דיון התקשורת לעונת 12/13

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏6/7/12.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    קודם כל, בהקשר של אופירע, זה ממש לא תפקידו של עיתונאי להביא שמועות וספקולציות. זה תפקידו להביא דברים שמבוססים לפי מה שהוא הצליח לגלות בעזרת מקורות. זה לא אומר כמובן שכל ידיעה לגבי העברה אפשרית תתממש, לפעמים הדברים נופלים, לפעמים עובדים עליו, אני מקבל את זה. ועדיין יש הבדל בין להתבסס על מקורות שהכזיבו, לבין שיתוף פעולה עם סוכנים בידיעה/אי אכפתיות שהידיעה שאתה מעלה לא נכונה, רק כדי שהם יתנו לך את הסקופ בידיעה האמיתית הבאה. יש הבדל בין עבודה של עיתונאי עם סוכן, לבין שיתוף פעולה של עיתונאי עם סוכן. ובכלל שיתוף פעולה. לא אשכח את התקופה שוואן קידמו את הניסיון של ברקוביץ' להתמנות למאמן הנבחרת, והוא סיפר שכאשר כתב של וואן גילה שההתאחדות נפגשה עם מאמן זר כלשהו, המערכת התקשרה לברקוביץ' כדי שיישאר להם להעלות את הידיעה. זו עיתונות? אפרופו הטענה ש"הכי וואן לא נגוע בין האתרים". נו, באמת, הוא זה שהמציא את המושג בעולם האינטרנט.

    בנוגע לקופמן, אין לי מושג לגבי העסקה של הפועל ת"א. אולי הוא צודק. לא קראתי/שמעתי מה הוא אמר בעניין הזה. אבל בשום מצב אתה לא פותח את הג'ורה שלך כפי שהוא עשה בשידור. כן, גם בן כספית חטא קלות בזה, אבל אני חייב לומר שלקרוא לקופמן "בהמה", ובכן, תואם את ההתנהגות שלו במקרים רבים. אמת דיברתי...

    אמר זאת נכון alexshw. קחו אותו כבדרן. את השלב של עיתונות הוא כבר עבר, זה היה כנראה קטן עליו ולא מספיק רווחי. השיקול שלו הוא מה עושה יותר רעש, לא מה נכון או צודק.

    מה שעשתה אופירע ו-וואן, מה שעשו קופמן וערוץ הספורט ופרימו בעקבותיהם, זה לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר. האם זה מושך אנשים? מסתבר שכן, כמו האח הגדול. זה עדיין זבל.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    זה גם נובע מהרמה הירודה על המגרש, מהפרשות הבלתי נגמרות ומהאלימות.
    הכדורגל הישראלי כמשחק כבר לא מעניין רבים.

    ואיך זה אמור להראות כאשר בראש הפירמידה עומד ערס מצוי שאפילו לא מסתיר את זה?
     
  3. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמיר,

    יש הבדל מהותי בין קופמן ואופירה. ידיעות מצוצות מהאצבע זה דבר מגונה, אבל שקיים בעיתונות הספורט בכל המדינות. כצרכן של תקשורת אנגלית, אתה יודע יותר טוב ממני ש"הדייל מייל", "המירור" "הסאן" או ה"דיילי סטאר" עוד פחות אמינים מONE. ושם הידיעות הן לא תוצאה של דחיפה של קבוצות, סוכנים או שחקנים, אלא המצאה של העיתונים עצמם.

    קופמן לעומת זאת, הוא תופעה ייחודית לעיתונות הספורט בישראל.

    ויש הבדל גדול נוסף שכבר ציינתי: אופירה היא כתבת באתר פופולרי אבל זניח מבחינת חשיבות מיננסטרימית, יוקרה או מעמד. קופמן מועסק בכלי התקשורת הכי מכובדים כביכול בתקשורת הספורט הישראלית. ONE הוא אתר נמוך בהגדרה. ערוץ הספורט (ו"הארץ") אמורים לכאורה לשדר משהו אחר.
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    מדובר באספקטים שונים מאוד של התקשורת, ללא ספק, אבל שניהם דורדרו אל התהום ואני לא הולך להקל ראש במה שאופירע עושה. אני מעדיף עיתון שימציא ידיעה מאשר כזה שיעלה ידיעה שקרית תוך שיתוף פעולה עם סוכן כדי לשפר את תנאיו של השחקן שלו או מה שלא יהיו הכוונות.

    אבל אין ספק שאם הייתי צריך לבחור בין השניים כהיבט השנוא עלי, הצעקנות - וזה קופמן, וזה שרף וזה פרימו - עלתה לראש הרשימה. איך האנשים שמעסיקים אותם יכולים להביט בזה ולחיות עם עצמם שזה מה שהם מעבירים לצופים ולמאזינים? מיילן טנזר, המקים של ערוץ הספורט בזמנו, מתהפך ב... כיסאו, איפה שהוא לא יושב עכשיו, הבחור, שהיה בעל איכות.
     
  5. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
    איציק קורנפיין מבית''ר שעלה היום לדבר בתוכנית ספורט של רדיו ירושלים, טען שאופירה היא רכילאית רעה וממציאה עליו הרבה דברים, בגלל שהוא לא משתף איתה פעולה ומדליף לה פרטים.
    והוא גם דיבר נגד אייל ברקוביץ בהמשך הדברים.
    בזמן קצר, איזה 5 פעמים, הוא הוציא את המשפט אופירה היא רכילאית ומשקרת, כנראה שאיציק קורנפלקס ממש לקח את זה ללב.
    בוואלה דיווחו על זה
    http://news.walla.co.il/?w=/156/2549466
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/12
  6. jampumby Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/12
    הודעות:
    45
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אישית אני מאד אוהב את קופמן כעיתונאי. לדעתי הוא עיתונאי אמין עם כוונות טובות וזה לא מובן מאליו בנוף.

    הסגנון שלו, שגם לטעמי הוא עצבני וחורץ גורלות מהר מדי, נמצא מתחת לערך הזה של אמינות וכוונות טובות,
    כי קופמן גם מבחינתי מייצג את העיתונאי שיוצא החוצה מהמשרד הממוזג ומביא תחקירים,
    מנסה להשפיע לטובה על המלחמה במכרזים (צביקה שרף שמע ממנו הרבה חפירות בשנים האחרונות),
    כשכל שאר העיתונאים יותר נראים כמו מבקרי אופנה שנדיר מאד לשמוע אותם מדברים תוכנית אחרי תוכנית על אותו נושא.

    מי שלא אוהב את הסגנון בדר"כ לא מצליח לשמוע מה שהוא אומר, כי הוא פשוט נשבר בשלב הזה שמרימים את הקול. קטע כזה של "לחוסר נימוס כזה אני לא אקשיב" אירופאי כזה. אבל אישית אני מקשיב לו כי אני מתייחס לזה שלדעתי המוסר שלו בסדר גמור...

    לגבי אופירה,
    אם היינו גרים במדינה עם הרבה אנשים בעלי הון אז מישהו היה פותח חברה מתחרה, על אותו רעיון (+רכילות) ועם התבססות יותר רצינית כמקור "אמין".
    אבל כל עוד אין כסף ואין בעלי הון מתחרים, עיתונאים זורמים ל"וואן" ומנסים להשתמש במקום.
    תכלס ספורט ביזנס זאת אחלה תכנית וגם האחד על אחד של פיני גרשון ברמה לא רעה בכלל, כי רואים שכח האדם שעושה את התוכניות רציני.
    טוב שכבר יש שני דברים שאפשר לראות גם אם את הערוץ המשדר אני עדיין לא תופס כאמין. בטוח שיש עוד, אם הייתי נכנס ל"וואן" הייתי מוצא משהו.
     
  7. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    השתדלתי להקשיב לקופמן בזמנו ולקחת אותו ברצינות. אבל בשלב מסויים ויתרתי, ולא בהכרח בגלל הצעקות.

    הצעקות הן כמובן בלתי נסבלות, אבל מה שמפריע לי יותר זוהי הדרך בה הוא בוחר לדון בנושאים מסויימים. הוא תמיד יוצא מנקודת הנחה שהוא צודק. אני לא מתיימר להיות עיתונאי ספורט אבל מספר הפעמים שהוא טועה כלל אינו זעיר. כשבן אדם אחר מנסה בדרך כלשהי להראות לו שדעתו מקובעת, הוא מרים את הקול ומסיט את הדיון לכיוון אחר - או גרוע מכך, הוא פשוט מגיב ב"אתה לא יודע על מה אתה מדבר".

    אני מאמין שמה שעומד מאחורי הבאתו לפריים טיים זהו צבע בלבד. יכול להיות שהידע הבסיסי שלו בספורט הוא טוב, אבל עיתונאי אמור לדעת להעביר את הידע הזה בדרך טובה ויצירתית. הוא פשוט מתנהג בברבריות וכמדומני שהוא אוהב את עצם העובדה שזו התדמית שלו. בכל אופן, "ניסיונות" השיח שלו משקפות את הספורט הישראלי, שכן אין מקום לדבר בצורה מנומסת ורגועה על דברים, אלא הכל מונע על פי רגשות ובצורה אגרסיבית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/12
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    או קופץ לבריכה עם יעקב טומרקין.

    לא שיש לי בעיה עם איזה קטע קליל מפעם לפעם, אבל זה מאפיין את קופמן הרבה יותר מכל דבר אחר. בדיוק כמו יציע העיתונות. זה לא שבאמת עוסקים במשהו לעומק. מעלים נושא, נובחים עליו שלוש דקות, שוחטים אותו, ממשיכים הלאה לנושא הבא, שגם עליו נובחים. אין פה עומק. קופמן היה יכול להיות מה שציינת, אולי היה פעם, זה לפני זמני, אבל כיום הוא כבר לא. אולי פשוט הבין מאיזה צד מרוחה החמאה. שלהיות 90% עיתונאי ו-10% בדרן יביא הרבה פחות מ-80% בידור ו-20% עיתונות. אז עכשיו יש לו מופע, שבמקרה עוסק ברובו בספורט. אם יש לו כוונות טובות, הן נקברות תחת הנזק שהוא עושה לתרבות הדיון והספורט.

    לגבי המוסר שלו, הוא לא יכולת להיות כל כך גבוה כשנושאים שלרוב הוא ישחוט - ערוצים בתשלום, מאמן נבחרת הנוער בכדורגל - הופכים לכאלה בהם הוא שקט עקב האינטרסים המקצועיים שלו.

    לגבי וואן, עיתונאים לא זורמים לשם. מה שזורם לשם זה ילדים שמוכנים לעשות הכל כדי לראות בעצמם חלק מהתחום, כולל השכר הנמוך והכניעה המוחלטת לבוסית. מי שלא מוכן להיכנע, ובכן, כך התחלפו באתר הזה שלושה כתבי הפועל ת"א בכמה חודשים.
     
  9. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    אני דווקא חושב שיציע העיתונות יכולה להיות לא רעה בכלל - תוכנית שמסקרת את מה שהולך בעולם הספורט ודנה בהם בקצרה. אם במקום לקשקש חצי תוכנית על מה שקורה בפוליטיקה או באח הגדול, הם יכלו לכסות את הנושאים בצורה קצת יותר טובה. אומנם לא מושלמת, אבל זאת הטלוויזיה.
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מי שזוכר איך יציע העיתונות התחילה, באיזה קיץ בתור פינה בחדשות הספורט של חצי שעה. זה היה חדש ונחמד.ההצלחה גרמה להם להציף אותנו בכל כך הרבה תוכניות שאין לי מושג איך יש אנשים שעדיין לא נמאס להם.
     
  11. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "יציע העיתונות" היא גיור של PTI של ESPN שנראית ונשמעת אחרת לגמרת, פשוט כי אין שם בבון שאין לו מושג ומבטא את זה בקללות וצעקות.

    בתיאוריה הקונספט הוא מצוין. ה"בעיה" (במרכאות, הרי הם ידעו מה הם עושים) היא שרוח התוכנית נקבעה ברגע שקופמן הוא זה שנבחר להיות הדמות שסביבה תיבנה הגרסה הישראלית. אם במקומו היו לוקחים את עופר שלח או מודי בר-און לדוגמה, זה היה נראה ונשמע אחרת. ואני רחוק מלהיות מעריץ שלהם, אבל הם לפחות מסוגלים לנהל דיון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/12
  12. nadav dashti Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/11
    הודעות:
    166
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בהתחלה התכנית הזאת באמת הייתה משהוא מרענן כי זה משהוא שדי נפוץ באירופה, אבל אפשר להעביר שלט לערוץ ESPN ויש תכנית שנקראת ספורטסנטר ולראות את ההבדלים. אמנם זה יותר מדי קיצוני כי זה על ספורט אמריקאי, אבל אין ספק שהרמה של התקשורת יש לזה חלק ניכר לרמה הירודה בארץ. גם כאחד שבשנים האחרונות הוריד את המיתון לגבי כדורגל ישראלי וניסה איכשהוא להתעדכן דרך התכנית זה פשוט זוועה. לא מצליח לעקוב אחרי מה שנאמר, אני צריך לראות בחדר בלילה שכל הבית לא התעורר..בקיצור חצי שעה של בזבוז זמן. זה גם מביך לשמוע אחד כמו שלמה שרף מדבר על כדורסל או אלי סהר על כדורגל..אבל מה אפשר לצפות שהראשון כבר הביע דיעה על משחק שהוא לא ראה אותו?
     
  13. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    התכנית הפכה להיות תכנית של אינטרסנטים
    בייחוד כששלמה שרף ואוחנה מיהרו להגן על אלי טביב בכל נושא אפשרי,
    זכור לי שאוחנה טען שהוא לא יודע מה הוא היה עושה אם היו באים אליו ילדים מחוץ לבית ומקללים אותו, בנוגע לפרשת הנער, אז מר אוחנה, הוגש כתב אישום, מה יש לך להגיד עכשיו אה? חתיכת אפס

     
  14. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,094
    לייקים שהתקבלו:
    952
    מין:
    זכר
    התוכנית הפכה להיות בדיחה עוד הרבה לפני פרשת טביב
    שמביאים אחד שצועק ( ואין לי בעיה איתו. ) ומאמן כדורגל בדימוס שכבר 13 שנה לא עובד ושמסוכסך עם כל מי שקצת מצליח
    ממול שמים טת אפי בירנבוים שקל להדליק או את צביקה שרף שחושב שהוא מר כדורסל
    מנגד מביאים מטמן שפעם אחרונה שהוא אימן קבוצה היא ירדה ליגה והיום בתפקיד בגוף שהם צריכים לבקר
    ופרשן כגורסל דתי שמזמן כבר לא יכול להיחשב פרשן
     
  15. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אנשי קריית שמונה טוענים שבגלל שהם קריית שמונה, נכון לעכשיו משחקם לא משודר, ושהם לא זוכרים מתי פעם אחרונה משחק של קבוצה ישראלית במוק? ליגת האלופות לא שודר.

    אני דווקא זוכר שמשחק החוץ של מכבי חיפה מול אקטובה לא שודר, ואולי היה גם משהו אחרי זה?