גמר גביע המלך - ברצלונה נגד אלאבס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏26/5/17.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עונת 2016/17 תיחתם מחר בספרד באופן רשמית. אלופה כבר יש, נקבעו היורדות וכן חלוקת הכרטיסים לאירופה. מה נשאר? כן, מחזיקת הגביע. מחר ב-22:30 שעון ספרד, במשחק האחרון של הויסנטה קאלדרון, נדע: ברצלונה בפעם ה-29 בתולדותיה או אלאבס הקטנה שתעשה היסטוריה?

    http://www.onlineticketexpress.com/sites/onlineticketexpress.com/files/website_images/tournaments/tournament_image_38_446x282.Xxx

    האם לואיס אנריקה יצליח, בדומה לפפ גוארדיולה(2012), להיפרד מברצלונה עם גביע המלך? אין ספק שמדובר בנחמת עניים שכן בארסה ראתה את ריאל מדריד זוכה באליפות ספרד במחזור הסיום והייתה מאוד רוצה לשחק בגמר אחר, בשבת הבאה, גמר ליגת האלופות בקארדיף - אבל גביע זה גביע. אחרי טרבל נהדר בעונת הבכורה שלו בתפקיד ודאבל אשתקד - לואיס אנריקה נפרד מבארסה ומקווה לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. הקבוצה לא ממש הייתה מרוכזת במשחק נגד אייבר בקאמפ-נואו ואפילו פיגרה 2:0 לפני שהצליחה להפוך לניצחון 4:2. אם תנצח, בארסה, שהגיעה לגמר בפעם ה-39 בתולדותיה - תוכל לרשום זכייה מס' 30, מספר יפה לכל הדיעות.
    בתקשורת הקטאלונית לא ממש התרכזו במשחק עד ליממה האחרונה. דיברו שם יותר על סימני השאלה - אינייסטה למשל, על העונש של מסי(21 חודשי מאסר אותם הוא לא ירצה) - ועוד ועוד ועוד. ובמסיבת העיתונאים לקראת המשחק הבלם פיקה רצה לסגור חשבון, איך לא - עם השופטים. "הם השפיעו על זהות האלופה, ללא ספק, ואני מקווה שיהיה שיפור בעונה הבאה", אמר הבלם, שהוסיף - "מגיע ללואיס אנריקה להיפרד מהקבוצה עם תואר. נעשה הכל כדי לשמח את האוהדים שלנו". פיקה שנעדר ממשחק הליגה האחרון של הקבוצה ישוב להרכב כמובן.
    עוד ברמה המקצועית, מסי שכבש העונה 4 שערים במפעל זקוק לצמד שערים כדי להפוך למלך השערים כמו בעונה שעברה, וכמובן שכבש צמד נגד אייבר בליגה - אחד מהם גולאו של ממש. בארסה תצטרך להסתבר ללא סרג'י רוברטו ולואיס סוארס המושעים. פאקו אלקסר אמור לפתוח בהרכב. "אנחנו חייבים לנצל את הרגע והאפשרות שיש לנו לזכות בתואר נוסף. אמנם לא זכינו באליפות אבל בגביע עברנו מסע ארוך ומפרך. התואר הזה כן חשוב למועדון", סיכם המאמן לואיס אנריקה. ואכן, בדרך עברה בארסה את בילבאו, את סוסיאדד ואת אתלטיקו מדריד, דרך מכובדת לכל הדיעות.

    מי שרוצה למנוע מבארסה את התואר היא אלאבס הקטנה, העולה החדשה שבניגוד ללגאנס שנשארה על הקשקש או אוססונה שביזתה את עצמה לאורך כל העונה - רשמה עונה שקטה במרכז הטבלה. הקבוצה של פלגרינו, שייתכן שייפרד גם הוא מאלאבס לאור הביקוש שמעורר בקבוצות הליגה אחרי העונה האחרונה - סיימה במקום התשיעי המכובד ואפילו הצליחה לרשום כמה משחקים למזכרת, כמו הניצחון 2:1 על בארסה בליגה בקאמפ-נואו או התיקו הדרמטי נגד אתלטיקו מדריד בתחילת העונה.
    אלאבס שהעפילה לגמר לראשונה בתולדותיה כשהצליחה לעבור את סלטה ויגו בניגוד לתחזיות המוקדמות, נזכרת בערגה בגמר גביע אופ"א נגד ליברפול ב-2000/01 אז הפסידה בהארכה(5:4). הקבוצה מגיעה למשחק עם התלהבות רבה, עם דחיפה מאסיבית של הקהל שעושה שמח ברחובות וכמובן כשאין לה מה להפסיד. שני שחקנים יהיו משמעותיים מאוד ויש להם מוטיבצייה מיוחדת - המגן השמאלי תאו הרננדס שבדרך לריאל מדריד וכן הקשר האחורי מרקוס יורנטה שהרשים העונה. מרקוס הוא כמובן שחקן של ריאל מדריד והוא ישמח, איך נאמר - 'לתפוס שתי ציפורים במכה אחת'. יורנטה אמר - "העונה הזו הייתה נפלאה והיא תמיד תהיה חלק מהזיכרון שלי, אבל אני מחכה לחותמת הסופית. השנה הבנתי כמה הכדורגל הוא גדול וממלא אותך".
    סביב המאמן פלגרינו יש סיפור מיוחד. בתקשורת מדברים על יחס חם ואהוב וצמוד לשחקנים, כל אחד מחוייב ונותן 120%, גם אלה שלא משחקים. "התקופה כשחקן עזרה לי הרבה. אני יודע מה החבר'ה צריכים. בלי שחקנים שרוצים ללמוד לא היינו יכולים להגיע לאן שהגענו", אמר המאמן שדירבן את השחקנים לצאת, לשחק וליהנות, למרות המערך הנסוג המתוכנן. אלאבס הייתה קבוצה קשוחה העונה עם הגנה חזקה. כמוכן, פלגרינו סיפר על ימיו עם לואיס אנריקה בחדר ההלבשה והוא זכה עם בארסה באליפות ב-1998/99. בניוד לקבוצות אחרות, אלאבס נתנה הכל בסיום העונה והשיגה 3 נצ' ו-2 תוצאות תיקו בחמשת מחזורי ההכרעה. דייבירסון, שכבש העונה 7 שערי ליגה - הוא השחקן המסוכן ביותר ויקווה לרשום שער בכורה בגביע. הקשר אדגר, לעומת זאת, כבר כבש 4 שערים בגביע.
     
  2. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    יש גבול גם לאגרסיביות. אלאבס באה לקחת רגליים.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    4 שחקנים ברחבה והאידיוט בועט מזווית אפס.
     
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הרושם שלי בינתיים מיורנטה זה שהוא לא רע בהגנה ובחילוץ כדורים, עם הכדור זה בינתיים לא זה. מנגד, תיאו שאולי ישחק בריאל עונה הבאה עם אחלה של שער אבל אסור להתעלם מטעות חמורה של סילסן במיקום.
     
  5. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,157
    הבעיטה היתה מושלמת, לא בטוח שמיקום נכון היה עוזר.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לחלק גדול מהשוערים הפחות טובים בעולם יש פחד לא רציונלי מלקבל גול מעל החומה, ולכן הם עומדים במרכז השער בבעיטות. אני אומר לא רציוני כי יש מעט מאוד בועטים שמסוגלים לשחרר בעיטה שגם מגיעה מעל החומה וגם בעוצמה מספקת, ואלו שכן יכולים, בדרך כלל קולטים את השוער לוקח צעד לאמצע ונותנים בעיטה חזקה בהרבה (אני צורך לסובב מעל החומה) לפינה הפנוייה, שהשוער אמור לעמוד בה.
    יש מעט מאוד שערים שראיתי לפינה של השוער שהוא לא יכל לקחת עם מיקום טוב יותר, כלומר סומך על החומה שלו ועומד בפינה השנייה.
     
  7. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    בעיטה מושלמת של תיאו הרננדס, לסילסן לא היה שום סיכוי לקחת את זה. רק לעמוד ולמחוא כפיים.

    השער השלישי הצגה של מסי, ניפנף ארבעה שחקנים בדרך לשער ובמסירת אומן שיתק את ההגנה והעמיד את אלקאסר מול השער.

    הטוב בעולם, בפעם האחרונה לעונה.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  8. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,149
    לייקים שהתקבלו:
    6,186
    מרקוס יורנטה נהדר.

    מעניין מה התכניות של זידאן לגביו בעונה הבאה.
     
  9. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,612
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    תענוג לראות את מסי, שולט בכל מהלך במשחק. כמה רמות מעל כל שחקן אחר ביקום.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא אומר שיתגעגעו בבארסה ללואיס אנריקה אבל הקדנציה שלו בקבוצה הייתה בסדר גמור עם הרבה מאוד תארים. כביכול הגיע לו לעזוב עם תואר. לאלאבס לא היה סיכוי מלכתכילה למרות שער השיוויון הזמני אבל איפה היא ואיפה שאר הקבוצות שעלו ליגה והיו ממש מביכות, זו עונה גדולה שלה ללא ספק. השאלה החשובה ביותר היא לא מה עם תיאו(מתרגל כבר להיות מדרידיסטה, הא?) או יורנטה, גם לא דייבירסון אלא מאוריסו פלגרינו שמבוקש עכשיו בקבוצות צמרת גדולות.

    אהה, כן, וגם - שלושה קלאסיקוס בקיץ, תתכוננו, יהיה לוהט כמו תמיד.
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    זכה בתשעה תארים מתוך 13 אפשריים.

    מתוך 181 משחקים כמאמן הוא ניצח ב-138, הפסיד ב-21 וסיים 22 פעמים בתיקו.

    אחוזי ההצלחה שלו עומדים על 76 - הגבוהים ביותר של מאמן ברצלונה אי פעם.

    הוא זכה שלוש פעמים ברציפות בגביע המלך, בשתי אליפויות, פעם אחת בליגת האלופות, בגביע העולם למועדונים ובסופר-קאפ האירופי.

    כן, לגמרי קדנציה בסדר גמור.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ואם אחוזי ההצלחה שלו גבוהים מזה של פפ למשל זה אומר שהוא היה מאמן טוב מפפ? לא ולא. לואיס אנריקה עשה את שלו. הוא קיבל קבוצה שעוברת תהליך איטי של נסיגה. ההגעה לעמק השווה עם צ'אבי והעובדה שנשאר עוד עונה היא הברקה אמיתית. הביקורת שלי עליו קשורה לאו דווקא למאזן התארים אלא להתעללות בראקיטיץ' וג'ורדי אלבה ואני לא יודע אם הוא היה הסמכות המקצועית היחידה שהחליטה על הרכש אבל בארסה נפלה הקיץ בגדול.

    אתה סתם ליצן וזה לא יעזור, טוב שלא הגבת פה בדיון המחזור וחירטטת על השופטים משהו, לך תראה את ג'ורדי אלבה מחליק באמבטיה ומקבל פנדל.
     
  13. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    דור, אתה שופט את לוצ׳ו יותר מדי לפי השנה האחרונה בתפקיד. שתי העונות הראשונות שלו היו אדירות בכל קנה מידה, לא נופלות בכלום מהעונות של גווארדיולה בתחילת העשור.

    אני מסכים שהעונה הנוכחית הורידה מהמניות שלו, ויכול להיות שלוצ׳ו הפריע לקבוצה להצליח קצת יותר. ועדיין, ככלל, הייתה לו קדנציה מדהימה. להגיד ש״ברצלונה בתהליך איטי של נסיגה״ כשרק לפני שנה פלוס היא נראיתה כמו הקבוצה הטובה בעולם בקילומטרים זה קצת חוטא לאמת, בלשון המעטה.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    להיפך, אני קראתי הרבה תגובות של אוהדי בארסה בנוגע ללואיס אנריקה, לא רק כאן, אני דווקא חושב שרוב הזמן הביקורת כלפיו הייתה מוגזמת. העונה האחרונה כללה החלטות שאפשר היה להימנע מהן, לא תמיד הוא עזר לבארסה להיות בשיאה. אני חושב שגם בעונה שעברה בה בארסה שייטה לאליפות ובשלבים מסוימים נראתה בדרך הבטוחה לדאבל - היא כן הייתה פחות טובה מהקבוצה של פפ וגם מהעונה הראשונה של לואיס אנריקה. אלה דברים שבעיניי המתבונן - לקח לה יותר זמן להחזיר את הכדור אחרי שאיבדה אותו, סגנון המשחק היה יותר 'ישיר', וזה בסדר, ועוד ועוד ועוד. כל מאמן היה מתקשה לבלום או למצוא פתרונות לדעיכה של אינייסטה ולעזיבה של צ'אבי. זה נאמר לזכותו ולא לחובתו. קדנצייה טובה, ה-'בסדר גמור' נאמר בציניות וחבל שאנשים לא הבינו את זה.

    אגב, אפשר לפתח דיון אחר: עד כמה ההשפעה של מאמן בקבוצות האלה היא כבירה.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בעונה הראשונה של לואיס אנריקה, כשהכל התחיל להתחבר לקראת סוף העונה, לדעתי ברצלונה הייתה טובה יותר מאצל גווארדיולה. וזה גם היה מרשים, כי ריאל הציגה באותה עונה (לפחות בתחילתה) כנראה את הקבוצה הטובה ביותר שלה באותו פרק זמן.