בחירות 2020 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/1/20.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    14 הצבעות
    32.6%
  2. כחול לבן

    13 הצבעות
    30.2%
  3. הרשימה המשותפת

    6 הצבעות
    14.0%
  4. עבודה-מרצ

    4 הצבעות
    9.3%
  5. ימינה

    3 הצבעות
    7.0%
  6. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  8. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  9. עוצמה יהודית

    0 הצבעות
    0.0%
  10. אחר

    3 הצבעות
    7.0%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    שאלה טובה, זה לקובעי המדיניות. אבל רשת תחבורה ציבורית לא יכולה מעשית להיות מורכבת רק מנסיעות רווחיות, זה פשוט לא אפשרי במציאות. בהנחה ובשעה 8 בבוקר יהיה רווחי אבל ב-10 בערב לא, ואלו שעות העבודה של אדם. אז האדם יגיע בבוקר לעבודה אבל לא יהיה לו איך לחזור, מה עשית בזה?
    לא אמרתי שלא קיימים שירותים רווחיים, שכחת מונית שזה בהגדרה רווחי כי אחרת הוא לא היה קיים. בהסתכלות על רשת שלמה, אני לא מכיר מדינה אחת שלא מסבסדת בצורה זו או אחרת את התחבורה הציבורית שלה. ויש לזה גם הצדקה, אדם שנוסע באוטובוס או ברכבת במקום ברכב מועיל מאוד לשאר האנשים בכך שלא תופס מקום בכביש, ולכן גם יש היגיון שישלמו לו על כך.
     
  2. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    כמה מקרים כאלה כבר יש? וממתי קובעים מדיניות לפי מקרי קצה?

    טענת שאין מודל שמאפשר לקיים תחבורה ציבורית פרטית לא מסובסדת. הראתי לך דוגמאות.


    זה טיעון מאוד שטחי שמנסה לפתור את הבעיה בצורה עקומה. האם האדם הזה עדיין יועיל אם הוא נמצא על אוטובוס רק עם עוד 3 אנשים?
    עניין הגודש בכבישים הוא נושא מעניין ויש עליו אינספור מחקרים, נראה לי שזה יהיה הוגן להגיד שמס גודש הוא קונצנזוס על רוב הכלכלנים שעוסקים בזה.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    יש הרבה מאוד מקרים כאלו וזה ממש לא מקרה קצה. הנקודה היא שעיקר הרווחים נעשים בשעות שבהן האוטובוסים מפוצצים (שעות העומס) אבל בשביל שאנשים יוכלו לוותר על הרכב, הם צריכים אלטרנטיבה זמינה ואמינה, גם כשהנסיעה השולית לא רווחית. בהגדרה, בעולם שבו מקבלים רק החלטות מבוססות רווח, היא לא תתבצע. וכן, 4 אנשים באוטובוס שקול לבערך 3 מכוניות, האוטובוס תופס בערך אותו מקום על הכביש. אבל הנקודה המרכזית היא שבלי האוטובוס שמסיע רק 4 אנשים, ה-4 שבבוקר הגיעו באוטובוס מפוצץ וחסכו מקום על הכביש, יהיו חייבים להגיע עם האוטו לעבודה. מה שדורש לא רק מקום על הכביש בשעות העומס, אלא גם מקומות חנייה (שתופסים בערים מסויימים בארה"ב בערך חצי מהשטח, שזה נתון פשוט פסיכי). תוסיף זיהום. אז כן, שווה לך לשלם להם כדי שלא יסעו בכביש. כמה לשלם? בשביל זה צריך לעשות הערכות כלכליות.
    זאת לא הייתה הטענה שלי, אם אתה רוצה להתווכח עם מה שהמצאת זה עניין שלך. בכל מקרה, גם החברות הנ"ל הן לא בדיוק רווחיות ו-ויה פועלת בסבסוד בחלק גדול מהשווקים שלה, ואין מקום בעולם שמסתפק בהן כדי לנהל רשת תחבורה ציבורית ולמרות הקיום שלהן, המקומות ממשיכים לסבסד את התחבורה הציבורית הקלאסית.
    מה בנוגע למס גודש?
     
  4. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    המקרה שתיארת הוא מקרה קצה. רוצה להביא נתונים שמראים שמדובר על הכלל או בבעיה גדולה מספיק שדורשת טיפול - תפדל.

    אם רק הייתה דרך יעילה לקבוע מחירים לפי הביקוש...

    מעניין שכמעט כל שוק אחר בעולם שבו מקבלים החלטות (שגם) מבוססות על רווח מצליחות להתקיים.

    זה בפירוש לא נכון - כשיהיה ביקוש (ונשמע שיש ביקוש באותו אוטובוס מפוצץ) - האוטובוסים יסעו, כשאין או שהמחיר ירד או שהקו לא ייצא ואז מי שנתקע בלי יצטרך לפנות לאלטרנטיבות.
    זה מה שאתה כתבת:
    "אין שום מודל שאני מכיר, אולי מלבד יפן שאני לא מבין מספיק, שמעיד שאפשר בכלל לקיים תחבורה ציבורית פרטית ולא מסובסדת"
    רוצה לשקר? לפחות תוודא שאין סתירות 2 הודעות קודם.

    לא דיברתי על רווחיות בשום שלב (גט ברווח תפעולי, אובר אמורה להפוך לרווחיות תוך שנה-שנתיים).
    יש לך נתונים על הסבסוד של ויה (חוץ מהארץ)? נשמע מוזר ובכל מקרה לא נראה שהיא מבססת את ההכנסות שלה על זה.


    שוקינג - מדינות שלא מתנהלות נכון.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    מניח שאתה קורא לאנשים בסין שקרנים, כי הם מדברים ואתה לא מבין מה הם אומרים. אתה כרגע מתווכח עם עצמך, לא איתי. בין אם זה קושי בהבנת הנקרא או סתם איזה איש קש שיקל עלייך את הויכוח, זה כבר שאלה אחרת.
    יש גם מוניות שירות בישראל שהן לא מסובסדות. "יפן" ככל הידוע לי זו מדינה באסיה ולא שירות תחבורה ציבורית. מודל תחבורה ציבורית זה אקוסיסטם שלם ולא משה גוסטבו שעושה כסף מלהסיע סודנים מתחנה מרכזית ת"א לבאר שבע.
    יש דרך יעילה, היא תוריד אנשים מהאוטובוס, לאן הם בדיוק אמורים ללכת?
    כל מקרה לגופו. אתה בהחלט יכול לקיים תחבורה ציבורית מוטת רווח, אבל היא לא תשיג את מטרתה שהיא לאפשר לאנשים לנוע במרחב ולקיים פעילות כלכלית.
    שוב הבנת הנקרא חביבי. הבעיה היא שבלי שאנשים יוכלו לחזור מהעבודה שלהם בשעות שהן לא שעות העומס, אז הם לא יוכלו גם להגיע לעבודה באוטובוס, ומה עשית בזה?
    אין ספק שעסקים פרטיים פועלים בלי רצון להרוויח כסף, ושהם מסוגלים ומעוניינים להחזיק הרבה זמן בלי להרוויח. אובר מצהירה שתהפוך לרווחית, כרגע זה עוד לא קרה. GETT חברה פרטית, אין לי מושג מה המאזן שלהם. בכל מקרה זה תחנת מוניות עם אפליקציה ולא איזה פתרון תחבורה חדשני. ויה הם באמת משהו אחר כי הם אשכרה מורידים אנשים מהכביש ומציעים אלטרנטיבה. כרגע זה רחוק מלהוכיח שזה באמת סקיילבאל ופועל במספר מאוד מצומצם של ערים, איפה שגם תחבורה ציבורית פועלת ביעילות. לשאלתך, לוס אנג'לס, ארלינגטון טקסס, סקרמנטו, סיאטל וזה מחיפוש של כמה דקות. המקום היחיד שאני יודע בוודאות שהם פועלים במודל של חברה שמספקת שירותי נסיעה, זה בניו יורק. ואגב, גם הם כנראה עדיין לא רווחיים.
    אין אף מדינה שמתנהלת נכון על פי הסטנדרט שאתה מדבר עליו.
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,552
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    מקפיצים?
    חצי שנה חוסן לישראל נוכחת בסקרים ואני לא יודע למה. אז אני רואה עכשיו שתי אופציות: יאיר לפיד מקבל את כולם בחזרה חוץ מגנץ שיהיה השעיר לעזאזל או שתהיה מכירה קמעונאית. גם במקרה השני גנץ בחוץ.
     
  7. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    קטונתי מלייעץ אבל לדעתי הקו של גנץ בבחירות אמור להיות "במקום ללכת לעוד בחירות עם ממשלת מעבר של נתניהו שאולי בסופה היה משיג ממשלת ימין, הצלחנו לטרפד ולעכב זאת על כל משמעותיה".

    חוץ מזה, אין לו זכות קיום במערכת הפוליטית.
     
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    הדיון הזה ישרוד גם לבחירות של 2021? ולשניות של 2021?

    אני לא לגמרי מסכים לגבי גנץ, ולו מהסיבה שיש הרבה מצביעי 'ברירת מחדל' בישראל. יש סיבות טובות לא להצביע לכמעט כל מפלגה -
    מרצ שמאלנים מדי, ימינה ימניים מדי, בליכוד יש את ביבי, ליברמן נחש, החרדים והערבים מגזריים נטו, ולפיד... פשוט אדם לא רציני.
    אז כמובן שכל מפלגה חדשה שתצוץ תנגוס בעיקר במי שנשאר עם גנץ (וכמובן באלה שחונים אצל בנט), אבל אני עדיין מבין את ההצבעה לגנץ כאיזו הצבעת מרכז נואשת. בסופו של דבר אין אלטרנטיבה נוצצת, ויש אפילו מי שמכבד את גישת ה'ניסיתי אחדות למרות החשד'.

    כחול לבן החדשה (שם לא פיירי. מה היה רע בלהישאר עם חוסן?) נמצאת במצב אבסורדי -
    מבחינת הכח המפלגתי הם מחזיקים כרגע ב2 תיקים בכירים (חוץ, ביטחון), 2 תיקים משמעותיים (משפטים, כלכלה) ועוד לא מעט תיקים קטנים.
    נכון שבפועל התיקים לא מיצגים באופן מלא את הכוח שלהם כי נתניהו 'דורס' אותם גם בתחומים שלהם, אבל יש סיכוי אפסי לגמרי שהם (=גנץ, אשכנזי, ניסנקורן, עפרץ) ישיגו כוח שקרוב לזה בבחירות הקרובות. כמובן שויתור של גנץ על הרוטציה לא באמת בא בחשבון בהתחשב בזה שמדובר בביבי (כי שלב אחרי זה ביבי גם ידרוש שיפנו לליכוד את משרד התיירות, ואז את משרד המשפטים), אבל באיזושהי רמה תאורטית גנץ, אשכנזי, ניסנקורן ועפרץ העיפו את עצמם היום מתפקיד בכיר למקום אופוזיציוני זניח.

    מכל הסקרים עד היום התוצאה הסבירה היא:
    נתניהו נשאר בבלפור, החרדים נשארים עם היד בקופה, ממשלה קצת יותר מתפקדת.
    מבחינת ה'שמאל' הצפי העיקרי הוא להפסיד את ניסנקורן במשרד המשפטים.

    בכל מקרה, אקשן ברמת האגו האישית יהיה, וקשה לדמיין משהו כושל יותר מהממשלה הזאת, אז סך הכל אני מרוצה.
     
    Mario Balotelli1989 אוהב/ת את זה.
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,208
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    Mamadu ו-איזה_עפולאי אוהבים את זה.
  10. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777


    מעניין בעיקר העניין של שינוי שיטת הבחירות, משהו מהותי שאף מפלגה לא מעזה לגעת בו.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  11. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    8,317
    לייקים שהתקבלו:
    4,224
    מין:
    זכר
    שאשא ביטון?״מקצוענית״?ברבש עשה ממנה בדיחה אני במקומה לא הייתי יוצא מהבית עד שהקורונה נעלמת.

    מקצועית בלובינג אולי.
     
  12. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אם ג'ינגל הבחירות שלהם לא יהיה "גברים מקצוענים, יודעים מה הם עושים, אף פעם לא טועים, גברים מקצוענים" אז חבל על הזמן.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    כן רק שעד הבחירות הבאות כבר יהיה פה חיסון אז אני לא יודע עד כמה יצטרכו אותם ואת המקצוענות שלהם.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,208
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    זה לא מפלגת אווירה. זו מפלגה מפס הייצור של בלפור, בדיוק כמו "כולנו" בזמנו.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    אלכס אם אתה YYY וההוא שפעם הזמינו אותו לאולפני טלוויזיה מקימים מפלגה נגד הנשק הביולוגי הקרוי בטעות "חיסונים" יש לכם את הקול שלי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.