גמר גביע המלך 2012

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏14/10/11.

  1. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא בוכים על חלב שנשפך. פדרו נפצע וכשחזר לקח לו יותר מידי זמן לחזור לעצמו, וכל זה תוסיף את ססק שהיה בכושר פנטסטי וסאנצ'ז אחד, בנוסף אליהם הילדים קואנקה וטייו שהיו מעולים. הוא פשוט נדחק לצד, תזמון חרא של פציעות ויכולת בינונית כשאין זמן "לשקם" אותו.

    עונה הבאה אני מקווה שהוא יחזור בכל הכוח עם וייה. מספיק. נסעתי עד לשם בשביל לראות את טייו שולח כדורים לקומה השלישית, ואני מאחורי השער של קסיאס. כמה התחננתי שפדרו יעלה, כמה. רגל מסיימת כמו וייה והוא נגד ריאל ואולי הכל היה אחרת לא רק במשחק הספציפי ההוא שגזר עונה שלמה, אלא בכל הליגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  2. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל זו הנקודה. פאברגאס חלש בכל החצי השני של העונה. טיאו וקונאנקה בוודאי לא עשו שום דבר שמצדיק מקום לפי פדרו בהרכב במשחקים גדולים. וזה עוד במצב שאין אף חלוץ אחר. והכי חשוב, המשחק עם פדרו זו הגישה שכל כך הצליחה לברצלונה בעונה שעברה.

    זה מצטרף לטעות רחבה יותר של גווארדיולה. הוא למעשה שינה את ההרכב הקלאסי (שלישית אמצע של צ'אבי-אינייסטה-בוסקטס ושלישיה קידמית של מסי ושני חלוצים לצידו) ושיטה (מ 4-3-3 ל3-4-3) לפני שמישהו הוכיח יוכלת התמודדות עם ההרכב הזה והשיטה הישנה. והשיטה החדשה לא עבדה מהמשחק הראשון שבה היא נוסתה בערך (נגד ולנסיה במאסטייה במחצית הראשונה). ולמרות זאת, הוא המשיך לדבוק בה באדיקות של פונדמנטליסט שיעי, כולל במשחקים המכריעים ביותר. היום זו הייתה הפעם הראשונה שהוא למעשה הודה בטעות שלו.

    ראית את אינייסטה היום, שחקן מרכז השדה הטוב ביותר בעולם. מלבד צ'אבי אין מישהו שאפילו מגרד לו את הבי.. השמאלית. מצד שני הוא לא גולר ולא מהיר, בדיוק התכונות שנדרשות מחלוץ או שחקן קו. אז למה אתה משחק איתו חצי עונה בשלישיה הקידמית?

    לא נעים לכתוב את זה, אבל הרושם הוא שהגורם הכי שבע במערכת של ברצלונה היה גווארדיולה עצמו שמרוב שיעמום ניסה להמציא את הכדורגל מחדש ולאתגר את עצמו. חבל.


    אני מקווה שלפחות דל בוסקה הבין שאין טעם לשלוח את אינייסטה לשלישיה הקידמית ולעלות בהרכב כמעט נטול חלוצים, רק בכדי שלריאל מדריד תהיה נציגות יותר גדולה בהרכב הנבחרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  3. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי החזון של פפ מההתחלה היה 3-4-3. זה לא חוכמה בדיעבד להגיד שטייו וקואנקה "נכשלו", כי בכל זאת מדובר בעונת בכורה שלהם ובהתחלה הם היו מעולים והרוויחו ביושר את המקום שלהם במשחקים הגדולים. זה שאת החילופים שלו פפ עושה מאוחר-זה היה ידוע מההתחלה.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    מצטער, אבל אני לא קונה את הבולשיט הזה, אני יודע שאתה מתה על זה שקבוצות משחקות או מנסות לשחק נגד ברצלונה כדורגל פתוח והתקפי ומקבלות בראש, אבל זה לא נותן לבילבאו כלום חוץ ממחמאות, בילבאו ידע שברצלונה פיבורטיית אבל לחלוטין לא 'ציפו' או רצו להפסיד ובצורה כל כך מהירה וברורה.

    בייאלסה נכשל בפעם השנייה במשחקי הגמר, נכון שברצלונה פתחה על בילבאו בלחץ היסטרי אבל השחקנים של בילבאו פעם שנייה ברצף במשחק גמר נראו בפאניקה מוחלטת וכאילו לא היו מוכנים למצב הזה, כמו שאמרת אנדר הררה היה חייב לפתוח, הוא היה חולה בשפעת השבוע אבל לפני המשחק היה רשום שהוא כשיר לחלוטין, וזה כבר פעם שנייה העונה שבייאלסה טועה בקשר אליו, הקישור של בילבאו בלעדיו הוא לא אותו קישור.

    סה''כ באמת מגיע לבילבאו שאפו על העונה הנהדרת שלה, אבל ברגעי האמת היא עשתה במכנסיים, לא מתפרקים ככה במשחקי גמר גם עם סופגים את הראשון מוקדם.

    אומנם הקבוצה הגיעה לשתי גמרים, אבל בליגה הם סיימו בצורה די מאכזבת.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הסגל של בארסה התקצר בשלב מסוים של העונה בגלל חוסר מזל, אבל להזכיר גם את פדרו וגם את ויאה וגם את פברגאס(ירד משמעותית בכושרו) זו לא חוכמה גדולה הרי כולם לא יכולים לשחק יחד. זה או פדרו או ויאה רוב הזמן ולפעמים בארסה שיחקה עם ארבעה קשרים במרכז בגלל פברגאס.
    גם ריאל מדריד סבלה מפציעות כמו של די-מאריה שממש לא הצליח לחזור לעצמו וזו אחת הסיבות שריאל כשלה מול באיירן - היה חסר שחקן שיעשה פעולה זריזה ותכליתית על שטח קטן ומול קבוצה שלוחצת טוב. כמוכן קאקא היה חלש מאוד מאז פתיחת הסיבוב השני.

    ביטחון ואמונה עיוורת בקבוצה זה טוב ויפה אבל לא ניסחף. לא הכל תלוי בבארסה, שכחת שיש גם קבוצה כזו שנקראת ''ריאל מדריד"? אני ראיתי בארסה חלשה מאוד בסופר-קלאסיקו השני, כזו שאיימה פעמיים על השער חוץ מהגול. שלא נדבר על זה שהיו עוד משחקים בהם ריאל כלל לא נפלה מברצלונה ואפילו הייתה טובה יותר כמו הגומלין בגביע והמשחק הראשון בסופר-קופה - וריאל הייתה חסרת מזל וסיימה רק בתיקו 2:2.


    משהו לגבי בילבאו - קוראים להם 'האריות' ואתמול הם פשוט השלימו עם המצב אחרי ה-1:0. בניגוד למה שקרה בצמד המשחקים מול שאלקה או מול מנצ'סטר יונייטד. אפשר להבין שחיקה פיזית עצומה ובאסה מנטאלית(וכמובן את פערי הרמות) אבל במשחק גמר, זה שמכריע את העונה - בילבאו הייתה חייבת לתת יותר ובעניין הזה אם איכזבו. שוב, ברור שאם בילבאו לא הייתה מגיעה כל-כך רחוק גם באירופה וגם בגביע - היא הייתה מסיימת את הליגה במקום גבוה יותר.
     
  6. aloneli Member

    הצטרף ב:
    ‏2/2/10
    הודעות:
    3,364
    לייקים שהתקבלו:
    16
    ופה הייתה הטעות.בילבאו חשבה שהיא יכולה לשחק פתוח עם בארסה כאילו זה משחק בית שלה בליגה ולא גמר הגביע הספרדי.אין מה לעשות במשחקים כאלו חייבים לשחק טקטי ולא לאבד את הראש.זה נחמד שיש שיטה והיא רוצה לשחק התקפי אבל וואלה אפילו ריאל מדריד הבינה שאם היא תשחק ככה היא תחטוף בראש מבארסה.אפילו בארסה לא תוקפת בטירוף במשחקים כאלו ושומרת על איזון.

    בילבאו הייתה נראית בדיחה אתמול.ההגנה שלה נחתכה פעם אחר פעם ואם בארסה הייתה רוצה יותר ולא גומרת את המשחק זה היה נגמר ב6 או 7 אפס.
     
  7. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    תואר שקצת ממתיק במשהו את העונה הדי מאכזבת הזו אפשר לומר, מתנת פרידה הולמת עבור גווארדיולה

    רק קבוצה אחת הייתה על המגרש אתמול, בארסה הבהירה מהר מאוד מה התסריט שהולך לקרות, וטוב שהכריעה את ההתמודדות עוד לפני ההפסקה

    פדרו סוף סוף הופיע, מי שקבע אחריו השנה ילך לראות שהוא פשוט היה חושך. לא סתם טייו וקוואנקה הקדימו אותו ברוטציה
    מקווה בשבילו שהוא חוזר לעצמו, כי המימד שלו בהחלט היה חסר לנו השנה. אם כל הרצון לקדם את 2 הילדים
     
  8. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    Raulito:

    לא ה-כל תלוי בברצלונה לאורך של 38 משחקים, אבל במשחקים שבהם היא משחקת, הכל תלוי בה, נגד כל קבוצה, בכל מגרש, כולל נגד ריאל מדריד. היא פשוט קבוצה יותר טובה עם שחקנים יותר טובים בכל עמדה במגרש כמעט. גם בקלאסיקו השני שהיא באמת שיחקה לא טוב, זה לא שריאל הגיעה ליותר מצבים או נתנה משחק ענק. זה היה משחק חלש של שתי קבוצות עייפות מאד, כאשר ברצלונה (שלושה ימי מנוחה לעומת ארבעה לריאל) קצת יותר.

    אתה לא יכול לשלוט בפציעות (למרות שוייה נפצע בדצמבר, אפשר היה למצוא לו מחליף. ובמחליף הכוונה היא לא לשחקן של 40 מיליון יורו אלא לשחקן נישה כזה) או מחלות (למרות שגם היה ידוע מראש שבמצבו של אבידל הוא בעייתי ויש סיכוי טוב שהוא יצטרך השתלת כבד), אתה יכול לשלוט בכך שאתה לא מייבש את הסקורר הכשיר הטוב ביותר שלך אחרי מסי ומשחק על חשבונו עם קשרי אמצע כחלוצים וילדים שלא קרעו זוג נעליים. בכך שאתה עולה בכל משחק גדול בהרכב הכי חזק שלך משתמש ובשיטה שהוכיחה את עצמה במקום בזו שנכשלה שוב ושוב.
    הרי ה-יתרון הגדול של ריאל בליגה היה פשוט ביציבות ובכך שהיה להם יותר שחקנים בכושר הבקעה. ריאל יכלה לנצח משחקים מאוזנים (המשחקים נגד סביליה הם דוגמאות מצוינות) בתוצאות גבוהות בזמן שברצלונה לא ניצחה משחקים שבהם היריב לא עבר את החצי 90 דקות, בגלל שלריאל היו שחקנים שינצלו מצבים. לברצלונה לא היה אף אחד כזה, אם מסי לא היה ביום טוב.


    זו נקודה מאד מענינת בהשוואה בין מוריניו וגווארדיולה. מוריניו הוא טיפוס הרבה יותר שחצן בהתנהלות התקשורתית שלו, אבל מבחינת עבודת המאמן הוא שמרן מאד, על גבול הפרנואיד. אתה רואה את זה למשל בעובדה שהוא כמעט ולא עשה רוטציות בכלל, לא נתן מנוחה לשחקני מפתח (זה אולי פגע בקבוצה שלו במשחק השני נגד באיירן), בכך שהוא כמעט תמיד בשלבי נוק אאוט במשחק חוץ במצב של תיקו עם שערים, יעשה חילוף הגנתי, למרות שזה לחלוטין לא הDNA של הקבוצה שלו.

    גווארדיולה לעומתו, מאד עניו ומכבד את היריב בהתנהלות התקשורתית שלו, אבל בפועל, בעבודה שלו כמאמן, בעיקר העונה, הוא לא פעם שידר יהירות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ידוע שברצלונה קבוצה טובה יותר אבל הפערים בינה לבין ריאל מדריד העונה הצטמצמו וראינו את זה גם בשני משחקי הסופר-קופה. ריאל מדריד ניצחה את ברצלונה בפעם הראשונה העונה בקלאסיקו האחרון אך זה היה יכול לקרות עוד הרבה לפניכן. ריאל הציגה משחק יציב הגנתית וגם בהתקפה הייתה יותר מסוכנת מבחינת המתפרצות.

    אין מאמן שלא טועה וגוארדיולה אולי פיספס באותו משחק מבחינת ההרכב. אבל מסי בקושי קיבל העונה מנוחה גם במשחקים נגד קבוצות פח(37 משחקי ליגה) ולדעתי שותף בכל המשחקים בכל המסגרות להוציא 2-3. גם מוריניו וגם גוארדיולה לא ויתרו אף פעם על שני האסים שלהם. לגוארדיולה היה קל יותר לבצע שינויים במרכז כשיש שחקנים כמו תיאגו ופברגאס, ולמוריניו בחלק הראשון של העונה בעיקר היה קל לשחק עם היגואין או בנזמה. גם חדיירה קיבל מנוחה אגב בחצי השני. תלוי בסגל. וכן, הייבוש של קאקא פגע בריאל מדריד מול באיירן. כי הוא לא היה חד ושחקנים אחרים היו שחוקים - אוזיל נניח.

    השורה התחתונה: אפשר להאשים את גוארדיולה בהרכבים שהעמיד פה ושם(ומחליף לאבידאל - אדריאנו מספיק כמעט נגד כל קבוצה בעולם). אבל אל תשכח שהפער בצמרת היה 10 נק' הפרש עד לחודש מרץ וזה פער עצום, הרבה יותר ממשחק-שניים. ריאל הייתה פשוט טובה יותר.
     
  10. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן, אבל הפער היה עשר נקודות הרבה בגלל התופעות שציינת. בכל מקרה, אתה לא יכול לשלוט במה שעושה ריאל מדריד או בפציעות, המינימום שאתה יכול לעשות זה לשחק בהרכב החזק ביותר שעומד לרשותך, בשיטה שעובדת עבורך יותר טוב. מוריניו עשה את זה (שהוא לא עשה את זה והלך על תיקו ב20 דקות האחרונות במינכן הוא באמת הפסיד), גווארדיולה לא.
     
  11. amirb91 משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/9/08
    הודעות:
    5,983
    לייקים שהתקבלו:
    9
    כל כך התאכזבתי מהגמר אתמול שנגמר עוד לפני שהתחיל..השער של ברצלונה היה באוויר כבר מהשניה הראשונה ובילבאו במקום להרגיע את המשחק ולנסות להחזיק קצת הכדור רק העיפה למעלה ונתנה לברצלונה עוד ועוד הזדמנויות.

    חבל על בילבאו שאחרי עונה כזאת מדהימה מסיימים בלי תואר ועם מיקום נמוך בליגה, מי יודע מתי יחזרו למעמדים כאלה
     
  12. xavi6 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/8/06
    הודעות:
    7,893
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סדרו, פפ לא שידר יהירות עם המערכים שלו וההרכבים שלו. בלתי אפשרי לרוץ עם אותו הרכב 4 שנים-כאשר מרבית השחקנים שלך לא זכו למנוחה אחת נורמלית,לפגרה אחת נורמלית במשך 4 שנים. סרגל המאמצים של פפ עבד מהעונה הראשונה, ובהתאם לסרגל הזה כל הסגל מקבל נתח מהמשחקים. אז שמנצחים פפ גאון וכשעושים תיקו הוא "יהיר"? ההרכבים של פפ תמיד היו כאלה. כמו שבעונה הזאת הוא עשה הפתעה מול ריאל מדריד בבית, הוא עשה זאת לפני שנתיים עם דני אלבס בברנבאו כקיצוני ומקסוואל כמגן. הרמנו גבה וזה נגמר עם 2-0. זאת רק דוגמא אחת. גם בגביע הוא פתח עם הרבה ילדים מול אוססונה בחוץ, סרג'י רוברטו כבש וכולם אמרו שפפ גאון שמקדם ילדים, ובליגה כשזה קרה והוא הפסיד כולם טענו שהוא נסחף. בסופו של דבר ההרכבים שלו לדעתי טובים ויש רעיון מאחוריהם, השאלה מה קרה כשהרעיון לא פועל והמשחק משתבש-אז פפ מפשל לפעמים עם החילופים. אבל יהיר? אתה לא מעריך את פפ. מאמן שמבלה שעות על גבי שעות לניתוח היריבה, כל יריבה, הוא רחוק מלהיות יהיר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/12
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    1) הביקורת הזו על המערך החדשני, 3-4-3, באבולוציה של ברצלונה תחת פפ גווארדיולה היא מגוכחת. אני זוכר את הימים בהם הייתה ביקורת (מוצדקת) על פרנק רייקארד בכך שהוא מסתמך יותר מדי על היכולת האינדיבידואלית של שחקניו ולא חושב על רעיונות חדשים שינצחו את הבונקרים שמגיעים מול קבוצתו מדי שבוע ובגלל כך הגיעו אותם שנתיים טראגיות, בוודאי בסטנדרטים שברצלונה הרגילה אותנו אליהם בשנים האחרונות.

    בשבילי, הניסוי הזה, שלא צריך לוותר עליו, אלא להפוך אותו אולי למערך משני יותר במהלך העונה הבאה, ועם זאת לנסות לשפר את הבעיות שהיו לאורך העונה בגלל המערך הזה, הייתה ההוכחה הסופית לכך שגווארדיולה הוא הדבר האמיתי: הוא מאמן חדשני, הוא מאמן שחושב וכזה שמוכן לשינויים והתפתחויות, הוא פרפקציוניסט, הוא מיוחד, הוא ווינר בכל רמ"ח איבריו, יש לו רעב עצום לתארים והוא יעשה זאת בסטייל - כי בשבילו הדרך לא פחות חשובה מן ההישג עצמו וזה דבר שצריך להעריך אותו ולא לזלזל בו (אך גם לא להפוך אותו לדרך חיים כמו שחלק מאוהדי ברצלונה אוהבים לעשות). כן ירבו אנשים כמוהו שיוכלו להשפיע בצורה כה דרמטית על המשחק שכולנו אוהבים - הכדורגל. הלוואי שיגיע לכדורגל האנגלי בעתיד הקרוב, ואולי, רק אולי, גם לקבוצה הנכונה בצפון לונדון.

    2) צפיתי במחצית הראשונה של ברצלונה במשחק האחרון מול אתלטיק בילבאו בגמר גביע המלך. ברצלונה ניצלה היטב את השטחים המתים והגדולים שקיבלה בקלות מחרידה ממשחק ההגנה הלא ברור של הבאסקים וגמרה את המשחק מהר מאוד. השחקן הבולט ביותר במשחק הלחץ המצוין, ממש כמו בימים הטובים של הקבוצה, ובניצול המצבים שמגיעים אליהם מתוך כך היה פדרו. מדובר באחד השחקנים הכי לא מוערכים בעולם כיום, גם בין השאר על-ידי חלק מאוהדי ברצלונה. הוא לא השחקן הכי נוצץ בעולם, בוודאי לא הכי שלם בעולם, אבל אוי כמה שפדרו הטוב והישן היה חסר לברצלונה העונה. היה חסר את השחקן הזה שיעשה לחץ, שייתן מלחמה, שיבקיע, שיגרום למשחק להיראות פשוט וקל יותר. אלכסיס סאנצ'ז הוא לא סקורר טבעי, אולי הוא עוד יהפוך לאחד כזה אבל אי אפשר לסמוך על זה. אני גם לא יודע אם אפשר לסמוך על דויד וייה כי לא ניתן לחזות כיצד יחזור מן הפציעה וגם כי עוד לפני שנפצע הוא לא הרשים בלשון המעטה. עד כמה שזה נשמע חזירי במובן מסויים, בוודאי כאשר מסתכלים על סגל השחקנים של הקבוצה ועל כך שהרוטציה ההתקפית אף פעם לא הייתה טובה כל-כך בברצלונה, אני חושב שצריך לחשוב על חיזוק התקפי - צריך לחשוב על שחקן שיכול לעשות את מה שפדרו עושה כשהוא בכושר טוב, אך בצורה משודרגת ואמינה יותר. יש איזה גאון אורוגוואי מבוזבז שמסתובב לו בליברפול ועונה על כל הקריטריונים הללו, אולי כדי לנסות לבדוק את המצב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/5/12