בחירות 2008 לנשיאות ארה"ב

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏4/1/08.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    רק התרומות הכספיות משחקות תפקיד, ולכן החיזור. לא מעבר לכך.
     
  2. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    קוקו: אתה לא מבין את שיטת האלקטורים האמריקאית, וגם לא תבין, כי יש לך יותר פאולנר מכדוריות אדומות בדם... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/hahaha.Xxx
     
  3. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    שיטה לא שיטה. מדובר במדינות של 30 מיליון איש שבכל אחת מהן 2 מיליון יהודים.
     
  4. Diamond Cutter Member

    הצטרף ב:
    ‏6/5/07
    הודעות:
    230
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוסיה היא מייצאת גז טבעי מספר 1 בעולם ומספר 1 בנפט לא מוסלמי אז מאיפה הזילזול?והכי מפחיד שפוטין הוא מגלומניאק אמיתי שעושה הכל בשביל עוד כוח אז לא רוסיה היא ממש פקטור לא קטן.
    הבורסה של סין תקרוס?אז באמריקה יתחיל שפל,ביינתים סינים מנים רצח עם ומנהלי העולם שלהם שותקים.
     
  5. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קוקו, במדינת ניו יורק יש 19 מיליון תושבים, מתוכם למעלה מ2 מיליון הם יהודים. אם לוקחים בחשבון את העובדה שיש כאן רבים שהם לא יהודים לפי הספר (האם לא יהודיה) אך שומרים על זהות יהודית מובהקת, המספר גבוה אף יותר. אם 12% מהאוכלוסיה הם לא מספר מספיק מרשים עבורך, אני אפרט עוד: מבין 13 מיליון זכאי ההצבעה ב2004 הלכו לקלפי רק כ7 מיליון. מכיוון שהיהודים הם האוכלוסיה הכי פעילה מבחינה אלקטורלית במדינת ניו יורק (אחוז היהודים שטורחים ללכת ולהצביע גבוה בהרבה מזה של אוכלוסיות אחרות - בהתאם לטרנד של "ככל שאתה משכיל ועשיר יותר כך יש יותר סיכוי שתאמין בקשר בין הבית הלבן לרמת חייך ותלך להצביע") והקול שלהם אינו מקובע לחלוטין כמו עם רוב המצביעים במדינה (ג'וליאני הרפובליקני קיבל כמעט 80% מהקול היהודי כשנבחר לראש עיר - בדיוק כמו קלינטון כשהוא רץ לבית הלבן). ניו יורק היא לא מקרה חריג ואלמלא היהודים מפלורידה, שעזבו את הדמוקרטים למען הימין של בוש ב2000, היינו זוכים ל8 שנים של אל גור. ב2004, בוש כבר קיבל שליש מהקול היהודי - אז זה אפילו לא היה קרוב בפלורידה.

    מישהו כתב כאן שלדבר עם 10% ובו בזמן להכעיס 30% זה לא חכם, אבל זו אשליה - היהודים הם הרבה יותר מ10% מהמצביעים ובניגוד למצביעים הפעילים האחרים, הם לא עדר עיוור שיצביע למפלגה כלשהי ללא קשר למועמד שלה. האוכלוסיה שתזעם על הפניה ליהודים מתחלקת לשני חלקים - אלו שלא מצביעים גם ככה (השחורים, בעיקר) ואלו שהמדינה שלהם גם ככה אבודה עבור מפלגה זו או אחרת. היהודים מרוכזים במדינות מכריעות מבחינה אלקטורלית (הכוונה כאן היא לשיטה, לא למילה יפה לבחירות) - ניו יורק, קליפורניה, פלורידה וניו ג'רזי: - כמעט 50% מהאלקטורים שייכים לארבע המדינות הללו, שלוש מהן הן תמיד קרב צמוד והרביעית - ניו יורק - תהיה פתוחה אם המועמד הרפובליקני יהיה ג'וליאני. הפרדיגמה פשוטה - מי שלא הולך אחרי הקול היהודי משחק רולטה רוסית עם הסיכויים שלו להגיע לבית הלבן; החשיבות האלקטורלית שלו עצומה.

    המועמד היחיד שעלול "להפסיד" משהו מפניה ליהודים מבחינה אלקטורלית הוא אובאמה - וגם כאן מדובר בהשערה ריקה: הוא עלול להפסיד את השחורים ששונאים את היהודים - אבל אלו הם קהל פוטנציאלי בלבד, כי הם גם ככה לא הולכים להצביע בדרך כלל (וזו גם הסיבה שאובאמה מחזר אחרי היהודים - בדיוק כמו כל שאר המועמדים).

    ________________

    ואם כבר, אז גילוי נאות: פורצה ג'וליאני!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/1/08
  6. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
  7. mns Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/07
    הודעות:
    54
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אובאמה אחד והיחיד..
     
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הסבר מלומד, נכון, יסודי.

    זאת ועוד: ג'וליאני יקח את מדינת ניו יורק ( וגם את ניו ג'רסי ופלורידה שהן יותר "יהודיות" )בהליכה. רבים שם ( חוץ מהאפרו אמריקאים...) זוכרים לו איך הוא הפך את ניו יורק מפח זבל להיכל שיש, וגם חילק מגרשים לבתי כנסת לכל יהודי שרצה, יחד עם פטור מארנונה...

    מי שלא מבין, אתן דוגמא ישראלית: זה כמו להפוך את בת ים לרעננה, לא פחות.

    היהודים ,שבדרך כלל הצביעו לדמוקרטים, חצו מזמן את הקווים, וביננו, אין להם מה לחפש אצל הילארי, ובטח לא אצל אובאמה. למרבה האבסורד, גם אמריקה הלבנה ,הגזענית והשוביניסטית אין לה מה לחפש אצלם.

    העניין הוא, וזה מה שאותי קצת מפחיד, שאותו רוב שאת מאפייניו מניתי, עלול להירתע גם משורשיו הסיציליאנים של רודי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/1/08
  9. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסקרים שנעשו לאחרונה (ולא סקרים של סנאפשוט, כמו אלו שניבאו להילרי תבוסה בNH) - המדינה היחידה שג'וליאני לוקח מול הדמוקרטים שמקיין לא לוקח היא ניו ג'רזי (שזה חשוב, אך לא בדיוק הצלחה מוחצת כפי שאפשר היה לצפות). הקמפיין של רודי הוא לא שגרתי ויש סיכוי שהוא לא יתרומם. אני מאמין שהוא עדיין יזכה במועמדות, אך האופטימיות לגבי הצלחה שלו מול הדמוקרטים בניו יורק היא מוגזמת. היחס בין הדמוקרטים לרפובליקנים כאן הוא 4 ל1 ויהיה קשה להפוך אותו (אך לא בלתי אפשרי).

    שמתי לב שאתה מייחס השפעה רבה לגזענות והשוביניזם, אך הרוב המוחלט של ה"מנויים" הללו הם מצביעים רשומים ופעילים של המפלגה הרפובליקנית מאז ומעולם (נו טוב, מאז 1964) וכל עוד הדמוקרטים לא יחטאו בנושא הזה בעצמם יתר על המידה (ההצלחה של אובאמה בצמד מדינות לבנות לחלוטין מרמזת על כך שאין בעיה מיוחדת בתחום) הוא לא אמור להשפיע על התוצאות הסופיות. היכולת של הילארי\אובאמה להביא לקלפי נשים\צעירים אמורה לאזן ללא בעיות מיוחדות את מעט השוביניסטים\גזענים שיצאו מהמערות רק כדי להצביע נגדם.

    החשש שלך מסלידה מג'וליאני על סמך הרקע שלו הוא מוגזם - החסרון הגדול ביותר של רודי הוא העובדה שהוא פשוט לא שמרן מספיק בסטנדרטים של המפלגה. קהל הבוחרים הרפובליקני תומך בו אך ורק בגלל הסיכויים שלו לנצח בבחירות והם יצביעו עבורו (על שלל נשותיו, עם הליברליזם הסוציאלי שלו, עם הקטוליות שלו שלא יושבת בקנה אחד עם הגישה שלו לכל אלו) כל עוד יעמוד מולו דמוקרט.

    מתחילת הקמפיין הזה, הגישה הפרגמטיות שולטת בקרב הרפובליקנים: אנחנו נלך על מי-שזה-לא-יהיה-שינצח-את-הילארי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/1/08
  10. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    אכן מערכה מבולבלת ומבלבלת.

    אני מדבר עם משפחה וחברים בארה"ב ( מרילנד וניו ג'רסי בהתאמה ) , והם גם קצת מבולבלים.

    אצל הרפובליקאנים אכן ישנה שנאה עזה להילארי, הרבה יותר מאשר לאובאמה שדי זכה לליגיטימציה.

    הרפובליקאנים מציגים יותר מדיי מועמדים, ולכן קשה יותר אצלם להצביע על מועמד בולט. ההפרשים די קטנים כרגע.

    הקמפיין של רודי מאוד ייחודי: באיווה הוא אפילו לא נרשם, בניו המפשייר הוא נרשם אבל השקיע מעט מאוד. הקמפיין שלו ממוקד במדינות עתירות האלקטורים. אם זה נכון, ואם זה יוכיח את עצמו? נצטרך לחכות בסבלנות. הלוואי שזה יצליח.

    ולייזר, זה בשבילך, ובשביל כל שונאי הילארי:

    http://www.chuq.org/blog/xml/rss20/article/1054/feed.xml

    :aaarofl:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/08
  11. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אובאמה אכן זכה ללגיטימציה - אני אפילו מכיר צמד רפובליקנים שנרשמו למפלגה הדמוקרטית כדי להצביע עבורו כאן (אני חושב שזה היה ברור מהכתיבה שלי, אבל אני נמצא בניו יורק) - וזה מפחיד אותי: אנשים קונים את הבלוף הזה של "שינוי". מבחינה ריאלית הבעיה איתו כמועמד היא פשוטה: מול הילארי הנוראית (באופן עקרוני אני מעדיף אותה ולא את אובאמה, אבל זה נבלה וזה טריפה) האגרסיביות של ג'וליאני לא תבלוט או תצרום, אבל מול אובאמה זה יראה ממש רע. הבחור הזה יכול להיות JFK #2 מבחינת נסיכות המצביעים - אף אחד בתקשורת לא מוכן לפוצץ את הבלון שלו עכשיו והוא עלול לתפוס יותר מדי מומנטום אם ינצח את הילארי, אחרי שכולם החשיבו את הזכיה שלה במועמדות הדמוקרטים לבלתי נמנעת.

    הנקודה לגבי הUNELECTABILITY של הילארי היא חשובה. עוד מלפני שהיא הציגה את עצמה כמועמדת, הסקרים תמיד אמרו ש~48% מאוכלוסיית ארה"ב בחיים לא יצביעו למענה. זה ההבדל בין הרפובליקנים - שיצביעו בהמוניהם עבור כל מועמד של המפלגה (על אחת כמה וכמה אחד שרץ מול הילארי שנואת נפשם) - לדמוקרטים, שבתוכם יש מחנה ליברלי יפה נפש שלא מוכן לגעת בה גם עם מקל מטאטא.

    בדרך כלל המפלגה שזוכה היא זו שמציגה מועמד אחד ומתאגדת מאחוריו במלוא כוחה, כפי שקרה עם W ב2000. רומני נמצא בחיים רק בגלל הררי הכסף והפרסום שלו - הוא קיווה לנצח באחת המדינות הראשונות בצורה משכנעת, מה שלא קרה. לו היה לוקח את איווה או NH מצבו היה טוב, כי מישיגן לבטח שלו (זו המדינה ממנה הוא בא, אחרי הכל) ואז היה לו מומנטום חיובי. לרוע מזלו, האקבי ומקיין גנבו לו את ההצגה ולדעתי הוא גמור - הוא בנה על המומנטום שהאקבי תפס במקומו. אני מחבב מאוד את מקיין, אך חושב שגילו יהיה לרועץ בהמשך הדרך.

    לדעתי זה בין האקבי לרודי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/1/08
  12. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    samoel, בנוסף לכל דבריי על בוש בעמוד השלישי, הקאובוי עושה את העבודה בשבילי:

    http://news.walla.co.il/?w=//1222018

    נשיא מצויין לישראל, אין מה לומר.
     
  13. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בית"רי מלידה: במהלך הרצאה היום, גילית חצי פרט חצי מעניין. היה כבר לניו יורק ראש עיר שניסה לעשות את תרגיל ג'וליאני - ג'ון לינדזי, שאכל קש בפלורידה ופרש (יש לציין שהלה היה אהבל מושלם שהביא את העיר לקריסה כלכלית ב1975 ושרודי הוא בחור הרבה יותר פופולרי ממנו, אך בכל זאת..).

    אני חושב שההיפך הוא הנכון - אתה עושה את העבודה במקומי וחוסך ממני את הצורך להעיף מבט לעמוד השלישי, כי העובדה שאתה משתמש במכירת נשק לסעודיה נגד בוש אומרת לי שאין בכך צורך של ממש.

    כן, נשיא איום ונורא לישראל. כי הוא ממשיך לחמש את אותה מדינה יציבה, שצועדת אחר ארה"ב כבר כמה עשורים, בדיוק כמו כל קודמיו בתפקיד? בשנות ה90 ערב הסעודית קיבלה מממשלת ארצות הברית למעלה מ40 מיליארד דולר במערכות נשק מתקדמות ותחמושת, אז מה בדיוק נשתנה הלילה הזה?

    אני מנחש שאתה תקפוץ על כל מדינות אירופה כשסעודיה תעדכן את חיל האוויר שלה (בו יש יותר F15 מאשר לנו, דרך אגב - ולא בזכות בוש) ביורופייטרים (בשווי משהו כמו 8 מיליארד דולר) של איטליה, צרפת, ספרד, גרמניה ובריטניה? כל הנשק הזה הוא תעודת אחריות: אם ערב הסעודית תהיה מוגנת לחלוטין מכל שכנותיה, היא תהיה בטוחה במיטה עם מערב אירופה וארה"ב. וישראל? החבר של החבר שלי הוא לא האויב שלי, ככה זה כבר שנים ארוכות.

    זעקת המצוקה הזו מזכירה לי את הבהלה שיש לאידיוטים כאן בגלל העובדה שסין מחזיקה בכמעט טריליון וחצי של דולרים במזומן ואגרות חוב ממשלתיות - כן, היא יכולה לפוצץ את כלכלת ארה"ב, אבל לזה קוראים "לירות לאויב שלך ברגל דרך הראש של עצמך" (70% מכל אחזקותיה של סין הן בדולרים, המדינה תקרוס לימי הביניים אם הדולר יתמוטט). כנ"ל סעודיה - כל דבר שהוא יותר מנביחה לכיוון ישראל הוא צעד פוליטי שגובל בטמטום אבסולוטי, והנסיכים שם ממש לא מטומטמים - זו הסיבה שהם משקיעים כל כך הרבה בארה"ב.

    וחזרה למשהו שכנראה נאמר כאן על ידי מישהו שכנראה מבין משהו: בוש הוא הנשיא האמריקאי הטוב ביותר שישראל זכתה להנות ממנו... בכל ימי חיי, זה בטוח. אני לא יכול לדמיין לעצמי נשיא טוב ממנו. בשתי כהונות מלאות ראינו אותו תומך בישראל בצורה עיוורת לחלוטין - ללא כל אבחנה בין טוב, רע או נורא - מתוך אמונה ניצחת שכל מה שהמדינה שלנו עושה זה הדבר הנכון ושבין שתי המדינות יש ברית נצח ושגורלן קשור אחת בשניה לעולם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/1/08
  14. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טעות בידיך אם אתה חושב שאני קופץ כי אני אחד שמאמין שכל מדינה מוסלמית\ערבית\וואטבר שמקבלת נשק מיד צריך להפציץ כי היא סכנה לשלום או כל דבר אחר. המצב בסעודיה הוא מורכב, משפחת המלוכה (וברוך השם זו משפחה עם מספר נפשות תלת ספרתי!) לא אחידה בדעותיה ולכן גם לא "צועדת אחרי ארה"ב" אלא השליטים המתחלפים עד היום צעדו אחרי ארה"ב עד גבול מסויים. כן, עבדאללה ופהאד היו מתונים יחסית, זה התבטא גם כלפי ישראל, ומצד שני, הבנאדם הכי מתון ביחסיו כלפי ישראל ולימים שגריר סעודיה בארה"ב, הנסיך בנדאר בין סולטן, נדחק לפתע הצידה בשנים האחרונות מתפקוד פוליטי בגלל לחצים מצדדים אחרים במשפחה הזאת. זאת הבעיה גם עם מכירת נשק לסעודים מבחינתי, עבדאללה אומר תודה, אבל זה מתפזר ביותר מדי ידיים, ומשם הדרך לוואהביסטים, אל קעידה (שמקבלת לא מעט מימון מערב הסעודית) קצרה.

    דבר נוסף - אני קצת שוכח מתי סעודיה הייתה זו שצעדה אחרי ארה"ב (למעט אולי במלחמת המפרץ הראשונה), לי דווקא המצב נראה קצת הפוך. אני לא צריך להיכנס לפרטים על 9/11, חלקה של סעודיה ידוע לכולם, אבל העיקר שתלו את סדאם.

    ושוב פעם, אני לא מבין איך אפשר לומר שבוש טוב לישראל אלא אם עוצמים עיניים על הטווח הארוך. "החבר של החבר שלי הוא לא האויב שלי" אמרת, אם כך אני יוצר משוואה מקבילה "החבר של האויב שלי הוא אויב שלי", וכיוון שבוש הקפיץ את האנטי-אמריקניזם לרמות שזה הפך להיות מושג מקובל בשפה המודרנית (יחד עם איסלומופוביה, אבל זה כבר סיפור אחר), ההשלכות לגבי ישראל ברורות גם כן.
     
  15. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה מבט אחורה בדיון מראה שאתה קופץ למשמע שם ערבי של אדם בודד?

    אני מכיר את המצב בסעודיה - יש שם שושלת מסודרת לחלוטין, שמורכבת מבנים שחונכו במיטב האוניברסיטאות של ארה"ב ובריטניה, ועשו את כספם כאנשי עסקים בעולם המערבי. זה אמנם נראה מבלבל, אך דווקא בשנים האחרונות ישנה התבהרות בנושא. לפני כשנתיים המלך אפילו חידד את נושא הירושה לעבר הבן המיועד. יש שם אידיוטים שחושבים שישראל אחראית ל11 בספטמבר ועוד שטויות - אז מה? יש אידיוטים כאלה גם בישראל. בשורה התחתונה, כל מה שמעניין אותם זה כסף, אלו אנשים שאפשר לדבר איתם.

    מה שלא ידעתי זה מימון סעודי לאל-קעידה - יש לך הוכחה לכך או שמדובר בעוד יריה באפילה כמו הניחוש שלך לגבי חשיבות הקול היהודי? הסעודים - כשליטים שמפחדים פחד מוות מארגוני טרור (הם אפילו שיבחו את תקיפת החיזבאללה על ידי ישראל, בצעד חריג באופן בלתי ישוער) וגם כעם - לא אוהבים את אל קעידה כלל וכלל.

    מהו חלקה של סעודיה ב11 לספטמבר? האם היא מימנה את המבצע הנועז, קנתה את המטוסים, אימנה את הטייסים או שילמה להם? אני לא מעמיד פנים שאני לא מבין את דבריך, אני פשוט מסרב לקבל טיעון כל כך פשטני ורדוד כמשהו שאפשר להשיב לו באופן רציני.

    סעודיה וארה"ב הן "חברות" מאז שנות ה60, אם לא מוקדם יותר (האינטרס בנפט הגיע אחרי מלחמת העולם השניה, כמדומני). אני לא יודע אם להתעלם מההערה שלך לגבי כך שארה"ב הולכת אחרי ערב הסעודית ולהחשיב אותה כהלצה או להשיב לה ברצינות ובכך להוריד מהערך שלך. תגיד לי מה אתה מעדיף.


    ההשלכות לא ברורות, תצטרך לעשות קצת יותר מלזרוק סיסמאות ריקות. אנטי-אמריקניזם הוא לא משהו שנולד או נעלם עם הזמן - כל העולם המוסלמי תמיד שנא את ארה"ב וישראל ללא כל קשר למעשיהן. לפני כמעט 20 שנה יצא לאור ספרו המפורסם של סלמאן ראשדי, "פסוקי השטן", והוא גרר עימו הפגנות אלימות עם עשרות הרוגים בכל רחבי העולם המוסלמי. ראשדי הוא איראני שהיגר לבריטניה והוציא את ספרו בהוצאת ספרים אירופאית. רוצה לנחש מול אילו שתי שגרירויות המפגינים הלכו להתפרע?

    זה היה לפני זמן רב, כמעט 20 שנה, אך האיומים בפיצוצים הספיקו כדי להוריד את הספרים מהמדפים בחצי מחנויות העולם המערבי. אז מה נשתנה מאז, לעזאזל? רק דבר אחד - הקיצונים האלה הצליחו לדפוק את מגדלי התאומים בניסיון השני ועשו זאת לנשיא שלא היה מוכן לעבור על כך בשתיקה (כפי שקלינטון עשה כשאל-קעידה פיצצו את השגרירויות האמריקאיות באפריקה לקראת תום כהונתו).

    אירופה מעולם לא צעדה הרחק מאחור, בגלל הקנאה הטבעית. קוצר הרואי ההיסטורי לגבי האנטי-אמריקניזם הוא תופעה מצחיקה. אני לא חושב שיש למישהו בעולם תלונות לגבי מלחמת המפרץ הראשונה - אך זו הייתה מלחמה בה ארה"ב לא הצליחה לגייס קואליציה נורמלית (המדינות האחרות הסכימו לשלם לארה"ב כדי להילחם במקומן) וקיבלה בביתה לראשונה את הססמאות המפגרות של NO BLOOD FOR OIL.

    האנטי-אמריקניזם לא נולד עם בוש הבן, האב או אפילו עם FDR. האיסלמופוביה, מאידך, היא דבר יחסית חדש ונהדר שפורח לו בכל מדינה מתורבתת בעולם המערבי ואין לתת לבוש קרדיט עליו - מכאן מישהו באמת עושה את העבודה במקומו. מה שכן - הוא בין הבודדים בעולם שמוכנים ללכת ולהילחם במטורללים שחושבים שאפשר להפחיד את העולם החופשי לתוך המרטף שלו.

    מעבר לכך, המשוואה שלך אולי קוסמת לעין וללשון, אך היא לא יותר מכשל לוגי מצוי. "ברית" שבנויה על שנאה משותפת היא חלשה הרבה פחות מ"ברית" שבנויה סביב מדינה חזקה בעלת אינטרסים דומיננטיים. כשיוסי ושלומי רוצים לפוצץ את אלכסיי במכות - הם חברים, אבל בשאר הזמן אין להם בעיה לפוצץ אחד את השני... אבל אם יוסי ושלומי הם הבנים (נניח שלא מאותה אם) של אלכסיי, הוא יפוצץ את שניהם במכות אם הם יתחילו לריב בבית שלו. סעודיה היא לא ונצואלה - היא שקועה עמוק מדי בכלכלה האמריקאית מכדי שתוכל לסטות מהקו האמריקאי. ארה"ב לא תרשה לסעודים לריב איתנו ואם אתה מאלה שמירוץ החימוש במזרח התיכון מדיר שינה מעיניהם, אתה יכול להיות סמוך ובטוח שכל מה שהם מקבלים, אנחנו מקבלים ברמת איכות אחת מעלה. למה אתה חושב שיש לנו F15? כיוון שהסעודים קיבלו אותם.

    זכרתי את מייקל בלומברג אומר שבוש הוא הנשיא האמריקאי הטוב ביותר שישראל אי פעם חוותה, אך התוצאה הראשונה לשרשור החיפוש שלי אחר הציטוט הזה שייכה את המילים למישהו אחר - אריק שרון. כנראה שכולנו קצרי רואי, שלא רואים את העתיד ממטר. או שאולי אנחנו מבינים שאין חדש תחת השמש.