בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
     
    VAR ו-David De Gea אוהבים את זה.
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    מעבר לאי ההסכמה שלי איתה אידיאולוגית, היא כנראה שברה שיא של שר בממשלה בהגשות ערר על חוקים שיצאו מתוך הקואליציה, נפגשה עם אבו מאזן בניגוד להסכמת הקואליציה וגם יצאה מספיק פעמים נגד מדיניות הממשלה.
    מסכים שגם ליברמן ובנט באותה הסירה. מניח שההבדל ביניהם הוא בזה שהם יותר גמישים מלפיד, שלא הסכים ממש להתפשר על כלום ותקע את כל הממשלה. במקרה של לבני, היא כל כך רחוקה אידיאולוגית משאר החברים לקואליציה (מלבד לפיד), שהפיצוץ היה בלתי נמנע בסופו של דבר.

    אז אני רק רוצה להבין איך מבחינתך זה עובד. הדברים הטובים שהממשלה של נתניהו עושה זה בזכות השרים, והדברים הרעים הם באשמתו? "לביבי אין קשר לכל זה כמנהיג" - כלומר חוקים ומהלכים כאלו עוברים ללא אישור שלו?
    "העיקר אל תקשר את ההישגים לאפס שעומד בראשה של אותה הממשלה, זו הטעייה סטייל ביבי כמו בספר." - אני אשמח אם תכוון אותי, איך אני יכול לדעת אילו החלטות ממשלה הם בזכות נתניהו ואילו החלטות לא קשורות אליו.

    למה "אהובי"? אני לא אוהב מושחתים. אני פשוט מסוגל להעריך עבודה של שר טוב, ולהסתכל על מעשים נטו ולא לפסול כל מני דברים רק כי נתניהו\מישהו אחר הציע אותם.

    לברון:
    אין ספק שמחירי הדיור הם הכישלון הגדול ביותר של נתניהו. ועדיין, הצמיחה בישראל, האבטלה הנמוכה והעלייה בתל"ג לנפש, שהן מהמרשימות ביותר ב-OECD, בזמן משבר כלכלי, עם חבורת מוסלמים פסיכופתיים מסביבנו ובתוכנו - זה הישג. ישראל מעולם לא היתה במצב כלכלי שכזה. נכון שבנושאים מסוימים יש בעיות קשות, אבל כיום ישראל היא מדינה שמהרבה בחינות עברה כבר את צרפת. זה לא נשמע מטורף? וזה בעיקר קרה בתקופה של נתניהו. אפילו לא דיברתי על הקדנציה שלו כשר אוצר ב-2003, אולי הקדנציה הטובה ביותר של שר אוצר בישראל מעולם.

    אתה מאשים את נתניהו בכך שהוא אפשר למופז, ראש המפלגה הגדולה בכנסת באותה התקופה, להתאבד פוליטית? מה, בשם ה"פייר פליי" הוא היה צריך להגיד לו לא להיכנס לממשלה? להיפך, אני מצפה שראש הממשלה יהיה פוליטיקאי מספיק טוב כדי לזהות מצב כזה ולנצל אותו, אוי ואבוי אם לא.

    שוב, יש אצלך חוסר הבנה בסיסי באיך עובד העניין... לפיד קיבל 19 מנדטים. במצב כזה, יש לו המון כוח בדרישות שלו לקואליציה, בטח עם הברית שלו עם בנט - לגיטימי ואפילו מצופה ממנו ע"י מפלגתו לדרוש את אחד משלושת התיקים הגדולים. לתת לו את תיק הביטחון זו כבר סכנת נפשות וממילא לא עניין אותו, תיק החוץ היה שמור לליברמן, אז לפיד רצה את האוצר. לנתניהו אין יותר מדי מרחב תמרון במצב שכזה.
    "עם הבור התקציבי שהוא ושטייניץ יצרו" - שמע, אמנם היה גירעון גדול מהצפוי, אבל בוא לא נצייר את המצב כאילו לפיד קיבל את הכלכלה הישראלית במצב כל כך גרוע... שוב, הנתונים מדברים בעד עצמם. אפילו מבחינת הגירעון המצב ממש לא היה גרוע כפי שמציירים אותו, אם מסתכלים עליו כאחוז מהתוצר. אתה אוכל סיסמאות שדוחפים לך מבלי שאתה מבין את המשמעות שלהן בכלל.

    לא מדובר כאן סתם בשיפוץ כבישים סטנדרטי. אם יש לך זמן וזה מעניין אותך, הנה סרטון של משרד התחבורה בנושא מ-2012 (לכן יש עוד פרוייקטים שלא כלולים בזה).
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  3. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    השר עובד על תוכניות כמה זמן שדרוש ומביא את זה לאישור הממשלה. איך זה הישג של ביבי רק אתה יודע. אם כל מה שהוא צריך זה לא להגיד 'לא' ובכך לא להכשיל מהלכים של השרים שלו כדי שזה יחשב הישג, אז תשמע, עוד לא היה ראש ממשלה כושל בישראל אף פעם, כי שרים טובים היו בכל ממשלה שאני זוכר.

    אז ה"כן" של ביבי עושה אותו כזה מוצלח בעיניך, תשמע, ממש כיסתחת עליו. איזה מנהיג וכמה יוזמתי שהוא, בחיי.

    אתה שואל אותי לגבי אילו החלטות היו לביבי ואתה יודע מה, כמוני כמוך וכמו שאר החברים כאן, לא יודעים מתי ביבי החליט משהו...
    ועוד ביוזמתו הבלעדית וכדי שתקדם משהו בציבור, זה לא בשבילו כי יכולים להיות לזה מתנגדים והוא מפחד על הקואליציה אז עדיף לא לעשות ולהשאר ראש ממשלה. עוד לא ראיתי מנהיג שמפחד כך מהצל של עצמו ועושה כל כך מעט. יודע מה, שיעשה מה שהוא באמת מאמין ויכבדו אותו. כי בדעותיו הוא מאוד מאוד ימיני יותר ממה שהוא יכול להראות במעמד הזה, אבל בגין הלך עם האמת שלו עד הסוף גם כשזה לא מצא חן בעיני רבים בארץ ובעולם וזה מנהיג. לך עם האמת שלך, אבל ביבי ואמת וכל זה, מה הם קשורים בכלל אחד לשני.
     
    Uli Hoeness אוהב/ת את זה.
  4. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,569
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    אז עוד פעם כל הקמפיין של השמאל זה "רק לא ביבי". כי מה שיש לשמאל זה רק בוז'י.
    בשביל פרוייקט רציני השר צריך גיבוי רציני ותקציב רציני. ישראל ק"ץ לא יכול לבד מול שר אוצר מנותק ומול כל מיני אלונחסנים.
    לפיד האב היה צנוע יותר. עם 15 מנדטים הוא דרש את תיק המשפטים.
     
    oFiRzZz ו-Dennis Bergkamp אוהבים את זה.
  5. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    קנטונה,

    בגין, בן גוריון או רבין היו אנשים עם חזון והלכו עד הסוף עם אותו החזון הזה שלהם, גם אם הצליח בסופו של דבר או לא. אני מבקש שלא להכניס את ביבי באותו משפט עם המנהיגים ששהיו כאן בעבר. ביבי בקושי מנהיג את שרה. בעצם גם היא מחליטה בשבילו...

    YYY

    עדיף לנסות משהו שעוד לא ניסו כמו בוז'י מאשר להמשיך עם משהו שלא מוביל אותנו לשום מקום. אולי לבוז'י יהיו ביצים יותר ממה שחושבים ובוודאי יותר מלפחדן הנוכחי.
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,569
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    אני לא מצביע שמאל בלי קשר מי עומד בראש המחנה.
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    מצד אחד זה נכון, מצד שני ב-2003 הליכוד בראשות שרון היה בשיאו ויכול היה להקים ממשלה עם כל אחד, ב-2013 היה מצב שבלי לפיד אין לביבי ממשלה והוא היה חייב לתת הכל.
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    כמובן שלא ענית לשאלה שלי.
    נשאל ככה - מהם הכשלונות של ביבי?
    אם אני אלך על פי מה שאמרת עכשיו, הוא לא נכשל בכלום. גירעון גדול מהצפוי זה בגלל שר האוצר, מחירי הדיור זה שר האוצר ושר השיכון, כל כישלון ביטחוני זה שר הביטחון ואפשר להמשיך ככה...
    אני בסה"כ מנסה להבין מתי החלטה מסוימת היא בזכות ראש הממשלה או לא. אם אתה אומר שהשרים אחראים להצלחות, אז הם גם האחראים לכשלונות, לא? עזוב עכשיו מחנה פוליטי. זו שאלה של היגיון בסיסי.
    ובטח שהיו ראשי ממשלה כושלים בישראל - מי שהממשלה (או ממשלות) בתקופה שלו היתה כישלון, הוא ראש ממשלה כושל. נתניהו ב-5 השנים האחרונות הוא לא כזה לדעתי, מעצם העובדה שישראל במצבה הכלכלי והביטחוני הטוב ביותר אי פעם, וזה שהוא הולך לקחת מערכת בחירות נוספת בהליכה, אחרי 9 שנים כראש ממשלה.

    הוא לא בדיוק יוזם גדול, נכון. אבל הוא המנהיג הכי גדול מקרב כל המועמדים לראשות הממשלה, שרובם המוחלט הוא בדיחה. אני מאמין שחלק גדול מתומכיו של בוז'י הרצוג צופים בו מדבר ויודעים בליבם שה"ריצה" שלו לראשות הממשלה היא מגוחכת.
    "ממש כיסתחת עליו" - שמע, אני מנסה לנהל דיון ענייני ועובדתי לעומת עדר שצועק "רק לא ביבי!!111" בלי כמעט לנמק (לברון אולי היחיד פה שנתן דוגמאות רציניות כלשהן) וקורא לו "אפס".
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  9. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    לפחות רואים שהבן אדם כבר מספר חודשים נוסע לכנסים, נפגש עם כלכלנים. באמת שמנסה ללמוד את נושא יוקר המחייה ומחירי הדירות. מה בפועל הוא יעשה אחרי שיקבל לא מעט מנדטים זה עניין אחר, אבל הבחור לפחות מראה כוונה ונכונות לשנות משהו. ביבי מעדיף להתרכז "באיום האיראני". אני לא אתפלא אם כחלון דווקא כן ידרוש לעשות שינויים שאכן יעזרו למצב המשק אבל יקבל התנגדות מצד בעלי הכוח.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  10. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    אתה מפנה אותי לסרטון תעמולה של משרד התחבורה? לא מעניין.

    אתה מדבר כל הזמן על נתונים. אני יודע דבר אחד, בתקופתו של ביבי מחירי הדיור, ויוקר המחיה עלו משמעותית. אנשים מתקשים להתמודד עם יוקר המחייה, פערי המעמדות בין העשירים לרוב העם הולכים וגדלים, אלו דברים שרואים בשטח. מצחיק שאתה מדבר על כך שאני ואחרים אוכלים סיסמאות, אבל אתה מדבר בצורה כללית על נתונים (ואגב "נתונים" אני תמיד לוקח בעירבון מוגבל), בלי באמת להפנות אותנו לנתונים אמיתיים. להגיד "הנתונים מדברים בעד עצמם" זה מאוד קל.

    את העניין עם מופז העליתי כדי להראות שלביבי יותר חשוב לחסל יריבים פוליטים ולשמור על הכסא מאשר אשכרה לנהל מדינה ולדאוג לרווחת האזרחים. כל דבר שהוא עושה זה למען טובתו האישית, זה מה שאני רואה, זה מה שהוא עושה. הוא צירף את מופז לממשלה כדי לקדם את השיוויון בנטל כדבריו (ואגב אני לא תמכתי בזה), ואחרי זה כהרגלו שינה את דעתו כדי לחסל אותו פוליטית. אם אתה משבח ראש ממשלה על כך שהוא משקר ומרמה כדי לקדם את עצמו אישית, יש לנו ציפיות שונות מאיך מנהיג צריך להתנהל.
    ויש לך זיכרון קצר, ביבי וליברמן במהלך המשא ומתן עם לפיד ניסו לדחוף אותו לקחת את תיק האוצר, כדי שהוא יכשל כמובן.

    ואגב המשבר הכלכלי העולמי פרץ ב-2008, בתקופת כהונתו של אולמרט, לא של ביבי, והוא לא הגיע גם בזמנו. אצל ביבי לעומת זאת הגענו לגירעון של 40 מיליארד, וגם על זה, איך לא, הוא דאג לשקר.

    מצידי שבנט, סער או הרצוג יהיו ראשי ממשלה, העיקר לא זה שנכשל פעם אחרי פעם, גם בעניין הביטחוני אגב כפי שאנחנו עדים בחודשים האחרונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/12/14
    הרצליה עד המוות ו-alexshw אוהבים את זה.
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,569
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    רק לא סער. איך בן אדם שלא עשה כלום בשני משרדים כבדים רואה את עצמו כראש ממשלה?
     
  12. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,490
    לייקים שהתקבלו:
    2,243
    ולמה מה ביבי עשה לפני שנבחר ב-96?
    אני לא מחזיק במיוחד מסער, אבל כמו שאמרתי, מבחינתי קודם כל להחליף את ביבי. הוא היה ראש ממשלה מספיק זמן, ומבחינתי הוא כישלון חרוץ ויחד עם אהוד ברק ראש הממשלה הגרוע ביותר בתולדות המדינה הזאת.

    וכל אלה שכבר מכתירים אותו לקדנציה נוספת, צטטו אותי: אחרי הבחירות הקרובות ביבי לא יהיה ראש ממשלה.
    אם הוא מתחיל בסקרים עם 22/23 אני מניח שהוא עוד ירד, אם תסתכלו על הסקרים ממערכות הבחירות הקודמות הוא תמיד קיבל פחות מנדטים ממה שכל הסקרים ניבאו לו.
    כנראה גם תהיה חבירה של מפלגות. (בוז'י-לבני-מופז, כחלון-ליברמן)
    וצריך לזכור גם שכרגע יש גל מאוד גדול של "רק לא ביבי" וממש לא רק מהשמאל כמו שחסידיו השוטים טוענים, אלא מכל קצוות הקשת הפוליטית. ביבי הוא לא ימין ולא שמאל, הוא בסה"כ חלאה נרקיסיסטית שחושבת רק על איך להמשיך להיות ראש ממשלה.
     
    הרצליה עד המוות ו-Der Kaiser אוהבים את זה.
  13. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    גדעון סער מפחיד אותי. מאחורי החזות הליברלית והעבר כדי-ג'יי במועדונים (הבחור מעריץ את פורטיס ואוהב להקות אינדי בריטיות) מסתתר איש עם דעות סופר-שמרניות, שהדברים שעשה במשרד החינוך וההחלטה על סגירת הסופרמרקטים בתל אביב בשבת אמורים להפחיד כל מי שמעוניין במדינה חופשית, וזה בלי להיכנס לענייני ימין-שמאל.
     
  14. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    שכנעת.
    רוצה לראות אנשים עם ביצים?
    http://polpix.sueddeutsche.com/bild/1.1009492.1355785681/900x600/jassir-arafat-schimon-peres-jitzchak-rabin.Xxx
     
    Bon אוהב/ת את זה.
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    באמת מעניין אותי לשמוע לגבי העניין הבטחוני בחודשים האחרונים. אני שאלתי לגבי זה בדיון ה"אינתיפאדה השלישית".

    מה ניתן לעשות בהקשר הזה שלא נעשה?