גביע המדינה נוער

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י zloof1, ‏1/12/09.

  1. zloof1 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/08
    הודעות:
    71
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גביע המדינה נוער : יש סינדרלה והיא מנתיבות
    היסטוריה בנתיבות – לראשונה קבוצה מהמועדון עולה לשלב 1/8 גמר הגביע. במשחק השלמה ממחזור הגביע , רשמה קבוצת הנוער את ההפתעה הגדולה ביותר של סיבוב המשחקים האחרון , כשניצחה את עירוני טבריה מהליגה הארצית 1:4.



    http://vole.co.il/files/נתיבות%20נוער1.Xxx



    האסוציאציה הראשונה שעולה בראשם של רוב האנשים כשעולים השמות 'נתיבות' ו'טבריה' , הן הקשר ההדוק של הערים עם העולם הרוחני . מסתבר, שמלבד חצרות מקובלים , ישיבות וקברי צדיקים , גם כדורגל יש בערים הללו , שסיפקו לנו בשבת האחרונה משחק כדורגל מרתק במסגרת גביע המדינה לנוער . המשחק בין נתיבות לטבריה סיפק הוכחה גדולה מדוע מפעל הגביע נחשב למפעל הרומנטי ביותר בכדורגל. מצד אחד הייתה זו נתיבות , המדורגת בתחתית הליגה המחוזית מחוז מרכז , מצד שני הייתה זו עירוני טבריה , המדורגת בתחתית הליגה הארצית מחוז צפון. הבדלי רמות ? פערי איכות ? כל אלה בטלים בשישים כשמדובר במשחק גביע , שהרי 'לגביע חוקים משלו' , לא ?

    העובדה שבשבת האחרונה לא נערכו הרבה משחקים , גרמה לאיגוד השופטים לשלוח למשחק את השופט הבכיר , משה בוחבוט , שעיכב את מועד פתיחת המשחק עקב אי-נוכחות של חובש במגרש. המשחק נפתח באיחור של חצי שעה , לאחר שלמגרש הוזמן אמבולנס. יותר מ-200 צופים קולניים הגיעו לחזות במשחק , ונתנו לשחקני הקבוצות הרגשה של משחק בוגרים.

    המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של האורחים מטבריה , שהרבו להחמיץ ממצבים קורצים . מה קורה אחרי שמרבים להחמיץ ? את זה לבטח יודעים . נכון , סופגים. בדקה ה-17 כדור ארוך שנשלח מהגנה נתיבות הגיעו לחלוץ אופיר נסימי , שעבר באלכסון שני שחקנים אורחים ובעט מ-16 מטרים כדור חזק לחיבורים של טבריה , והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1. שחקני טבריה הפעילו לחץ כבד על שער נתיבות , ובדקה ה-41 נשא הלחץ פרי. כדור שנעצר על קו השער של נתיבות ברגלו של המגן , דולב עמר , נאסף ע'י השוער , אפי עידאן , מה שגרם לשופט לפסוק בעיטה בלתי ישירה מ-5 מטרים לטובת טבריה , שתורגמה לשער מרגלו של תומר שוורץ.

    במחצית השניה של המשחק התאזנו יחסי הכוחות , אך עדיין לשחקני טבריה היה יתרון על המגרש. השוק בנתיבות אמנם היה סגור ביום שבת , אך זה לא מנע משחקני נתיבות בדקה ה-70 להכריז על מבצע ' 3 ב-10 ' . כן , זאת לא טעות. נכון , שחקני נתיבות לא פתחו דוכן במרכז המגרש או ברחבת השערים , אך החלה קונצרט שכלל כיבוש שלושה שערים ב-10 דקות. הגבהה של בעיטה חופשית מרגלו של עדי כהן בדקה ה-70 , מצאה את ראשו של החלוץ יהל אלמוגרבי , שנגח מקרוב והחזיר את היתרון לקבוצתו. מי שחשב ששחקני נתיבות ירדו למה שמכונה 'בונקר' לאחר כיבוש השער , הבין מהר מאוד שטעה. יהל אלמוגרבי , כובש השער הראשון , הגביהה כדור מצוין לראשו של החלוץ רמי אלקרינאווי , שנגח מקרוב והעלה את קבוצתו ליתרון 1:3. שחקני טבריה ההמומים , לא הספיקו להתאושש משני השערים המהירים שספגו , ובדקה ה-80 נאלצו להתמודד עם כדור נוסף ברשת , שוב מרגלו של יהל אלמוגרבי , שכבש מקרוב לאחר מסירה מצוינת של אופיר נסימי.

    בסיום המשחק ניצחון גדול 1:4 לנתיבות , שעושה היסטוריה ועולה ל-1/8 הגמר , ובעצם תהיה הקבוצה היחידה בשלב 1/8 הגמר מהליגה המחוזית. עוד סיבה למסיבה בנתיבות היא העובדה שההישג הוא היסטורי במחלקת הנוער של עירוני נתיבות , שעד ליום שבת לא זכתה לייצוג של קבוצות המחלקה בשלבים הגבוהים של משחקי הגביע.

    מתן יפרח , קפטן נתיבות : ' אני גאה בחברים שלי , כולנו נתנו משחק מצוין , זכינו בניצחון בצדק. ידענו שאם נרד למחצית שאנחנו לא בפיגור – ננצח את המשחק. אני שמח שהצלחנו למקסם את הפוטנציאל שלנו ולתרגם את המצבים לשערים. מגיעה מילה טובה לקהל שהגיע , תמך ונתן לנו הרגשה מאוד טובה. נקווה להמשכיות גם בגביע וגם בליגה' .

    השחקן המצטיין במשחק , יהל אלמוגרבי : ' אין ספק שזה המשחק הטוב ביותר שלי בתקופה האחרונה . ניצחון גדול שלנו , עשינו דבר גדול מבחינה קבוצתית ומבחינת המועדון , אין מאושרים מאיתנו. אני מאמין שגם בשלב הבא של משחקי הגביע אנחנו נפגין משחק טוב , אני מקווה מאוד שהמשחק ייערך כאן בנתיבות. המטרה שלנו היא להתמודד על העלייה לליגה העילית ולהצליח במפעל הגביע '

    בסוף השבוע יחזרו הקבוצות למשחקי הליגה.עירוני נתיבות תארח למשחק תחתית את מכבי יהוד , עירוני טבריה אמורה לארח את קבוצתה המתפרקת של הפועל איכסל , שכזכור לא הופיעה למשחק הליגה האחרון מול מכבי הרצליה , ובכל המשחקים בהם הופיעה הובסה בצורה קשה , מה שנותן לשחקני טבריה תקווה להתאוששות במשחק הליגה הקרוב.