הדרך ללונדון 2012

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏19/4/11.

  1. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    שוב עולה השאלה של הקריטריון הישראלי עם גיא מצקין וטומי ארשנסקי הצעירים. הצטרפתי ל-2 הקבוצות שקמו בפייסבוק (13 אלף אנשים הצטרפו לקבוצה של קשת שאף אחד לא הכיר, ואין לו מושג גם מה הענף שלו באמת, מיוחד)- אבל אני לא מרגיש עם זה שלם ב-100%. לועד יש תקציב מוגבל והמטרה שלו זה לצבור הישגים, לא להגשים לספורטאים צעירים את חלומות ההשתתפות באולימפיאדה...
     
  2. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  3. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    מאוד עצוב ומביך ההתנהלות של הועד הישראלי. הם שולחים טניסאים בינוניים למרות שלא עשו כמעט כלום בשנה האחרונה אבל כאלה שעברו קריטריון בינלאומי נשארים בארץ. אני הייתי מערער עד הסוף.
     
  4. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    לגבי ההתנהלות של הועד האולימפי, אתה צודק וגם לי מאוד עצוב שהם לא נתנו לגיא מצקין וטומי ארשנסקי להצטרף למשלחת.
    אבל לגבי ה'טניסאים הבינוניים' כדברייך, אני מניח שאתה מתכוון לאנדי רם ויוני ארליך, אז צריך לציין שהם קיבלו כרטיס חופשי מה-ITF.
    מדובר ב-8 כרטיסים שמחלק איגוד הטניס העולמי לזוגות ע"פ קריטריונים מסויימים.
    שחר פאר כמובן נכנסה ישירות ע"פ דירוגה.


    בית הדין הסתפק באזהרה, זימרו צפוי לנסוע לאולימפיאדה (מתוך וואלה).

     
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ואתה חושב שמצקין הוא ספורטאי עילית? נגיד והשתתפות שלו תקדם את הענף- אכפת לך מהקשתות בארץ? אתה מאמין שזה הענף שיביא לנו יום אחד מדליה אולימפית?

    על ארשנסקי מדברים בתור תקווה לריו ואולי איתו הסיפור הוא אחר ויש טעם לשלוח אותו להשתפשפות. אבל אני מבין את הרעיון של לוסטיג לא לשלוח (קראתי שוב את הכתבה בוואלה הזה, לפי זאבי זה בכלל קשור למוראל שנפגע בגלל כשלונות- תקשורת וזה...) כל מתחרה שולי בענף שולי שנמצא תמיד בספק אם להיחשב לענף אולימפי.
    זה גם עניין של פרסטיז'ה- טניס, אתלטיקה, שחייה והתעמלות זה ענפי ספורט שבאמת צריך להקדיש עבורם את החיים ואותם באמת ראוי לתגמל. לא מזרונאי ים שמסיימים מקום 16 בטורניר קדם אולימפי מיוחד של ההזדמנות האחרונה באירופה..

    וגם אם יש עניין סמוי של כסף, אז נראה לי שלרם וארליך אין בעיה מהבחינה הזו לממן אתם עצמם חלקית.


    ולגבי זימרו- יופי. עוד מעט האגף למלחמה בסמים בספורט ישעה אתלטים שאכלו שוקולד...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏26/6/12
  6. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,650
    לייקים שהתקבלו:
    805
    מין:
    זכר
    בסוף אני טס סופית.
    מצאתי טיסה ב2700 שקל הלוך חזור

    רק כרט לארועים נשאר לחפש...במקום אוכל לאתר?
     
  7. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    אם הבחור הקשת הזה, עשה את הקריטריון הבין לאומי, השקיע מכספו האישי כספים רבים וייצג את ישראל בתחרויות בעולם אז למה לא לתת לו ליסוע? אני חוזר על זה שוב, עבר את הקריטריון הבין לאומי!
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מצטער, אבל אני לא צריך שקשת ייצג אותי במוקדמות של תחרות קיקיונית, וגם לוסטיג לא צריך את כאב הראש הארגוני והכלכלי הזה ואת התקשורת שתסקר "אולימפיאדה מאכזבת" בגלל אותו קשת שנכשל במוקדמות.

    גם סמסונג השקיעה הרבה כספים בשביל להיות בטקס הפתיחה של האולימפיאדה ולגרום למשלחת להיראות מכובדת יותר- על ידי קמע. והיא גם עמדה בכל קריטריון בינלאומי שצריך להיות לקמע (אני מאמין שיש איזשהן דרישות מינימליות שלא יהיה גס, פרובוקטיבי וכו')- אבל בגלל קריטריונים ישראליים של החינוכית ובית המשפט היא לא תהייה שם, לא נורא. בשביל ספורטאים באמת שווה להתאמץ כדי שיהיו באולימפיאדה, אבל ספורטאים. לא צבעים וזוללי נקניקיות שבנס החשיבו את הענף שלהם לאולימפי.

    הייתי רוצה לדעת אם בעוד מדינות (לא אוסטרליה, ארצות הברית, סין, רוסיה, בריטניה ועוד מעצמות, אלא מדינות קטנות יותר באירופה שהמשלחת שלהן היא בסדר גודל דומה לשלנו)- הן מפעילות קריטריונים כדי לסנן ספורטאים זניחים בענפים זניחים?

    עם כל זה, אני עדיין אשמח אם מצקין יגיע לאולימפיאדה ויזכה להנות ממנה, כי מגיע לו, אבל לא קרה כלום אם הוא לא יזכה (הוא גם סך הכל בן 20, יש לו עוד לאן להתפתח ולאן להשתפר כדי להשיג להבא תוצאות יותר טובות).
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏28/6/12
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מיום ליום כשהמחאה בפייסבוק עליהם מתגברת אני משתכנע יותר שגם מצקין חייב לצאת למרות ההגבלה על 3 צעירים שלא עברו קריטריון ישראלי.
    ההישגים של מצקין הם באמת מכובדים (מקום ראשון באליפות אירופה), בטח בתנאים הנוראיים שלו, הקריטריון הישראלי בקשתות הוא לא אנושי, וזה בכללי ענף רווי הפתעות שביום נתון יכולים לקרות בו דברים. מצקין עצמו גם ספורטאי צעיר שיכול להיות שהתחרות הזו היא הכנה עבורו לריו 2016, כשאם הוא לא ייסע ללונדון אז הוא בכלל יפרוש...

    השאלה היא מה זה באמת קשתות, עוד ענף קיקיוני שקראו לו ספורט (למרות שזה ענף מאוד ותיק) ואפשר להצליח בו גם בתור תחביב, או שזה באמת דורש סדר יום ואורח חיים של ספורטאי שחייב להיות קבוע בכושר גופני ועומד בתנאים פיזיים לא קלים בזמן תחרות, או שאפשר גם לגדל כרס, לעשן ורק לצאת 5 פעמים בשבוע לירות לשעה קצת חצים ולהצליח...

    כל הכבוד לכתבים האולימפיים של ויינט, ONE (אליסף דעואל) וספורט 5 (דניאל רוט) שרואים שהם באים מאהבה לתחומים האלה ומצליחים להרחיב קצת על התחומים האלה (גלשתי קצת באתר איגוד הקשתות האירופי והלכתי לאיבוד עם כל המיקומים והדרישות...).

    קורא לכולם להצטרף לקבוצות בפייסבוק, בתקווה שאולי זה יזיז למישהו בועד האולימפי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx
     
  10. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    קודם כל, גם שחקנים בענף הלכאורה שכונתי ביותר בעולם - דארטס - לא יכולים להתנהל כפי שציינת בפסקה האחרונה. אז נכון שלא כל ענף מצריך על שמירה על כושר גופני גבוה, אבל אי אפשר להתחרות בספורט מבלי להתאמן שעות ביום, כך שהשקעה גדולה יש כאן בכל מקרה. ובלי קשר, כן, קשתות הוא ענף די קקיוני. עובדה שלא שומעים עליו מחוץ לאולימפיאדה, ולא רק בישראל. אפילו ענפי נישה אחרים - לחימה, שיט, ענפי החתירה וכו' - זוכים ליותר תשומת לב.

    לגבי מצקין, אני לא יודע מה קורה בדף הפייסבוק שנפתח כדי לתמוך בו ואני יכול להניח שמי שקורא יותר ויותר בדף כזה, ישתכנע שצריך לשלוח אותו. אז קודם כל, הוא לא ניצח בשום אליפות אירופה ולא היה קרוב לנצח בשום אליפות אירופה. הוא זכה בתחרות מיון אירופית, וזה לא אותו הדבר בדיוק. שנית, הקריטריונים היו שם מראש. בזמן שאין לי בעיה אם הוא יישלח, אין שום רע בלדבוק בחוקים שקבעת לעצמך במקום להתחיל לעשות הקלות כדי לשלוח עוד כמה ספורטאים, שאינם בדיוק מועמדים למדליה או משהו.
     
  12. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    לפי ויקיפדיה (לאו דווקא האתר הכין אמין בעולם) נראה שהוא קיבל אותה דרך אליפות אירופה (אין יותר תחרויות שדרכן הוא יכול היה להיכנס...), למרות שכשנכנסתי לאתר של התחרות (חוץ מהאתר של דן אין אתרים יותר מסובכים ממנו!) רשום שם שהוא הודח בשלב 1/16 בתחרות ה-recurve, אין לי מושג מאיפה רשום פה שהוא זכה במדליה בתחרות המוקדמות היבשתית (היחידה באירופה!), משום מה נראה לי שזו תחרות בהשתתפות כל הבכירים, אולי מלבד אלה שכבר הבטיחו מקום בגביע העולם בטורין (שלא בדיוק הבנתי איך הם מוינו).

    המסקנה מכל זה שזה באמת ענף כל כך זניח שלא צריך שאין לו שום איש בתקשורת שיסביר אותו, ואין לי שום חלום שהענף הזה יתפתח וילדים יהפכו את זה רק לתחביב. ממילא קשת זה לא אחד שצריך להקדיש את כל כולו לתחום וחייב לחיו כמו ספורטאי. זה שהוא צריך להתאמן על זה כל יום לא הופך אותו לכזה, או לכזה ששווה להשקיע בו, גם אני פותר כל יום תשחץ...

    אם החוקים שנקבעו הם שערורייתיים, אז אפשר גם לסגת מהם. בטח אם דיברו על 3 צעירים שיקבלו כרטיס גם אם לא ישיגו קריטריון ישראלי ועכשיו כשקרויטר פספס את הבינ"ל הם החליטו לרדת ל-2. בקשתות ביום נתון גם קשתים בינוניים יכולים להפתיע, האולימפיאדה הזו יכולה לשמש כהכנה לריו אם הוא מתכוון להמשיך בזה ברצינות, וגם פשוט טקס הפתיחה באולימפיאדה זה אחת מפסגות השאיפות של ספורטאי, כנראה שגם ל"ספורטאים"...
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    הבעיה היא, האם החוקים שערורייתיים? אם אתה רוצה שערורייה, חפש אותה בשיט, שם אחרי אליפויות אירופה ואליפויות עולם, הקרב בין משיח לצוברי הוכרע בתחרות חלשה מאוד בהולנד. אפשר לסגת מחוקים, אבל זה לא אומר שהדבר נחוץ במקרה הזה. זה גם לא שהוועד האולימפי החליט שסתם לא בא לו לשלוח קשת. גם ג'ודוקא צעיר נשאר בחוץ.

    בסופו של דבר, לא מדובר בסיפור חריג. במגוון של מדינות יש ויכוחים דומים. בבריטניה, שבאופן טבעי מתוקשר במיוחד כיום לקראת המשחקים, היו כמה וכמה סיפורים שהגיעו לערעורים ודיונים מיוחדים בעניינם של ספורטאים שדרשו להיכלל, ביניהן כאלה שהדבר נמנע מהם בגלל שהוועד המקומי החליט להטיל קריטריונים מקומיים למרות שהם יכולים לשלוח ספורטאי לכל מקצוע, כמדינה המארחת. אין לי בעיה אם דובקים בחוקים.
     
  15. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484