    לגבי כינוי הבעלים בארץ "קמצנים", זה נראה לי קצת מגוחך כשלרוב הם מפסידים כסף, מלבד מקרים נקודתיים של עלייה לליגת האלופות וכו'. גיידמק קמצן? הוציא על בית"ר הון תועפות. עכשיו הוא לא רוצה יותר. אולי אין לו, לא משנה. זו קמצנות?

    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    כמו שזה נראה כרגע הדבר היחיד שאנחנו יכולים להיות גאים בהם זה שהמון שחקנים בורחים לחו"ל. הליגה שלנו תשאר בצורה הזאת חילשה להחריד, אבל אם בכל שנה מספר שחקנים יוצא לחו"ל אולי בסופו של דבר הנבחרת תהנה מזה.

    הקבוצות נאבקות בשדים שאי אפשר לנצח. אמיר לא סתם ציין את הקבוצה שלי. אם אייאקס (ולמעשה כל הקבוצות ההולנדיות) כבר אבודות בליגת האלופות מה אנחנו רוצים מהקבוצות בארץ? אם יבנו קודם כל תשתית טובה (איצטדיונים אמיתיים ותנאים טובים לנוער), וייענשו בחומרה את החוליגנים (איפה כנסת ישראל ושירותי החוק בארץ?) אולי גם המגרשים יחזרו להיות קצת יותר מלאים.

    אותי כרגע יותר מדאיג מהאלימות במגרשים מאשר 'קמצן' זה או אחר.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    אמיר, חוק בוסמן חוקק ב - 1995, גם אחריו במשך כחמש שנים הגיעו לכאן זרים איכותיים מאירופה, העניין הוא המצב הכלכלי במדינות שלהם וכפועל יוצא המחירים והמשכורות שהם קיבלו.

    ידידאל, הדבר האופטימי העיקרי שאני רואה בכדורגל שלנו, זה האיצטדיונים חדשים. אולי זה יביא איזשהו התעוררות ואווירה יותר חיובית. אבל עם הנהלה הנוכחית בהתאחדות, שינוי אמיתי בלתי אפשרי. הכדורגל שלנו בתחתית האטרקטיביות שלו מזה עשרות שנים.
    לטעמי הליגה האנגלית כן תחרותית או מאתגרת. מדי שנה יש לך 5 מועדונים שמשקיעים הרבה ובעלי שאיפות גדולים. נכון שיונייטד היא הדומיננטית, אבל יש לקישורי פרגוסון חלק לא מבוטל בכך.
    עדיין אני באופן אישי נהנה לראות משחקים גם כאלה שעל הנייר הפער בין הקבוצות גדול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/12
  11. The best of The best Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/06
    הודעות:
    1,040
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש לי כמה וכמה השגות ואני ארשום אותן בהמשך, אך בעניין הזרים חשוב לי לציין שאל תשכו שכל מזרח אירופה עד 91 היה תחת חסותה של ברית המועצות, וכאשר נפל מסך הברזל, התילו "לצוץ" כדורגלנים מעולם אחר בארץ, זרים שלא יגיעו אלינו כנראה גם עוד 20 שנה כי הם ילכו ישר אל הליגות הטובות ביבשת ולא יצאו לחו"ל לישראל. קנדאורוב קודריצקי אובארוב פישונט וכ'ו... אלו זרים שתקציב של מאה מליון או מאתיים מליון, עדיין לא יצליחו להחזיר לכדורגל שלנו. אין קשר לסוכנים, הזר האפריקאי היחידי שאני זוכר זה אד איגביני קראו לו והוא הגיע ארצה אחרי שהשוק במזרח אירופה כבר מוצא עד תום.
     
  12. vasisualy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/11
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפשר לחשוב שאם כדורגל כאן יהיה יותר אטרקטיבי - הוא לא ידרוש השקעה מבחוץ. אנחנו לא גרמניה, אין סיכוי שמועדונים כאן יחזיקו את עצמם בלי בעל הבית שישים כסף. ואני לא רואה באופק מצב שאנשי עסקים מתחילים באמת להשקיע בספורט בארץ.
     
  13. Dekel Yid

    הצטרף ב:
    ‏18/3/10
    הודעות:
    142
    לייקים שהתקבלו:
    18
  14. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    יאללה אופירה יו"ר ההתאחדות :aaa021:. וברקוביץ' מאמן הנבחרת...

    בעצם אם העורכת של גליצ'ים נהייתה הדוברת של התאחדות למה לא?
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    דברים לא קורים מהרגע להרגע. זה לא שחמש דקות אחרי חוק בוסמן, הסגלים של קבוצות באירופה - כולל קבוצות מליגות נמוכות - התמלאו בזרים. לקח זמן עד שיותר ויותר קבוצות החלו להביא יותר ויותר זרים, והתהליך בהחלט הורגש בדילול הזרים הטובים בישראל.