דיון החדשות 2012/13:: עונת המלפפונים התחילה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Iker Casillas, ‏10/7/12.

  1. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    פרוטי? הבן אדם נראה לי לא שיחק שנתיים באופן רציף, אין סיכוי שהיא תקבל עליו אפילו 5 מיליון יורו לדעתי.

    אלא עם כן תבוא קבוצה ממש פריארית שתשים על הפלופ הזה כסף.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לדעתך פרוטי הוא פלופ שלא שווה כלום, לדעתי הוא שחקן נחמד לא יותר, אבל לדעת לא מעט אנשים בענף, וירדן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx, הוא שחקן ששווה להשקיע בו. אם סבייה תחליט להציבו למכירה היא כנראה תמצא את הקבוצה שתעביר לרשותה כמה מיליונים תמורת פרוטי כנראה.
     
  3. Valencianista Member

    הצטרף ב:
    ‏5/6/11
    הודעות:
    476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברונו מאריך את החוזה שלו בויאריאל עד 2020! לא פחות ולא יותר. אהבתי את האמביציה.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אחרי העזיבות של פאבלו הרננדס, ואסטבן גראנרו, אפשר להגיד שבאנגליה הבינו את השיטה ומנצלים יפה מאוד את המשבר הכלכלי בספרד, קבוצות קטנות כמו סוונסי משלמות 7 מיליון יורו, או ק.פ.ר 8 מיליון יורו על גראנרו, בעוד קבוצה כמו אתלטיקו מוציאה מיליון יורו על רכש בכל חלון העברות.

    לקבוצות הספרדיות אין כסף, וגם לא משלמות מספיק על משכורות, ושחקנים בורחים, לא רק ספרדים, דומינגס, מיצ'ו, אפילו בורחה ואלרו לפיורנטינה, וכו' וכו'.

    עצוב.
     
  5. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
    לפחות אחד עשה את הדרך ההפוכה דוס סאנטוס. הגיע למאיורקה,
    מה אומרים, צעד טוב לקריירה שלו.?
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,565
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    קבוצה בלי שאיפות. נראה כמו צעד לאחור.
    ההעברות האחרונות.
    יש עוד דברים מעניינים באתר הזה.
     
  7. חוצפן חיובי Member

    הצטרף ב:
    ‏24/8/11
    הודעות:
    539
    לייקים שהתקבלו:
    19
    באיזו שעה מסתיים חלון ההעברות אצלכם?
     
  8. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי השחקנים שעזבו, שאתה מסתכל על כל מקרה לגופו, היחידים שעזבו בגלל בעיות כלכליות של הקבוצות שלהם, הם קאסורלה ואלברו דומינגז.

    - חאבי מרטינז עזב נגד רצון הקבוצה שלו שבמידה והדברים היו תלויים בה, גם לא הייתה מוכרת תמורת 40 מיליון. מעבר לזה, צריך להיות הוגן ולהבין שבאיירן היא גם שדרוג מקצועי גדול. ואני מזכיר שבילבאו לא מכרו את יורנטה, מהלך שהוא כמעט חסר תקדים לשחקן עם מצב חוזה כמו שלו. הלוואי על ארסנל.

    - פבלו הרננדז עזב כי הוא איבד את המקום שלו בקבוצה ורצה מקום בטוח בהרכב בנוסף ללפתוח דף חדש עם מאמן שהוא מעריץ ופרח תחתיו בעבר, כמו לאודרופ. זה שפה מחזיקים ממנו כוכב על זה נחמד, בפועל מדובר בשחקן שנמצא בשנתיים האחרונות בירידה גדולה. זו גם לא מכירה שנבעה ממניעים כלכליים.

    - גראנרו עזב כי מודריץ' הגיע על המשבצת שלו והוא הבין שדקות משחק הוא לא יראה.

    - מיצ'ו עזב תמורת סכום שאפילו קבוצות כמו גראנדה יכולות לעמוד בו. גם פה אני מניח שאפקט לאודרופ השפיע מאד, אם כי עד עכשיו אני לא מבין למה קבוצות יותר גדולות אפילו לא התענינו בו (גם מחוץ לספרד).

    לדעתי בחלק גדול מהמקרים הבעיה היא לא ה"בעיות הכלכליות" שמאלצות למכור (בנייאט למשל לא נמכר, למרות המצב של בטיס), אלא המחירים המגוכחים של השחקנים הספרדים, בנוסף לענין סעיפי השחרור (שהוא חובה בספרד) שמאד, מאד מגביל את העמדה וכוח המיקוח של הקבוצות במו"מ. קבוצה אנגלית / גרמנית / איטלקית לא הייתה מוכרת את חאבי מרטינז במידה ולא הייתה רוצה. לבילבאו פשוט לא הייתה ברירה מבחינה חוקית.

    צריך להבין שמכירת שחקנים בפני עצמה היא כמעט אף לא בעיה, במידה ואתה מקבל סכום גדול שיכול לשדרג אותך (כלכלית או מקצועית). אני מזכיר שולנסיה של קופר מכרה את הכוכבים הגדולים ביותר שלה (לופז ומנדייטה) והפחות גדולים (ג'רארד, קילי גונזלס) וזה לא מנע ממנה להתקדם מקצועית. סביליה בשנות העליה שלה מכרה את הכוכבים הגדולים (רייס, ראמוס, בטיסטה) ועדיין התקדמה, פשוט כי המחירים היו גבוהים ונעשה שימוש נכון בכסף שהתקבל.
    הבעיה בשוק הספרדי הנוכחי היא שהמחירים הם כל כך מגוכחים שאתה גם מפסיד שחקן וגם לא משתרג מהסכום שקיבלת עבורו. מיצ'ו יהיה שווה מעל 15 מיליון פאונד בסוף העונה, סכום שיכול היה לסדר קבוצה כמו ראיו לשנים. במקום זה הם קיבלו עליו מחיר שהיה גורם ללוזון להתפוצץ מצחוק במו"מ על עומר דמארי.

    הקבוצות הספרדות צריכות להבין שאין סיבה הגיונית שהשחקן הספרדי (שהוא הטוב ביותר בעולם היום) יהיה גם הזול ביותר. זה פשוט מצב לא הגיוני, על פי כל קורס בסיסי בכלכלה או מנהל עסקים.

    הספרדים צריכים לקחת שיעורים מהקבוצות הפורטוגליות באיך למכור שחקנים במחירים מופקעים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/12
  9. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    הספרדים לא ממש יודעים לעשות כסף, זה ידוע, אבל אני לחושב שהסכומים הם מגוכחים, לכל שחקן יש שווי שוק, מיצ'ו עם כל הכבוד לעונה הגדולה שלו בראייו בעונה הקודמת, הוא שחקן שבקושי הרשים בליגה השנייה בספרד ופרץ פתאום, הוא לא שווה היה יותר מ3-4 מיליון יורו.

    אולי תבין למה המצב הלככלי בספרד והקבוצות במצב כל כך רע, מכל 5 הליגות הבכירות באירופה, בספרד הוציאו הכי הרבה פחות כסף.

    הפרמיירליג - 617,385,000 מיליון יורו
    סריה A - 349,980,000 מיליון יורו
    בונדסליגה - 240,880,000 מיליון יורו
    ליגה צרפתית - 216,850,000 מיליון יורו
    ליגה ספרדית - 128,300,000 מיליון יורו

    בצרפת הוציאו כמעט כפול כסף מבספרד, זה אבסורד ולא זכור לי מצב כזה, גם ספרד תמיד הוציאה יותר כסף כמעט תמיד מהבונסלייגה וגם היא עברה אותנו, שלא נדבר על הסריה א' שגם המצב הכלכלי שם לא משהו או הפרלרמלייג שהוציאה כסף כפול 6.

    והדבר הכי עצוב שעם לא ריאל ובארסה שהוציאו יותר מחצי מהסכום הזה.

    השחקנים הספרדים בורחים בעיקר בגלל המצב הכלכלי, הם לא מקבלים מספיק משכורת גבוה וקבוצות אנגליות בינוניות משקיעות מה שולנסיה או אתלטיקו מסגוגלות לשלם.

     
  10. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נו, בצרפת כמעט כל הסכום הוא פ.ס.ג'. במידה וריאל וברצלונה היו מוציאות 100 מיליון יורו כל אחת, המצב של ספרד בדרוג הזה היה משתפר, אבל לא הייתה לזה שום משמעות מעשית. צריך לזכור שבעונה שעברה קבוצה כמו אתלטיקו הוציאה המון על רכש, אבל דרך מכירות בסכומים גבוהים אפילו יותר.

    והם לא עברו "אותנו". אנחנו חיים בישראל, שעל כל בעיותיה היא לא מדינה עם 25 אחוזי אבטלה.

    פבלו הרננז לא עזב בגלל המצב הכלכלי. אם הוא היה משחק בהרכב הוא לא היה עוזב. שוב, זה נחמד שאתם מחזיקים ממנו כוכב, רק שהתפיסה לגביו מחוץ לפורום הזה שונה ב180 מעלות. מרטינז עזב לקבוצה הרבה יותר גדולה ונגד רצון הקבוצה שלו.

    מה שכן, מצחיק אותי שאחרי כל הטענות שלך אתה מעריך שבאקלים הנוכחי, שחקן שהבקיע 15 שערים ממרכז השדה בליגה הספרדית שווה"3-4 ארבעה מיליון יורו", בעידן שבו שחקנים מליגות זניחות נמכרים בסכומים כפולים ומשולשים.

    ארבעה גולים בשלושה משחקים. נראה כמה הוא יהיה שווה בסוף העונה.



     
  11. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    סביר להניח שיותר, ראייו היא לא דוגמא טובה והיא לא מייצגת את כל הליגה הספרדית, היא קבוצה חסרת מאוף וחסרת כסף, אין פלא שהיא שיחררה אותו בסכום הזה.

    פאבלו עזב כי הוא רצה לעזוב, אין קשר כאן לכוכב או לא, הוא שחקן בהחלט מצויין שפלגרינו הצהיר וגם ההנהלה לא רצה לשחרר אותו, הוא פשוט רצה לעזוב לאנגליה לעבור חוויה שונה, וכמו שאמרת להתאחד עם המאמן שלו לשעבר לאודרופ.

    זה לא הנקודה והעיניין, הנקודה היא שקבוצות כמו סוונסי או ק.פ.ר מסוגלות לשלם סכומים שגם אתלטיקו או סביליה בקושי מסוגלות לשלם, אתלטיקו הוציאה מיליון יורו ומכרה שחקנים ומכרה שחקנים בכמעט 20 מיליון שקל, גם ולנסיה שאומנם עשתה רכש לא רע לא הוציאה כמעט כסף בקיץ והכניסה כסף יותר מאשר הוציאה.

    ואני לא מדבר רק על ולנסיה, סביליה או אתלטיקו, אלא על קבוצות האמצע והתחתית שמוציאות כסף פחות מהפועל ת''א, למשל.

     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כאשר למי שמוכר אין כסף זה מצב הגיוני בהחלט.
     
  13. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המעבר של פבלו הרננדז דומה למעבר של פארק מיונייטד או אדם ג'ונסון מסיטי: שחקני ספסל שרוצים לשחק יותר ולשנות סיטואציה. לגטימי לחלוטין. הבעיה היחידה מבחינת ולנסיה היא שזה נעשה ברגע האחרון והם לא יכלו לנצל את הכסף להביא חלוץ יותר טוב מאלדז.
    דווקא כלכלית, ולנסיה היא קבוצה במצב הרבה יותר טוב היום משהיא הייתה לפני שנתיים-שלוש. להוציא כמו שאתה מכניס זה מצב דימיוני בחס למקום שבו הם היו רק לפני שנתיים.

    סוונסי יולה להוציא הרבה כסף כי באנגליה אתה יכול למכור את ג'ו אלן ב15 מיליון פאונד, את סינקלייר ב8 מיליון ולקבל חמישה מיליון פאונד סעיף שחרור על המאמן, בעוד בספרד אתה מוכר שחקן שהבקיע 15 שערים ממרכז השדה, בפחות משלושה מיליון יורו.

    בהקשר הזה, צריך גם להבין שעברות גדולות בתוך הליגה לא מכניסות כסף רק לקבוצה אחת, אלא גם לקבוצות נוספות דרך ההעברות שמתבצעות עם הכסף הזה. הלוואי שבילבאו יוציאו את הכסף שהם קיבלו בתוך הליגה, למשל על שחקנים כמו בנייאט וגרייזמן. זה גם יהיה טוב להם וגם לקבוצות המוכרות.

     
  14. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Mister Joe Cool,

    למה זה הגיוני? ולנסיה בתקופה הקשה שלהם, מכרו שחקנים בסכומים גבוהים. בטיס במצב לא טוב וסירבו להצעות של 15 מיליון על בנייאט.
    אתה לא עושה פה טובה לאחד אחד. הקבוצה הקונה צריכה את השחקן הזה לא פחות מהקבוצה המוכרת. שוב, זה לא רק שהשחקן הספרדי יותר זול, הוא גם יותר טוב.

    מאלגה היו צריכים כסף בדחיפות. אבל למה לא להעמיד את קאסורלה למכירה פומבית ולקבל עבורו 30 מיליון פלוס ולא 20 מיליון?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/9/12
  15. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אתה לא בכיוון בכלל, אתה מנסה לחזור על המנטרה הזאת כמה פעמים וזה פשוט לא נכון. העובדה הנכונה היא שסוונסי או ק.פ.ר קבוצות תחתית באנגליה מקבלות כסף מזכויות שידור יותר מולנסיה הקבוצה מספר 3 בספרד, ובאנגליה מזמן כבר הבינו שצריך לחלק את הכסף מזכויות שידור בצורה שיווינית, ולא כמו בספרד שהחלוקה היא שערורייה מוחלטת(שגורמת לנשיאים כמו של מאאלגה, להפסיק להשקיע).



    מאלאגה מכרה את קאסורלה בדיוק באותו סכום שרכשה אותו לפני שנה, ב20 מיליון יורו, זה כבר מראה לך שגם בספרד וגם באנגליה משלמים בדיוק אותו כסף- לפי שווי שוק של שחקן, אין שום סיבה שארסנל תשלם עליו 30 מיליון יורו כי הוא לא בדיוק שווה את זה(בדיוק כמו שמאטה האפס לא שווה), דבר שני בן אדם\קבוצה\מפעל שנכנסים למשבר כלכלי וצריכים כסף הם בדרך כלל מוכרים למרבה במחיר והרבה יותר קל לקנות מהם.