גמר ליגת האלופות: טרבל של באיירן או היסטוריה בפריז?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏22/8/20.

  1. Christian Dailly Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/06
    הודעות:
    453
    לייקים שהתקבלו:
    74
    גם אלאבה כנראה רוצה מדריד או ברצלונה.
     
  2. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אגב השיפוט היה נוראי, לפחות פנדל אחד בכל צד היה צריך להיות. על קומאן עוד איכשהו גבולי (ועדיין פנדל לדעתי) על אמבפה פנדל של מאה אחוז, אפשר לראות באחד ההילוכים החוזרים שהרגל של אמבפה מעיפה את הכדור רק כי כימיך בעט בה מאחורה.
    הדברים האלה מחרפנים אותי אם הואר היה טורח לבדוק את זה 20 שניות הוא היה רואה את זה.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  3. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    אנשים שממליצים לאמבפה לעבור לריאל מדריד כי שם יוכל להשתפר כחלוץ...

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2018/09/05/15361488391243.Xxx
     
  4. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    @אלעד , אמבפה אכן לא עילוי טכני ברמה של R9 או הנרי (שדווקא שמעתי יותר השוואות ביניהם, לא רק כי שניהם צרפתים ממונאקו אלא גם בזכות צעדי האיילה הענקיים של שניהם) והטאץ' שלו בכדור פחות אלגנטי משלהם, אבל אני לא חושב שנכון להסיק מכך לגבי יעילות הדריבל שלו או התרומה למשחק עומד. רק לשני שחקנים בליגה הצרפתית העונה יש יותר דריבלים מוצלחים ממנו ואחד מהם זה ניימאר. זה פשוט חוויה לצפות בהטעיות ובשינויי הכיוון שלו במצבים של אחד על אחד מול מגנים, הוא יודע לצפות מראש כיצד המגן יגיב ולא עושה את אותן פעולות על עיוור.

    אתה גם לא חייב שהכדור יהיה דבוק לך לרגל בשביל שאחרים יתקשו להוציא אותו ממך (עוסמן דמבלה גם דוגמה טובה לכך כשהוא כשיר). באופן כללי עושה רושם שהוא משקיע המון מחשבה בפעולות שלו ובמטרה להכשיל את שחקני ההגנה שמולו, בפרט בתנועה שלו ללא כדור. הוא אמנם משחק הרבה על מלכודת הנבדל ונראה שהוא תמיד יעדיף לחפש או ליצור שטחים פנויים לרוץ בהם, אבל יש לו הרבה מה להציע גם על שטח קטן ולא הייתי בהכרח מהמר נגדו גם כשסוגרים אותו כמה שחקנים במקביל.
     
  5. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    נוייר הוא מבחינתי כבר עכשיו השוער הכי גדול מבין אלה שיצא לי לראות, שזה השוערים מהתקופה שקסיאס ובופון היו הכי טובים בעולם, והלאה. מעבר לעניין השוער-בלם אחורי שהוא די המציא(או לפחות מיקסם), אין שוער שיותר נותן תחושה של "אין לך סיכוי להבקיע פה" מנוייר ביום טוב. הוא החייזר של השוערים.

     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @Iker Casillas,

    אם הדיון היה סביב R9 או הנרי - בטח בתחילת הדרך - אז העברתי את הדיון לכריסטיאנו (אנשים כאן מציגים את זה כאילו כבר טענתי שמדובר באוברייטד ולא התייחסתי אליו כאל מישהו שצריך להסתכל על אחד משני שחקני ההתקפה הגדולים בהיסטוריה). גם הוא היה מבצע "הטעיות ושינויי כיוון במצבים של 1 על 1" בטח ביונייטד ובשנים הראשונות שלו בריאל (ברוב המקרים זה לא היה אפקטיבי במיוחד כמו שזה היה יפה לעין). לכן אמרתי, שבמקום אמבאפה זה המודל שהייתי מסתכל עליו לקראת המשך הקריירה. מחדד עוד יותר את החוזקות שלו (מהירות, כוח פריצה, סיומת) כי ברור (לי) ששם הכוח האמיתי שלו = לבנות את עצמו יותר ויותר כחלוץ פרופר לכל דבר מאשר כל דבר אחר; בכל השאר - אותי - הוא לא מלהיב במיוחד. לא רק שהוא לא באותה קטגוריה באספקטים הוירטואוזים (?) כמו שני הראשונים, אלא שגם מול השחקנים הטובים בעולם היום - שוב, בהיבט הזה בלבד - הוא לא שם בעיניי.

    לא אכנס לסטטיסטיקה כי אף פעם לא הבנתי את המונח "דריבל מוצלח" ואיך בפועל היה לזה אימפקט במגרש או כיצד זה מציג יכולת של שחקן מהבחינה הזו*. אבל גם אם אני מוציא את ניימאר מהמשוואה - בקטגוריה משלו הן מבחינת היכולת והן מבחינת סגנון המשחק השכונתי בפאריז שלרוב מאפשר לו לשחק כשחקן חופשי לחלוטין - אז בשלוף אני יכול לציין את די מאריה ואוואר (שוב, הדיון הוא על אימקפט בשטח צפוף או במשחק עומד ולא על משחק פתוח בו אמבאפה ידרוס כל שחקן וירוויח "דריבל מוצלח"). אם לחשוב על עוד דריבליסטים מוכשרים ממנו מחוץ לצרפת - לפחות במבחן העין שלי - אפשר לציין את מקסימין, בוגה, זאהה, הזאר, דיבאלה, זאניולו, סאנה, סאנצ'ו, ברנרדו סילבה, פקיר, פליקס, תיאגו, פוליסיק, וכן הלאה.

    טראורה (וולבס) למשל - ללא עוררין שחקן נחות טכנית מאמבאפה - הוא מלך הדריבלים באירופה בערך. אולי שני רק לניימאר ומסי. זה לא כי הוא מכדרר טוב כמוהם או כי הוא משחק בצורה חכמה מהם (lol) כמו שמשחקים בצורה אגרסיבית עם counter attack על היכולות הפיזיות שלו.

    מצטרף לתחושות. השוער הכי מוכשר עם הקריירה הכי ארוכה ברמות הגבוהות שאני ראיתי.

    בכל הנוגע לשוט סטופינג בלבד: הכי טוב שראיתי בפריים היה דה חאה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/8/20
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יש תמונה נהדרת כזו עם כריסטיאנו במקום בנזמה, אחת התמונות הגדולות, סתם שתדע. מה שכתבת אגב לא רלוונטי. אמבפה יכול להשתלב יפה בכנף ימין ובעוד שנה-שנתיים כשקארים יחזור לליון - לתפוס את משבצת החלוץ המרכזי. בתקווה שעד אז יהיה לנו שחקן שיודע למסור מספיק טוב לעומק (מודריץ' וקרוס לא עושים את זה מספיק).

    לגבי דויד אלאבה - מעבר שלו לקבוצה אחרת נראה טיפה יותר ריאלי אולי כבלם, הרי עמדת המגן השמאלי תפוסה בריאל מדריד וגם בברצלונה (לא יזרקו כל כך מהר את ג'ורדי אלבה). מה שכן אם הדיווחים נכונים הוא חיי בעולם משלו, דורש 20 מיליון יורו לעונה בעת משבר הקורונה, מה לעשות שהוא לא כוכב בסדר גודל של רוברט לבנדובסקי או תומאס מולר שלטעמי אפילו מרווחים פחות מזה?
    לגבי טיאגו, הוא אכן בן 29, הליגה האנגלית קורצת, בטח אחרי שזכה בטרבל, מה שכן, משחק הלחץ של ליברפול נפלא גם בלעדיו אז אני לא רואה במה הוא צריך 'חותמת' כזו כביכול. אני לא בטוח שכלכלית אגב הוא ישתדרג.

    אני לא חושב שהדיון על הדריבל של אמבפה מוצג מהזווית הנכונה, הוא יכול לעבור שחקן-שניים בקלות, הבעייה היא לעתים שהוא מחפש לעבור את השחקן השלישי. כרגע כשהוא הרבה יותר מהיר וזריז מכולם אז זה יספיק לו והוא כן נחשב לדריבליסט טוב, גם אם הוא יותר 'בורח הצידה'. ברנרדו סילבה דריבליסט טוב יותר, נניח, אז מה?

    השוערים שהוזכרו כאן - קסיאס ובופון מנהיגים בדרך שלכם, קצת שקטים יותר לטעמי מנוייר, כן, גם בופון. אני חושב שנוייר היה פחות טוב בשנה וחצי האחרונות, אולי בגלל פציעה, היו גם טעויות של יהירות מה שפחות קרה לקסיאס ובופון. הוא יסתפק במקום השלישי בדירוג שלי בצוותא עם אוליבר קאן. האם הוא השוער המודרני מכולם? זה כן. משחק הרגל של קסיאס די חלש ובחיים לא הרגשתי שזה פגע בריאל מדריד.
     
  8. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
    אני ממש שמח שבאיירן ניצחו, הם קבוצה יותר טובה, סימפטית וקבוצתית מאשר פ.ס.ז .

    אם השחקן הדוחה בעולם היה זוכה בתואר, זו הייתה תעודת עניות לכדורגל העולמי .
    נאיימר אתמול בתצוגת משחק רגילה וצפוייה מראש - עשה כמה פעולות טובות, איבד המון כדורים ואחרי שהקבוצה שלו נקלעה לפיגור - הוא איבד את הראש וחזר לשכונתיות שכל כך מאפיינת אותו .
    דרך אגב, הסיבה היחידה שבגללה סן זרמן עלו לגמר זה בזכות ההגרלות הנוחות שקיבלו וכמובן שינוי הפורמט .

    אמבפה אתמול היה במשחק רשלני כל כך, החמצות של ילד קטן ויכולת ממש גרועה .
    להבדיל מנאיימר, לאמבפה יש עוד תקווה שיהפוך לשחקן גדול . רק צריך לעבור למדריד.

    סה"כ באיירן מאוד הרשימו בטורניר בליסבון והם ראויים ביותר לתואר .
    אני מקווה שבעונה הבאה נחזור לפורמט הרגיל,ובעיקר : שיחזור הקהל .
     
  9. rex_grossman Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/17
    הודעות:
    74
    לייקים שהתקבלו:
    39
    יותר מהיכולת של באיירן ונוייר היה חסר אתמול לפאריז רגל מסיימת שתנצח משחק גדול.
    אני שמח בעיקר בשביל אדינסון קבאני שהיה לא פחות טוב וחשוב מניימאר ואמבאפה בתקופה שלו.

    לא מבין גם למה המחליף איקרדי לא נכנס לשחק אתמול במצב שאמבאפה כשיר בזכות נס לפי טוכל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/8/20
  10. DUGRI Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/17
    הודעות:
    434
    לייקים שהתקבלו:
    207
    מין:
    זכר
    אני דווקא חושב ממש הפוך ממך. אני חושב שבגלל המספרים מאחורי הזכייה (11 נצחונות, ה8-2, ה7-2, טרבל) באיירן הזו תיזכר כיותר גדולה ממה שהיא באמת.
    היא קבוצה מצויינת וכמובן שהזכייה שלה הכי מוצדקת שיש, וההישג שלה היסטורי - אבל אני חושב שמבחינת איכות היא לא קבוצה היסטורית. כמובן זה תלוי איך מגדירים קבוצה היסטורית, אבל הכוונה שלי היא שמבחינת איכות היא לא באותו קנה מידה של בארסה של פפ/2015 או באיירן של 2013, והייתי מהמר גם על ריאל של ה-3 פיט נגדה בלי למצמץ.
    הדומיננטיות המוחלטת שלה נבעה בין היתר מואקום מסויים באיכות של הקבוצות הגדולות האחרות באירופה (עונות חלשות באופן יחסי לבארסה, ריאל, סיטי ויובה) ומכך שנמנעה מליברפול.
     
  11. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,297
    לייקים שהתקבלו:
    5,365
    מסכים פה לגבי הסופרלטיבים לנוייר. אני חושב שמה שמבדל אותו מקסייאס או בופון היא העובדה שהוא המציא מחדש את עמדת השוער. אנצ׳לוטי היה הראשון לזהות שתפקיד השוער הולך להשתנות מבחינת הנעת הכדור ומשחק הרגל ונוייר הוא זה שלקח את התפקיד צעד קדימה. הוא בהחלט נמנה מאלה ששינו את המשחק בתפקידו. עוד טריידמארק שהוא ייצר זה השוטסטופינג עם הרגליים. אלה דברים שמאוד קשה להביא לידי ביטוי מעמדת השוער. ייזכר לעד לדעתי לאחד הגדולים אם לא הגדול ביותר.
     
  12. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    אמבפה אכן מסתכל על כריסטיאנו בתור מודל לחיקוי, הוא לפחות טורח לציין את זה בכל ראיון אפשרי בערך. אני חד משמעית מסכים שהדמיון ביניהם רב (גם בדריבלים ובהטעיות בתחילת הדרך שלעתים לא הייתה בהם שום תועלת) ושאם אמבפה ינסה להידמות לו ויסגל לעצמו עשירית מהגישה של CR7 הוא יגיע רחוק הרבה יותר מאשר אם ינסה להסתמך על יכולת אישית נטו כמו רונאלדו הברזילאי או ניימאר. פשוט המשפט הזה חורה לי קצת - כריסטיאנו הפך בערך מ2015 להיות חלוץ פרופר כי הוא איבד מהמהירות המסחררת שעליה בנה לא מעט בדריבלים שלו (כמו אמבפה) וכי השליטה בכדור פחות טובה ממה שהייתה בעבר, אז כדי לשמור על המספרים וההצלחות הוא החליט לשים דגש על החוזקה הגדולה שלו, הסיומת, לעתים בהזנחה מוחלטת של אספקטים אחרים במשחק. לפני כן, הפורטוגלי עשה חיל בעמדה שהיא בין קיצוני שמאלי לחלוץ שני, בדיוק כמו אמבפה היום.

    ברגע שגם אמבפה יאבד מהמהירות שלו (שמקבלת הרבה יותר ביטוי באגף מן הסתם) ומהיכולת לדרבל מבלי שהכדור יברח יותר מדי, אמליץ גם לו לשחק כחלוץ מטרה פרופר כדי לשמר את הכמות גם על חשבון האיכות.

    לא יודע איך אחרים מגדירים "דריבל מוצלח", אבל מבחינתי - אם הצלחת לעבור שחקן תוך תנועה עם הכדור או להתחמק מלחץ/חטיפה אפשרית תוך תנועה עם הכדור. כמובן שזה אספקט שיכול להיות לפעמים חסר תועלת לחלוטין ואין סיבה לקדש אותו יתר על המידה. אתה יכול להיות "דריבליסט מוצלח" בין אם תתבסס יותר על מהירות וזריזות רגליים (אמבפה, בייל בשיאו, פוליסיק שהזכרת דווקא מתאים יותר לפה לטעמי) ובין אם תתבסס על היכולת לשמור את הכדור קרוב לרגל ולנוע כמו סביבון גם אם אתה לא שחקן מהיר מאוד (איסקו, ברנרדו סילבה ופקיר שהזכרת). תקן אותי אם אני טועה - אבל לפי מה שהבנתי מההודעה שלך אתה מעריך את הקבוצה השנייה כדריבליסטים בהכרח מוכשרים יותר ושלקבוצה הראשונה אין מה לתרום במשחק עומד. עם זה אני לא מסכים.

    אדאמה הוא דוגמה קיצונית (תרתי משמע) כי הוא בשום אופן לא מצליח לשמור את הכדור במרחק סביר מהרגל שלו, מסתמך כמעט רק על מהירות, פיזיות ושמן תינוקות כדי לשמור עליו ולו באמת אין תועלת רבה במשחק עומד. הכדור אמנם לא דבוק לרגל של אמבפה כמו שהוא דבוק לשל מסי, אבל הוא יודע לרוץ עם הכדור גם בשטחים צפופים מבלי שהוא יברח ולכן אין מקום להשוואה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/8/20
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    נראה לי הדיון מיצה את עצמו* ואולי יחזור להיות רלבנטי בעוד כמה שנים בשלב אחר בקריירה של אמבאפה. אז החלטתי לצטט רק את החלק הזה שאולי יעניין אותך (אני לא יודע אם כריסטיאנו איבד מהירות - או לפחות יותר מדי מהירות - כמו שהבעיה בברך כפתה עליו לשנות סגנון משחק).

    * - החלק האחרון של (כל) ההודעה שלך מוביל לדיון אחר. אבל אין לי כוח כל-כך להתחיל להרחיב אותו.



    מדובר בת'רד.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    רונאלדו איבד בעיקר זריזות, לא מהירות. השאלה הגדולה מבחינתי לגביי אמבפה היא היכולת שלו לתפקד כחלוץ מרכזי והשחקן הכי קדמי במערך. רונאלדו על כלל כשרונותיו, היה תמיד צריך את השחקן שיפנה לו את השטח וישחק עם הגב לשער לפניו.
    ברגע ששחקן לא מסוגל לעשות את זה, אלא אם הוא רונאלדו, הוא מאבד הרבה מהערך שלו על פני שחקנים אלטרנטיבים. רק בפאריז יש את ניימאר שעושה את זה מאותו מקום כנראה טוב יותר.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ניימאר הוא כבר שחקן גדול, ומעבר לכך יש כאן הרבה שנאה אישית כלפיו וזה בסדר, אפשר לחשוב אבל שהוא השחקן הראשון שמתנהג באגואיסטיות או מאבד את זה כשהקבוצה שלו בפיגור במשחק הכי חשוב שיש. אני מזכיר לך את התצוגות של שחקני העל הנוספים העונה - אדן הזאר נגד מנצ'סטר סיטי, ליאו מסי נגד ברצלונה, מוחמד סלאח נגד אתלטיקו מדריד ועוד ועוד ועוד. גם אמבפה הוא כבר שחקן גדול אבל אם הוא יישאר בליגה הצרפתית הוא לא יממש את כל הפוטנציאל שלו.

    לגבי השוערים, שוב אומר את דעתי: קסיאס ובופון היו כל כך גדולים שהם היו מסתדרים גם בלי משחק הרגל המדהים של מנואל נוייר. איקר שיחק עם ליצנים בחצי מהקריירה והיה רושם 3-4 הצלות גדולות שבוע אחר שבוע, אני לא חושב שנגד נוייר בבונדסליגה הגיעו לכל-כך הרבה מצבים ברוב תקופתו בבאיירן. הוא כן יישאר ברמה גבוהה בגיל מאוחר יותר מאיקר בוודאי וגם אולי יותר מבופון.

    גם אני שמעתי על הפציעה הזו של כריסטיאנו אבל מותר להטיל בזה ספק? מי אמר שזו גזירה משמיים? הוא בעצמו אמר שהוא לא יכול לעשות דברים שעשה לפני עשור (ראיון ב-2018 או משהו כזה), הייתה לו הצתה מאוחרת והוא ויתר מראש על הדריבלים בכנף. הוא עדיין מסוגל לכדרר על הקו מול מגן אחד ולהעביר לרגל השנייה כמו תמיד. אבל כן מ-2014 הוא עבר מעט מאוד שחקנים.