באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. igal Member

    הצטרף ב:
    ‏5/7/06
    הודעות:
    216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני כבר מחכה שתפתח עונת ליגת האלופות החדשה , אבל שוב כמו בכל שנה אני שואל את עצמי
    למה באיירן רבע צעד אחרי צלסי , מילאן , ריאל , בארסה ומאנצסטר....
    נכון שאנחנו קבוצה גדולה ומסוגלת לנצח כל קבוצה אבל איך שהו כשאנחנו מגעים לשלבים הסופיים
    ו 90% שזה מול הקבוצות הנ"ל אנחנו מגעים תמיד כאנדרדוג ותמיד נשברים! מה בעצם חסר לנו ? הרי אנחנו קבוצה כל כך גדולה ומפוארת?!
    אולי הבעיה ברכישת שחקנים נכונים וריענון מאגר השחקנים?
    סניול ולוסיה שמות גדולים וכיום נחשבים לשחקנים הכי חשובים בהגנה אבל נראה לי שהגיל עושה את שלו.
    זה-רוברטו בכלל...זקן(34)
    אלטינטופ , דניאל און-ביטן , אוטל , סוסה .. ויש עוד כמה ,הכל סבבה לליגה. לליגת האלופות חלש קצת.
    למרות הכוכבים שלנו טוני , רברי , פודולסקי , קלוסה לאם וסבסטיאן אולי הם לא מספיקים ?
    וצריך לבצע רכישה של עוד שניים שלושה שמות לא קטנים.

    אז מה גורם לנו תמיד להשבר מול הגדולות באמת ותמיד להתחיל את המשחק איתם כאנדרדוג בעיניי כל הפרשנים כמעט כמעט כמעט כל פעם ???
     
  2. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    בעמוד 1 של הדיון כתבתי לך את דעתי בנושא.
     
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מה שאתה אומר יגאל הוא כל כך לא מדוייק.
    בשנים האחרונות (לאחר העונה הנוראית שלא עברנו את הבתים) עברנו קבוצות כמו ריאל מדריד, ארסנל, ניצחנו את יובה ואינטר ואייקס. והפסדנו בעיקר למילאן. לא הכל כזה שחור.

    אלעד, על מה שאמרת (בקשר עם ריברי) אני עוד אוסיף שהרבה פעמים (אם כי לא תמיד) המשחק עם ריברי יותר ספקטקולרי לעין, אבל הרבה פעמים המשחק איתו פחות יעיל.

    בכל מחשבה על הרכב צריך לזכור שריברי ייעדר לפחות עד ספטמבר ואחרי זה צריך עוד תקופת החלמה. לדעתי לא נראה אותו לפני אמצע אוקטובר ואולי אפילו רק אחרי כן. בנסיבות אלה גם מכירה שלו לא יכולה לצאת לפועל.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ריברי הוא באנקר בהרכב בצדק. המשחק של באיירן עובר דרכו כי הוא השחקן הכי טוב שלה בקישור. שוושטיינגר היה לא מספיק טוב בעונה שעברה בעיקר בגלל עצמו. אל תפילו את התיק הזה על פראנק ריברי. הוא שחקן קבוצתי שיודע לפרגן, יש לו מספיק בישולים ברזומה והוא יודע מתי לשחרר את הכדור ברגל, הפכתם גאון כדורגל לאגואיסט כמו מאור מליקסון, תעשו לי טובה. אני לא איך אפשר לפתח אנטי נגד שחקן בקנה מידה שלו עם כל התרומה שהוא הביא לבאיירן.
    הצרפתי כרגע פצוע וגם אחרי שיחלים מהפציעה ייקח לו זמן להוריד חלודה. בינתיים הקבוצה תרוץ במקומו ואז נוכל לשפוט האם היעדרותו טובה לבאיירן או לא, אני חושב שלא, שבאיירן מאבדת את הברק כאשר הוא לא משחק. כאשר הוא ייעדר נראה האם שוושטיינגר מוביל את הקבוצה או לא.
    בקשר למערכים, אני יכול להבין מדוע אף אחד לא לקח בחשבון את זה רוברטו? לדעתי הוא היה בסדר גמור בשנה שעברה וגם בחלק הקדמי עשה את העבודה שלו כמו שצריך. בנוסף, פודולסקי-טוני-קלוסה זה יותר מדיי בחלק הקדמי, לא מאמין שהם יכולים לשחק בייחד, צריך לוותר על מישהו כאן.

    ליגת האלופות זה נושא מורחב שאפשר לדבר עליו כל-כך הרבה, אז אני אנסה להגיד בקצרה את הדברים. בנוק-אווט אתה יכול ליפול משער אחד בנבדל או טעות אחרת של השופט, חוסר מזל, פנדלים ועוד. לא כל משחק אפשר להסביר ולנתח.
    מנקודת מבט של אוהד ריאל מדריד, אפשר להגיד שבכל המשחקים כמעט היינו ברבע הגמר וזה לא קרה. נגד יובנטוס אני בטוח שהגיע לקבוצה לעלות, רק חבל שניצחנו רק 1-0 בברנבאו במשחק הראשון(05\2004). שנה אחר-כך ארסנל עשו לנו בית-ספר אבל בכל זאת היה את המצב האדיר של ראול וכמעט הם שילמו ביוקר על ההחמצות שלהם. בעונת 07\2006 לדעתי כמו שבאיירן עברה כך ריאל הייתה יכולה לעלות גם היא. השנה נגד רומא הקבוצה הייתה ראוייה לפחות לתיקו במשחק באיטליה ואז בטח היינו עוברים.
    אבל, הברק מכה פעמיים אבל לא שלוש או ארבע. אני מאמין שהקבוצות הטובות ביותר הן אלו שמגיעות לשלבים הגבוהים. באיירן לא הייתה מספיק טובה וזה הכל. תשוו את הסגל של הקבוצה בכל עונה לשאר היריבות באירופה ותגלו את הסיבה.
    נדב, את מירב הניצחונות האלו הקבוצה השיגה בשלב הבתים ולא בנוק-אווט. בנוסף, היו לקבוצה שלושה הפסדים ליובה מתוך ארבעה משחקים, הפסד לליון, הפסד לארסנל, הפסד לריאל מדריד ותיקו בגרמניה נגדה, תבוסה מכפירה בברידג' אצל צ'לסי...לא הצלחה גדולה.
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    כמו שאתה אומר, הצלחה גדולה לא הייתה. אבל את ריאל עברנו בנוק אאווט, את ארסנל גם. ולמילאן הפסדנו בזכות השופט (בדיוק כמו שאמרת) - שני פנדלים שלא היו ולא נבראו ועוד גול של אינזגי מנבדל ברור.
    גם להפסד 4:2 וניצחון 3:2 בצמד המשחקים נגד צ'לסי לא הייתי קורא תבוסה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/08
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הבעייה היא שמועדון כמו באיירן מינכן(ובצדק) לא מסתפק מלנצח את ריאל מדריד בנוק-אווט, זה לא שבאיירן איזו קבוצה קטנה שבאה להפתיע וכל ניצחון או שער זה בגדר בונוס. המטרה של באיירן כל העונה היא לזכות בצ'מפיונס-ליג או לפחות להגיע לחצי הגמר. אף אחד במועדון לא זוכר שהקבוצה דילגה על ריאל מדריד בשמינית הגמר. מה שזוכרים זה את ההפסד למילאן במשחק ביתי!(מה שהרס את העבודה היפה שעשתה הקבוצה בסאן סירו עם התיקו 2-2).

    בקשר למשחק ההוא נגד מילאן, זה אולי לא חוכמה לומר משפט כזה, אבל מהרגע הראשון ניתן היה לראות שבאיירן מנמנמת, היא לא במשחק. ההגנה הייתה חלשה מאוד וגם שום דבר בקבוצה לא עבר. התוצאה שבאיירן השיגה בגרמניה הייתה זוועתית-תיקו עם שערים זה לא טוב.
    נניח שבאיירן עפה בגלל טעות שיפוט, אז כמו שכבר אמרתי: פעם אחת אתה יכול להיות מודח בגלל טעות, פעם בגלל חוסר מזל, אבל אם זה קורה כל פעם מחדש אז הקבוצה לא מספיק טובה.
     
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עקרונית אתה צודק במאה אחוז. הבעיה היא שיש עוד לפחות 6 - 7 קבוצות שחושבות (ובצדק) אותו הדבר. אי אפשר לזכות רצוף בתארים או להגיע כל שנה לגמר/חצי גמר. כמה זמן ריאל לא הייתה שם? כמה זמן יונייטד? מתי פעם אחרונה שצ'סלי זכתה בליגת האלופות? שלא נדבר על אינטר, יובה, ארסנל ועוד.
    בניגוד לברצלונה, או צ'לסי או ליברפול שקיבלו הגרלות נוחות עד לחצי גמר, באיירן קיבלו בשנים האחרונות הגרלות קשות כבר מסיבוב הנוקאווט הראשון. גם בזה צריך להתחשב. תאר לך שבקום מילאן לפני שלוש שנים כשהודחנו בשמינית היינו מקבלים את אולימפיאקוס(סתם זרקתי שם - אפילו לא יודע אם היא הייתה שם) או ברבע הגמר האחרון במקום מילאן היינו מקבלים את שאלקה (או משהו בסגנון). כמו שאמרת בעצמך, בשלבי הנוקאווט צריך שהרבה דברים יקרו כדי להגיע לחצי או לגמר - בטח שלזכות. יש גם טעויות שיפוט, גם החמצות (נגדך וטובתך), גם פציעות ברגע הלא נכון (כמו באיירן לפני שלוש עונות נגד מילאן) גם כושר טוב של השחקנים באותו הזמן וגם הגרלה נוחה (ולו רק כדי לצבור בטחון).
    כמו שכתבתי בדיון על גרמניה - טורקיה. גם ליריבות יש תוכניות ולא תמיד אתה יכול לכפות את התוכניות שלך על היריב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/08
  8. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבה מעניינת שפורסמה על באיירן מינכן:http://www.000.co.il/heb/magazine/a/03/default.asp?ContentID=2510

    תחליפו את ה-000 עם המילה ספורטאנטר באנגלית http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/08
  9. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    סוגיית פרנק ריברי היא מאוד מורכבת, השווי של השחקן הוא אדיר, הוא עולה הרבה מאוד כסף ואתה לא יכול לא לשים את השחקן (מבחינת השווי) הכי טוב שלך.
    ריברי הוא דריבליסט טוב מאוד, אבל כשקבוצה מצופפת, ושמים לך מגן שדבוק אליך כל המשחק ואתה עובר אותו ואז מגיעים עוד שניים ואז אתה מאבד את הכדור. מה צריך לעשות במקרה כזה?, למסור, ריברי מוסר רק כאשר הוא פנוי ואין שחקן שמפריע לו, בנוסף כדי שהוא ירים את הראש שלו אפשר לחכות הרבה מאוד זמן. ריברי משחק על הקו רב הזמן וניזון מכניסה של קשרים לתוך הרחבה ופינוי שטח בשבילו, ומבטא את המהירות שלו מול המגנים הפחות מהירים וחזקים פיזית (כמו חלק גדול בגרמניה) כשקבוצה מצופפת צריך להיות יצירתי, פריצה פנימה, כניסה לרחבה, ריברי לא נכנס לרחבה כמעט, הוא מאוד מקובע בתוך האזור שלו - באגף שמאל. יכול להיות שהוא לא יודע לשחק אחרת, יכול להיות שהיטצפלד ביקש ממנו להשאר על הקו כדי שלא ייתן למגן לעלות להתקפה מתפרצת. או שהוא לא עמד בלחץ.
    איך שלא נראה את זה ריברי שחקן פנטסטי, אי אפשר לוותר עליו בהרכב, בנוסף הוא רק ישתפר ויכול להיות שעם קלינסמן הוא יקבל עוד אפשרויות וסגנונות למשחק שלו. כולם זוכרים את הגול מול שטוטגרט כשהוא פרץ באגף חתך ימינה ובעט לחיבורים של שאייפר, יש לו בעיטה בהחלט לא רע מחוץ לרחבה, הוא גם יודע לבעוט חופשיות, למה הוא לא עשה זאת כל העונה?, למה הוא לא בועט מרחוק?, ולמה כל באיירן (פרט לואן בומל, לפעמים ריברי, שווינשטייגר ואלטינטופ) לא בועטת מחוץ לרחבה כשיש לך חבורה של שחקנים עם בעיטה רצחנית מחוץ לרחבה (ראו אלטינטופ נגד אנדרלכט במשחק החוץ). אולי זה החלוצים הענקים שמחכים להרמה ונגיחה?. אני לא יודע, הקבוצה בשנה שעברה לא הייתה מספיק יצירתית, אולי זה היטצפלד (שאני מאוד אוהב אותו, אבל בכל זאת מעביר עליו ביקורת).
    נראה מה קלינסמן יעשה ונקווה שריברי יראה שהוא לא מה שחושבים עליו כאן..
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    יש לזכור שבשנה שעברה היה שינוי גדול בחלק ההתקפי של הקבוצה. מתוך ששת שחקני הקישור וההתקפה, רק ואן בומל ושוושטיינגר היו גם בשנה שלפניכן(ואפשר שאלטינטופ שיחק הרבה מאוד פעמים במקומו של שוושטיינגר, אז נשארנו למעשה רק על ואן בומל). לקבוצות לוקח זמן להתחבר ואני בטוח שבעונה הבאה יהיה שיפור גדול במשחק ההתקפה של באיירן. מה גם שהתרשמתי מקלינסמן כאחד שנותן לשחקנים להביא לידי ביטוי את היצירתיות שלהם, לראייה כמובן מונדיאל 2006 אז גרמניה שיחקה מצויין.

    בקשר לריברי, כל שחקן מתקשה כאשר הוא נשמר על ידי שני שחקנים או כאשר הקבוצה מצופפת, הטיעונים האלו נגדו לא במקום. אני לא ראיתי ממנו שום אגואיסטיות יוצאת דופן. יש הבדל בין שחקן שאוהב לקחת יוזמה עם הכדור ולא חושש לעשות דריבל נגד המגן בצד, לבין שחקן שיחפש לעבור את השומר שלו שוב ולא להבקיע(רונאלדו בעונה הראשונה במנצ'סטר, קווארסמה אולי, מאור מליקסון מליגת העל) או שלא משחרר את הכדור בכלל. אני הייתי מאוד שמח אם ריברי היה בריאל מדריד. אני מאוד אוהב שחקנים שלוקחים את הכדור ועושים את הדריבל וגם כאשר לא מצליח להם, זה לא אומר שלא נראה עוד ניסיון. נמאס משחקנים שכל כדור שמגיע אליהם מוסרים אחורה(מאלודה ביורו הנוכחי למשל).
    גם הטענות על כך שהוא לא נכנס לרחבה לא נכונות. כמעט כל הבישולים שלו הגיעו מתוך הרחבה.
     
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    נכון שבאיירן עברה בשנים האחרונות את ארסנל וריאל אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא שבאיירן איבדה את כוח ההרתעה שלה ביבשת, והיא לא מגיעה למפגשים מול הטופ של אירופה כפייבוריטית. אפשר לומר שהפכנו אפילו להגרלה יחסית נוחה בשלבי הנוק אאוט של ליגת האלופות עבור קבוצות אחרות, שמפחדות לקבל את צ'לסי, ברצלונה, מנצ'סטר וכו'. בנוסף לכך ביתנו לא מבצרנו באירופה: תיקו 1:1 מול מילאן בשמינית האלופות, הפסד 2:0 למילאן ברבע גמר האלופות, פעמיים 1:1 בשלבי ההצלבה של אופ"א מול חטאפה וזניט וכו'. יש לבאיירן עבודה רבה כדי לחזור לטופ של היבשת ואני מקווה שקלינסמן יקח אותנו לשם.
     
  12. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    בקשר להשתלבות אני מסכים איתך ב-100%, אפילו התפלאתי על ההשתלבות המצויינת בזמן קצר מאוד.

    בקשר לריברי, במקום לשלם את הסכום המטורף שאתם מתכוונים להשתמש בו לקניית רונאלדו, תקנו את ריברי (אני רוצה שהוא ישאר). אני לא מאשים אותו, הוא שחקן מצויין ואני בספק אם באיירן הייתה מגיעה לאותם ההישגים ללא ריברי. מה שאני אומר שהוא לא היה מספיק יצירתי כשבאמת צריך להיות כזה (לא במצב של 0-4 על קוטבוס).
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מה דור, זה אפלמן שלח אותך להתנגח איתי? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
    כמו שאמרו כאן כבר, לא ההתקפה הייתה החלק הבעייתי שלנו. (גם לא נגד זניט וחטאפה). הבקענו מספיק שערים והגענו למספיק מצבים. הבעיה הייתה החלק ההגנתי. קיבלנו יותר מידי גולים שלא היינו צריכים לקבל. אני באופן אישי (מהאיצטדיון עצמו) זוכר שניים כאלה. נגד בולטון.

     
  14. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    בהחלט כדי למכור את לוסיו, אפשר לקבל עליו סכומים מצויינים ולהביא בלם איכותי. הבעיה שכרגע זה כבר קצת מאוחר בגלל שגם לוסיו יצטרך למצוא לעצמו קבוצה, וגם לחפש עכשיו שחקן זה מאוד לא נוח. בנוסף שהתקשורת מסתכלת על ההתקפה ורוצה עוד חלוץ, אין דיבורים על הבאת בלם.
     
  15. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זאת לטעמי הייתה העונה האחרונה בו יכלו באיירן למכור את לוסיו בסכום שעוד יחשב ריווחי. לוסיו כבר לא שחקן צעיר וערכו יורד.
    מה גם שהעונה הוא עובדתית בבאיירן, לא שאלה בכלל וגם לא דיון. זה המצב לטוב ולרע.

    מה שכן, שברנו בסגל וקלינסמן על הקווים, טעויות מפגרות של לוסיו יעלו לו בהרכב. קלינסמן לא דופק חשבון כמו היצפלד ויש לו ביצים גדולות בהרבה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/08