בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    אל תקנה את השקר של לבני. זה לא היה עקרונות, זה היה שש"ס העדיפו את ביבי ה"ימני" מאשר את לבני השמאלנית כראש ממשלה, לא עקרונות ולא שום דבר. גנבת-דעת צווחנית.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    שיטת הבחירות פשוט חייבת להשתנות. אתמול. ביבי יתרסק, לפיד יתרסק, העבודה בראשות הרצוג כנראה תרד קצת - והממשלה הבאה תורכב ממאתיים מפלגות קטנות שילקטו קולות של אזרחים מיואשים ויכנסו לכנסת. בערך כמו האליפות של קרית שמונה ב2012 - כל הגדולות מתרסקות אז באה הסינדרלה ומנצלת את המצב. עוד ממשלה בלתי אפשרית, עוד בחירות כעבור שנתיים, עוד בזבוז כספי ציבור. הגיע הזמן למשטר נשיאותי.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    וב - 92 הם העדיפו את רבין והם גם היו אלה שבזכותם עבר הסכם אוסלו.
    מי שנותן להם יותר - אם זה כסף, ג'ובים או הבטחות יזכה בתמיכתם. מאוד פשוט. ביבי הציע יותר.

    SOLOCONTE ברור שהשיטה לא מתאימה ורק מעודדת קומבינות פוליטיות. אבל בעצם זה המצב בו החתול אמור לוותר על שמירת השמנת.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    אחוז החסימה כבר עלה, ואני מקווה שהכנסת הבאה תמשיך להעלות אותו עד לאיזור ה-20%. זה יפסיק את מפלגות הטרנד המגוחכות בסגנון המפלגה של לפיד.

    נתניהו יהיה ראש הממשלה משום שאין אף מועמד אחר שמתקרב לקרסוליים שלו מבחינה אישית, וגם אם נניח ונמצא מישהו כזה - הוא יהיה חייב להיות מועמד של מפלגה בסגנון "יש עתיד"\קדימה או ימינה מכך, כי העם לא מוכן להצביע למתחנפי אבו מאזן שכל היום עסוקים בלבקר את היהודים בגלל מעשי רצח של ערבים.

    נפתלי בנט יהיה, מן הסתם, המנצח הגדול של הבחירות. מאוכזבי נתניהו וליברמן יעברו אליו, שכן היו לו רגעים שבהם הוא הראה עקביות מתוך אידיאולוגיה. אני גם אצביע לו, שכן הוא הרע במיעוטו מבחינתי. ליברמן שקרן ונוכל, אני די בטוח שיש לו הכי הרבה זמן של חברות בממשלה מבין כל המועמדים, והכי מעט קבלות. עם זאת, קהל הבוחרים שלו די יציב - דוברי הרוסית ואלו שאוכלים את ההצהרות הלוחמניות שלו בתקשורת.

    בוז'י הרצוג הוא בדיחה, היום ראיתי אותו באולפן זועק בקול הצווחני שלו שהוא הולך להחליף את ראש הממשלה, ומתחמק מהשאלות המתבקשות - איך מועמד עם 13 מנדטים בסקרים (וזה עם תקשורת אוהדת שנותנת לו יותר זמן במה מלכל מועמד אחר) אמור להחליף את נתניהו, ואיך הוא מדבר על "גוש מרכז שמאל" בהנהגתו, כשיש סיכוי לא רע שללפיד יהיו יותר מנדטים. כתבתי כאן בעבר, לבחור יש כריזמה שלילית, ככל שהוא יפתח את הפה הוא יבריח יותר מצביעים, אז בעצם הבמה שהוא מקבל בתקשורת האוהדת רק מזיקה לו. לאחר שיכשל בבחירות, עסקני מפלגת העבודה יאכלו אותו בלי מלח, כפי שהם יודעים לעשות היטב עם מועמדים שכשלו.

    לגבי שני השרים שפוטרו היום, בשעה טובה - לבני ולפיד. הראשונה מזמן איבדה את שפיותה, הקו האידיאולוגי שלה הוא כבר לא שמאל ישראלי אלא ימין פלסטיני לכל דבר, ואני צופה הצטרפות שלה למפלגה הרביעית בקריירה שלו - מפלגת העבודה של בוז'י. היא בספק אם תעבור את אחוז החסימה, ובוז'י צריך עוד קולות. למרצ (מפלגת ימין קיצוני פלסטיני) היא לא יכולה להצטרף, משום שתדמית ה"מרכז-שמאל האחראי והממלכתי" לא תעבוד שם. אולי אפילו יהיה חיבור בינה לבין לפיד, שגם הוא במצב דומה. בכל מקרה, לבד אני לא מאמין שתרוץ. אחרי הכישלון שלה במתן ומתן עם הפלסטינים, היא במצב רע מאד.

    ולפיד... מה עוד ניתן לומר על הדבר הזה? 19 המנדטים שלו מהווים אות קלון לציבור החילוני ולרדידותו. אדם ללא שום כישרון, הצלחות או רקע רלוונטי, אבל מפורסם, נראה טוב, שונא חרדים ויודע לדקלם סיסמאות - זה הספיק בשביל מעל חצי מליון בוחרים. מפלגה שמלאה במטומטמים כמו רות קלדרון, יפעת קריב, בועז טופורובסקי ויעל גרמן, או חנפני אבו מאזן כמו עופר שלח ויעקב פרי. נבחרו על סמך קלישאות של "פוליטיקה חדשה", כשבפועל הממשלה הזו פורקה אך ורק בגללם - הסחטנות של המפלגה הזו והעומד בראשה, לא רק בנושאים מובנים כמו גיוס חרדים (נושא שטופל בצורה מזעזעת ע"י החבורה חסרת הכישרון הנ"ל) ויוקר המחייה (תוכנית "מע"מ אפס" היא אחת התוכניות המגוחכות והמטופשות שזכורות בממשלה כלשהי), אלא אפילו בנושא חוק שבסה"כ מכריז על המדינה הזו כמדינת הלאום של העם היהודי או בנייה בעיר הבירה של ישראל...
    אפשר לכתוב כל כך הרבה על הסיפור העצוב הזה, שבו הציבור החילוני ביזה את עצמו בהצבעה כל כך שטחית, כל כך חסרת מוח ובדיקה כלשהי, וכמה שלפיד אינו ראוי לתפקיד, אבל מה שחשוב זה שזה נגמר. המפלגות החרדיות עדיפות בהרבה על מפלגת "יש עתיד", שהצליחה להיות מפלגה יותר גרועה מקדימה, מפלגת האופורטוניסטים הקודמת. לפחות כחלון שרץ עכשיו, עשה משהו בחיים שלו.
    לפיד גמור. ברגע שהסתכסך עם נתניהו, שהוא יהיה ראש הממשלה הבא - הוא חתם את גורלו באופוזיציה, כי החרדים מתעבים אותו (ובצדק). לא היה לו סיכוי מראש מול נתניהו, שועל פוליטי ותיק, אדם אינטליגנטי יותר ממנו פי כמה וכמה. אפילו אם יצליח לשחזר את 19 המנדטים שלו (וזה לא יקרה), הוא לא הולך להיות חלק משום קואליציה.

    אלא אם כן יקרה משהו דרמטי (כרגע הסכנה העיקרית היא פיצול של אורי אריאל מ"הבית היהודי" או של אלי ישי מש"ס), הממשלה הבאה תורכב מהליכוד (שהצטרפות התנועה הליברלית החדשה והמפלגה של הרב אמסלם לשם, אולי יפצו על המאוכזבים שנוטשים לבנט), בנט, החרדים וליברמן, וכנראה גם משה כחלון. במדינה שלנו שינוי דרמטי מדי זה לא יהיה, אבל אני מאמין שזה בהחלט יהיה שיפור לא קטן במצב.
     
    Maccabi Diamond, Nigel de Jong ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  5. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אני לא רואה על פי הפסקה האחרונה שלך למי מהאנשים האלה יהיה אכפת ממחירי הדירות, יוקר המחיה וכל השאר.
    הרי ביבי כבר שנים ראש ממשלה. בכל התחומים האלה רק נהיה יותר ויותר גרוע. בכלל, לא מבין את האמירה שלו היום שלפיד שר אוצר כושל שלא יודע כלום בכלכלת ישראל. ומי מינה אותו כשר אוצר? מי תמך בעד העברת התקציב?

    לא אומר שיש משהו יותר או פחות טוב, כרגע אני פשוט לא רואה אף אחד שאני רוצה להצביע עבורו אם חשיבה לא יתרונות מול חסרונות.
     
  6. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    רוצה הורדה של מחירי הדירות ויוקר המחיה? לך על עלה ירוק - הרשימה הליברלית. לפחות תתן להם כוח.
     
  7. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,498
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    הראשון בבידור רצה להיות שר החוץ כי הוא חושב שזה אחל'ה ג'וב לטייל בכל העולם ולהקסים את כולם עם האנגלית העילגת שלו. אבל המשרד הזה הובטח לליברמן ובמשרד האוצר כבר היה לנתניהו שר בלי רקע כלכלי. רק שהשר ההוא לא היה טיפש בשביל ליזום רפורמות לבד.
     
    oFiRzZz, Dennis Bergkamp ו-מזגן אוהבים את זה.
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    עד כמה שידוע לי, המפלגה התמזגה לתוך הליכוד (או לפחות החלק של "התנועה הליברלית החדשה" ששייך אליה). יהיה מוזר אם ירוצו לבחירות אחרי התפקדות לליכוד.

    שי, יאיר לפיד הוא שר האוצר בגלל שהעם החליט לתת לאדם ללא שום כישורים או ניסיון כלשהו 19 מנדטים. במצב כזה הוא יכול לדרוש את אחד מ"שלושת הגדולים" - הביטחון, האוצר או החוץ. הביטחון בידיים של הכלומניק הזה זו ממש סכנת נפשות והאופציה הגרועה יותר, ובתפקיד האוצר ליברמן נאחז ולא היה מוכן לשחרר. נשאר תפקיד שר האוצר, שאותו לקח לפיד לאחר שאמר קודם לכן בתקשורת שהוא לא יקח אותו כי הוא לא כלכלן, ורק כלכלן צריך להיות שר האוצר.
    לגבי העברת התקציב - אותו העניין. "יש עתיד" היא מפלגה סחטנית ("פוליטיקה חדשה"), ואם נתניהו לא היה מצביע בעד התקציב - הממשלה היתה נופלת.

    אני בעצמי כל הזמן מתלונן על נתניהו, והוא האחראי הראשי לעניין יוקר הדיור - אבל ראשות ממשלה בישראל זה דבר יחסי. חייבים להסתכל על נתניהו לעומת האחרים - והוא עדיף על כולם, ובקילומטרים. זו גם הסיבה שהוא ראש הממשלה הכי טוב שהיה כאן ב-20 השנים האחרונות - לא כי התפקוד שלו היה מדהים, אלא בגלל שזה יחסי.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    לפיד טעה שלקח את התיק הזה ונפל במלכודת שטמנו לו. מי אמר שהוא היה חייב לקחת רק אחד משלושת התיקים הבכירים.
    אגב אני לא חושב שהוא שר האוצר הכי נוראי אי פעם. קודמו היה לא יותר טוב.
     
  10. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    הוא לא טעה כמו שהוא פשוט לא יודע מה הוא עושה. הוא דווקא יכל לקנות את עולמו בעזרת כמה רפורמות פשוטות של שחרור השוק והסרת מכסים, אבל העדיף לעשות פיקוח מפגר שחוץ ממחסור לא יביא שום-דבר. על הנייר שר האוצר זה תפקיד לפראיירים, אבל השוק כאן כ"כ מיושן במבנה שלו, שלא צריך להיות גאון בשביל לשפר אותו ולהרוויח נקודות אצל הציבור; בכלל, הציבור בחר בסוציאליסט בשביל לפתור בעיות שהסוציאליזם אחראי להן שזה רק מראה עד כמה הציבור הישראלי לא מבין בכלכלה(לא שנבחרי הציבור כן מבינים, יש חמישה בכנסת כולה במקרה הטובה). כל התודעה הציבורית היא מדינית ברובה המוחלט.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    לא בחרתי ב"יש עתיד" בשביל שלפיד יהיה דווקא שר אוצר, בחרתי בהם כדי שלא יהיה חרדים בממשלה וזה מה שקרה.
    מכאן זה כבר תלוי היה בו ובמפלגתו איך מנצלים את המצב הזה.
     
  12. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,177
    לייקים שהתקבלו:
    5,343
    בקיצור, כנראה לראשונה מאז שניתנה לי זכות ההצבעה לא אממש אותה. הכל פה רקוב לגמריי ברמה היסטרית, והתוצאות ברורות מראש (כמו שאמרו, הדיקטטור ראש ממשלה בפעם ה345 עם ליברמן, בנט והחרדים). אפשר לעלות על המטוס הראשון לברלין.
     
  13. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    תצביע לעלה חדש/ארץ חדשה/מפלגת נישה שתקום עד הבחירות.

    לא להצביע=להצביע לביבי.
     
  14. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    גם להצביע למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה זה להצביע לביבי.
     
  15. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    הן לא יעברו את אחוז החסימה בגלל שאין להם למי להצביע מהמפלגות הגדולות לא מצביעים. ביצה ותרנגולת.