גביע העולם U-20, טורקיה 2013

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏20/6/13.

  1. BvB Member

    הצטרף ב:
    ‏1/5/13
    הודעות:
    1,136
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז כרגיל פגעתי בתחושות שלי
    הגיע להם לאורך כל הטורניר לזכות למרות שעשו זאת היום לא בצורה מרשימה.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    גמר מאכזב לאחלה טורניר. הנבחרת הטובה בטורניר לקחה, מה שלא תמיד קורה בטורנירי נוק-אאוט שכאלו, גם אם לא הרשימה במשחק האחרון.

    אף אחד לא יבקר צוות מקצועי שעומד במטרות שמציבים לו ואפילו מעבר לכך, אבל באמת שבשני הטורנירים האחרונים של אורוגוואי הצעירה (הסודאמריקנו האחרון ופה) ההרגשה היא שעושים חלוקת דקות בהרכב ובשימוש במחליפים ככה שכולם יהיו מרוצים. לא יכול להיות שגם בואנו וגם רולאן לא יקבלו דקות בגמר בעוד העמוד חסר התועלת הזה אבנאטי רשם משחק שלם. זו רק דוגמה אחת, לא חסרו מקרים שאחרי משחק טוב עשו רוטציה משמעותית בחלק הקדמי, בהגנה הייתה יציבות יחסית, ולעתים אף שחקן שכיכב במשחק אחד לא שותף כלל בבא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/13
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אגב, השנתון הזה של אורגוואי הגיע לשני גמר מונדיאל עוד לפני שהתחיל את דרכו בבוגרים - תחילה ב-2011 במונדיאל עד גיל 17 ועכשיו במונדיאל עד גיל 20 שנתיים אחרי. יש הבדלים לא קטנים בין הסגלים שלקחו חלק באליפויות הנ"ל, עובדה שלדעתי דווקא יכולה לעודד יותר את האורוגוואים. אגב, בשני המקרים השוער זכה בתואר השוער המצטיין - אז זה היה קוברו וכיום דה אמורס, קוברו המשיך לקבל קרדיט גם בקטגוריה הזו אבל לא הצליח להרשים שסודאמריקנו וראה את מחליפו מ-2011 מקבל את אפודת ההרכב הראשון ומצדיק אותה בזמן שהוא על הספסל.
     
  4. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    אני דווקא לא רואה הרבה בעיה עם הרעיון הכללי של רוטציה. בסה"כ מדובר בטורניר נוער ולא בוגרים ואם המאמן רוצה לתת הזדמנויות לכולם אז למה לא?
     
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא מדבר רק על התוצאות, שבסה"כ הן כמצופה (סודאמריקנו) ומעל המצופה (מונדיאליטו), זה פוגע בשחקנים עצמם. לראייה גם שהרוטציה הקיצונית הזו היא לא חלק מהאני מאמין של הצוות המקצועי, אחרת היו עושים אותה גם בהגנה ובקישור ולא רק בהתקפה. וכמו שראינו במונדיאליטו הזה, מחוץ להרכב שרץ בסודאמריקנו חיכו שחקני הגנה לא פחות מוכשרים שלא קיבלו כמעט דקות בטורניר הדרא"מ, כל עוד לא הייתה פציעה או הרחקה. שגם יכולת חלשה של שחקן זה או אחר במערכים אלו לא תמיד הספיקה בשביל שתיערך רוטציה.

    אני די בטוח שמתי שכל משחק מופיע ציוות התקפי אחר, ומשתנה תמיד גם במהלכו, זה פוגע בשחקנים ולא מאפשר להם להציג את היכולת שלהם. גם זה ששחקן מציג יכולת גבוהה, אח"כ נשכח משחק או שניים בקצה הספסל ואז שוב עולה על המגרש רק כדי להיות מוחלף לא מועיל - להלן הפרצוף החמוץ של בואנו בסודאמריקנו (שאין לי שום הסבר ליחס כלפיו בטורנירים האלו). זה לא מה שנקרא לתת הזדמנות.

    בשורה התחתונה החלק המרשים על הנייר של הסגל הזה (הכולל של שני הטורנירים) היה ההתקפה, בסודאמריקנו ההתקפה הרשימה גם בפועל יותר משאר המערכים ולא רק על הנייר, אבל מתוך 7-8 החלוצים שלקחו חלק בשני הטורנירים רק אחד הצליח לבלוט בשני הטורנירים (ניקו לופס, היחידי שקיבל כמעט קביעות על המגרש), בעוד דיאגו רולאן בלט בסודאמריקנו ונראה כבוי הפעם בטורקיה. השאר? כמעט לכולם הייתה לפחות הופעה אחת טובה, לרוב יותר, אבל לאורך זמן הם לא הצליחו להרשים. חלקם כנראה לא מספיק טובים, כרגע או בכלל, חלקם פשוט סבלו ממשחק הכיסאות המוזיקליים הלא ברור של החלק הקדמי.

    אני לא מבין את הרוטציה, שבמקום לתת הזדמנות למספר שחקנים בפועל לא נותנת הזדמנות לאף אחד מאלו שלקחו בה חלק, אבל היא לא הייתה מעצבנת אותי באותה מידה אם היא לא הייתה על חשבון השחקן הכי בשל כיום לנבחרת הבוגרת מהחלק הקדמי - גונסאלו בואנו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/13
  6. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    לא ראיתי יותר מידי את אורוגוואי במהלך הטורניר. אתה אומר שזה לא היה חלק מה"אני מאמין" של הצוות המקצועי, אז מה כן הסיבה לרוטציה בהתקפה? מה אומרים על זה באורוגוואי?
     
  7. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,556
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    בגלל שלא ראיתי את הטורנירים הקודמים של הנבחרת זאת, אני לא יודע מי זה גונסאלו בואנו. שער מצוין בחצי הגמר אומנם, אבל עם בישול מצוין של אבנאטי. אז אני לא יודע, מי מהם טוב יותר. אבל את דייגו רולאן ראיתי מספיק בשביל להעריך את כושר הפריצה שלו. ואם כבר לאורוגוואי יש כל כך הרבה כישרון בהתקפה, המאמן חייב היה לפתוח עם הרכב רענן יותר מול צרפת.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    עמרי, אני לא קורא כמעט בתקשורת הספורט האורוגוואית, אבל ממה שכן לא ראיתי מישהו מזכיר זאת. יש אמנם מקומות שזה לא מפריע להם, אבל באורוגוואי פחות נהוג לבקר נבחרות שמצליחות ככה שהייתי מופתע לקרוא על זה. בפורום של אוהדי נאסיונאל לעומת זאת, היה קצת מרמור על חוסר הקרדיט לשחקני הקבוצה במהלך הסודאמריקנו, בעיקר על בואנו. לא הייתי בפורום במהלך הטורניר הנוכחי, ככה שאני לא יודע מה הלך הרוח כיום.

    אין לי מושג מה הסיבה לרוטציה הזו ומכיוון שאני לא מצליח למצוא הגיון שמסביר אותה אני מוצא אותה מוזרה. אני טוען שלא מדובר באיזשהו "אני מאמין" על סמך היעדר הרוטציה במערכים האחרים, בזמן שהם אלו שדווקא פחות בלטו לטובה בטורניר הקודם.

    גם בטורניר הקודם לא היית רואה אותו כמעט, את ההיכרות שלי עם בואנו עשיתי במשחקי נאסיונאל והבחור כבר סומן מגיל מאוד צעיר לאחר שהצטרף בסערה לבוגרים והמשיך ביכולת טובה עד היום במשך שתי עונות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/7/13
  9. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    את הטענה שלך אני כמובן מקבל, פשוט מסקרנת אותי הסיבה לרוטציה. כנראה שלעולם לא נדע...