באייר לברקוזן 15/16:: בדרך למקום השלישי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏24/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    טוב, פולאנד משנה קצת את התמונה. מדווחים על 17 מיליון יורו (בקיקר טענו שבין 15 ל-18 מיליון) מה שיהפוך אותו לרכש היקר בתולדות לברקוזן.

    לא החלטתי לגמרי מה דעתי על זה. אין ספק שיש לו כשרון גדול, שזו חתיכת הצהרת כוונות מלברקוזן ושאפילו אם הוא יכשל יהיה אפשר למכור אותו בסכום מכובד (אולי אפילו ברווח לפרמיירליג ;)), אבל... הוא עדיין לא הוכיח שהוא באמת שחקן ברמה גבוהה, למרות שאם הוא היה מוכיח הוא כנראה היה עולה הרבה יותר ועובר לקבוצה גדולה יותר, והוא עדיין יקר מאוד, מה שאומר שיהיו מכירות ו/או שלא נראה יותר העברות בסכומים של שלושה מיליון ומעלה בקיץ הזה, ואולי רק מביאים גיבוי אחד או שניים וסיימנו עם חלון ההעברות עוד לפני שהוא התחיל.

    לגבי מה שהתחלתי לכתוב קודם על ה4-3-3: עם פולאנד זה פחות ריאלי, לפחות כאופציה "קבועה". פולאנד לא מתאים לגמרי להיות קיצוני במערך כזה וצ'יצ'אריטו לא יהפוך להיות שחקן ספסל, כנראה שהוא יתחרה עם בלראבי ובראנט על עמדות הקיצוניים ועם קיסלינג על עמדת החלוץ שלצד צ'יצ'אריטו כשיהיה 4-4-2.

    עזיבה של צ'אלנולו נראית ריאלית עוד יותר עכשיו. כבר לפני כן חשבתי שהוא יעזוב בקיץ, אבל אם לברקוזן באמת משלמת סכום כזה כנראה שיש לה תכנון להרוויח יותר, והאופציה הכי הגיונית היא של צ'אלנולו שלא ממש מתאים לשיטה של שמיט ועבר עונה בינונית. הבעיה העיקרית היא שאני מתקשה לראות הצעות גדולות עליו, מקסימום 25 מיליון יורו. הוא אפילו כבש רק חופשית אחת העונה (להגנתו, קבוצות אחרות מאוד נמנעו מלעשות עבירות במקומות מסוכנים)... גם אין לו שום אינטרס לעבור לקבוצת מרכז טבלה באנגליה שיכולה לשלם סכום כזה. נקווה ליורו טוב שלו. יאללה טורקיה!

    גם עזיבה של קראמר נראית ריאלית עוד יותר מקודם, ואם פולאנד באמת יחתום זו חותמת כמעט סופית לעזיבה של מחמדי.

    @Rosner בגדול אני מסכים, אבל:
    לגבי בנדר - הוא התקשה מאז החזרה מהפציעה, אבל יש לו נסיבות מקלות (חזר מיד להרכב ושיחק בעיקר כמגן ימני). בתחילת העונה הוא היה אדיר. אני מקווה שיצליח להימנע מפציעות בעונה הקרובה.
    אראנגיס וקאמפל משחקים בסגנון קצת שונה משל באומגרטלינגר, אז השחקנים היחידים שאפשר להשוות אותו אליהם הם בנדר, קראמר ורמאליו (שמן הסתם פחות טוב ממנו).

    בכל מקרה הוא רכש טוב וזול של לברקוזן, השאלה איך הוא ישתלב עם העומס בעמדה שלו.
     
    אלעד, Rosner, Franco ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עכשיו זה כבר רשמי. פולאנד שחקן לברקוזן. מה שמזכיר לי את ההיסטריה מלפני כמה שנים לגבי הופנהיים. שזה לא בסדר וזה לא הוגן ואיך זה קבוצה בלי מסורת ובלי כלום ורק עם בעל בית עשיר תהרוס את התחרויות. והנה במקום שהיא תקנה את הכוכבים של הקבוצות הגדולות ותרוקן אותם, הכוכב הגדול שלה עובר ללברקוזן.
     
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אם הכוונה שלך היא לביקורת על לייפציג ש״תהרוס את הליגה״ (אמשיך את זה פה, אם זה יגרר לדיון רחב יותר נעביר את זה לדיון חדש):
    להופנהיים, מתברר, אין שאיפות משמעותיות מעבר ללשחק בבונדסליגה. תקנו אותי אם אני טועה, אבל דיטמאר הופ חלם כל חייו לראות קבוצה מזינזהיים בבונדסליגה, ואחרי שהוא הגשים את החלום מה שהוא עושה זה לנסות לשמר אותו ואפילו מחזיר חלק מההשקעה המקורית באמצעות מכירות של שחקנים שהגיעו בזול כמו פולאנד ופירמינו.

    לייפציג, לעומת זאת, כנראה בעלת שאיפות גדולות יותר. הם משקיעים בצורה חכמה בנוער ובשחקנים צעירים ויש להם חזון ודרך, אבל כנראה שעוד כמה שנים לייפציג תהיה באותה מבחינה מקצועית באותה השורה עם דורטמונד למשל ולכל הפחות באותה השורה עם לברקוזן, שאלקה ו-וולפסבורג (כדי להפוך ״לבאיירן״ יקח להם יותר זמן, אם בכלל יש להם שאיפה להפוך לכזו).
    מבחינתי, כל עוד הם לא ישנו פתאום גישה ויתחילו לקנות שחקנים בסכומים מטורפים, אני בסדר איתם.
    מפריעים לי הרמאות שלהם בחוק ה50+1, המצאת הקבוצה למען פרסום בלבד וכמובן היווצרות עוד כוח בצמרת שלברקוזן תסבול ממנו ;) מצד שני, אני מעריך את הדרך והחזון שלהם, שלא ממש קיים אצל קבוצות ״מסורתיות״ כמו שטוטגרט, ברמן, פרנקפורט והמבורג; כמו שציינתי בדיון האוף טופיק, את הפיתוח של הכדורגל במזרח גרמניה שאמור לקבל דחיפה מהם; ואת ההשקעה בנוער שכנראה תביא בעתיד לרווח מבחינת הכדורגל הגרמני.
     
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    נדב, הופ כבר הצהיר מיליון פעם שהוא לא הולך להשקיע מעבר למה שהשקיע.
    הוא כמובן עדיין בעל הבית אבל הוא חיי על רווחים של מכירות שחקנים כמו שעשה עם פירמיניו וגם עם פולאנד. כל רכש שיגיע, יגיע כי אחרים איפשרו את זה במכירות שלהם, במוקדם או במאוחר זה יגמור את הופנהיים.
    אין בסיס אוהדים גדול, אין ספונסרים חזקים חוץ מ SAP של הופ, זה לא יגמר בטוב.
     
  5. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אני דווקא לא צופה עתיד רע להופנהיים. לא חושב שהם יהפכו לפתע לקבוצת צמרת, אבל יש להם:

    - מחלקת נוער מצוינת שמוציאה באופן עקבי שחקנים טובים שיימכרו בסכומים יפים. ניקלאס זילה ונאדים אמירי מוכרים יותר, פיליפ אוכס ובנדיקט גימבר הם כנראה הבאים בתור. קבוצת הנוער שלהם זכתה באליפות מחוז דרום (אותה ליגת נוער עם מינכן 1860, באיירן, שטוטגרט, פרייבורג ועוד) בשלוש השנים האחרונות, בשלוש השנים האלו היא גם העפילה לגמר הארצי (זכתה לפני שנתיים, הפסידה לשאלקה בעונה שעברה ותפגוש עוד שבוע את דורטמונד בגמר). בנבחרות הצעירות של גרמניה יש כמעט בקביעות נציגים מהופנהיים.

    - רשת סקאוטינג טובה והחתמות זולות של שחקנים מוכשרים. העונה רובן לא הצליחו במיוחד (גם לא נכשלו לחלוטין), אבל מספיק שפעם בשנתיים-שלוש הם מחתימים את פירמינו, פולאנד או גוסטאבו הבא והם מסודרים לכמה שנים. אפילו כמו שזה נראה - יש סיכוי שהם ירוויחו סכום יפה כשקבוצה גדולה תרצה את נאגלסמן כמאמן ותצטרך לפצות את הופנהיים.
    נכון שעזיבת כל שחקני המפתח תפגע בהם ותמנע מהם להפוך לקבוצה גדולה, אבל תראה את אודינזה באיטליה. קבוצה מעיר קטנה שמחתימה שחקנים בזול ומוכרת בהרבה ושומרת על הסטטוס שלה כקבוצת מרכז טבלה באיטליה.

    - לגבי היעדר בסיס אוהדים גדול וספונסרים גדולים - נכון. אבל השקעה חכמה בהעברות ומכירות בסכומים גבוהים של יוצאי מחלקת הנוער הבולטים יכולה לחפות על זה. גם מתאים להם להחתים שחקנים ממזרח אסיה, או ממדינות היעד החדשות של הבונדסליגה - ארה״ב ומקסיקו - ולהשיג ככה פופולריות.
    בעצם למה הרחקתי עד אודינזה (לפרוטוקול, זה לא היה מתוכנן מראש :)) - תראה את הקבוצה שאנחנו בדיון שלה. באייר לא משקיעה סכומים מטורפים בקבוצה (25 מיליון יורו לעונה זה הרבה, אבל שאלקה למשל מקבלת סכומים דומים ואפילו יותר מגזפרום), אבל ניהול נכון, רווחים על העברות וכבונוס גם החתמת שחקנים מאסיה ואמריקה עוזרים לשמור על הקבוצה כקבוצת צמרת. הסכם החסות עם LG, למשל, הושג בעיקר הודות לסון ואם צ׳יצ׳אריטו ישאר סביר להניח שכשהחוזה איתם יגמר לברקוזן תחתום על הסכם חסות עם חברה צפון אמריקאית כלשהי.

    אם הופנהיים תתנהל נכון, אני לא רואה סיבה למה הסיפור שלה יהיה שונה משמעותית מלברקוזן (בהיקף קטן יותר, בין היתר בהתאם לסכומים שהחברה המאמצת משקיעה).
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני רק זוכר דיבורים אחרים (גם פה) ואת השנאה מאוהדי שאר הקבוצות (זכור לי המקרה עם דורטמונד והרמקולים, למשל) שדיברו על קניית הליגה.
    אבל כמו שנאמר, דיון אמיתי בזה זה לא לכאן.
     
  7. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    - יונאס מפרט, שלברקוזן מימשה את אופציה הקנייה בחזרה שלו מקרלסרוהה, נמכר לפרייבורג ברווח של מיליון יורו בערך. לפי הקיקר ללברקוזן שוב יש אופצית קנייה בחזרה.

    - לפי מקורות במקסיקו, יורגן דאם (23) קרוב לעבור ללברקוזן. מקסיקני ממוצא גרמני שמשחק כקיצוני ימני, אני יודע עליו שהוא מאוד מהיר (ולא הרבה מעבר). מצד אחד, זה הגיוני ואחת הסיבות לכך היא הניסיון של לברקוזן "להתחזק" בשוק המקסיקני ודאם נשמע כמו שחקן מתאים לכך, ומצד שני לברקוזן לא ממש צריכה עוד קיצוני - אלא אם לפחות שניים מבין מחמדי, קרוז, צ'אלנולו ואוזטונלי יעזבו או ישחקו בעמדה אחרת בעונה הקרובה.

    - ללברקוזן יש ספונסר חדש במקום LG - חברת ביטוח גרמנית בשם Barmenia. ממה שהבנתי היא תשלם קצת יותר מLG, אז אין תלונות.
    חולצת הבית בעונה הבאה:

    http://www.bayer04.de/bilder/16_17/6_t1000/20160603_0064.Xxx
     
    golding אוהב/ת את זה.
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    דאם שחקן טוב מאוד מהמעט שראיתי אותו, למרות האכזבה בשלבי הסיום של הליברטאדורס, אבל ממבט על הסטט' שלו חסר לו מספרים ביחס לעמדה ולקבוצה שהוא משחק בה.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  9. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אני חושב שאנחנו (צ׳לסי) קושרנו אליו בקיץ הקודם. די בטוח בזה.
     
  10. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    באוסטריה מדווחים שאלכסנדר דראגוביץ׳ קרוב לחתום בלברקוזן.
    לא ממש צריך אותו לעונה הקרובה בהנחה שטופראק נשאר (מה שכנראה יקרה, בלי קשר לדראגוביץ׳), והוא לא זול, אבל לברקוזן בונה קבוצה אדירה. עדיין עמדת המגן הימני בסימן שאלה, אבל חוץ מזה זה נראה נהדר. יאללה, בעונה הקרובה חוזרים להיות neverkusen ומסיימים במקום השני!

    - כמו שכתבתי בדיון של גלאדבך, קראמר כנראה יעזוב. אני מחבב אותו וחבל לי שלא ממש הצליח לו בלברקוזן (שלא יובן לא נכון - הוא לא היה רע והיה מהשחקנים החשובים של לברקוזן בעונה האחרונה, גם בגלל הפציעות, אבל הציפיות ממנו היו גבוהות והוא לא כל כך התאים לשיטה של שמיט), אבל תמורת 15 מיליון, סכום מכובד במונחי לברקוזן, אני גם הייתי מוכר. יש הרבה שחקנים בעמדה שלו ומכירה שלו מכסה פחות או יותר את הרכש של פולאנד, אז אני מקבל את זה ואפילו די מרוצה.

    - רודי פלר האריך חוזה עד 2022. אני לא בטוח מה בדיוק התפקיד שלו בלברקוזן - לכאורה הוא המנהל המקצועי, אבל להבנתי האחראי העיקרי על בניית הקבוצה הוא יונאס בולט - אבל הוא מרגיש כמו חלק בלתי נפרד מלברקוזן. in Rudi we trust
     
  11. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    כמו ש @Raulito כתב בדיון של ריאל, בספרד מדווחים שלברקוזן מעוניינת בחסה מריאל מדריד.
    אני לא חושב שיש סיכוי שזה יקרה בגלל הרכש של פולאנד, שכמו חסה הוא קיצוני או חלוץ ורכש יקר במונחי לברקוזן. אלא אם מחמדי (לדעתי יעזוב), וצ'אלנולו (אני חושב שהוא יישאר בסופו של דבר) יעזבו ואז אולי יש סיכוי שחסה יגיע.

    כל עוד לא יהיו עזיבות משמעותיות, ללברקוזן לא נשאר הרבה מה לעשות בחלון ההעברות:
    - יכול להיות שדראגוביץ' יגיע בסכום מכובד (15 מיליון יורו), אבל לא יהיה צריך למכור אף אחד - אם הוא יגיע זה יהיה "על חשבון" טופראק שכנראה יפעיל את סעיף השחרור שלו בקיץ הבא ויעזוב, דראגוביץ' יגיע כבר עכשיו.

    - צריך שוער מחליף. כחלק מטרנד האוסטרים שמגיעים ללברקוזן גם פה כנראה נראה אוסטרי שהמועמד הבכיר הוא רמזאן אוזג'אן מאינגולשטט.

    - הייתי שמח לראות מגן ימני איכותי באמת כדי להשלים קבוצה קטלנית.
    זו עמדה בעייתית מאז העזיבה של קרבחאל, הילברט ודונאטי היו סבירים בסך הכל אבל אף אחד מהם לא היה טוב לאורך זמן והעמדה הזו נשארה הבעייתית ביותר בהרכב - בעונה שעברה למשל שיחקו שם שבעה (אאל"ט) שחקנים שונים. דני דה קוסטה ואוזטונלי חזרו אבל יש סימני שאלה לגביהם (ואוזטונלי בכלל קשר), הילברט לא יציב ולא משהו הגנתית, הנריקס מאוד מוכשר אבל זאת לא העמדה הטבעית שלו והוא לא מספיק טוב כשחקן הרכב אם ללברקוזן יש שאיפות "רציניות", ידבאיי לא התקדם כל כך בעונה האחרונה ואני מקווה שלא בונים על אלתורים כמו בלראבי ובנדר.
    מצד שני, עם הרכשים של פולאנד ודראגוביץ' אני לא חושב שיש ללברקוזן כסף לקנות מישהו שיפתור את הבעיה בעמדה הזו. האופציות בשוק לא מרהיבות והבודדים שזמינים ויכולים לשדרג את לברקוזן יעלו סכומים משמעותיים.
     
    AS R ו-golding אוהבים את זה.
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ראיתי כמה משחקים שלו באינגל', בהתחלה נראה כמו פוטנציאל מעניין לעתיד, אבל אינטליגנציית משחק נמוכה מאוד שמורידה משמעותית את הסיכוי שיצליח להתקדם לדעתי. מאבד הרבה הרבה כדורים. בלי קשר ליכולת שלו, רק כדי להבין, מכרתם אותו ואחרי שלא הכי הרשים בקבוצה אחרת קניתם חזרה?
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  13. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אם אני זוכר נכון הוא נחשב בצעירותו (נוער וכשעלה לבוגרים) לכשרון יחסית בולט אבל לא הצליח לפרוץ. הוא הושאל לאינגולשטט בעונת 12/13, כנראה שהיה שם מספיק טוב כדי שיקנו אותו (עם אופצית קנייה בחזרה ללברקוזן) אבל לא מספיק טוב ללברקוזן שמכרה אותו בחינם לאינגולשטט.

    אני לא בטוח שמשמעות מימוש אופצית הקנייה היא שהוא ישחק בלברקוזן בעונה הבאה. סביר להניח שכן, אבל בחלון ההעברות הנוכחי לברקוזן מימשה את אופצית הקנייה של יונאס מפרט (כמו של דה קוסטה, המחיר היה חצי מיליון יורו) ששיחק בקרלסרוהה ולא הרבה אח״כ הוא נמכר לפרייבורג בשני מיליון (בערך, ושוב יש ללברקוזן אופצית קנייה לפי דיווחים). יכול להיות שיקרה משהו בסגנון עם דה קוסטה.

    אם הוא הוחזר כדי להיות חלק מהסגל, הוא כנראה יהיה המגן הימני המחליף ואולי אפילו האופציה השלישית בתפקיד אחרי ידבאיי והילברט. אני מניח שאם בלברקוזן בונים עליו לעונה הבאה, כנראה רואים בו פוטנציאל מסוים שעם הכוונה נכונה יכול להשתפר משמעותית. עוד משהו שצריך לציין הוא שהילברט וידבאיי הם איטיים יחסית למגנים ודה קוסטה מהיר, וזה משמעותי בלברקוזן כשהמגנים עולים הרבה להתקפה וצריכים לחזור מהר אחורה (כמו בהרבה קבוצות כמובן), אז הוא יוכל להציע ״משהו שונה״.

    נראה שכן. אבל כאמור, אני לא יודע אם הוא נקנה לצורך מכירה מחדש בסכום גבוה יותר או כדי להיות חלק מהסגל בעונה הבאה.


    ואם כבר לברקוזן ואינגולשטט, רמזאן אוזג׳אן הצטרף רשמית ויהיה השוער המחליף של לברקוזן בעונה הקרובה.

    אוף טופיק:
    יצא לך לראות את לסקאנו באינגולשטט? מהפעמים שראיתי אותו די חיבבתי אותו. למרות שהוא כבש מעט מאוד, מההתרשמות (המועטה) שלי היה נראה שלצד הסיומת הבינונית שלו, ההתקפה של אינגולשטט השתפרה איתו ושהוא תרם מעבר לשערים (קלישאתי ככל שזה ישמע).
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בגללו יצא לי לראות את דה קוסטה :) לא יודע אם הוא שיפר כי לא ראיתי איך זה נראה לפני, אבל אם אני לא טועה כתבו פה שהוא מגיע בתקווה שיעזור להביא מספרים וכבר אז כתבתי שממה שאני מכיר זה לא החלוץ שמביאים בשביל מספרים. הפעם צדקתי (?), קורה לפעמים. ובקיצור, מסכים שהוא שחקן נחמד שתורם לקבוצה בכל מיני דרכים שהן לא הבקעת שערים, יחסית לשחקן קדמי משחק חזק ולא מפחד מעימותים, אבל לא בטוח שמה שהוא מביא מספיק בשביל לתת לו מקום קבוע בבונדסליגה כשחקן הרכב לפחות.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  15. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אינגולשטט כבשה בסיבוב הראשון 11 שערים, בשני כמות כפולה. לא יודע עד כמה הוא השפיע על זה, אבל לפחות מבחינה סטטיסטית היה שיפור :)
     

מצב נושא:
הנושא נעול.