האליפות חוזרת לת"א

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Number 8, ‏5/10/08.

  1. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    ההנהלה על שלושת ראשי התמנון שלה. הם גורמים לכך שקבוצה של 20 מיליון דולר תיראה כך מול קבוצה עם שברירי אחוז מהתקציב הזה.

    אההה, ועכשיו כץ חוזר בשבוע הבא לביקור כדי לעשות מה?
    אני בפעם המיליון (מצטער) שואל, האם כץ הוא האיש שמביא את הכסף הגדול? לדעתי הנהלת מכבי צריכה להחליט. אם חושבים שכסף מחזיר את מכבי לצמרת אירופה היא צריכה לתת 100 אחוז שליטה לרענן כץ. אם לא, אז צריכים להפרד מהאיש שחי בארה"ב.

    אני ראיתי היום שמעון מזרחי עשרות פעמים בקלוז אפ ומשום מה נראה לי ששמעון צריך לצאת לפנסיה. אני חושב שהאיש עשה כל כך הרבה לכדורסל הישראלי (ברור שהמתנגדים למכבי יגידו אחרת), אבל שמעון צריך לדעת מתי לפרוש. יש בעולם הספורט שחקנים גדולים שממשיכים לשחק עד שהופכים לבדיחה, לדעתי שמעון הופך אט אט לשחקן שפשוט צריך לפרוש.

    אני מודה שבין השנים 2001 ל-2006 למעשה לא ראיתי משחק אחד של מכבי. אתם יכולים לספר יותר טוב ממני מה ההשפעה של כץ על הקבוצה, אבל כרגע נראה שיש לפחות קפטן אחד מיותר. במצב שכזה הספינה עלולה באמת לטבוע!
     
  2. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    הרי שרף בעצמו "ביבה" את קטש בתחילת דרכם המשותפת (והקצרה) במכבי. הרי המינוי של אפי עצמו הוא פשרה שהיתה בתוך ההנהלה. ככל שזכור לי, הוא היה הבחירה מספר 1 של כץ, ומזרחי לא ממש רצה אותו. כנראה שפדרמן הלך עם כץ. ובמידה מסוימת זה די מצחיק, כי אולי אם בהנהלה היו ממנים מאמן שכולם בטוחים ומאמינים בו, אולי היו נותנים לו לעבוד בשקט ולעשות מה שהוא רוצה. כיוון שתמיד מישהו בהנהלה לא מרוצה, אז למאמן גם אין חופש מוחלט.

    לגבי אפי, זו היתה ההזדמנות היחידה שלו לאמן את מכבי. נראה לכם שהוא היה מוותר על זה בגלל פרט קטן כמו "מי בדיוק מחליט מי יהיו השחקנים"? מה היה לו להפסיד בכל מקרה? גם קטש אמר בחודשים שלו במכבי שהכל בסדר, ואף אחד לא החליט בשבילו, ושרף רק שם כדי לעזור במקרה הצורך. הוא נשמע אחרת לגמרי אחרי שהרימו אותו על טיל (כן, הוא התפטר. עלק).
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    הוא מביא חלק ניכר מהתקציב, ואתה יודע, מכבי זה לא מועדון שהבעלים שלו מסיימים את העונה עם רווח. כך או כך, ברור שהדבר הכי טוב למכבי היה אם היה לה בעלים מבוסס אחד בלבד, אבל מזרחי ופדרמן לא ימסרו את המועדון לידי כץ כמו שקליין היה נבון מספיק לא לתת את הפועל ירושלים לגאידמק.
     
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    העניין הוא שראשי מכבי היו בפאניקה מאיבוד האליפות...הם לא ראו על הכוס המלאה, קרי הגעה (אפילו בהרבה מזל) לגמר היורוליג, אלא פשוט ימים שלמים לא ישנו לנוכח איבוד האליפות.

    אישית אני חושב שכבר לפני שנתיים אולי היינו צריכים לאבד את האליפות, אז לשמחת כולם ג'יימי ארנולד מנע 'סוף העולם'. לי אין שום מושג למה מכבי שחררה למעשה 75 אחוז מהקבוצה שלה, ויותר גרוע, חזקה את עצמה בשחקני מפתח מהקבוצות הישראליות הבכירות.

    לדעתי שמעון, פדרמן, ופנאן פשוט צריכים 'להתבגר'. איבוד אליפות אחת מסכנה היא לא סוף העולם, למה איבוד העשתונות? היא שחררה סמל אמיתי הרבה בכלל שהדמעות עוד יבשו, למה? היא הביאה מאמן שפשוט לא מתאים לקבוצה (אם כבר מאמן ישראלי למה למשל לא את שרון דרוקר?) והוא כנראה כבר לקח את כל החבר'ה שלו מקבוצתו הקודמת. הרי מכבי משחקת פעמיים בשבוע בליגה הישראלית...

    מסכים שלא כל שנה הסגל צריך להתחלף, אבל מבחינתי תפקיד לנצח בהנהלה גם לא בריא!
     
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    שאלה נוספת: מי הביא את כץ למכבי? ברור שאין שום כימיה בין ראשי ההנהלה. אם לכץ יש את הכסף הגדול ומזרחי ופדרמן מסכימים שרק עם כסף גדול עוד אפשר להחזיר את הגביע האירופאי לת"א אז כץ צריך לקבל את השליטה במועדון. אם הם לא רוצים את כץ, מצויין, אבל אז הם ייצטרכו להביא מישהו אחר. שוב פעם, עם כל הכבוד לשמעון ופדרמן עד מתי הם יישארו שם? ראיתי הערב את מזרחי כאילו מקבל את התבוסה הזאת, ואני חושב שהוא פשוט מבפנים גמור. האיש היקר הזה נלחם כל כך הרבה בשביל המועדון, אבל לצער כולנו, מזדקנים. אירופה נכנסת לעידן חדש, עידן הכסף העוד יותר גדול.

    לדעתי מכבי לא צריכה את הסכומים של הרוסיות והיווניות בשביל לקחת עוד גביע אירופה, אבל אם זאת ה'קבוצה הכי יקרה בתולדות מכבי', אנחנו בבעיה רצינית. הקבוצה הזאת לחלוטין נבנתה בצורה שגוייה ולדעתי מישהו צריך לשלם על זה. בנוסף לזה הגיע הזמן שגם בהנהלה יתחילו לעשות ניקיון כי ברור לכולנו שמלחמת הכסאות במועדון תגרום לעוד פתיחות עונות כאלו.

    בכל מקרה זריקת האשם אפשר לעשות גם בקיץ הבא...לדעתי עכשיו מכבי עומדת להכנס לסחרור מסוכן ולמעשה כמו כל קבוצת ספורט, שינויים דרסטים במהלך העונה מביאים בסופו של דבר לעוד יותר הפסדים.
     
  6. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    זה לא פשוט עד כדי כך. הקבוצות שמכבי בנתה לפני כמה שנים, קודם עם מקדונלד והאפמן ואחר כך עם יאסיקביצ'יוס-פארקר-וויצ'יץ', היו אנומליה. שילוב של נסיבות, שהגדולה בהן היתה עבודת זיהוי כישרונות לפני שאר המועדונים באירופה. אבל זה לא קרה כתוצאה מעבודה של מערכת מסודרת, ובדרך כלל בלאט זוכה לרוב הקרדיט על זה. בלאטים לא צומחים על העצים, למכבי אין כרגע אף איש כדורסל בסדר גודל הזה, אלא דווקא פובייה ממאמנים בכירים ויקרים, ומחלקת סקאוטינג לא היתה למכבי עד לפני שלושה חודשים. עד שיהיו פירות יכול לעבור זמן, וגם כשיהיו - זה לא יהיה בסדר גודל של הקבוצה מלפני חמש שנים.

    לומר שהכסף פותר את הכל? ברור שבמקרה הזה הוא לא פותר כלום, אבל מכבי לא יכולה פתאום להרשות לעצמה לוותר על הכסף של כץ, ומן הסתם לא קל למצוא מישהו שכל שנה ימסור מכספו הפרטי למועדון כדורסל (וזאת בכלל בהנחה שכץ יסכים למכור את החלק שלו). לתת את כל המועדון לכץ זו בכלל לא אופציה, אלא התאבדות. וכך התמנון רב הראשים הזה ממשיך לאכול את עצמו מבפנים, וכנראה שימשיך בזמן הקרוב.
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אמיר, תודה על המידע שאתה נותן. התמונה קצת מתבהרת לי.

    דבר אחד אני לא מבין, למה אתה חושב שזאת התאבדות לתת את כל המפתחות לכץ? אני מדגיש שאני בהחלט מבין את כל האהבה וההערכה שבעיקר נותנים למזרחי, אני כולי שותף לזה, אבל האם העקשנות החיובית שלו (האבהב האמיתית שלו למועדון ולסמל) לאט לאט לא הופך לדבר שלילי? לא יודע, ראיתי היום משהו בפנים של האיש היקר הזה שמאד לא הייתי רגיל אליהם. אם אתם שואלים אותי מה ראיתי אז אני הייתי מגדיר את זה כאיש שמאד הזדקן ולא לטובה.

    ברור לי שמזרחי לעולם לא ייפרד מהמועדון, אבל האם הוא לא מבין שמתי שהוא הוא יהיה חייב להעביר את הלפיד? מהדברים שלך מכבי פשוט נמצאת על פרשת דרכים, הקבוצה ה'משפחתית' של שמעון מזרחי, מוני פנאן ואחרים הולכת ונעלמת. למה היא נעלמת? כי היא היתה ייחודית, אבל כשאני שומע שלמעשה עד היום הזה לא היה מערכת סקאוטינג כמו שצריך פשוט לוקחים כל עונה הימורים ענקיים. העניין הוא שההימורים האלה, לבטח בלי כסף, יהפכו לאט אבל בטוח למשהו כמו התאבדות איטית.

    לא יודע, אני מאד מפחד, ואולי גם אתה, שמכבי תהפוך לסתם עוד קבוצה, אבל בינינו כבר שנים שמכבי לא לוקחת את האליפות בהליכה. מה שכן, אותו התהליך אני רואה שקרה עם אייאקס עם עניין הארינה והבורסה ואצלנו באמסטרדם התהליך הזה גורם לנו אוהדי אייאקס להמון סבל. עם האלימות הכספית (וכמובן חוק בוסמן) גמר ליגת האלופות נראית היום כפנטזייה כמו שאני אתחתן עם סנדי בר. אולי זה מה שמפחיד אותך ובעיקר שמעון מזרחי ופדרמן.
     
  8. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    הפסדים כאלה יכולים לקרות, אני לא ממש מתרגש מזה ולא עושה מזה הרבה רעש.
    חסר למכבי ספק נק' שאפשר לסמוך עליו, לפחות עד שפייזר הגדול יחזור.

    רק תחילת עונה. אבל אפי מראה שהוא לא מאמן גדול.


    חוץ מזה, אף אחד לא ציפה שמכבי תדרוס את הליגה בקלילות. הכדורסל השתנה, ולמכבי קשה לקנות את השחקנים שהיא הייתה קונה כי מה לעשות, למועדונים הגדולים יש הרבה יותר כסף. בהחלט יכול להיות שבשנים הקרובות יבוא מיליארדר שיראה שליגת ווינר שלנו די מתפתחת ואז יקנה לעצמו צעצוע. מה שבטוח מכבי כבר לא תחזור להיות מה שהייתה. עם בלאט או בלי בלאט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/11/08
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אני לא מפחד שמכבי תהפוך לעוד קבוצה... אני מת שזה יקרה. לא סובל את המועדון הזה, ולא חושב שהעובדה שהוא "מייצג את ישראל באירופה" הופכת לראויה את העובדה שהיו לא מעט שנים שבהן הוא הרג את הכדורסל הישראלי מבפנים. ליגה מעניינת > גביע אירופה פה ושם, כשזה רק מועדון אחד שרושם את ההישגים הללו.

    לגבי כץ, למה זו תהיה התאבדות? כי הוא אולי עשיר, אבל לא מדובר בגאון הדור, ולראייה אותו קרב הצהרות מילולי שאליו הוא נכנס לפני שלוש שנים עם פיני גרשון. לא שגרשון היה גאון גדול, אבל הוא כן מאמן כדורסל מצוין והיית חושב שכץ יהיה נבון מספיק לא להיכנס לזה. אבל כיף לו לשבת כל הזמן בארצות הברית ולפזר הצהרות בתקשורת הישראלית, למרות שלאחרונה הוא קצת נרגע. הוא לא גיידמק, אבל הוא כן יותר מדי קפריזי בשביל לקבל החלטות לבד.

    בטח ששמעון מזרחי בדיכאון. כי בין אם אנשים מחוץ למכבי אהבו אותו ואת שיטותיו או לא, למכבי שלו היתה עוצמה חסרת תקדים. עכשיו הוא רק עוד קול בהנהלה, אחד משלושה, בהרבה מקרים כץ ופדרמן פשוט עוקפים אותו, וגם אם הוא חושב שהם עושים שטויות, אין לו אפשרות להטיל וטו.
     
  10. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    כל כך כיף לראות את מכבי מפסידה...

    חבל שרק אפי מאמן אותה, ובאמת שאני ועוד הרבה אנשים אוהבים אותו רק פשוט מתעבים את "הקבוצה של המדינה" הכל כך מגעילה הזאת...

    משחק מצויין של ירושלים אתמול שכמו תמיד במלחה נותנת מחצית ראשונה גדולה, לרב מכבי חוזרת מזה ומוציאה ניצחון, אבל אתמול הרבע השלישי פשוט הרג את מכבי...

    סניד במשחק מעולה, באוורס קולע כמעט כל זריקה שיוצאת לו מהיד ומכבי נכנסה ללחץ מוקדם מדי ופשוט הקהל השפיע עליה שהשחקנים שיש לה לא רגילים לזה עדיין (ועזבו דיבורים על קולג'ים, הקהל בארה"ב יושב כל המשחק ועם ב שר DEFENSE ו GO X GO )

    קשה לי לראות את ירושלים מנצחת ברוממה כי תמיד יש את אפקט הניצחון על מכבי, וחיפה נתנה רבע רביעי גדול היום מול הגליל גלבוע
     
  11. A. Arshavin Member

    הצטרף ב:
    ‏26/4/07
    הודעות:
    4,938
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באוורס פשוט שחקן ענק!

    ראיתי מהמחצית השנייה רק, אבל פשוט משחק גדול. לראות את מכבי מקבלת בראש ויורדת מושפלת ככה, תענוג!
    רק חבל שמלחה לא מלא ככה בכל משחק.
     
  12. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באמת שאני מתקשה להבין למה אתה טוען ששמעון צריך להעביר את הלפיד. אם יש מישהו שיכול להציל את הספינה הזאת מטביעה זה דווקא שמעון. מהמון סיבות. מכך שהוא מנוסה, מכך שהוא מנוהל עם הלב(ולא מחפש מארקטינג כמו עם קטש) והכי חשוב כי זה שמעון אותו שמעון שידע לשים את מכבי בין הגדולות של אירופה גם כשהתקציב שלה היה כמו של ציבונה (ביחס לליגה בימים אלו).

    דווקא העובדה שמכבי כן התנהלה בעבר רק עם שמעון כדומיננט והצליחה מראה שכרגע הוא חלש ואם מישהו רוצה להחזיר את הכוח למכבי זה חייב לחזור לשמעון. אמיר אמר נכון כץ ופדרמן עוקפים אותו. בעיקר כץ, שניהם מתנהלים כאנשי עסקים והרבה פחות כאוהדים (בפדרמן עוד יש סוג של אוהד , בכץ אני לא רואה בכלל).
    אני לא מסכים שזאת התאבדות ללכת על "הימורים" ושאין אנשים כמו בלאט. בסופו של דבר מכבי הייתה גדולה הרבה לפני בלאט (גם הרבה לפני שאני נולדתי, ואין לי שום כוונה להוריד מהעבודה הגדולה שבלאט עשה) מכבי התנהלה בעבר מצויין גם בלי מחלקת סקאוטינג (אני לא אומר שזה טעות לעשות אחת כזאת) ועד לפני 3 שנים לא היה בנאדם שיכל לערער בכלל על הניהול המצויין של מכבי. מה קרה שכולם קופצים להם עכשיו? כמו שכתוב בעיתון פשוט מריחים דם, והשליט נמצא בירידה. הניהול במכבי היום קר מאוד, כל אחד רוצה לתת קצת במקום ללכת על דרך אחת אמיתית.
     
  13. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אני לא שם את שמעון בפינה ומאשים אותו בבלאגן, אני כן אומר שכרגע יש יותר מדי אנשים שרוצים לשלוט בקבוצה. מכבי לדעתי צריכה להגיע להחלטות קשות ולא רק לסגל של הקבוצה. מישהו חייב לנקות את הבלאגן שהוא גרם בקיץ, בירנבוים כמו שאתם יודעים לדעתי לעולם לא היה צריך להגיע לקבוצה, אבל הוא לא האשם היחיד.

    מבחינתי אם כץ לא מספיק אוהד אז שיעיפו אותו, אבל נראה לי שמזרחי מבין היטב שבלי הכסף של ה'דוד סם' אנחנו נאבד את הסיכויים להגיע לפיינל פור נוסף. אז ממשיכים ככה? אולי להעיף את פדרמן? מבחינתי גם אופצייה. יש כרגע 3 אנשים שמפקדים את הספינה הזאת והעונה היא נראית טובעת מתמיד, העונה הזאת מזכירה לי יותר מכל עונה אחרת את אותה עונה נוראית כשהקבוצה הפסידה את האליפות לגליל.

    אני קורא עכשיו שאולי רוצים להחליף חצי קבוצה, אבל אין לזה כסף. שוב פעם, אם כץ מתנדב לתת עוד כמה מיליונים טובים אי אפשר לצפות ממנו שיישב בשקט. מבחינתי אפשר להוריד פרופיל, לשחק עם הישראלים ו'לתת' את האליפות בארץ לקבוצה אחרת. בזמן הזה הולכים לעשות חושבים ולעשות ניקיון אמיתי, כדי שבעונה הבאה נחזור חזקים מאי פעם. לדעתי התסריט הזה לא אופצייה כי דווקא שמעון ופדרמן עדיין חיים בסרט שבלי אליפות מכבי קבוצה ללא זכות קיום. לכן אני בין היתר אומר שאולי הגיע הזמן ששמעון יפרוש, כי העניין הזה יצא מכל פרופורצייה. ברור לי שאם מכבי מסדרת את כל השורות, היא פשוט עדיין הכי מקצוענית בארץ. העניין הוא שמתי שיש בלאגן בהנהלת מכבי, הקבוצות האחרות יכולות לחגוג...

    את האמת? מכבי לדעתי תתרסק לגמרי השנה. הישראלים לא טובים מספיק בשביל להוביל את הקבוצה, הלחץ בכלל משתק אותם ואני צופה שגם פייזר לא יהיה המשיח. מבחינתי ואני אומר את זה בכאב אדיר, אין כרגע למכבי שום שחקן ברמה הנחוצה, אותה רמה שאני מצפה שקהבוצה משחקת בה! אולי ארויו, אבל האם המעלית אצלו עולה לקומות הנכונות? בשביל הליגה הישראלית שארפ ובורשטיין עדיין שחקנים מצויינים, אבל יש לי את ההרגשה ששארפ באירופה כבר לא אותו תותח, ובורשטיין פשוט איננו אותו שחקן מאשר לפני כמה שנים.

    בעוד שבוע נראה את מלאגה בארץ, לדעתי יהיה זה ערב כואב, אבל בנתיים בוא נחכה איך מכבי בלחץ הזה תסתדר מול גבעת שמואל...
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    לא, זאת לא אופציה. הם לא מנהלים, הם בעלים, ואתה לא יכול להעיף בעלים! זו צריכה להיות החלטה שלהם.