ברצלונה 2021/22: החיים בלי מסי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏1/9/21.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    באיירן מינכן זו באיירן מינכן.
    בארסה נראיתה חסרת צורה גם בליגה.
    שוב, לא מדבר על תוצאות, אלא על יכולת.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    התכוונתי לכתוב סרחיו בוסקטס, מחילה. אני חושב שהוא בירידה עצומה ביכולת וברור שכל משחק הלחץ כושל, אבל זה לא משנה. הוא איטי וכבד וכמה משחקים טובים ביורו לא ישנו את דעתי. ג'ורדי אלבה, כמוהו וכמו פיקה - כדי שיסיכמו לקצץ בשכר - האריכו או בדרך להאריך את החוזה שלהם בברצלונה וזו גם מכה קשה. זו כבר התדרדרות מקצועית שאין מנוס מפרידה עד כמה שזו תהיה כאפה. אולי אפילו בלי בוסקטס פרנקי דה יונג ישחק קצת אחרת גם אם הראה ניצוצות בעמדה קצת קדמית יותר לכמה חודשים. כמו שבריאל לא צריכים לחפש רק שחקנים בפרופיל או כאלה שיירשו את קרוס ומודריץ' - קמאבינגה ופדה ואפילו פוגבה הם לא כאלה - ככה גם בברצלונה.

    ההתנהלות של קומאן איומה וז'ואן לאפורטה צריך להגיב (אפילו זידאן ששנא את כל מסיבות העיתונאים האלה והדליפו נגדו - לא הגיב כך). אבל אני אומר שהסגל גרוע ממה שאנשים רגילים לנתח ובלי פאטי ודמבלה זה קצת קשה. אני בטוח שגם הוא לא שמח שלקחו לו את גריזמן ושלא היה לו שום עניין בלוק דה יונג. לאמן בברצלונה זה תמיד יהיה כבוד גדול אבל היום זו גם לא מציאה כזו גדולה. מאמן ליגה סביר שיחליף את קומאן, בכמה הוא יישפר את ברצלונה לדעתך? גם ברמת המיקום\שאיפות וגם מבחינת המשחק. אתה באמת חושב שאפשר לשחק כדורגל שדומה לברצלונה עם הסגל הזה?
     
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    לשחק בסגנון מסוים כל קבוצה יכולה לנסות.
    אם ססאולו יכולה אז למה לא ברצלונה.

    התוצאות לא יהיו שונות עם רוב המאמנים, אבל מן הסתם שאם רוצים להתחיל תהליך מסויים אז עדיף כמה שיותר מוקדם. כרגע זה רק עניין כלכלי וחוסר באופציות.
     
  4. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    אבל אם רוצים תהליך צריך להתחיל אותו מנקודה נכונה. אתה לא יכול לזרוק מאמן לתוך קבוצה אקראית שיצר והכין מאמן אחר, במועדון לחוץ שמאבד סבלנות אחרי 2 משחקים שלא הולך, ולצפות שייצא מזה משהו בכיוון טוב.
    רוצה תהליך ולייצר קבוצה טובה עם הכלים הכלכליים שיש היום לברצלונה? שים את הז׳יטונים על מישהו שאתה מאמין בו, תן לו לבנות בצלמו את הקבוצה והסגל עם האמצעים שיש ותספק לו שקט תעשייתי של לפחות כמה חודשים שבהם תספוג תוצאות פחות טובות.

    אין ספק שלאפורטה לא מאמין בקומאן כדי שיוביל תהליך של בניה מחדש בבארסה וההחלטה להימנע מהעמקת הבור התקציבי ולהישאר איתו בכל זאת העונה הייתה קשה בשבילו. אבל ההתנהלות של לאפורטה למול קומאן עכשיו היא מפגרת ויכולה להזיק מאוד למועדון. אם שני משחקים גרועים בספטמבר הם עילה מספקת לזרוק לפח את כל הרסנים הכלכליים, לאפורטה היה צריך לפטר את קומאן בקיץ ולהביא מישהו שהוא מאמין בו מקצועית.
    אבל לטלטל את הקבוצה עכשיו עם כל ההדלפות והכביסה המלוכלכת שלאפורטה מוציא, זה נזק שעלול לא רק להפוך את העונה הזו לסיוט, אלא גם יכבול את בארסה עם עוד מאמן שהיא לא שלמה איתו (מניח שרוברטו מרטינס לא ישתחרר מבלגיה בלי חוזה שמחשק גם את בארסה במידה מסוימת, כמו שקומאן סידר לעצמו) ויפגע עוד יותר ביוקרה של הקבוצה למול מאמנים בכירים וטובים באמת.

    אז הדבר הנכון לבארסה כרגע הוא שלאפורטה יקפיץ איזו ברירת מחדל מהנוער / בוידעם כדי להעביר את שאר העונה וללכת בסופה, או לשבת בשקט ולתת לקומאן להעביר את השנה הזו. בינתיים לאפורטה בוחר בדרך של ברתומאו - להסיט את האש של האוהדים ממנו בטווח הקצר אבל לפגוע במועדון בטווח הארוך.
     
    SaSa אוהב/ת את זה.
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    לא כל כך מבין על מה אתה מדבר.
    איזה הדלפות של לאפורטה?
    מי אמר שהוא רוצה לפטר את קומאן בגלל 2 משחקים?
     
  6. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    ההדלפות של ה״שיחה הקשה״ של לאפורטה עם קומאן אחרי באיירן, הרמזים הדי ברורים על כך שהעתיד של קומאן תלוי ב2-3 תוצאות הקרובות, ועוד לפני סיפור ההתנהלות מול קומאן בקיץ (כל המועדון ניזוק מכך שהיא הודלפה - חוץ מלאפורטה שהצליח להסביר לאוהדים למה נתקעו איתו לעוד עונה). קומאן לא טיפש ולא פראייר - הוא מבין שלאפורטה מנסה לעשות ממנו שק חבטות ולהטיל עליו את האחריות ליכולת הגרועה, יודע שיש לו leverage רציני מול המועדון עם פיצויי הפיטורים ומחזיר בחזרה עם כביסה מלוכלכת משלו. ההבדל היחיד הוא שקומאן לא יהיה כאן בעוד שנה גג ולא אכפת לו מה יישאר אחרי שיילך, בעוד לאפורטה והאוהדים הם אלו שישאו בנזק בטווח הארוך.

    אם לאפורטה רצה לפטר את קומאן לפני 2 המשחקים האחרונים הוא היה צריך לעשות את זה עוד בקיץ. אם הוא לא רצה לפטר אותו בקיץ ועכשיו כן - שפשוט יעשה את זה. כל יום שקומאן נשאר המאמן בסיטואציה הזו הוא נזק למועדון. אבל אם לאפורטה מפחד לעשות זאת בגלל המשמעות הכלכלית - שיספוג את הביקורות המקצועיות של האוהדים, ינשום עמוק ויעבוד על תוכנית ההבראה של הקבוצה בקיץ, אחרי שקומאן יעזוב בתנאים שפויים יותר.
     
  7. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
    לאפורטה תותח אמיתי ( לפחות היה בקדנציה הראשונה המפוארת שלו בברצלונה ) אבל בינתיים הוא משתמש פחות או יותר באותן טקטיקות מכוערות של הנשיא הכושל הקודם .

    במבט לאחור הפיטורים של המאמן הספרדי וואלוורדה לפני שנתיים היו טעות גדולה, גם לא מוצדקים וגם גרמו להידרדרות מקצועית וניהולית של המועדון .

    פיטורים של קומאן יגרום לאותו אפקט. אז בטווח הקצר לאפורטה ימצא את האשם במאמן ויוריד מעצמו את האחריות אבל לטווח הארוך זו התנהלות מקולקלת שרק תרע את המצב של ברצלונה .

    יש מאמן יותר טוב מקומאן כרגע ?
    כל השמות שרשמו פה זו בדיחה אחת גדולה, למעט צ'אבי שאני לא מאמין שיסכים להגיע עכשיו .

    מבחינה כלכלית זה יגרום לעוד הפסד של כספים.
    אז במקום להאשים את המאמן, לאפורטה חייב לחזק אותו ואת המעמד שלו אל מול השחקנים .
     
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    נראה לי שהקריאה שלך לא נכונה, אבל אולי אני טועה.
     
  9. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    דווקא בוסקטס נתן חצי שני של העונה שעברה אדיר. אני שומע שהוא גמור כבר כמה שנים טובות ןבאמת לא מבין מאיפה זה מגיע.

    גם כל מי שאומר שאי אפשר להילחם על אליפות עם הסגל הזה טןעה ובגדול, זה שהדברים לא עובדים כרגע תחת קומאן לא אומר כלום. מאמן טוב יכול ליצור קבוצה מצויינת מהסגל הקיים.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קומאן חרא של מאמן ביחס לקבוצות בסדר הגודל הזה ומה לעשות שהוא לא מתנסח כמו שצריך וגם הפרצוף שלו מעצבן. אבל עם כל מאמן סביר ברצלונה, בסגל הנוכחי שלה - לא הייתה משחקת הרבה יותר טוב, זוהי דעתי. הסגנון של ההגבהות מגעיל אבל זה היה ערב אחד חלש שאולי גם הושפע מהפיגור המוקדם. אי אפשר להפיל את כל האחריות על קומאן ונראה שזה מה שעושים או מנסים לעשות. חלק מהאוהדים בפורומים השונים\בארסה מאניה\בספרד, וגם לאפורטה עצמו. גם פפ היה נכשל עם סגל כזה חלש. אני רואה רביעייה אחורית קצת מהירה יותר אם פיקה לא משחק ואולי פחות רעה בלי לנגלה אבל עדיין ברמה נמוכה מאוד, בור באמצע ופשוט הקבוצה הכי חסרת כישרון מאז רונאלדיניו.
    באיירן מינכן גם ברוורס היא עולם אחר ונניח שפריז סן ז'רמן גם כן וריאל מדריד עם שלישיית קישור אימתנית. בוסקטס מהווה נקודת תורפה ברורה נגד כל קבוצה נורמלית. דה יונג דווקא מתרוצץ, פדרי גם שורף קילומטרז'. הוא פשוט לא טוב, זו דעתי ואתה לא חייב להסכים איתי.

    חושב שבארסה נחותה, אולי לא משמעותית, אבל לבטח נחותה מאתלטיקו מדריד שידעתי שתמשיך לנצח - ומריאל מדריד שמקבלת ביטחון עם הגולים שלה שבוע אחר שבוע. כמובן ששתי הקבוצות לא מושלמות והרף נמוך.
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    הטעות היחידה שעשו עם ואלוורדה שלא חתכו אותו בזמן. זה שהגיעו אחריו מאמנים מתחת לרמה ונפלו גם עם הרכש זאת כבר סוגיה כשלעצמה אבל לאותה הכתובת. מהות הפיטורים היו סופר מוצדקים רק בdelay שאפשר היה למנוע. לשלוח עכשיו את קומאן לא יקדם אותנו מקצועית והקופה גם ככה ריקה, ככה שצריך לבלוע את הצפרדע ולהעביר את העונה על כל המשתמע.
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    בארסה לא צריכה לשחק יותר טוב, היא צריכה לשחק בצורה שמתאימה לערכים של המועדון.
    המאמן צריך לראות את עצמו כשותף למערכת שמנהלת את המועדון.

    לאפורטה כבר הוכיח בקדנציה הקודמת שלו שהוא יודע לסבול תוצאות רעות כשהמאמן הולך איתו יד ביד.
    קומאן מתנהג כמו זאב בודד ולכן הוא לא יקבל גיבוי.
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    זכרוני אולי מטעני, אבל זו לא הייתה הבטחת בחירות של לאפורטה ש'קומאן לא יישאר שנייה אחת אם אבחר'? כחלק מקמפיין ה'כל מה שברתומאו עשה, אני אעשה הפוך'?
    לא הבנתי, טיקי טקה זה ערך של המועדון? ומה קורה אם לה מאסיה לא מוציאה 3-4 שחקנים היסטוריים בטווח של 3-4 שנים שמותאמים לשחק בשיטה הזאת? אז שיישרף הכל?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/21
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עם ואלוורדה ב-2018/19 זו הייתה ברצלונה החזקה בפעם האחרונה, הוא לא היה רחוק מטרבל. אמנם הוא צריך לקבל בראש על מה שקרה באנפילד והמומנטום השלילי המשיך עם ההפסד בגמר הגביע אבל הוא לא כזה מאמן רע ויש בעייה בשוק המאמנים. אני חולק על הדעות פה, ברצלונה לא התחתנה עם הטיקי-טאקה, הכדורגל התחיל עוד לפני רונאלדיניו והיו ימים אחרים חוץ מקרוייף. ואלוורדה זיהה שבלי צ'אבי, כשאינייסטה אט אט מזדקן וכן הלאה - הקבוצה צריכה לשחק אחרת. ולואיס אנריקה עם השלישיות מקדימה כבר ויתר בשלב מסוים על הנעת הכדור האינסופית וזה בסדר גמור. המשחק נגד גרנאדה היה עלבון למועדון אך מדובר במשחק אחד.
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    ברצלונה התחתנה עם ה-'Juego de posicion'.
    הזוי שאיש שמתיימר להבין בהיסטוריה אומר שברצלונה לא קשורה לקרויף.
    לא הייתה שום הבטחה כזו לגבי קומאן, אבל קומאן הוא מינוי של ברתומאו ובקיץ כן רצו להחליף אותו.
    לכן אני אומר שלא בגלל התוצאות של המשחקים האחרונים חושבים על לפטר אותו.

    איזה שחקנים היסטוריים היו בססאולו ואטאלנטה של השנה הקודמת?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/21
מצב נושא:
הנושא נעול.