ברור שזה מה שהכי חשוב מבחינת האוהדים, אבל יש בזה גם איזה סמל סטטוס. גם איכות המוצרים טובה בהרבה בחברות הגדולות, אני זוכר שהחולצה של מאקרון הייתה נוראית ולא נושמת. האמת שבכיף הייתי חוזר לאנדר ארמור אם לא אדידס.
העניין הוא שברוב המקרים החברות הגדולות הן אלה שהולכות על העיצובים היפים לחולצות והחברות הקטנות יותר מתפרעות בעיצובים ויוצא לפעמים מזעזע וכואב בעין.
אם אתה מדבר על ילדים בני 13, אז פומה נחשב אצלם. אם אתה מדבר על ילדים בני 20, אז פומה לא נחשב אצלם. ביומברו זה גילאים שונים לגמרי. בחייך לפי מה אתה משווה .. אתה מכוון לקריטריון הערסים ושם היו שמחים מאוד אם הקבוצה שלהם הייתה משחקת עם פול שארק.
הנקודה שלי היא שלא ממש משנה לי אם אנחנו פומה, נייקי או אדידס, ולא ממש איכפת לי אם נייקי כתבו עלינו משהו באתר הרשמי שלהם או לא. איכפת לי שתהיה תלבושת יפה שיבוא לי לקנות.
מבחינת מהלך כלכלי גרדא זהו המהלך האבוסליטי, אולי אין 'תמיכה מלאה' או חוזה 'פרימיום' (נוסח זריהן) של פומה אבל קיבלתם לוגו שימכור יותר. אני לא בקיא בהסכם אבל יש לכם תווית שתעזור למכור ובמצב של הפועל, הכסף זה הדבר היחידי שמשנה
אני לא מבין את הדיבורים על קריטריון הערסים או על רמת המיתוג של חברת ההלבשה, אף אחד לא יוצא עם החולצה הזאת לאירועים או מסיבות. אוהדי כדורגל כקהל שבוי יקנו כל חולצה של הקבוצה שהם אוהדים כל עוד היא יפה ולא משנה להם מי היצרן, חלקם אפילו לא מייחסים לנראות של החולצה חשיבות וקונים. עוד לא נתקלתי באוהדי כדורגל שרצו לקנות חולצה של הקבוצה שלהם ולא קנו בגלל שהמותג שמייצר את החולצה לא מספיק נחשב למרות שהיא יפה בעיניהם, אין לי נתונים אבל אני בטוח שהעובדה שהחולצה הנוכחית של הפועל היא נייקי ולא פומה לא תוסיף להם למכירות מעצם העובדה שהם יצרן יותר נחשב, פשוט כי החולצה הזאת יפה.
החולצה פר חולצה (חולצת משחק) לרוב נרכשת בלי קשר למותג אתה צודק המכירה (ואיפה שיש את ה'בשר') זה המרצ'נדייז ההיקפי ושם מותגים כמו נייקי או אדידס מדברים חזק. אני רואה אוהדי קבוצות שמעדיפים ללכת עם טרנינג של אולימפיק מארסיי (אדידס) מאשר של הקבוצה שלהם (מאקרון).
מבחינה תדמיתית זה מאוד משפיע. מועדון שעובד עם נייקי או אדידס, בטח בישראל, יוצר לעצמו רושם חיובי כי מדובר בפירמות מאוד רציניות בעלות שם עולמי. ג'יבובה מנגד...מסמל שכונה בעיקר.
ורק לחשוב שאם המותג היה קיים בעידן האייסיקו, היינו יכולים לקרוא לעצמנו "לובש ג'יבובה ושם חוחבה מתחת לכובע"