בורוסיה דורטמונד 2016/2017 :: העולם שייך לצעירים?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י VAR, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    ההודעה הזאת די לקונית. נראה לי שהרבה יותר קל לומר שפיטרנו מאמן שלקח הרגע גביע בגלל בעיות אמון מאשר שהתוצאות לא היו מספקות (וזה לא סותר שהיו גם בעיות אמון). ויכול להיות שזה סתם wishful thinking.

    אין מה להיסחף, הוא מאמן טוב ויש לו הרבה מעלות טובות, לא אמרתי שלא. אני פשוט חושב שהעונה הוא נכשל ושדורטמונד צריכה לשאוף ליותר.

    לגבי פאברה - הישגים זה לא רק תארים. לסיים מקום שלישי עם ניס זה הישג גדול. פאברה הוא גם הסיבה שגלאדבך מסיימת עונה במקום התשיעי ואנחנו מתייחסים אליה בתור אחת מאכזבות העונה, לפניו זו הייתה קבוצה שמתנדנדת קבוע בין הבונדסליגה הראשונה לשניה. לא צריך לזכור רק איך זה נגמר (התפטר אחרי חמישה הפסדים רצופים בפתיחת העונה שהגיעו בין היתר בגלל מכת פציעות). זה בערך כמו שתגיד לי שהקדנציה של קלופ בדורטמונד לא מוצלחת בגלל העונה האחרונה שלו שם. הוא מאמן מוערך שלא יצא לו עדיין לאמן קבוצה גדולה ולכן לא זכה בתארים משמעותיים, לא צריך לעשות ממנו איזה כלומניק שלא ראוי לפחות להזמדנות.
    מה גורם לי לחשוב שנאגלסמן יצליח? לא יודע, אבל מה גורם לך לחשוב שהוא לא יצליח? עד עכשיו הוא נראה מבטיח ואני חושב שיש בקבוצה יותר מידי כישרון כדי שגם אם ייכשל זה יהיה כישלון סטייל העונה הנוכחית ולא הקטסטרופה של 2014/15. שווה להמר עליו.
    לא תודה ולא תודה.
     
  2. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,239
    לפאברה הייתה מכת פציעות בגלדבאך? גם לטוכל בדורטמונד, אם יש לפאברה יש נסיבות מקלות אז גם לטוכל יש, ועדיין, לפתוח עם 0 מ-15 זה לא פחות מקטסטרופה. ולמה התעלמת מזה שהיה אותו סיפור עם הרטה, אחרי עונה מוצלחת ומקום 4 התרסקות עונה אחרי עם 3 מ-18, ופיטורים. בתום העונה הרטה ירדה ליגה.

    ניס סיימה עונה לפני כן במקום הרביעי בלי פאברה הגדול, אז הוא סיים במקום ה-3. עונה טובה שמעידה על ההמשכיות של קודמו בתפקיד. הישג יוצא דופן זה לא.

    עדיין לא הצלחתי להבין איך פאברה הבינוני הוא שדרוג לטוכל. אתה טוען שדורטמונד צריכה לשאוף ליותר, איך דווקא פאברה, שבאמתחתו שתי התרסקויות מפוארות בבונדסליגה הוא התשובה לשאיפות של דורטמונד להתחרות על התארים הגדולים. אתה באמת חושב שהוא יכול להתחרות על האליפות עם דורטמונד?

    לגבי נאגלסמן, אולי הוא יצליח, אני רק אומר שבהתחשב בגילו זה הימור לקבוצה בסדר הגודל של דורטמונד.

    מבין השלושה, אני חושב שטוכל הכי מתאים לדורטמונד בנקודת הזמן הנוכחית. עם פאברה לדעתי דורטמונד לא תשתדרג ואפילו תלך אחורה ונאגלסמן הוא סימן שאלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/6/17
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    פאברה יישאר בניס, המועמדים העיקריים עכשיו לפי השמועות הם בוס ושטוגר.

    על בוס יותר קשה לי לחוות דעה, למרות שנראה לי שהוא יתאים לדורטמונד ויוביל סגנון התקפי (יש לי תחושה שדמבלה תפור עליו).

    שטוגר הוא מאמן טוב מאוד בעיני, אבל סגנון המשחק של קלן תחתיו הוא שונה ממה שהתרגלנו לראות מדורטמונד בשנים האחרונות, ויש לי ספקות לגבי התאמה שלו לקבוצה.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    קודם כל לפאברה לא בנו סגל עם 2 שחקנים על כל עמדה. לדורטמונד יש את הסגל הכי רחב בליגה (גם אם לא הכי איכותי) ופציעות לא יכולות להיות תירוץ ליכולת חלשה נגד קבוצות תחתית. דורטמונד איבדה העונה 11 נקודות נגד 6 הקבוצות שהיו עדיין בסכנת ירידה במחזור הסיום. זה בלתי מתקבל על הדעת ואין לזה שום תירוץ, גם לא מכת פציעות.

    אגב מכת פציעות, בוא לא נעשה מזה יותר ממה שזה. רויס, בורקי ובארטרה הם שחקני ההרכב היחידים שסבלו מפציעות ארוכות וכולם לסירוגין. רוב הפציעות היו שבוע לפה שבועיים לשם. כלומר בכל זמן נתון לא היה יותר משחקן הרכב אחד מושבת לתקופה ארוכה. קבוצה עם כישרון ועומק כמו דורטמונד חייבת לדעת להתגבר על זה.

    לפאברה היו הצלחות והיו כישלונות כמו לכל מאמן. אגב, אם נגיע למצב שפותחים 0 מ15 והמאמן ייקח על זה אחריות ויתפטר אז כל הכבוד לו, זה מוסיף לו נקודות זכות ולא גורע.

    אתה מסתכל על זה לא נכון: מבין השלושה טוכל הוא היחיד שנוסה והתוצאות פשוט לא מספקות. שוב, במקרה הגרוע אנחנו נעבור עוד עונה כמו זו האחרונה ואם זה יקרה נעבור למועמד הבא עד שנמצא את מי שמתאים. אני מכיר בחשיבות של המאמן אבל בוא לא נשחק אותה כאילו ההבדל בין טוכל לפאברה יהיה ההבדל בין מקום שלישי וגביע למקום שמיני והדחה בשלב הבתים. דורטמונד מספיק מוכשרת כדי למזער נזקים גם בעונה חלשה.

    אני מאוד לא אוהב את השמועות על שטוגר. לא שהוא עשה עבודה רעה אבל בינינו, אף אחד לא היה מסתכל לכיוון שלו אם לברקוזן, שאלקה, גלדבאך ו-וולפסבורג לא נופלות כולן ביחד לעונה קטסטרופלית (ברובה). במעט שראיתי מקלן ראיתי קבוצה מאוד פרימיטיבית, חוץ ממשמעת וסדר בחלק האחורי (שזה הרבה, אבל לא קרוב להיות מספיק בשביל דורטמונד) לא ראיתי שם טביעת אצבע של מאמן. בחלק הקדמי הכל היה מבוסס על הברקות של מודסט, כדורגל דומה לא יצליח בדורטמונד.

    תביאו כבר את נאגלסמן קיבינימט.
     
  5. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    טוכל לא פוטר בגלל התוצאות שהביא, אז אני לא רואה טעם לדון בזה ולהשוות אותו למאמנים אחרים שמועמדים להגיע, כי לא בגלל התוצאות שלו החליטו שיש צורך להחליף מאמן.

    עם כמה שהאוהדים רוצים לראות את נגלסמאן הסקסי והמבטיח מגיע, תנו לי לציין שמדובר במאמן בן 29 עם ניסיון של פחות משנתיים כמאמן ראשי. לא משנה כמה ההישג שלו עם הופנהיים השנה הוא יוצא דופן, יהיה מדובר בהימור גדול מצד דורטמונד לפנות אליו, מה גם שאני בכלל לא בטוח שזה יהיה צעד נכון מבחינתו להסכים כבר עכשיו לעבור למועדון בגודל הזה.

    פיטר בוס כנראה קרוב להגיע. עשה עלייה מטאורית בשנתיים האחרונות - ממכבי ת"א לאיאקס ועכשיו ככל הנראה לדורטמונד.

    שמועות שדורטמונד רוצה להחתים עוד דמבלה בקבוצה - מוסא דמבלה, החלוץ בן ה-20 של סלטיק שכבש העונה 32 שערים ב-46 משחקים בכל המסגרות. הוא מיועד להחליף את אובה במידה שזה יעזוב. מחירו של דמבלה מוערך ב 30 מיליון ליש"ט (כמחצית מהסכום שבו אמור אובה להימכר אם אכן יעזוב).
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  6. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    דווקא לדעתי מבחינת נאגלסמן, לעבור לדורטמונד עכשיו זה מהלך טוב. הופנהיים כנראה תיחלש בעונה הבאה אחרי עזיבת זולה ורודי ובעקבות העומס של שלושה מפעלים, בעיני בתסריט ריאלי תודח בבתים/מוקדמות ליגת האלופות ותעפיל לאירופית מהליגה - זה לא תסריט במסגרתו המעמד של נאגלסמן משתפר. לעומת זאת, בדורטמונד לא יצפו ממנו לאליפות, ותוצאות דומות לאלו שהיו העונה (רבע גמר אלופות והעפלה אוטומטית לאלופות מהליגה), עם יכולת קצת טובה יותר ואיום מהותי קצת יותר על באיירן ישפרו את המוניטין שלו.

    מההיכרות המועטה מאוד שלי איתו, דמבלה של סלטיק הוא שחקן מוכשר אבל לא יציב ולא קרוב כרגע לאובמיאנג.
     
  7. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    בכלל הזייה שמאמן שדיברו עליו פה כנפילה בדרך לדורטמונד.
    מדהים כמה חסרי מושג יש במדינה הזאת.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    מדהים שעדיין שופטים לפי ליגה אירופית ברמות האלה.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  9. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    מבין את הנקודה שלך, אם כי מצד שני לא חושב שמישהו מצפה מהופנהיים לסיים שוב בטופ4 בעונה הבאה. נגלסמן מצידו יחווה עונה עם אירופה ועם יותר לחץ, מה שעשוי לתרום לו מבחינת ניסיון ומעמד. הוא יוכל אז לעשות מסלול קצת יותר 'קונבנציונלי' ולעבור לקבוצה כמו לברקוזן או לייפציג ומשם לפתח את הקריירה שלו.
    אני לא מכיר יותר מדי את בוס ואת נגלסמן (שגם ככה המועמדות שלו היא כרגע רק בגדר תקווה של האוהדים), אבל הנקודה שלי הייתה שהאוהדים מגזימים עם ההייפ והרצון שלהם לראות דווקא את נגלסמן חסר הניסיון, עם כל הכבוד לזה שהביא את הופנהיים למוקדמות ליגת האלופות.
     
  10. AFCA Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    1,447
    לייקים שהתקבלו:
    281
    אז לפי מה אתה רוצה שישפטו אותו? לפי הליגה ההולנדית? או שמאמן שלא הצליח עם קבוצה בצ'מפיונס לא ראוי לקבל קבוצה מדרג ב' באירופה?

    לא יודע אם בוס מינוי טוב לעומת שאר האופציות, אבל אי אפשר להתעלם מהבדל 180 מעלןת שהוא עשה באייאקס בשנה גם בתוצאות וגם ביכולת. וכן, זה היה בליגה האירופית, ליגה שהזוכות בה בשנים האחרונות הם יונייטד, סביליה וצ'לסי, ממש קבוצות מתחתית הכדורגל האירופי.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    מפעל ברמה נמוכה העונה. זה לא אומר שבוס בהכרח יכשל. זה אומר שהמדד עליו יקבל את הג'וב לא הכי נכון.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  12. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,580
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    - מקסימיליאן פיליפ מפרייבורג הולך כנראה להגיע תמורת כ-20 מיליון יורו מפרייבורג. ממה שהבנתי יכול להוות מעין גיבוי לרויס הפציע. פיליפ בן ה-23 כבש העונה 9 שערים ב-25 משחקי ליגה. אשמח אם מישהו שמכיר את הבונדסליגה יוכל לתת חוות דעת עליו.
    יצטרף לטופראק ודאהוד שכבר חתמו לפני מספר חודשים וכעת יצטרפו לקבוצה. שוב דורטמונד עוברת קיץ מאוד מעניין, ונחכה לראות אילו שחקנים יעזוב את הסגל העמוק שלה.

    - דורטמונד מחתימה בהעברה חופשית בלם בן 18 מפסז' העונה לשם דן-אקסל זגאדו. נחשב לכישרון גדול בצרפת ואמר שבחר להגיע לדורטמונד בשל ההצלחה שלה בשילוב שחקנים צעירים בקבוצה הבוגרת.
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    פטר בוס רשמי
     
  14. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    עברתי השבוע ליד מה שהיה מתחם האימונים של מכבי בקרית שלום וחשבתי (בהסתמך על השמועות על חתימתו הצפויה) איך בוס עשה דרך מפה (כבודה של מכבי כמובן במקומה מונח) ועד לדורטמונד. העמיד השנה באייאקס קבוצה תוססת והתקפית, כמו שאוהבים בדורטמונד. מצד שני מבקריו יאמרו שגם במכבי וגם באייאקס כשל במשימה לקחת תואר.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    זה לא שמועות ולא חתימה צפויה - הקבוצה הוציאה הודעה רשמית על מינויו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.