הגרמניות באירופה 2016/17:: ארבע נציגות בשלב הבתים של ליגת האלופות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏25/7/16.

  1. BayernMunchen Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/15
    הודעות:
    284
    לייקים שהתקבלו:
    24
    מין:
    זכר
    מעניין שאת באיירן רואים היום כקבוצה של טופ 4 באירופה, הרי בשביל המטרה הזו המועדון הביא את החוכמולוג, אם מאמן כלשהו נמדד רק לפי ליגת אלופות אז כנראה שהסטנדרטים של המאמן הזה מאוד גדולים, הצליח או לא הצליח בכל זאת את שיא השכר של עצמו הוא הצליח לשבור...
     
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עוד פעם 19 שנה? למה לא נדבר על לפני 32 שנה? אנחנו מדברים על חוזק הליגה עכשיו. עכשיו זה. 3 - 5 שנים אחרונות. נכון לפני 10 שנים הליגה הגרמנית הייתה חלשה. זה היה אז.
    דרך אגב, החלטת על מדד ?
     
  3. BayernMunchen Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/15
    הודעות:
    284
    לייקים שהתקבלו:
    24
    מין:
    זכר
    פעם אחרונה שבדקתי אנחנו מדורגים מקום שני באירופה, ליגה חלשה מדורגת שנייה? uefa האלה שיכורים...
     
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,480
    לייקים שהתקבלו:
    2,236
    יש עוד כמה מדדים פרט לדירוג אופ"א וכמה פעמים הליגה הגרמנית שלחה נציגות לרבע גמר ליגת האלופות בחמש שנים האחרונות.

    בליגה האירופית למשל - למרות שהקבוצות הגרמניות לוקחות את המפעל ברצינות יחסית הן לא ממש מצליחות.

    הרטה הודחה השנה כבר בסיבוב הראשון שהיא התמודדה בו בליגה האירופית מול ברונדבי הדנית.

    צריך לזכור שהיו עוד כמה תצוגות מביכות מאוד לקבוצות גרמניות בכירות שאכן מעמידות בסימן שאלה את איכותן. לברקוזן חטפה חמישייה בבית מיונייטד המושמצת של מויס ורביעייה בבית מפריס סן ז'רמן. שנה שעברה, רומא הקדימה אותה בשלב הבתים והיא הודחה על ידי ויאריאל.

    שאלקה חטפה שישייה בבית מריאל, ולא הצליחה לעבור את גאלאטאסריי בשמינית האלופות כשהיא חוטפת שלושה שערים בבית.

    וולפסבורג בעונה המצוינת שלה עם דה ברויינה שבה היא סיימה במקום השני חוטפת רביעייה בבית מנאפולי.

    כמובן שהיו כולל לקבוצות שציינתי תצוגות טובות ומרשימות ואני ממש לא מתעלם מהן או מוריד מערכן, אבל היה חשוב לי להראות שה"עליונות" הגרמנית באירופה על האיטלקית והאנגלית היא לא באמת כזאת גדולה כך שזה לא חד משמעי .

    ועכשיו לנקודה - אני חושב שלא באמת ניתן לאמוד את איכותן של הקבוצות רק על סמך הנקודות שהן צוברות באירופה וישנם עוד מדדים.

    1. תחרותיות - הליגה הגרמנית בארבע השנים האחרונות היא הכי פחות תחרותית שהייתה אי פעם. אמנם זה בעיקר בגלל ההשתדרגות העצומה של באיירן, אבל הקבוצות הנוספות בליגה לא הצליחו להשתדרג. אחוזי ההצלחה של הקבוצות בחלק העליון של הטבלה הוא נמוך יחסית, מה שיוצר ליגה לא תחרותית ולא מעניינת.
    גם הליגה האיטלקית סובלת מהבעיה הזאת, בספרד יש שיפור בעניין בשנים האחרונות בדמות הצלע השלישית של אתליטיקו והאנגלית שומרת על רמת תחרותיות הגבוהה ביותר, בין היתר בגלל ירידה ברמה של הקבוצות הבכירות.

    2. טקטיקה - אני לא חושב שלליגה גרמנית יש איזשהו יתרון טקטי על הליגה האיטלקית או האנגלית (האיטלקית לדעתי עולה על שתי הליגות מהבחינה הזאת גם היום). רמת המאמנים ברובה אינה גבוהה וזה גם מקל על באיירן ובשנה שעברה גם על דורטמונד. ניתן לשפר זאת כמובן אבל זה עדיין לא קורה.

    3. קצב ואינטסיביות - מבחינת קצב משחק הליגה הגרמנית נופלת מהאנגלית ועולה על האיטלקית. מבחינת אינטנסיביות - כאן הליגה מפגרת אפילו אחרי הליגה הצרפתית - 34 משחקי ליגה לעומת 38 בליגות הבכירות, משחק אחד בלבד בשלבי הנוקאאוט של הגביע לעומת שניים בליגה האנגלית, ועדיין ניתן לראות בעיות של כושר גופני, פציעות רבות, וקושי של שחקנים מהליגה הגרמנית להסתגל לליגות אחרות כמו האנגלית.

    4. כסף וניהול. אין מה לעשות, בסופו של דבר הכסף מדבר ופה הליגה האנגלית עולה על כולן. אני דווקא חושב שפה הליגה הגרמנית במקום טוב ובמגמת שיפור הן מבחינת ניהול רכש והן מבחינת השקעה ושיווק, התחיל תהליך שיקח קצת זמן אבל יניב פירות בהמשך. מבחינת ניהול - אני מעריך את הגרמנית יותר מכל ליגה אחרת.

    5. אווירה - פה הליגה הגרמנית יחד עם אנגלית הן הטובות ביותר, גם מהספרדית. אבל זה לא קיים מאתמול וזה נהיה יותר ויותר מרשים משנה לשנה.

    לסיכום - בהרבה מובנים הליגה הגרמנית השתפרה מאוד וזה בא לידי ביטוי גם במפעלים האירופים, אבל אני ממש לא חושב שניתן להגיד בצורה חד משמעית בהתחשב בנקודות שהעליתי שהיא יותר טובה מהאנגלית או האיטלקית ובמדדים מוסיימים לדעתי היא אף נופלת מהן.

    בכל מקרה, ההבדל בין הליגות לא גדול ולכל אחת מהן יש היתרונות והחסרונות שלה. (גם לספרדית אגב, שלא כללתי בדיון מתוך כבוד להישגים שלה בשנים האחרונות, הן במפעלים האירופים והן בשיפור התחרותיות, שבהחלט ממקמות אותה כרגע במקום הראשון מבחינתי.)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/16
    nfcb אוהב/ת את זה.
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    הניתוח יפה ומעניין גם אם אני לא מסכים לחלקו הלא קטן. וברור כי ברובו הגדול הוא סובייקטיבי. וסתם לדוגמא כשל שאני מוצא בניתוח שלך. כסף וניהול. בליגה האנגלית אכן יש הכי הרבה כסף. מנצ'סטר יונייטד אחד המועדונים הכי עשירים בעולם ושפך ב - 5 השנים האחרונות מאות מליוני יורו על קנית שחקנים (כולל שוויני */aaarofl) ומשכורות ומה לא. ובכל זאת העונה הקבוצה לא בליגת האלופות, בעונה שעברה הקבוצה הודחה ע"י קבוצות עם 10% תקציב (וגם בעונות הקודמות) כבר בשלב הבתים. אז איזה ניהול טוב יש כאן? לדעתי זה דווקא מצביע על ניהול לקוי. ויונייטד לא לבד בעניין הזה בכדורגל האנגלי בשנים האחרונות.
    הבעיה הגדולה יותר שלי עם הניתוח הזה שהוא לא קשור ל"ויכוח". הויכוח אומר האם הקבוצות הגרמניות חזקות או לא. לכן, כמובן שלקהל אין משמעות.
    גם לא בהכרח לתחרויות. יכול להיות שהליגה המקדונית היא מאוד תחרותי. בכל שנה יש 4 מתמודדות על התואר, ההתמודדות צמודה מאוד ובכל שנה שתיים מבין הארבע מתחלפות. עדיין הליגה הזו חלשה מאוד ולא מצליחה להביא אפילו קבוצה אחת לשלב הבתים בליגת האלופות.
    גם טקטית. בעיניי הליגה האיטלקית היא הטקטית בעולם. ועדיין. רומא לא עוברת את פורטו העונה. בעונה שעברה קבוצה אחרת לא עלתה וכן הלאה. כך גם לגבי קצב. אולי הקצב בליגה האנגלית מהיר מאוד ובכל זאת רק קבוצה אחת עלתה לרבע הגמר בליגת האלופות בשנתיים האחרונות והליגה הזו תפסה ב - 5 השנים האחרונות רק 4 מקומות מתוך 40 מקומות אפשריים ברבע גמר ליגת האלופות.

    מה לעשות וכדורגל משחקים בשביל לנצח. היופי, הקצב, העידוד לא ממש מעניינים (בניגוד לענפי ספורט אחרים שם כן יש לזה משמעות) ולכן המדד היחידי לחוזק של ליגה הוא ניצחונות, תיקו והפסדים של הקבוצות כשהן מתמודדות אחת מול האחרות. או במקרה שלנו במפעלים האירופאים. ונכון שלא תמיד היותר טוב מנצח בכדורגל אבל היותר חזק בד"כ כן. בטח לאורך זמן.
    וע"פ המדד הזה היום הליגה הגרמנית היא במקום השני באירופה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/16
  6. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    גם בשנים האחרונות אין כלום חוץ מבאיירן.וגם בליגה האירופית הגרמניות לא מותירות חותם. דורטמונד "הסגנית הטובה אי פעם" לא הגיע אפילו לארבע האחרונות במפעל המשני אשתקד וקבוצה ממקום פחות מחמישי מאנגליה העיפה אותה. מתי לאחרונה גרמניה היתה בארבע האחרונות של המפעל המשני? ממה ההתלהבות השנה? מזה שממילא שלוש קבוצות בבתים והרביעית קבלה הגרלה מגוחכת בדמות יאנג בויז?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  7. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,480
    לייקים שהתקבלו:
    2,236
    ציינתי שמבחינת ניהול הליגה הגרמנית הטובה ביותר מבחינתי. לא אמרתי שום דבר בכל הקשור לניהול באנגליה, יכול להיות שהייתי צריך לפצל את הכסף והניהול לשני מדדים נפרדים כי לא התכוונתי שבהכרח הם תמיד הולכים ביחד.

    גם אם הסכומים שמוציאים בליגה האנגלית מופרזים, והם מופרזים, זה לא אומר בהכרח שהניהול כושל. לקבוצות שמוציאות סכומי עתק יש את הפריבלגיה הזאת, הן מנוהלות כלכלית נכון ומייצרות המון הכנסות (יונייטד וארסנל למשל) ויש להן בעלים עשירים שכסף לא חסר, זה מאפשר להם להביא מאמנים, אנשי צוות ושחקנים מהשורה הראשונה, מהילדים דרך הנוער ועד הבוגרים.
    יש ירידה בשנים האחרונות ברמת הניהול של קבוצות הפריימליג הבכירות וזה כמובן בא לידי ביטוי בהישגים, אך עלייה של אחרות כמו סאות'המפטון, ווסטהאם ולסטר. בכל מקרה, מדיניות הניהול שהתוו ונגר ופרגוסון הוכיחו את עצמם מבחינה כלכלית ובמקרה של השני גם מבחינה הישגית (למרות שגם לארסנל היו את השנים הטובות שלהן, והיא שומרת על יציבות בצמרת למרות שיש ציפיות מוצדקות לתארים חשובים), בעקבות טעויות ניהלויות (למשל מינויים של מאמנים חלשים כמו מוייס ולפגריני והתעקשות של ארסנל להמשיך עם ונגר שמיצה את עצמו למשל) היו לליגה האנגלית כמה שנים רעות, הליגה האיטלקית סבלה משערוריות שחיתות שפגעה בקבוצות הפאר וגם ממשבר כלכלי וגרמניה סוג של "הרוויחה" בשנים הללו מההפקר בעקבות ניהול נכון. כך שכן, יש לניהול וגם לכסף השפעה בעניין.

    גם קצב המשחק והאינטנסיביות הוא נדבך משמעותי. עובדתית, הליגה הגרמניות, הן בגלל היעדר תחרותיות, מספר קטן יותר של משחקים הן בליגה והם בגביע והן בגלל פגרה ארוכה, היא פחות אינטנסיבית מהליגות האחרות.

    עוד יתרון שיש ליגה הגרמנית זה את באיירן מינכן, שהייתה בשנים האחרונות ברמה גבוהה מעל הקבוצות האנגליות והאיטלקיות והיוותה חלק משמעותי ביתרון הקטן שיש לגרמנית על האיטלקית.

    גם הנתון שהבאת לגבי הופעות ברבע הגמר הוא מעט מטעה. חוץ מבאיירן שסיכמנו שהיא רמה אחת מעל הליגה הגרמנית ונמצאת מעט אחרי ריאל ובארסה - ב-5 השנים האחרונות, פרט לדורטמונד שנהנתה משיפוט שעורורייתי נגד מלאגה ברבע הגמר, אף קבוצה גרמנית לא הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות או לחצי גמר הליגה האירופית. אם תשווה בין ההישגים של הקבוצות האיטלקיות והאנגליות בליגה האירופית בחמש שנים האחרונות לעומת הקבוצות הגרמניות - תגלה שהן מגלות עליונות ברורה. כך שהדירוג קצת משקר ולא מגלה את התמונה המלאה, בדיוק כמו דירוג פיפ"א לנבחרות.

    בכל מקרה, הפערים בדירוג בין הליגות די קטנים ולכן לא יכולים להוות המדד היחיד לאיזו ליגה יותר טובה.

    לליגה הספרדית יש קייס בכל הקשור לויכוח על עליונות על הליגות האחרות, הספרדיות שולטות ביד רמה בשני המפעלים האירופים, מביאות באופן קבוע יותר מנציגה אחת לחצי גמר וזוכות כמעט כל שנה בשני המפעלים. בנוסף, הצטרפה צלע שלישית למאבק האליפות, וזה גם תורם לקייס.
    לגבי דירוגה של הגרמנית ברשימת הליגות הטובות - אני בהחלט חושב שזה נתון לויכוח, ובהתחשב בכל המדדים המקצועיים, אני עדיין בדעה שהליגה האנגלית טובה יותר מהליגה הגרמנית למרות היתרון הקל בדירוג של אופ"א במפעלים האירופים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/8/16
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני יכול להסכים עם זה שבשנים האחרונות הליגה האנגלית יותר מעניינת מהגרמנית אבל היא לא יותר חזקה וה״הישגים״ של הקבוצות באנגליה מוכיחים את זה. ודרך אגב עד לפני חמש שנים הליגה הגרמנית הייתה יותר מעניינת ותחרותית מכל ליגה אחרת ודווקא אז ההישגים של הקבוצות הגרמניות היו על הפנים. בעיניי גם יש קשר בין הדברים.

    וחייבים להדגיש אין שום דמיון בין דירוג הנבחרות של פיפ״א שלוקח בחשבון משחקי ידידות/אימון בדיוק כמו משחקי הנוקאווט במונדיאל לדירוג הקבוצות של אופ״א שלוקח בחשבון אך ורק משחקים רשמיים במפעלים האירופאיים. וכמו שלא תמיד הקבוצה הכי טובה זוכה באליפות או בליגת האלופות כך הדירוג של אופ״א לא משקף את הרמה ב 100% אבל בדיוק כמו שבליגה הקבוצות היותר חזקות בצמרת והחלשות בתחתית ככה הדירוג שלוקח בחשבון אך ורק משחקים רשמיים במפעלים האירופאיים הוא הכי קרוב ל 100% שיש בין כל הקבוצות בליגות ביבשת. הדירוג הרי למעשה הוא מספר שמקבלים עבור נצחונות ותיקו. בדיוק כמו בליגה. ומי שיש לו הכי הרבה נקודות (כתוצאה מיותר נצחונות ותיקו מאחרים) הוא היותר טוב. כיום הליגה הגרמנית צברה הכי הרבה נקודות כאלה (למעט הליגה הספרדית) וכבר שנה שלישית שהיא צוברת יותר מהאחרות (למעט הספרדית) ומגדילה את הפער.


    כפיר, כשתחליט מה המדד הסופי שלך לחוזק תעדכן. בינתיים הוא משתנה כבר פעם שלישית.
     
  9. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    הגרלת ליגת האלופות:
    1) באיירן תיאבק מאבק לא פשוט עם אתלטיקו על ראשות הבית. מהדרג השני קבלנו קבוצה אדירה. פ.ס.וו לא אימתנית אבל אשתקד נתנה פייט אדיר לקולצ'ונרוס בשמינית הגמר ונכנעה רק בפנדלים כך שיכולה לעשות צרות. רוסטוב פחות מוכרת אבל יכולה לקחת נקודות קריטיות, בעיקר במגרשה הביתי. אייאקס קבלה שם רביעיה (לא שאייאקס מדד למשהו. הפכה לקבוצת נוער. ככה זה כשמחפשים לגדל שחקנים ולא מכוונים לתארים).
    2) גלאדבך קבלה בית נוראי. חייבת לכוון לסיים שלישית ולעבור לליגה האירופית (שנה שעברה לא הצליחה בזה וסיימה אחרונה גם כן בבית קשה).
    3) לברקוזן קבלה בית נוח יחסית לאפשרויות אחרות אבל זו בכ"ז לברקוזן אז צריך להיות זהירים באופטימיות...יהיה לה קשה מאוד מול טוטנהאם ומונאקו ולדעתי לא בטוח בכלל שעולה למרות הבית היחסית נוח.
    4) דורטמונד חייבת לסיים באחד משני המקומות הראשונים ואולי לנצל ירידת מתח אצל ריאל בשנה שאחרי זכייה כדי לגנוב המקום הראשון.

    שתהיה עונת צ'מפיונס מוצלחת!!!!!
     
  10. BayernMunchen Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/15
    הודעות:
    284
    לייקים שהתקבלו:
    24
    מין:
    זכר
    רק אלוהים יודע כמה רציתי את אתלטיקו בבית שלנו, אני מאוד מרוצה מההגרלה, יש לנו חשבון פתוח עם החבר'ה של סימיונה, אני מתרגש לקראת המשחק מולם, שיהיה לנו בהצלחה ושאמן ניתן להם בראש, אגב איזה בית הייתם מגדירים "בית המוות"? אני חושב שזה הבית שלנו..
     
  11. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    הבית של באיירן טוב, אבל הסיכוי ששתי העולות לא יהיו באיירן ואתלטיקו קלוש. הבית של לברקוזן, לעומת זאת, כולל ארבע קבוצות עם סיכוי דומה לעלות, אז אפשר לבחור בו בהתאם להגדרה שלך ל״בית המוות״.
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367


    אני מעדיף את גררו במקום שמלצר אבל חייב לציין שזה הרכב מאוד מעניין. אם גררו מסוגל למלא את ה50-50 זה פותר לנו בעיה לא פחות חמורה. מגצה אני מצפה היום להתפוצץ, זו בערך הפעם הראשונה מזה 3 שנים שהוא הולך לשחק בתפקיד הטבעי שלו.

    נקווה שדמבלה יירד לספסל אחרי הדריבל המיותר השלישי, גם אם זה יקרה בדקה ה25.
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אי אפשר, כמובן, היה לראות את כל המשחקים של הגרמניות אתמול אז התחלתי עם גלדבאך ודי מהר עברתי ללברקוזן. כך שאולי לא ממש ראיתי הכל.

    לפעמים אני פשוט לא יכול להבין מה עובר למאמנים הגרמניים האלה בראש. הרי בליגה (שמטבע הדברים נמשכת 34 מחזורים ויש מספיק זמן לתקן) בשום מצב אנדרה שוברט לא היה עולה אפילו בבית נגד באיירן מינכן עם הגנה דלילה והתקפה מעובה. הוא היה עושה (וגם עשה כבר) בונקר מארץ הבונקרים ומנסה לבנות על מתפרצות. אז דווקא במנצ'סטר נגד הסיטי בליגת האלופות שם כל משחק וכל שער יכול להכריע הוא עולה עם 3 בלמים, מרכז שדה דיי מופקר וארבעה שחקנים התקפיים? לך תבין.

    אף פעם לא התלהבתי מרוגר שמידט. מאמן בינוני מינוס עם המון מזל. כל מאמן קצת יותר נורמאלי היה מוציא הרבה יותר מחומר השחקנים של לברקוזן. מאמן שמשחק משחק הגנה מופקר. שהקבוצה שלו סופגת המון שערים ובקלות רבה. ההגנה מופקרת. שני השערים באו בדיוק באותה הצורה כשהקבוצה שמובילה כבר 2:0 פשוט משחקת עם 4 - 5 שחקנים מאחור בלבד. במקום להתחיל להירגע, לצופף ולהקשות על היריב. (לא שבאיזשהו שלב צריך להגן עם 4 - 5 שחקנים בלבד). חבל.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  14. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    שורה תחתונה: באיירן ודורטמונד היחידות שמספקות הסחורה. גלאדבך קונוסים ליריבה חזקה ולברקוזן עם תיקו ביתי שכולו הפסד מול קבוצה בינונית כצסק"א. העיקר שלחנו ארבע נציגות לשלב הבתים... יש לנו רק שתי נציגות ברמה של ליגת האלופות לאורך זמן ואלו באיירן ודורטמונד. כל השאר בלוף.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ראיתי את שאלקה ומחצית ראשונה של מיינץ.
    בשני המקרים ראיתי קבוצות מאורגנות. במשחקים לא קלים. קבוצות שעומדות יפה מאוד (בשאלקה בכלל מגיע כל הכבוד עם כמות הפציעות הקשה שיש שם).
    קצת לא ברור לי מה קרה למיינץ במחצית השניה, אם בכלל. גם הם נראו נהדר במחית הראשונה.
     
    Der Kaiser ו-Die Werkself אוהבים את זה.