בית״ר ירושלים 2014/15: חוזרים לאירופה אחרי 7 שנים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    לבית"ר מספר בעיות מקצועיות שקשורות לבניית הסגל. ההגנה טובה, הקישור וההתקפה לא.
    הקישור לא מאוזן וחסר יצירתיות ותנועה(זחיחות ומרחקים גדולים מדי בין הקישור וההגנה). פריירה נהדר, אזולאי לא יציב דיו וממן מסורבל ולא שחקן שבונה משחק. אין מספיק שחקנים חכמים בקישור, אף אחד למעשה מלבד הברזילאי שהוא הדבר הכי טוב שקרה לקישור מזה שנים. ועדיין כל אלה צריכים להיראות טוב יותר עם תיאום וחיבור.
    ההתקפה כאילו נבנתה ע"י אוהד בארסה מתלהב. היא לא נבנתה נכון; חבורה של דריבליסטים צעירים ולא יציבים שכמעט כולם הם שחקני רגל, משמע כאלה שצריכים לקבל את הכדור לרגל ולא לשטח - דבר שמונע אפשרות ליצירת התקפות-מעבר יעילות. בקוראץ' משתמשים כאילו הוא אגוארו ושולחים אותו לשטחים כאילו יש לו סיכוי בריצה לשטחים ריקים. לא משתמשים בו נכון.

    מלבד העניין המקצועי יש את העניין המנטלי. קורצקי מאמן של קבוצות קטנות ולכן עד כה בית"ר מתעלה אך ורק נגד קבוצות גדולות וחזקות ונופלת אצל הקטנות. זו מנטליות שאי-אפשר לצפות אחרת ממאמן של רעננה לשעבר; ועם כל זאת, קצב צבירת הנקודות של בית"ר מפתיע לטובה, ההגנה חזקה(ארסו בלם טוב, אבל די טיפש ואימפוליסבי מדי) ועם יותר ביטחון ותיאום, מי יודע, אולי בית"ר גם תנצח יום אחד קבוצה מהפלייאוף התחתון לשם-שינוי.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,044
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    אזולאי לא יציב? כל משחק הוא נותן מה שצריך, הכי טוב ביחד עם דסה מתחילת העונה.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  3. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    אם לא-לבוא לקבל כדור ולבעוט כדורים לאוויר כל רבע שעה בשבילך זה יציב, אז דעותינו חלוקות לגביו.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    קורצקי בנה קבוצה צעירה ותוססת בירושלים. אבל הוא חייב למצוא את הנוסחה ליצירת יציבות כי עם כל הכבוד לתוצאות מול הגדולות, בית"ר לא יכולה פעם אחר פעם למעוד מול הקטנות. ההגנה בסדר גמור, רק ק"ש ומכבי ת"א איכותיות ממנה והיא שווה לזו של ב"ש.
    הבעיה היא בהתקפה, וזו העמדה שתצטרך חיזוק בינואר. אי אפשר להסתמך על קוראץ' הבינוני שיביא לבד את התוצרת
     
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    אצילי ולידור כהן חייבים להחליט אם הם רוצים להישאר שחקנים "מוכשרים" עם דריבל נחמד פעם ברבע שעה או להפוך לשחקנים משמעותיים שמביאים תוצאות. מפרדה אין לי ציפיות הבחור שכונה, ממן ונחמני מציגים את מה שהם יודעים הם משתדלים וזה מה יש. אני בטוח שברוכיאן יושב בבית ותופס את הראש איך הוא בליגה א' ואלה המחליפים שלו, הוא לא פחות טוב מאף אחד מהם ומצד שני גם אם הוא לא היה הופך את בית"ר לקבוצה מאוד חזקה אבל כמובן יכל להוסיף.

    משהו בשפיץ ובעוצמה ההתקפית של בית"ר לא קיים מתחילת העונה, קורצקי יהיה חייב למצוא את הציוות המתאים בקישור שיגרום לקוראץ' להתחיל להגיע ליותר מצבים ולכבוש. גם את המשבצת של סוויסה עדיין לא מצאנו והוא לא תרם כלום מאז שהגיע.
     
  6. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    מפנים מקום ללארי קאיודה? מנחם קורצקי החליט לשחרר את החלוץ הניגרי עמנואל סאני שהוחתם בקבוצה לפני פחות מחודש
     
  7. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    גם בלי קשר, הוא הונחת על קורצקי בכוח, הוא מעולם לא בנה על סאני.
     
  8. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,226
    לייקים שהתקבלו:
    938
    קורצקי אפילו לא נתן לסאני צ'אנס וחבל
     
  9. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    הייתי רוצה להגיד שההתנהלות של הקבוצה מפתיעה אותי, אבל היא לא.
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    אלון יפת ישפוט את בית"ר-סכנין בראשון.
    למישהו יש כבר הימור איזה שחקן שלנו הוא הולך להרחיק?
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  11. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,226
    לייקים שהתקבלו:
    938
    עוד מנפלאות אלי טביב - מעתה שחקני קבוצות הילדים והנערים יאלצו להגיע למשחקים ברכביהם הפרטיים של ההורים ולא יצאו אוטובוסים מאורגנים
     
    Nigel de Jong אוהב/ת את זה.
  12. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    אפשר לומר שבית״ר נמצאת בסוג של משבר, ושמגיע משבר מתחילים הדיבורים והמסקנות אז:

    1. אחרי המחזור התשיעי אפשר לומר בביטחון שבית״ר ירושלים של העונה לא הולכת להיות סנסציה שתתמודד בצמרת ותאיים על כרטיס לאירופה ומנגד גם לא כישלון, עוד קבוצה בינונית ומשעממת שאולי תצליח להתגנב לפלייאוף העליון בתסריט האופטימי. בקיצור התפוצץ לכמה אנשים הבלון שהעונה משהו ישתנה.

    2. בבית״ר חיברו ערימה של שחקנים בינוניים בחלק הקדמי וקיוו שהשלם יהיה גדול מסך חלקיו או שאחד מהשחקנים יתעלה על עצמו ויהיה האיש המרכזי, זה לא קורה עד עכשיו וההתקפה שלנו מגוחכת ואולי החלשה ביותר בליגה. אני לא רואה שום הבדל בין ממן, לידור כהן, אצילי, פרדה, נחמני, סוויסה ואיציק כהן. קורצקי יכול לבחור כל קומבינציה מביניהם ויקבל את אותה התוצרת(הלא גדולה חייב לציין) ולגבי סוויסה הוא כאן חודשיים וכל פעם אני שוכח בכלל שהוא הגיע מרוב שהוא לא תורם ולא רלוונטי. ומה עם קוראץ׳? האיש היה אמור להביא את רוב הגולים וזה פשוט לא זה.

    3. ההגנה דווקא היא הצד היותר טוב שלנו. קליימן מתגלה כשוער טוב עם ביטחון, ארסו אחד משלושת הבלמים הטובים בליגה ובחור אחושרמוטה, קלאודמיר פיטבול ושחקן חכם מאוד ונכס יחד עם ארסו. חיימוביץ׳ סביר ומאטוביץ׳ לא מלהיב אותי בכלל אבל הוא נסבל(אולי כבלם יתרום יותר). דווקא אלי דסה שבשנים האחרונות היה אחד השחקנים החלשים של בית״ר העונה הפך לאחד הבולטים וללא ספק לישראלי הבכיר, שיפר את המשחק שלו מקצה לקצה והופך למנהיג. אני במקום קורצקי מציב את ירוחם מגן ימני ומתחיל לשחק עם דסה קשר ימני כי ממילא כל ההתקפות המסוכנות עוברות דרכו באגף ואין טעם לשחק שם עם פרדה או כל שחקן אנמי אחר.

    4. קורצקי חייב להתחיל לשנות תקליט כי האוהדים כבר קרובים להתהפך עליו. הכדורגל הגנתי ומשעמם(בכמה משחקים כמעט נרדמתי) וגם תוצאות כבר אין. אני לא רואה איך מהסגל הקיים הוא יוצר קבוצה שיש לה משהו להציע בהתקפה(קאיודה ונאווקמה חייבים לבוא כאופציה בינואר) אולי לשנות מערך או להתחיל לשלב את אבישי וסאני במקום קוראץ׳. בכל מקרה החשיבה חייבת להיות התקפית, ממילא אנחנו בינוניים אז שלפחות נראה קבוצה שחושבת לא רק על סגירות אלכסוניות.

    5. אין לבית״ר ירושלים סיבה ספורטיבית לשחק בדוחא. התנאים שם לא מתאימים לכדורגל, אולי לאינתיפאדה כן. והמועדון לא מקבל גב מאף צד ומגיע לשם בפיגור 1-0 עוד בחדר ההלבשה, אני מחכה לבן-אדם מטעם בית״ר שיבוא ויהיה גבר ויעמוד על הרגליים האחוריות כדי למנוע את הביזיון הזה שקורה שם שנה לאחר שנה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  13. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,001
    לייקים שהתקבלו:
    1,369
    זה האצטדיון הביתי של סכנין, אתה מצפה שהיא תאבד את הביתיות שלה במשחק בו היא מארחת?
    לדעתי הפתרון הריאלי הוא לאסור על אוהדי הקבוצה האורחת (במקרה הזה בית"ר, כמו גם אוהדי סכנין בטדי) להגיע.
     
  14. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    הפתרון שלך לא רע על הנייר והתקדמות מהמצב הנוכחי אבל לא הפתרון. יש בדוחא אווירת טרור נגד בית״ר ירושלים ואין אף אחד שיכול למנוע זאת, בטח לא המשטרה הבדיחה שביקשה מאות שוטרים ועוד לפני שריקת הפתיחה ראינו כבר דגל אש״ף ואבוקות ביציעי סכנין. אוהדים של סכנין קוראים קריאות גזעניות נגד יהודים ונגד המדינה ולא ראיתי מישהו שמעז לעלות ליציע ולעצור שם אנשים. השחקנים של סכנין יכולים לבזבז זמן ולהעיף כדורים אחרי השריקה בלי התייחסות והמביאי כדורים מעיפים כדורים למגרש תוך כדי התקפות של בית״ר ואף אחד לא עוצר את הביזיון הזה. כי גם השופטים פשוט מפחדים מהערבים בסכנין וגם הם יודעים שאין משטרה חזקה שתגן עליהם.

    לא רואה טעם בלקיים שם משחק כל עוד זה נמשך. וכבר 9 שנים המצב אותו הדבר. אם בסכנין לא מסוגלים להרגיע את הקהל שלהם אז שיארחו בסמי עופר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Don Joan Roman אוהב/ת את זה.
  15. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    אולי עכשיו תבינו למה אני מתכוון שאסור לבית״ר לשחק בדוחא. מתוך כתבה בוואלה על הזווית(שאף פעם לא מסוקרת כראוי) של שחקני בית״ר:

    שחקנים בבית"ר ירושלים זועמים על תקשורת הספורט הישראלית, שלטענתם לא הציגה את המאורעות בסכנין כפי שהם היו באמת. גם יותר מיממה אחרי המשחק נראה שהרוחות בקרב השחקנים עדיין סוערות.

    שחקן בכיר בקבוצה אמר הבוקר (שלישי): "עברו יומיים מאז המשחק ואני לא מפסיק להזדעזע. מסיבה לא מובנת, התקשורת מנסה לתאר תמונה הזויה ולא נכונה בעליל של אוהדי סכנין שוחרי שלום ואוהדי בית"ר גזענים. אז בתור אחד שחווה הכול במגרש הגיע הזמן לומר את האמת בזמן שכולם מנסים לייפות אותה. באצטדיון דוחא, במדינה שלנו - מדינת היהודים - עמדו אלפי אוהדי סכנין עם שנאה בעיניים, שרו שירים נגד מדינת ישראל ובעד מדינת פלסטין וגרמו לי ולחבריי להרגיש פחד ולא רצויים בתוך המדינה שלנו".

    אותו שחקן הוסיף: "בזמן שמשטרת ישראל עומדת ומפחדת להיכנס ליציע של סכנין לעצור את זורקי האבוקות ומניפי דגלי פלסטין, אוהדי בית"ר נסעו שעות, קיבלו יחס של כלבים שכולל עיכובים ומכות משוטרים שאנחנו ראינו בעיניים בסוף המשחק. שחקני סכנין בראשותם של חלאיילה וגדיר המסיתים, התנהגו בדיוק כמו האוהדים, עם שנאה בעיניים וקללות לשחקנים שלנו ולצוות המקצועי. אוהדי ושחקני סכנין מצליחים לעבוד על כולם ואתם בתקשורת משתפים עם זה פעולה. זאת מלחמה קיומית הרבה מעבר לכדורגל, בכל מדינה אחרת היו מחנכים את כל האוהדים שונאי ישראל שמניפים דגלי אש"ף ופלסטין ורק אצלנו נותנים להם יחס מועדף".
    שחקן נוסף הסביר את התחושות שלא עוזבות את השחקנים: "כולנו מרגישים אותו דבר, ללא יוצא מן הכלל. אתמול כשהגענו לאימון, שחקנים בחדר ההלבשה אמרו 'אנחנו לא מאמינים שהפסדנו את המשחק הזה. זה היה כמו מלחמה על המדינה ומעבר לספורט, היינו חייבים לנצח'. האכזבה שלנו מההפסד התעצמה הרבה יותר אחרי שראינו את התמונה ההזויה והשקרית שהתקשורת מציירת יום אחרי. תמיד מדברים על התקשורת הזרה שמוציאה את ישראל והיהודים כרעים לעומת הצד השני, הפעם זה יותר גרוע, התקשורת שלנו עושה את זה. לפני שדורשים מאחרים לתקן את עצמם עדיף שנתקן קודם את עצמנו".
    שחקן נוסף אמר: "הטריף אותי לראות את התקשורת בלילה ובבוקר שאחרי המשחק. שכחתם שאתם תקשורת במדינת ישראל? אנחנו לא מצדיקים את הוונדליזם ולא מתחנפים לאוהדים שלנו, אבל מה שעברנו שם צריך היה להיות בכותרות ולא שירותים ואוטובוסים. 5,000 איש שרים עם טירוף ושנאה 'בדם נפדה את אל אקצא' וזה עובר ליד התקשורת? זה בסדר, מתקבל על הדעת. כל המשחק הם חוזרים על 'פלסטין עולה עולה', הם צועקים לנו שהם שונאים את ישראל ותמיד יהיו מפלסטין וישנאו יהודים, אבל כולכם בסדר עם זה, יפה מאוד. אם הם היו יכולים לרדת למגרש ולהרוג אותנו הם היו עושים את זה. כשיזרקו את כולנו לים, התקשורת תיזכר שהיא התעלמה מזה והתעסקה באסלה שבורה".

    באסיפת הקבוצה התייחס גם המאמן מנחם קורצקי לאווירה בסכנין ואמר: "זה היה משחק לא רגיל ולא פשוט. אני יודע כמה אמוציות היו מעורבות אצלכם ואצל הקהל, וכמה זה כואב. ולמרות כל זה אני לא רוצה שנתרץ. אני חושב שהיינו צריכים להתעלות מעל זה. במיוחד לא היינו צריכים את העבירות האלו בסוף כי הן בזבזו את הזמן ושיחקו לטובת סכנין".

    קורצקי התייחס גם לחלק המקצועי ואמר נקודות בכל מחיר: "אני מאוד מאוכזב בדיוק כמוכם. אני מאוד מאמין בקבוצה ובטוח שנצא מזה, אני יודע שקוראץ' לא שכח לתת גולים וגם סוויסה לא שכח וגם איציק כהן עוד ייתן הרבה גולים. אני לא בורח מאחריות ולמרות שאנחנו נראים טוב, אנחנו חייבים להיות יותר קילרים ובמשחק הבא להביא את שלוש הנקודות".


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    שי, Don Joan Roman ו-Civil אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.