דיון-שערי חוץ, בעד ונגד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Gianluigi Buffon, ‏28/6/11.

  1. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    בסדר נו, כמה משחקים כאלה ראית שכל שחקני ההגנה בתוך הרחבה?

    ובינינו, למעט ברצלונה אולי בשנים האחרונות - כל הקבוצות יודעות לשחק על תוצאה. כולן רוצות לשחק אטרקטיבי ויפה אבל כשהמשחק בבית אצלהן ויש להן יתרון מינימלי בשערי חוץ - הן יודעות יפה מאוד להסתגר ולשמור על התוצאה. כל הקבוצות האנגליות והאיטלקיות בשלבי הנוקאאוט עשו מזה מסורת רצינית, לטוב ולרע. לפעמים הקבוצה שאתה אוהד משחקת התקפי כי המצב מבחינת שערי חוץ לרעתה, לפעמים היא מנסה לשמור על תוצאה. אין איזו קבוצה שהיא בונקר מוחלט אבל מצד שני אתה גם יודע שלמעט ברצלונה בשנים האחרונות - כל הקבוצות יסתגרו בגומלין אם הן יובילו מאיזה שער חוץ.
     
  2. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אז בדיוק בגלל זה אני מציע שיטה חדשה; מה עדףי לראות - קבוצה מתבנקרת, מסתגרת כדי לשמור על היתרון [לא דיברתי פה אם זה מוצדק או לא, כיף לאוהדים? זה בטוח לא], או לראות קבוצה תוקפת על-מנת לשים עוד גול, לא מסתפקת ביתרון מינימלי למשחק ה2.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,210
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    ביטול שערי חוץ לא יקטין את מספר ה"התבנקרויות", אבל כן יגדיל יותר התמודדויות שיוכרעו בפנדלים שזה מזל.
    אני מעדיף הכרעה בשערי חוץ.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/11
  4. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    זה לא שאלה של מה עדיף לראות אלא שאלה של מה יש. על כל קבוצה שמתבנקרת יש לך קבוצה שמנסה להתקיף ולפרוץ את הבונקר הזה. פעם הקבוצה שלך, לצורך העניין, היא זו שגנבה שער חוץ ומנסה להתבנקר - ופעם אחת היא זו שצריכה לפרוץ את הבונקר. לפחות בכדורגל האירופאי יש המון משחקים שהוכרעו בזכות שערי חוץ ונכנסו לפולקלור כמשחקים גדולים שיזכרו עוד הרבה זמן, אז איכשהו קשה לי לוותר על השיטה הזאת. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    אני לא חושב שהשיטה שהצעת טובה. קודם כל כי באמת רוב המשחקים עם יותר שערים יובקעו בבית - ואז בעצם הפכת את השיטה לשיטת "שערי בית". אני גם לא חושב שהיא תגרום לקבוצות לשחק התקפי יותר - הן עדיין ינסו להסתפק ביתרון מינימלי ולהחזיק מעמד במשחק הגומלין. זה פשוט הרבה יותר אינסטנקטיבי מאשר לרוץ קדימה כשהם מובילים. עדיין המון מאמנים יעדיפו לשמור על תוצאה. קשה מאוד לכפות על קבוצות כדורגל מקצועניות את הגחמות של אוהדים נייטרלים שמעדיפים משחק אטרקטיבי, כי בסופו של דבר המאמנים והשחקנים מחוייבים להישגים והם צריכים להשיג אותם בדרך הכי חוקית וטובה שעומדת לרשותם.

     
  5. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    שיטת שער החוץ היא שיטה בעייתית, אבל היא השיטה הכי פחות גרועה. היא גורמת לכך שפחות משחקים הולכים להארכה ולפנדלים. ללא שיטת שער החוץ, ברור לכולם שקבוצות יבואו להתגונן במשחקי החוץ הרבה יותר מאשר היום. קיום להוציא 0:0 בחוץ זאת תוצאה סבירה, אך לא טובה יתר על המידה. לקבוצה שנמצאת בפיגור בחוץ 2:0 במשחק יהיה את האינטרס לתקוף כי השער שתבקיע יהיה שווה יותר מאשר השער שתספוג.
     
  6. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    Mellow29, אתה לא יכול לכפות כדורגל אטרקטיבי והתקפי, אבל אתה יכול לתת העדפה מסויימת לקבוצות שישחקו כך.

    ברור, שגם בשיטה כזאתי יהיו קבוצות שישחקו בצורה מבוקרת יותר, אך זה נותן פתח וסוג של "פרס" מסויים לקבוצות שיעיזו, לא בהכרח בביתם.

    בשיטה שהצעתי, הקבוצה שמובילה 2:0 תנסה להגדיל את הפער, ומנגד - ברור שקבוצת החו תנסה לצמק את התוצאה, 2:1 ו2:0 זה שונה לחלוטין.

    יודעים מה? עזבו את השיטה שהצעתי.
    אולי יש שיטה אחרת, טובה יותר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/6/11