דו"ח מצב - Serie A (וגם קצת Serie B)

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י ג'ורדן לאב אגדה, ‏16/3/08.

  1. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדלה אלפי החדש שיכיל כ-50 אלף צופים יהיה פעיל מתחילת העונה הבאה...
     
  2. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,911
    מהעונה הבאה? ממש לא... אולי מ2010...

    ולגבי הליגה,הדוגמא הכי טובה להדרדרות היא שבקיץ 06 בזכייה במונדיאל היו בנבחרת של ליפי 0 לגיונרים,כשמספר האיטלקים בכלל שמשחקים בחו"ל היה ניתן לספירה על יד אחת.
    היום כוכבים גדולים מאוד באים לליגה ואחרים נרתעים מלהגיע בגלל האלימות שביציעים,החוסר בכסף ועוד סיבות.אנחנו נרוויח מכך רק אם הצעירים יתחילו לקבל זמן אויר במקום להשלח לגלויות בלתי נגמרות בליגות נמוכות שלרוב לא יוצא מהם כלום....
     
  3. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    למה נאפולי צריכה לעבור מהסאן פאולו? 70 אלף מקומות לא מספיק? אולי צריך לעבור שיפוץ די משמעותי אבל חוץ מזה איצטדיון מצוין, אחד מהשניים שהייתי בהם ונהנתי מכל רגע מהתחושה. נאפולי היא ללא ספק אחת מהקבוצות הביתיות שיש בליגה ואף קבוצה לא אוהבת את המשחק הזה נגד נאפולי בחוץ. לא סתם אינטר הפסידו שם, אודינזה הפסידו שם, יובנטוס הפסידו שם אני חושב ובטח עוד כמה קבוצות.

    מסכים איתך במאה אחוז. לאבצי שהפך להיות אחד ממנהיגי נאפולי על המגרש, דוני שהתגלה כשוערן
    ענק ורק בגלל ביש מזל הגיע לתהילה בגיל 26, אדיסון קבאני שהולך להיות מנהיג חלוצי אורוגוואי, דאנילו מגנואה עם הטכניקה והתיקולים המצוינים שפרץ בגיל די מאוחר ועוד הרבה שחקנים. מה שכן רוב הדרום אמריקאים שמגיעים לאיטליה כמעט כולם מתגלים כשחקנים מצוינים.
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Wigan, הקבוצה שאני אוהד הפכה לקבוצה שאפתנית לא ביום אחד אבל זה לא לקח לה 3-4 שנים, אלא עונת מעבר בדרך לשדרוג מאסיבי. אני לא מסתיר את העובדה שהמעבר הזה עלה הרבה כסף ובהרבה שחקני רכש, חלקם בגדר פוטנציאל וחלק נכבד בגדר שמות מוכרים עם קבלות (מדאווידס דרך ברבאטוב ועד וודגייט בפגרה הנוכחית), כשהשאלה היא על איזו התפתחות מדברים - בקנה מידה יבשתי או מקומי?
    במקרה של יובה היומרות נראות לי מעט מוזרות, שכן חלק מסויים מהכוכבים נשאר אפילו לליגת המשנה, מה שהעיד לא רק על כך שהשאיפות היו ברורות אלא גם על כך שכסף היה, זה עוד החלק הברור שבו קבוצה לא רוצה לקפוץ ישר להוצאות מוגזמות שיכולות להביא איתם נפילה בהתאם, אבל אם כבר אתם משקיעים את הסכומים שהשקעתם שימו אותו על משהו ברור ומוכר. כאן אני חושב שאין ויכוח, זה מה שאתם בעצמכם אומרים.
    אנשים כאן מדברים על שדרוג תשתיות אבל השדרוג הזה חייב להגיע משפע שכרגע אין. ארסנל נכנסה למדיניות צמצום לא פשוטה כשבנתה אצטדיון חדש, וזו קבוצה שהיה לה שפע לא קטן. האם ליובנטוס שגם ככה צריכה להוציא עכשיו בשכל, דווקא עכשיו יהיו משאבים להיפטר מהגרוטאה של הדלה אלפי? אני בספק.
    בנוסף - האם זה שווה את ההשקעה? נכון להיום - לא. לא לפי כמות הצופים שבאים למשחקים. אולי הוזלה משמעותית, שינוי בחלוקת המשחקים במחזור יכולה למשוך קהל למגרשים.
    לכן אמרתי - משקיעים מבחוץ. סלחו לי אבל אני לא רואה הבדל בין אדם מפוקפק כמו אברמוביץ' לאדם מפוקפק כמו סילביו ברלוסקוני. אם לפחות הוא יכול להביא שפע, זה יכול לתרום רק להתפתחות. בינינו, רבים מראשי הקבוצות בסרייה אה היו מעורבבים במאפיה בדרכים כאלה ואחרות, ברלוסקוני ישב בכלא, הבוס בפארמה הפסיד הרבה כספים בשוק האפור, הקאלצ'יופולי כולו לא קם מאפס.
    דווקא אנשים מבחוץ, שאינם מעורבבים, שאינם מלוכלכים בעסקונה המקומית, יכולים ליצור סטנדרט חדש ולנקות את הזוהמה שנדבקה באתיקה בכדורגל האיטלקי.
    האכיפה חייבת להתחיל מאנשהו, והחוקים צריכים להיות נוקשים. מגבלות והחמרות עם הקהל? לחלוטין. בפרט כשזה מרחיק צופים מהמגרשים.
     
  5. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,911
    חייב להסכים עם גיא בקטע ראשי הקבוצות,ברלסוקוני הוא פרופסור של כבוד בכל הקשור לשיחתויות ומאפיות.
    בקשר ליובה,אתם די טועים,וגיא די צודק.יובה מאז שהמשולש עזב מתנהלת בצורה חובבנית.בתור אחד שמתעדכן כמה שיותר והיה מתעדכן המון זה פשוט מדהים לראות את ההבדלים בין ההתנהלות של ההנהלה כיום לבין ההנהלה של פעם.
    אם זאת,גיא אל תשכח שיובנטוס הייתה אחת הקבוצות העשירות בעולם לפני הקלאצ'ופולי,והכסף לאצטדיון נכנס לקופה נפרדת הרבה לפני הירידה.אחרי הירידה הקבוצה הפכה לדלה במשאבי רכש(לא דלה במשאבים בכלל!) וגם זה באופן יחסי,שהרי הדלות הזאת היא יותר ממה שרומא יכולה להציע למשל...
     
  6. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזוב, גיא, יותם שם לו למטרה לחיות כדי להסביר לכולם למה הליגה האנגלית גרועה ואם אפשר לשבח את הליגה האיטלקית על הדרך- מה טוב... עדיף לחכות לנצחונות של דרבי מאשר לרגע שבו הוא יתמתן.


    הדלה אלפי של יובה הוכיח שהקבוצה הזו כן צריכה איצטדיון של 20000 ולא יותר מזה. כל זמן שיש להם מגרש מרוחק וקרחות ביציע, אין טעם לתחזק כל כך הרבה יציעים (מה שמגדיל עלויות על עובדים, תיקונים וכו') רק בגלל שחמש פעמים בשנה הם קרובים ללמלא אותו. האיצטדיון החדש של יובה הוא לא תולדה של בזבוז אלא תוכנית שיצאה לפועל ביום שבו הם חתמו חוזה עתק עם סקאיי שהיה אמור להכניס להם מאות מיליונים למעט סעיף אחד שאף אחד לא האמין שישתמשו בו- סעיף הירידה לליגה השניה שהקטין את ההכנסה שלהם בעונה הקודמת ל-2 מיליון בלבד מזכויות שידור (במקום 50 מליון בערך, אם אני זוכר נכון). הם היו שמחים לדחות את הבניה שלו בעוד קצת אם היה אפשר.
    על ההתחזקות גם אין לי הרבה מילים רעות. למרות שההשקעה היתה גדולה ביחס לתוצרת, יובה תכננה להעפיל לצ'מפיונס ובנתה את עצמה בדיוק למשימה הזו, מה שעד כה תקתק בצורה מוצלחת.


     
  7. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אתה קצת אופטימי מדי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
    האמת היא שההנהלה עוד לא סגורה ממש אם לשפץ את המבנה הקיים או להרוס את האיצטדיון ולבנות מחדש. במקרה של שיפוץ, האיצטדיון אכן יהיה מוכן בסביבות 2010 כפי שנאמר. במקרה של בנייה מחדש, הכיוון הוא 2012.

    מדובר כמובן בהתפתחות בקנה מידה יבשתי. למשל - קצת אחרי העלייה של נאפולי לסרייה A, הנשיא שלה דה-לאורנטיס אמר שזה צעד חשוב מכיוון שלדעתו נאפולי צריכה לשחק בליגת האלופות עם קבוצות כמו ריאל מדריד וליון. זאת המטרה, זה הכיוון.

    יובנטוס מחזיקה בגב של משפחת אניילי שכל קונצרן פיאט נמצא בבעלותה. יובנטוס עדיין אחד המועדונים העשירים בעולם, בזכות עצמה - זה מה שתומך בתקציב הרכש לקיץ הקרוב (בסביבות ה-60 מיליון יורו). בלי קשר לתקציב הקבוצה רגיל, משפחת אניילי מזרימה את כל הכסף שנדרש לבניית/שיפוץ איצטדיון לקבוצה.

    ממוצע הצופים הנוכחי של יובנטוס הוא כ-20 אלף צופים. בימים היותר טובים שלה, הממוצע עובר את ה-30 אלף ומגיע גם עד ה-38 אלף. אני מניח שבאיצטדיון חדש בעל תנאים גבוהים, הממוצע יכול גם לעבור את ה-40 אלף, מה שמכפיל את הממוצע כיום. זאת בהחלט השקעה שווה.
     
  8. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    2,911
    מה שכן,ליובנטוס תמיד היו ממוצעים גבוהים גם במשחקי חוץ,זה בגלל שיובנטוס היא הקבוצה האהודה ביותר באיטליה(ובהפרש גדול על השאר) אך לא האהודה בטורינו.. ולכן מילוי הדלה אלפי היה בעיה(בנוסף לכך שהוא אחד האצטדיונים המבישים ביותר שיש לאיטליה להציע...)
     
  9. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל מי שמבקר באיטליה רואה כמה יובנטוס פופולרית. בכל עיר שהייתי בה, והייתי יושב בבית קפה/פאב, אתה רואה איזה תמונה ממוסגרת של דל פיירו או דגלון כזה אבל העובדה שהם לא טורחים לנסוע לטורינו מראה סוג של תרבות אהדה, אני לא אתחיל לעשות השוואות אבל רק אומר שלכל משחק של מאן יונייטד באים אלפים מאירלנד וכו', לכן הנושא של שיפוץ מגרשים
    אני לא זוכר מתי זה היה כשדיברו על כך שאניילי היו בצמצומים, זה נכון שלברלוסקוני, מוראטי ושות' יש את הכסף והם גם מוציאים אותו כשהם רוצים אבל הקבוצות מתחת צנועות בהרבה, אין שום סיבה שמולטי מיליארדר, ולא משנה מה מוצאו, ישקיע בקבוצות צנועות יותר כמו הרומאיות, כמו פאלרמו, כמו נאפולי או פיורנטינה. במה זה יכול להזיק?
    אגב, זה לא שאין ולא היו בעלי קבוצות מחוץ לאיטליה. קדאפי בפרוג'ה למשל.
     
  10. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    זה מתקבל על הדעת אם מישהו ישקיע בקבוצה שכבר יש לה שם או בסיס מסוים, כמו שדה-לאורנטיס עשה בנאפולי. אני לא אוהב כשקבוצות מגיעות לסטטוס שלעולם לא היו מגיעות אליו בעזרת התערבות חיצונית. אני מעדיף לראות קבוצות בונות את עצמן ויוצרות את הגדולה שלהן בזכות עצמן.

    יכול מאוד להיות שהקשר בין האנשים שמחזיקים במועדונים האיטלקיים לבין אירגונים מפוקפקים זה מה שמונע ממשקיעים פוטנציאליים להתערב בקבוצות האלה. יש לא מעט אינטרסים לחלק מהאנשים בהנהלות ומן הסתם הם רוצים לשמור עליהם.

    בדקתי עכשיו את הממוצעים של יובנטוס ומסתבר שהמעטתי בערכם של אוהדיה. עד לפני קצת פחות מעשור, בעונת 98-99, יובנטוס החזיקה בממוצע צופים של 47 אלף (!!!). גל, אתה עדיין חושב שאין מקום לאיצטדיון גדול יותר ליובנטוס? ז'אן-קלוד בלאן לא אידיוט. הוא אחד מהמנהלים הטובים ביותר שתמצאו כיום בעולם הספורט - אם הוא דוחף לכך שהעבודות יסתיימו בהקדם האפשרי, תוך כדי השקעה כספית גבוהה יותר, אני מאמין שהוא יודע טוב מאוד שלקבוצה יש פוטנציאל גבוה מאוד ממכירת כרטיסים. הוא יודע את העובדות יותר טוב מכולנו.
     
  11. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    קדאפי ג'וניור היה שחקן ושותף זוטר ולא יותר מזה.
     
  12. פרנקו בארזי Member

    הצטרף ב:
    ‏7/2/08
    הודעות:
    1,459
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא לא היה הבעלים שלה.
     
  13. רפאל Member

    הצטרף ב:
    ‏13/1/04
    הודעות:
    1,415
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחרי שאיטליה לוקחת את אליפות העולם ומילאן ממשיכה בשלה עם אליפות אירופה השנה לראשונה מזה 4 שנים לא תהיה שום נציגה אטלקיה בחצי גמר ליגת האלופות.
    אני כבר כמה מזמן רציתי לכתוב פה כמה שהכדורגל האטלקי התדרדר והיום זה הזמן הטוב ביותר.

    דווקא השנה שהצפיות היו כל כך גבוהות שיובה חוזרת לסיירה A וצפוי דרבי עם טורינו וביחד עם נאפולי עם הקהל הענק שלה וגנואה שמסדרת לנו עוד דרבי צמוד עם סמפדוריה כל הציפיות האלו היו כל כך גדולות שחשבנו שיהיה פוש שיחזיר את החיים והצבע למגרשים ולא רק שזה לא קרה גם השנה כולנו מרגישים בירידה בכדורגל האיטלקי שפגע כמעט גם בנבחרת לעלייה ליורו.
    אינטר האלפוה כל כך אפורה ומשעממת ורומא שנייה קצת צמודה אלייה כי כל השאר לא מפסיקות לאבד נקודות.

    האלימות במגרשים מחריפה באצטדיונים (אטאלנטה - מילאן) ומחוצה (אוהד לאציו נרצח ואוהד של פארמה נדרס על ידיי אוטובוס אוהדי יובה).
    הרמה במשחקים מתחת לכל בקורת והקהל ממשיך לא להגיע למגרשים ולהגיד את האמת בצדק.
    הליגה האטלקית כל כך מאכזבת עד כדי כך שהקבוצה הקטנה שלי סמפדוריה האפורה במרחק נגיעה לליגת האלופות בזכות העונה האיומה של מילאן וההתדרדות הלא יאומנת של פיורנטינה בחודשים האחרונים שאגב היא הקבוצה היחידה שיכולה איך שהוא להציל את הכבוד האיטלקי עם תזכה בגביע אופ"א.
     
  14. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    הציפיות עם עלייתן של 3 הגדולות לסרייה A באו כציפיות לטווח הארוך. אני לא חושב שמישהו באמת ציפה שיובנטוס כבר העונה תתמודד על האליפות ושנאפולי תיאבק על מקום בליגת האלופות. בסה"כ, העונה הנוכחית כבר הייתה טובה בהרבה מקודמתה שהייתה עלובה בכמעט כל מובן. ממוצעי הצופים עלו ביותר מ-15 אחוז, כסף התחיל לחזור מחוזי פירסום והרוב יודו שהרמה אכן עלתה.

    אין שום קשר לנבחרת שהיא עדיין בין ה-3 הטובות בעולם ושבניגוד למה שציינת, גם הצליחה לעלות ליורו בצורה מרשימה.

    גם האלימות מוטלת בספק - הרצח של אוהד לאציו נעשה ע"י שוטר ביום משחק באיזור שלא קרוב אפילו לאיזור שבו לאציו שיחקה באותו יום. על-פי החקירה שהתפתחה לאחר המקרה, הסתבר שהייתה תקרית אלימה בין אוהדי לאציו ויובנטוס, תקרית שהתפזרה - רק לאחר שהעניינים נרגעו, השוטר ירה לכיוון האוטו שבו ישב הדי ג'יי ללא כל הסבר הגיוני. זאת גם הסיבה שאותו שוטר מואשם ברצח. הקשר של העניין לכדורגל יותר ממוטל בספק.
    כנ"ל לגבי התקרית עם אוהד פארמה. הייתה שם תאונה, לא יותר.

    סמפדוריה ממש לא אפורה. אחת הקבוצות שהכי כיף לראות את הכדורגל שלה.

    מה שכן, כמה מהקבוצות הגדולות בהחלט מאכזבות. במיוחד מילאן עם עונה זוועתית ומבישה ואינטר שפתחה טוב ואחר כך פשוט קרסה. רומא קבוצה סימפטית ולא יותר. חסר לה תכליתיות. את יובנטוס קשה לשפוט במצב הנוכחי שלה, צריך לתת לה זמן.

    אני חוזר על זה לא מעט - זה תהליך שלוקח זמן.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏10/4/08
  15. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לא מובן לי. העובדה שקבוצות הצמרת מאבדות נקודות רק מראה איזה ליגה איכותית יש לנו. תאמינו לי עדיף מצב בו לקבוצות התחתית ומרכז טבלה יש מה לומר מול הגדולות, זה יוצר ליגה תחרותית יותר. יש מתח, יש עניין בכל משחק ויהיה אשר יהיה. זה עדיף בהרבה מהמצב בליגה האנגלית, למשל, שם הסבירות שאחת מארבע הגדולות תאבד נקדודות (כאשר הן לא משחקות אחת מול השניה) כמעט ולא קיימת.