גומלין 1/2 גחצי גמר האלופות: בארסה נוקמת בבאיירן וחוזרת לגמר!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏6/5/15.

  1. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  2. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני הופתעתי מזה שביירן מינכן הצליחה לגרום לזה להראות שוויוני ברוב שלבי המשחק. נכון שאם בוחנים את ההרכב שעלה למשחק, אז לכאורה הוא נראה כזה שיכול להתמודד מול כל קבוצה באירופה, אבל זה לא תמיד מספר את הסיפור האמיתי. אני אתייחס רק לפרנק ריברי ואריאן רובן: ביירן מינכן איבדה יותר מאשר 2 שחקני אגף מהשורה הראשונה בעולם, שיכולים גם לכבוש, גם לבשל וגם לייצר יש מאין. בתחילת העונה זה יכל לעבור חלק, אבל כשמגיעים לשלבים המכריעים, שידוע שרק שחקנים מחומר מאוד מסויים יכולים לנצח בהם, זה כמעט בלתי אפשרי להצליח.

    במצב העניינים הנוכחי ברצלונה קבוצה טובה בהרבה מביירן מינכן ולא מפליא אותי שהיא ניצחה אותה בתוצאה הזו כמו שהפתיע אותי שלקח לה כל כך הרבה זמן.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני מסכים שגם בואטנג וגם בנעטיה לא בלמים מספיק טובים, בעיקר בואטנג. הוא אולי פיזי ובעל משחק ראש טוב אבל לדעתי בכל הקשור למשחק הקרקע הוא לוקה בחסר. אנשים יקפצו עליי אחרי הזוועתון של החולייה האחורית של ריאל ביום שלישי - אבל ואראן, ראמוס(למרות שיגעון הגדלות) ופפה למשל הרבה יותר טובים. וכך גם ג'ון טרי אפילו בגילו היום, קייליני מיובה, הומלס כשהוא כשיר וכמובן פיקה. מצד אחד לא חושב שאפשר למנות 20 שחקני הגנה טובים ממנו באופן ניכר, ומצד שני - באיירן בתור קבוצה שהיא בצורה מובהקת בין שלוש הקבוצות הטובות בעולם - חייבת בלם מהטופ. אם הייתי מקבל שם את ההחלטות אז הייתי הולך עם ואראן.

    בנוגע לשיטה של פפ - הוא הגיע עם הגב אל הקיר. ביום כזה גם בונקר של מוריניו אולי לא היה שורד. עד הדקה ה-77 באיירן החזיקה מעמד מצוין. ההפקרות בגול האחרון מאוד מיותרת, זה כן. אני גם מבין את הספסול של גצה למרות שהוא השחקן הכי מהיר בבאיירן כשרובן וריברי לא משחקים. הוא לא נלחם מספיק ולא ממושמע טקטית, ומולר היה בסדר.

    מי שאיכזב אותי הוא שוונשטייגר, שנראה ממש שחקן גמור. לא היה לו אוויר כבר מפתיחת המחצית השנייה והפעולות שלו לא מספיק חדות. הפציעות הרגו אותו. אם לא הפציעה בת המליון שנה של חאבי מארטינז - הייתי ממליץ לפפ לשבץ אותו בגומלין. מצד שני, הגומלין גמור.
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    בנעטיה בלם נהדר, הוא סבל מההפקרות ההגנתית באגפים ובקישור של באיירן. אם הוא היה באתלטיקו או יובה הוא היה הבלם הטוב בעולם לדעתי.
     
    golding אוהב/ת את זה.
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חושב שהוא יותר טוב מבואטנג, בעיקר יותר אחראי ממנו, זה מספיק? בנעטיה בלם לא מהיר במיוחד, עם זה אנחנו מסכימים? והיום זה שם המשחק בכדורגל העולמי. מעבר לכך, קבוצה צריכה לדעת לרכוש בלמים שמתאימים ספציפית לה. ריאל מדריד לא אוהבת בלמים שמרחיקים כדור לעזאזל למשל. הלגרה בכלל היה קשר אחורי, גם היירו. ראמוס ו-ואראן הם טכניים ביחס לבלמים. ושניהם, יחד עם פפה - שחקנים מהירים. באיירן קבוצה שחשופה למתפרצות. היא צריכה בלמים מהירים בהגנה. פיקה לדעתי הוא מקרה יוצא דופן. ושוב, באיירן, כיאה לקבוצה הטובה באירופה בחלק ניכר מהשנים האחרונות - צריכה לשאוף לטופ שבטופ. דאנטה, אם תשאלו אותי - לא ראוי להיות בסגל שלה בכלל. אני מסכים שסגנון המשחק של הקבוצה בהחלט יכול לעשות טוב לבלמים ולשנות את פני הדברים.
     
  6. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    נו באמת, בואטנג ובנעטיה בלמים לא מספיק טובים לבאיירן? לא מספיק מהירים? כמה בלמים יש שיותר מהירים מהם? אף אחד מהם לא פחות טוב מואראן, שאגב הוא עושה המון טעויות אישיות, והמיקום שלו לא תמיד טוב, אותו דבר על ראמוס. כשההגנה משחקת כל כך גבוה ולא תמיד יש לה קישור שמחפה עליה, מול שחקנים מוכשרים כל כך זה יכול להראות רע מאוד מבחינתם, אבל זה כדורגל שחקני הגנה הם לא קירות. טרי? ממש לא, תן לו לשחק במקום בואטנג אתמול וזה נראה הרבה יותר גרוע, אין לו את המהירות בשביל לשחק בשיטה כזאת. הומלס גם לא יותר טוב מהם ובטח לא יותר מהיר.
     
    EO11, Eric Cantona, אלעד ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    בדיוק. בלמים צריכים להיות בעיקר גבוהים וחזקים ופחות מהירים ולכן תפקידם הוא רק לנקות מאחור שאריות ולא לעשות הגנה. הגנה עושה הקישור ואתמול זה היה פרוץ וחשוף מידי עבור הבלמים. להשאיר בלם מול חלוץ רק אומר שההגנה כשלה, זה מצב רע שלא אמורים להגיע אליו אם ההגנה מתפקדת.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יכולים שלא להסכים איתי, סבבה. רק תנו להסביר שאני לא מעביר ביקורת על בואטנג על סמך האחד על אחד עם מסי, הרי כשמסי בא עם הפנים אי-אפשר לעצור אותו, כל שחקן הגנה היה נופל בפח הזה ומקבל סחרחורת. ואני אחדש לכם משהו - ואראן הרבה יותר טוב מבואטנג והוא רק ילד, הוא עוד ישתפר. הוא יותר חזק, יותר מהיר, יותר חכם במשחק שלו וגם בלם מאוד אחראי. מצחיק אותי הדיבור על קו הגנה גבוה. ומה ריאל מדריד, מתבצרת 16 מטר מאיקר? בקאמפ-נואו ההגנה שלנו הייתה רחוקה מקסיאס, ובחצי גמר האלופות מול אתלטיקו בכלל עמדנו על החצי, כל בלם היה כמו קצר. ריאל מדריד דומה מאוד לבאיירן מינכן. אני לא מבטל שחקנים שהם לא מהירים, אבל מהירות היא דבר חשוב מאוד בכדורגל היום.

    זה מה שמונע מאיסקו אגב 'להוביל' את השורה הראשונה של הקשרים ההתקפיים שהם אנושיים ולא מפלצות כדורגל או שחקנים מעולם אחר כמו כריסטיאנו ומסי. לאיסקו אין מהירות וזה בעוכריו. זידאן היה שחקן נפלא ואחד הגדולים בתבל, אבל בכדורגל היום שחשוב מאוד להיות בנוי פיזית והכדורגל לא רק יותר אגרסיבי אלא יותר מהר - אולי הוא היה קצת פחות דומיננטי.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אם בואטנג ובנעטיה לא מספיק טובים לבאיירן, אז הם יצטרכו לעלות בלי בלמים במערך החדש שפפ יצטרך להמציא.

    ולדברים קצת יותר רציניים: דבר שהיה בולט אתמול זו האיטיות של שחקני באיירן, בעיקר במרכז השדה שלה. למעט ברנאנט, לשום שחקן בהרכב לא היה אתמול גם את הדריבל וגם את הכוח הפריצה שיכול באמת לסכן את ההגנה של ברצלונה.

    במעמד כזה, החיסורים של אינדיבידואלים כמו רובן, ריברי ואלאבה הם עצומים. ההקבלה לשחקני ברצלונה תהיה פשוטה: מסי, ניימאר ואלבה. ולהבדיל מבאיירן, לברצלונה אין באמת ספסל. דיי מדהים שהשלישייה ההתקפית משחקת כל משחק לאורך כל המשחק.

    אגב, להוציא את מולר, פפ? מולר?! זה הבנזונה הכי מסוכן שיש לו בקבוצה, גם עם רובן וריברי בהרכב.
     
    Die Werkself ו-Eric Cantona אוהבים את זה.
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    לדעתי בנעטיה בלם נפלא, אני פחות מעריך את בואטנג אבל אי אפשר לומר עליו שהוא לא מספיק טוב לקבוצת עלית בהיעדר בלמים איכותיים באמת ברחבי אירופה. ואראן, טרי (כפי שצוין כאן, הוא לא מסוגל לשחק בקו הגנה גבוה), קייליני, בונוצ'י ועוד כמה בודדים הם היחידים שיכולים לתת לו פייט אמיתי. מה שכן, הוא בטח לא "הבלם הכי טוב בעולם" כפי שאוהדי באיירן, גם בפורום הזה, נוהגים לומר. הוא אפילו לא הבלם הכי טוב בבאיירן.

    מישהו יכול להסביר לי מה הסיפור עם גצה? ברגע שרובן, ריברי ואלבה פצועים הייתי מצפה מפפ להציב אותו בהרכב. קיימת מתיחות ביניהם? גצה עד כדי כך לא מרשים אותו? מהמעט שראיתי ממנו העונה הוא דווקא די הרשים אותי. אין לו את היכולת להוות תחליף למהירות ולמשחק הישיר של רובן וריברי, אבל אתמול - לצורך העניין - הוא היה מוסיף לבאיירן משהו שהיה חסר להם כל כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/5/15
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  11. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    גם ריאל משחקת בקו הגנה גבוה, אבל לא עד כדי כך גבוה ובטח לא מול ברצלונה, ושוב בדרך כלל לא כשהקישור שלה פרוץ כמו של באיירן אתמול. גם אצל באיירן לא כל משחק נראה ככה, ובדרך כלל הם גם שולטים הרבה יותר בכדור ולא מאבדים אותו כל הזמן. בכל אופן ראיתי את ריאל מדריד מתפרקת לא מעט פעמים עם הבלמים שאתה כל כך מחזיק מהם לעומת בואטנג ובנעטיה.
     
  12. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    יש בלמים יותר מהירים מבואטנג ובנעטיה אבל אין בלמים מושלמים, בטח לא השמות האלה שהוזכרו. וראן אולי יותר מהיר מרוב הבלמים בעולם אבל יש לו חסרונות די ברורים, איך אפשר לבודד רק את פקטור המהירות?

    אני חושב שהכישלון של באיירן אתמול היה טקטי וקבוצתי, זה קצת מצחיק לבוא בטענות על "בלמים לא מספיק טובים" כשכל הסיכויים היו נגד הבלמים. בלי פוזשן, קו הגנה גבוה בצורה קיצונית, מול מוסרים כמו ראקיטיץ' ואינייסטה ושחקני התקפה זריזים שמשחקים על הבלמים ועושים ריצות לעומק - איזה בלמים כבר יכולים להסתדר? אני ממש מתקשה להבין את אלה שמדברים על משחק שקול עד הדקה ה-77. זה היה צריך להיות 2-0 או 3-0 עוד לפני שמסי נכנס לזון.
     
    אלעד, JohnTerry26 ו-golding אוהבים את זה.
  13. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אני מסכים עם ההודעה שלך, וגם אם זה שהיה צריך להיות 2-0 לפני (במחצית הראשונה), אבל אתה לא חשבת שמתחילת המחצית השניה עד דקה 77 באיירן היתה יציבה?
     
  14. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    אני חושב שהמשחק היה שקול מבחינת החזקת כדור. באיירן בהתקפה שיחקו כאילו הם לא רוצים להבקיע וכשהגיעו קרוב לשער הם התמהמהו או התמסרו בצורה הזויה, וזו עוד ביקורת כלפי פפ - די עם השיטה הזו שעד שאתה לא מגיע מטר מהשער אתה לא בועט. אין לך מסי, אין לך אטו ואנרי, אין לך אינייסטה וצ׳אבי (של אז). באיירן בזבזו לא מעט התקפות אתמול שהפכו למתפרצות של בארסה, אחד מהן הובילה לגול השני.
     
  15. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    @JohnTerry26
    אני חושב שבאיירן התחילו את המחצית השנייה טוב יותר, ביחד עם פתיחה די איטית של ברצלונה, אבל גם אז פעמוני האזהרה צלצלו כשניימאר קיבל כדור עומק ולא הצליח להשתלט עליו. בהחזקת הכדור הם התייצבו אבל כשהם פגיעים כל כך מאחור, היציבות הזו קצת משקרת. אין לי יותר מדי טענות כלפי החלק הקדמי של באיירן, הם לא נראו מסוכנים אבל אני יכול לקבל את זה שבלי רובן וריברי האיזון שלהם קצת נפגע. הבעיה שלי היא בעיקר עם איך שהקישור וההגנה אתמול עמדו, זה נראה כאילו כשברצלונה קצת מתאמצת היא מגיעה למצב מסוכן. כשעד השערים היו לה 3-4 ולבאיירן רק 1, אני חושב שקשה לדבר על משחק שקול.

    אלונסו ושוויינשטייגר קצת איכזבו אותי אבל אני לא יודע אם מוצדק לדבר על שחקנים ספציפיים, כי נראה שכל הגישה לא הייתה במקום.
     
    gilad16 אוהב/ת את זה.