דיון ה-Atmosphere

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Hammers Fan, ‏9/11/04.

  1. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    1. יציעי העמידה כבר לא ממש רלוונטיים, אחרי אסון הילסבורו וועדת טיילור הפרלמנט הבריטי קיבל את המלצות הועדה וקבע אותן בחוק. כל שיטות ה-Membership למיניהן היום בפרמייר ליג הן תוצר של חוק, וככה גם הפיכת כל האיצטדיונים למיושבים. אף פוליטיקאי שפוי בוויטהול לא ינסה לשנות את החוק הזה, משום שמאז הפרמייר ליג רק הפכה ליותר ויותר פופולרית, לא רק באנגליה אלא בכל העולם. ומי ינסה ללכת נגד הכוח הכלכלי העצום הזה? הדבר האחרון שפוליטיקאים מעוניינים, זה להעלות את חמתם של חברות ענק כלכליות. מי הפוליטיקאי שיתאבד ויילך נגד מנצ'סטר יונייטד?

    2. לגבי ה"הרחקה של בני מעמד הפועלים"- קודם כל, המצב הכלכלי בבריטניה שונה היום לחלוטין ממה שהוא היה לפני 20 שנה, כך שקשה להשוות לתקופה ההיא. רמת החיים עלתה והיום גם אנשים שנחשבים ל-Working Class מסוגלים בלא מעט משחקים להיות נוכחים. בוודאי שכשהדבר מגיע לקבוצות הלונדוניות, למנצ'סטר יונייטד ולליברפול רואים את ההבדלים, אבל לא בכל הליגה אוהדים מעוטי יכולת לא מסוגלים להגיע למשחקים, ואפילו בסטמפורד ברידג' עדיין רואים אוהדים שרופים שלא נמנים על תושבי בלגרייביה... העניים האמיתיים שלא מסוגלים להגיע בחייהם לראות את מנצ'סטר יונייטד וארסנל הם קודם כל מהגרים, לאוו דווקא האוהדים השרופים.

    3. הנקודה המרכזית היא שאולי גזלו מלא מעט אוהדים "אמיתיים" את האופציה ללכת לכדורגל (למרות שגם זה לא ממש מדויק), אבל נתנו אופציה להרבה יותר אנשים ממעמד הביניים שהדירו את רגליהם ממגרשי הכדורגל לאורך שנים ללכת לכדורגל. זה לא פחות חשוב.

    4. לגבי האווירה- תמיד אפשר למצוא מקום לשיפורים, אבל עדיין- הכי טוב שיש.
     
  2. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ArsenalFan

    "העניים האמיתיים שלא מסוגלים להגיע בחייהם לראות את מנצ'סטר יונייטד וארסנל הם קודם כל מהגרים, לאוו דווקא האוהדים השרופים."

    יש לך טעות גדולה,אני לא יודע מאיפה אתה מביא את הטיעון הזה אבל כאחד שעד לא מזמן היה גר שם אני יכול לספר לך שהרבה מאוד "אנגלים"שלא נחשבים לעניים,כאלה שעובדים בעבודה מסודרת לא מסוגלים להרשות לעצמם להוציא +30 פאונד לכרטיס כניסה למשחק כדורגל בטח ובטח לא כל שבת שניייה או שיש משחקים באמצע השבוע והם אלו שנקראים אוהדים "שרופים"שבמשך שנים היו מגיעים למשחקי בית וחוץ,
    רק שאז(וזה לא היה כל-כך מזמן,הרבה פחות מ 20 שנה)כרטיסים היו עולים הרבה הרבה פחות מ 30 או 20 פאונד למשחק והיום לא נותר להם אלא לשבת בפאב ולראות את המשחק במקום ללכת לאצטדיון.

    בלי קשר לזה רוב המהגרים לא מגיעים לכדורגל באנגליה בגלל טעמים אחרים לגמרי.

    "המצב הכלכלי בבריטניה שונה היום לחלוטין ממה שהוא היה לפני 20 שנה, כך שקשה להשוות לתקופה ההיא."

    אי אפשר להשוות את מה שהיה לפני 20 שנה להיום,איסטלנד קנה מנוי לסיטי ליציע עמידה בתחילת שנות ה-90 ב 50 פאונד בלבד!!!
    נכון שהיום רמת החיים וכל מה שסביב הכדורגל עלתה עדיין הפרופרציות הם ממזמן לא קשורות למציאות.

    נכון שהפריימיר ליג היא הליגה הפופלארית ביותר בעולם אבל העונה זו הפעם הראשונה שחלה ירידה במכירות הכרטיסים מאז הקמתה,גם לאוהדים שיכולים לשלם את מחירי הכרטיסים המוגזמים נמאס ממשאבת הכסף.

    גם בעבר הלא רחוק כשחוליגנים חגגו מעמד הביניים גם כן היה מגיע לכדורגל מי שלא היו אלו נשים וכל אוכלי השרימפסים למינהם,כוכבי קולנוע,תיאטרון.....זמרות עקומות....פשוט הכדורגל הפך להיות "הדבר"שצריכים ללכת אליו.

    לסיכום צריך להגיע למכנה משותף לכולם:
    א.להוריד את מחירי הכרטיסים גם כשמדובר ביציע ישיבה.
    ב.להגדיל את תכולת האצטדיון ע'י הקצאת יציע עמידה אחד גדול לפחות דבר שיוזיל את מחירי הכרטיסים עוד יותר,לאו דווקא חוליגנים ינצלו זאת,גם הם לא מפגרים לעורר מהומות בתחום האצטדיון עם כל המצלמות מסביב,אלא ילדים ומיעוטי יכולת ינצלו זאת והאוהדים השרופים שאוהבים לעמוד ולשיר יעדיפו את יציע העמידה,
    אני בטוח שבעוד כמה שנים כן יוחזרו יציעי העמידה במתכונת מסויימת כי קמה צעקה לכך בקרב ציבור אוהדי הכדורגל באנגליה בשנים האחרונות: http://www.safestanding.com/safe/index.php

    "לגבי האווירה- תמיד אפשר למצוא מקום לשיפורים, אבל עדיין- הכי טוב שיש"

    צודק!

    ועוד דבר קטן,יציעי עמידה רק הם יחזירו בגדול את האווירה הקסומה שנעלמה בחלק נכבד מהמשחקים(לא בכולם)משנות ה-80,70תחילת ה 90 בכל האיצטדיונים!
     
  3. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל כל עוד האצטדיונים מתמלאים, מה הבעיה?
    אז אוקיי, אוהד ממעמד כלכלי "אמיד" נקרא לזה, היה פעם הולך ל-X משחקים בשנה ועכשיו קצת פחות, את השאר ישלים בטלוויזיה (ברור שלא אותו דבר, אבל זה מה יש), וכל זה בשביל להבטיח ביטחון? נראה לי מחיר הוגן לשלם.
     
  4. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים לגבי חוסר האונים בנוגע ליציע העמידה. אין הרבה מה לשנות, אבל אין ספק שזו פגיעה באווירה, בין אם זה ניתן לתיקון או לא.

    אבל לגבי הפגיעה במעמד הנמוך: עדיין לא חסרים באנגליה אוהדים ותיקים, ממעמד הפועלים, שעד היום לא יכולים לאפשר לעצמם מנוי לקבוצה שהתחברו אליה רגשית מאז שנולדו. זה נכון שהמצב שונה לחלוטין מזה שהיה בשנות ה80', אבל אין קבוצה אחת באנגליה שזהות אוהדיה לא השתנתה מקצה לקצה (שוב, חוץ ממילוול, שאפילו היא בשנים האחרונות נלחמת בתופעה ומנסה למשוך אוהדים מתונים יותר). אין קבוצה אחת באנגליה שמאכלסת במשחק נתון אפילו 40% מתכולת המגרש באנשים מהמעמד הנמוך- וזו בדיוק הסיבה לפגיעה באווירה במגרשים, ומכאן בעצם מטרת הדיון (למרות שהוא תפס כאן שינוי חד בקונטקסט).

    אני שומע בתדירות כמעט קבועה אנשים שמלינים בקבוצות דיון שונות (במקרה שלי בווסט האם) שדו"ח טיילור שדד את הקבוצה מהם. אנשים שהתרגלו ללכת שבוע שבוע, משחקי בית וחוץ, ופתאום כרעם ביום בהיר, נאלצו לעבור למתכונת של משחק, אולי שניים, בשנה. באנגליה פשוט מחקו את אחד ממאפייניו הכדורגל, שהוא ספורט עממי.

    ובמצב זה, בניגוד ליציע העמידה, ניתן להחזיר עטרה ליושנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/11/04
  5. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לצערי לא הייתי במשחק פרמיירשיפ די הרבה הזמן, אבל מאוד קשה לי להאמין שביציעים כל מי שיושב הוא בורגני ומעלה. לא יודע, זה לא נתפס אצלי.
    אבל כל עוד ממלאים יציעים זה חסר סיכוי, אין לקבוצה סיבה בכלל להוריד מחירים.
     
  6. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוטספר
    א.לא כל האצטדיונים מתמלאים,יש ירידה בכמות הצופים בגלל המחירים המטורפים.
    ב.אין קשר בין ביטחון לבין יציע עמידה,לא היציע עצמו מסוכן אלא ההתנהגות של האוהדים בו,בגרמניה יש יציעי עמידה גם באצטדיונים הליגה הראשונה ואין בעיות עם זה ואף אחד לא יכול להגיד שאין בגרמניה חוליגנים,בליגות הנמוכות באנגליה יש עוד יציעי עמידה ואין בהם בעיות.

    כל דו'ח טיילור שהגיע אחרי אסון הידלסברו ושבעצם סגר את יציעי העמידה עשה עוול מכוון שהטימטום של המשטרה באותו יום גרמה לאסון!
    ג.מחיר הוגן???על מה אתה מדבר,אין לך מושג מה זה לשלם שבוע אחר שבוע סכומים של 30+ למשחק כדורגל!!אני חוזר משחק כדורגל!אל תשכח שזה לא נגמר רק בכרטיס,שתייה,אוכל,תוכניה,רכבות....

    "אז אוקיי, אוהד ממעמד כלכלי "אמיד" נקרא לזה, היה פעם הולך ל-X משחקים בשנה ועכשיו קצת פחות, את השאר ישלים בטלוויזיה"

    לא,למה שמישהו יוותר על דבר שהוא כל-כך אוהב ושהיה רגיל לראות כל חייו בגלל עושק מצד הקבוצות וכל מי שמנהל את הכדורגל,כדורגל הוא משחק עממי ואין צורך לשלם סכומי עתק בשביל לראות אותו.
     
  7. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אמרתי את זה- בקבוצות הגדולות המצב הרבה יותר גרוע מבקבוצות כמו מידלסברו ובולטון. גם שם הייתה עלייה במחירים, אבל הם עדיין לא זינקו למחירים הגבוהים באמת של לונדון. נכון, יש לא מעט אנגלים שלא מסוגלים לקנות מנוי או אפילו כרטיס למשחק בית אחד בחודש של קבוצה לונדונית, אבל זה לא אומר שהדירו אותם מהמגרשים. הם פשוט מקצצים בנוכחות שלהם, או שסדרי העדיפויות שלהם משתנים.

    יש כאן בעיקר פונקציה של היצע וביקוש. הביקוש היום גדול יותר (החדירה המסיבית של המעמד הבינוני לכדורגל עם הקמת הפרמייר ליג היא דבר שלא היה מעולם בכדורגל האנגלי), וההיצע ממש לא גדל, במקרים רבים הוא פשוט קטן משמעותית (הדוגמה הכי טובה- הייבורי). להגדיל איצטדיונים זה סיפור שרוב הקבוצות לא יכולות או לא רוצות לעשות. תראה מה קורה לנו, כשאנחנו רוצים להגדיל את התכולה, וכמה אנחנו צריכים לשלם על כך.
    למה שקבוצה תקצץ במחירי הכרטיסים, כשזה הנכס הכי חשוב של הקבוצה מבחינה כלכלית? איזה אינטרס יש למנצ'סטר יונייטד או ארסנל לקצץ במחירי הכרטיסים, ועוד להרחיב את תכולת האיצטדיון? ההבטחה היחידה שהיא יכולה להבטיח לאוהדים זה שמחירי הכרטיסים לא יעלו (זה מה שקורה בארסנל עם האיצטדיון החדש, אני מניח שזה יהיה הכיוון עם הוספת היציע באולד טראפורד).

    יש עוד השפעות שלא עמדו עליהן- למשל הטלוויזיה על כל משמעויותיה (גם הכספיות למועדונים, וגם הצרכניות לאוהדים), ושוב- הכלכלה. כל הנושא של תרבות הפנאי בבריטניה התייקר בשנים האחרונות בצורה רצחנית, ביחד עם העלייה המשמעותית ברמת החיים. זו אמירה קצת מכלילה, אבל רוב האנשים בבריטניה, כולל המעמד הבינוני-נמוך (ואלו האנשים שאתה בעיקר מתכוון אליהם, סטרטפורד), כן מצליחים לקחת חלק בתרבות פנאי, כולל כדורגל. לעשירים, כמובן, זה קל יותר כמו בכל דבר.
     
  8. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארסנל פאן
    "הם פשוט מקצצים בנוכחות שלהם, או שסדרי העדיפויות שלהם משתנים"

    לא מסכים,סדרי העדיפויות שלהם לא היו משתנים אם המחירים לא היו כמו שהם.

    אין ספק שכל הכדורגל והמיסחור סביבו כמו שכתבת טלוויזיה,אצטדיונים מודרנים....גרמו ובצדק! להעלאת המחירים אבל עדיין צריך להיות לזה תקרה מסויימת,אין הצדרה לעלייה במחירי הכרטיסים עונה אחרי עונה בכל המועדונים,נכון שעוד כסף פירושו חיזוק הקבוצה והצלחה במגרש אבל זה יגיע למצב ואולי כבר רואים ניצוצות ראשוניים של קהל האוהדים(שכן יכול להרשות לעצמו את קניית הכרטיסים) שהחליט לעשות לזה סוף,הראייה לכך הירידה בכמות הקהל.
    אגב זה כבר ממזמן לא רק בלונדון,בירמנגהאם דרשה מאוהדי יונייטד וסיטי 42 ו 45 פאונד למשחק הבית שלהם!!!לפני כחודש.

    לכן הרצון לראות שוב את יציעי העמידה היא חזקה כל-כך,יחזיר את האווירה,יתן הזדמנות לילדים(הדור הבא של האוהדים)ומיעוטי יכולת להנות גם כן מהדבר הנפלא שנקרא כדורגל אנגלי והנה פיתרון לביקוש ההולך וגדל שדיברת עליו.
     
  9. THE STRETFORD END Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    20,005
    לייקים שהתקבלו:
    0
  10. toon-UPON-tyne Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/03
    הודעות:
    1,273
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה ש30 לישט נראה לנו מטורף צריך לזכור שהשכר הממוצע באנגליה גבוה פי8 עד 10 מהשכר הממוצע בישראל וגם שכר המינימום אני מתאר לעצמי גבוה והרבה אז אני מאמין שעדיין קיימים די הרבה אנשים מקרב המעמד הנמוך שהולכים בקביעות למשחקים..
    חוץ מזה גם המעמד הבורגני הגדול מאוד עדיין משאיר את העממימיות במשחק.
    אני חושב שמי שבאמת יכול לשפוט בנושא הזה הוא רק האנגלים עצמם.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏15/4/05
  11. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מאוד אירוני לנוכח העובדה שהיום הוא יום השנה לאסון הילסברו.

    אבל בכל אופן, יוזמה מבורכת.
     
  12. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    טוב יעשו אם ימצאו איזה פתרון יצירתי שיאפשר לאוהדים לראות משחק במחירים קצת יותר שפויים. רחמיי נכמרים על האנגלים האלה, תסתכלו איך מחירי הנדל"ן שם שילשו וריבעו את עצמם בשנים האחרונות ותבינו איזה חיים קשים יש לאנשי המעמד הנמוך שם. כמובן שהפלצניות של צפון-לונדון ארסנל את ספרס הביעו שאט-נפש מהרעיון הנ"ל...
     
  13. spurs Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/04
    הודעות:
    4,215
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשה אם מישהו יכול לרשום טת שצות יציעי העמידה של הקבוצות הבאות:סטוק סיטי,אסטון וילה,ניוקאסל,ווסטהאם,,אברטון
     
  14. spurs Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/04
    הודעות:
    4,215
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישהו?
     
  15. Hammers Fan Member

    הצטרף ב:
    ‏14/12/02
    הודעות:
    2,451
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הצ'יקן ראן של אפטון פארק (היצע המזרחי היום) היה יציע עמידה של ווסט האם זמן מה והיה האימה של כל שחקן כנף, מכיוון שהיה כל כך צמוד לקו הרוחב.

    הוחלף די במהרה ביציעי ישיבה בגלל בעיות בטיחות למינהן.