באיירן מינכן 14/15: אליפות ה-25 במספר!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י HapoelFan, ‏20/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    תגידו אנשים, באיזו שעה בשני טקס בחירת שחקן השנה 2014? אני מה זה מתרגש...האם לראשונה מאז לב יאשין ב-1963 שחקן השנה בעולם יהיה שוער? הבנתי שנוייר קבל שוער השנה בעולם 2014. זה אומר שמאז שבוחרים בתפקיד הזה (מ-1987) הכי הרבה פעמים נבחר שוער מבאיירן (שלושה שוערים: פאף, קאן ונוייר). ריאל מקום שני עם חמש בחירות, כולן קסיאס.
     
  2. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אתמול היה משחק אימון בדוחה. באדשטובר חגג את החזרה למגרש.

    ממשחק הבית הבא שלנו בליגה האיצטדיון יכיל 75,000 מקומות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כולכם ראיתם את טקס בחירת שחקן השנה ב-2014. כמובן שאני לא מאוכזב מהבחירה. זה לא לדיון הזה, אני לא חושב שנכון לתת משקל כל-כך-כל-כך גדול למונדיאל. התחרות הזו מצד רונאלדו לא הייתה הוגנת, הוא משחק בנבחרת פח. כמוכן, בליגת האלופות שהפכה לבמה המרכזית בכדורגל העולמי בשנים האחרונות(זו פעם שנייה ששחקן שזוכה במונדיאל לא מקבל את הפרס, כך היה גם ב-2010 עם מסי) - רונאלדו הצטיין במשך שמונה חודשים. מונדיאל הוא מאוד-מאוד יוקרתי אבל מדובר בטורניר של חודש. לא מערער על נוייר, פשוט מסביר למה רונאלדו ששבר שיא כיבושים בכל דרך אפשרית - ראוי.

    קשה מאוד עבור שוער לזכות בתואר, רק לב יאשין בזמנו עשה את זה, ואני הייתי אגב מהמחבבים היותר גדולים של אוליבר קאן.
    ב-2002 אוליבר קאן סיים במקום השני אחרי רונאלדו בתואר שחקן השנה(פראנס פוטבול) וגם שחקן השנה של פיפ"א. בעיקר בזכות מונדיאל מדהים בו נבחר לשחקן המצטיין. שנה אחת קודם לכן, כשהוביל את באיירן מינכן לזכייה באליפות ובליגת האלופות ולדעתי הציג יכולת אפילו טובה יותר(לא ראיתי את קאן ב-99' למשל אבל לדעתי זו הייתה עונת השיא שלו בקריירה, הוא הציג משחקים מדהימים ברבע וחצאי הגמר נגד יונייטד וריאל כשבאיירן משיגה נצחונות כפולים! וכמובן דו-קרב הפנדלים נגד ולנסיה) - אוליבר קאן גם סיים שלישי אחרי אואן וראול(מדבר על כדור הזהב. בבחירת שחקן השנה של פיפה, אוליבר קאן לא הגיע לטופ 3. אלה היו פיגו, בקהאם וראול)

    מאז קרל היינץ רומינגה ב-1981 - אף שחקן של באיירן לא זכה בפרס. הוא זכה בתואר גם ב-1980 וגם לבקנבאואר שתי זכיות, אם מדברים על ההיסטוריה של באיירן במפעל.

    מלבד נוייר שהגדיר מחדש מבחינתי את תפקיד השוער, גם פיליפ להאם ואריאן רובן נכללו בנבחרת השנה. רק תומאס מולר, האיש שתמיד שם במאני-טיים - היה חסר, בטח במקומו של אינייסטה(WTF?)
     
  5. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    זו משוואה די פשוטה בסופו של יום.

    אם שחקן התקפה נתן עונה מעולה- הוא יזכה (ואם היו כמה שקשה להפריד ביניהם, אז ייבחר זה ששבר איזו סטטיסטיקה).

    אם שחקן הגנה נתן עונה סופר דופר אקסטרה אולטרא אחושרמוטה בלתי נתפסת- הוא אולי אולי יזכה.

    זה קשקוש אחד גדול. אין לי מושג למי מהשניים- נוייר או רונאלדו, מגיע יותר. אי אפשר להשוות ביניהם.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עזוב אותך דור. קישקוש מקושקש. בשנה הקודמת שאפילו לא היה מונדיאל לא זכה שחקן שזכה בליגת האלופות (שבכלל עשה טריפל באותה העונה), אלא שחקן אחר. שכחתי מיהו תזכיר לי בבקשה. אז פתאום כן ליגת האלופות היא הכי חשובה? ולהזכירך נוייר חוץ מהומנדיאל זכה העונה בגביע ובאליפות. שזה שלושה תארים קבוצתיים ועם שתי קבוצות שונות ואילו רונאלדו זכה רק בתואר קבוצתי אחד. ובכלל, כדורגל זה משחק קבוצתי ולא אישי וכל התואר הזה זה תואר מטופש. מי שחקן כדורגל יותר טוב רונאלדו או סרחיו ראמוס? פיליפ לאם או איברהימוביץ'? מטס הומלס או פרנק לאמפרד?
    הבחירה היא בחירה של קידום מכירות ויפוי ואין לה שום קשר לכדורגל. לנוייר אין בחיים סיכוי לקחת תואר מרונאלדו. רונאלדו יותר יפה, יותר סקסי, מוכר (sales) יותר ומקדם מכירות לכדורגל הרבה יותר מנוייר וזה בסופו של דבר מה שקובע.
    ושוב, כמו שאמרתי, כדורגל זה לא טניס ואין השחקן השחקן הכי טוב בעולם ורונאלדו זה בדיוק הדוגמא. אם הוא כזה הכי טוב בעולם אז איך פורטוגל לא מגיעה לכלום? למה? כי כדורגלן, בניגוד לטניסאי צריך איתו עוד שחקנים. אם בריאל השוער היה תומאס קראפט שוער רונאלדו היה מצליח לשבור את כל ה"שיאים" האלה ולזכות בליגת האלופות? אם לא היו בריאל את הבלמים והקשרים הוא היה שווה משהו? נבחרת פורטוגל היא ההוכחה. רונאלדו שחקן מצויין, ראמוס מצויין, נוייר מצויין וכן הלאה.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    זה ממש לא קשקוש. לדעתי האישית ליגת האלופות היא הטורניר עם הערך הגבוה ביותר. צריך להתעלות למשך 8 חודשים כדי לזכות ולא מספיק חודש אחד. ב-2013 היה מבחינתי מעולה אם פראנק ריברי היה זוכה בתואר ובהחלט הגיע לו אחרי הטרבל של באיירן, אבל זה לא קרה. כמובן ששמחתי ברמה האישית עבור כריסטיאנו שמשחק 'בקבוצה שלי' ואני מאוד אוהב אותו. גם על זה אפשר להתווכח אגב, שחקן מעמיד כבר 5 עונות ברציפות ממוצע של למעלה מ-50 שערים לעונה. ריברי היה נפלא בטרבל אבל ההשפעה שלו עדיין לא הייתה כל-כך גדולה כמו רונאלדו, מה גם שבנבחרת צרפת סתם לצורך העניין - ריברי היה ויישאר כישלון גדול. גם ארגנטינה לא הגיעה לכלום אגב ולמסי יש פרטנרים טובים יותר מרונאלדו.
    אגב, למה ביטלת חלק מהתארים של רונאלדו? הוא זכה בליגת האלופות, בגביע המלך ובסופר-קאפ האירופי. את אליפות העולם לקבוצות שהתחילה דקה וחצי לפני הבחירה - נזיז מהעניין.
    התואר הזה ממש לא מטופש אגב. ברור שזה לא לפי הספר. מטופש אולי לקחת אותו כל-כך ברצינות(כמו שרונאלדו עשה בעבר). לא רואה בעיה עם חלוקת 'תגמול' ופרסים אישיים לשחקנים. על כל פרס אישי אפשר להעביר ביקורת.
     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    "ריברי היה נפלא בטרבל אבל ההשפעה שלו עדיין לא הייתה כל-כך גדולה כמו רונאלדו, מה גם שבנבחרת צרפת סתם לצורך העניין - ריברי היה ויישאר כישלון גדול"
    הייתה לו השפעה עצומה וזה לא בהכרח בא לידי ביטוי במספרים. היכולת שלו בצרפת באותו הזמן לא רלוונטית בדיוק כפי שהיכולת הממוצעת של רונאלדו במדי פורטוגל היא לא רלוונטית. האובססיה הזו עם מספרים מאז הגעתם של מסי ורונאלדו לזירת הכדורגל היא מסוכנת והיא מקרבת אותנו מאוד לספורט אמריקאי (שאני מאוד מעריך, אבל הוא במהותו שונה מספורט אירופי). ממתי תרומה נמדדת בתפוקה בלבד?
     
    Gianzola, Die Werkself ו-אלעד אוהבים את זה.
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כדורגל זה לא רק מספרים מן הסתם. בגדול אני חושב שהדיון הוא עקר. מה שכן, אנשים התרגלו כבר לממוצעים של פלייסטיישן מצידם של רונאלדו ומסי כבר 'נוטים לזלזל' ברקורד הבקעה של 50 גולים בעונה, זה ממש לא מובן מאליו, גם אם הליגה בספרד לא משהו(לדעתי כבר שנתיים זו הליגה הטובה בעולם - לא מעוניין להיכנס לויכוח נוסף, לא תשכנע אותי אחרת) וגם אם שניהם פנדליסיטים. אני אגב סתם רוצה להזכיר שמי שעשה קרקס ליריבות בחצי הגמר וכבש את השער המכריע היה אריאן רובן. ועכשיו אני מחזיר אותך לנקודת המספרים - הוא הגיע באמא של המאני-טיים והיה חשוב מאוד בטרבל גם כן, גם אם הרקורד שלו כלל רק 30 משחקים ו-13 שערים.

    הנקודות שלי היו כאלה:
    - מפריזים בחשיבותו של המונדיאל. טורניר של חודש אחד, 7 משחקים מקסימום. מכובד אבל יש גבול.
    - רונאלדו זוכה ראוי. לא מתעלם 'מכל המסביב', אבל שוב: הוא זוכה ראוי. אנחנו לא ב-2013.

    ואם גארת' בייל יבקיע ב-2018 גם מאה שערים בעונה ויזכה עם ריאל בטרבל, אבל אגווארו יזכה באליפות עם סיטי ובמונדיאל עם ארגנטינה - אז לבייל לא יגיע? מה הוא אשם שהוא נולד בווילס?

    מילה אחרונה על נוייר. כל הזמן אומרים על רונאלדו שהוא שחצן. אבל נוייר גם כן. אחרי הפנדל של ראמוס לשמיים בחצי הגמר ב-2012 - נוייר 'התגרה' בו בטוויטר. ראמוס כמובן החזיר לו עם הצמד בעונה שעברה. וכמובן גם האמירה המיותרת של נוייר 'אני שחקן כדורגל ולא דוגמן תחתונים'. קצת כבוד לקולגה לא יזיק, אני לא זוכר את רונאלדו מתבטא בצורה כזו נגדו למשל.
     
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אני מסכים איתך, אבל כמו נדב אני חושב שקשה באמת לבחור בשחקן השנה בהיעדר פרמטרים ברורים, ושהבחירה ברונלדו היא גם, כמובן, קצת פוליטית (כמו ברוב המקרים).
     
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    בסופו של דבר כמו כל עונה הטקס הזה הוא דיי מגוחך בחלק מן הבחירות הללו. נדב אמר נכון: איך אפשר להשוות בין שחקן כמו רונאלדו לנוייר, לצורך הדוגמא? האחד חלוץ והשני שוער, אז מהם הפרמטרים עליהם הם נמדדים? נוייר שמר על יותר רשתות נקיות, אבל רונאלדו בכלל הבקיע יותר שערים. מעבר לפוליטיקה הברורה כל-כך, הפרמטרים הללו הם דבר לא פחות בעייתי, שכן השטח פשוט ״אפור״ מדי.

    בספורט האמריקאי יש כמובן הבדלים גדולים בתרבות ובמנטליות שלו מול הספורט האירופאי, אבל צריך לזכור שבספורט האמריקאי יש גם ליגה בכירה לכל ענף בו משחקים שם, ולכן גם קל יותר לבחור שחקן. אבל בעיניי שם גם הפרמטרים ברורים יותר; מסתכלים על השחקן הבולט שהשפיע הכי הרבה בקבוצה מובילה ובדר״כ גם בוחרים בשחקן שבאמת הגיע לו על סמך העונה הסדירה.

    הקטע עם המונדיאל במידה מסויימת דיי דומה לפלייאוף האמריקאי, אז למה טורניר קצר יחסית, גדול אשר יהיה, צריך להפוך לגורם כזה משפיע, אם בכלל, על בחירה כזו או אחרת? זה מגוחך למדי שטורניר כזה הופך ל״בחירה בשנת מונדיאל״, וגם באותו מונדיאל משום מקום מסי זכה בתואר ׳השחקן המצטיין׳. בקיצור, סלט של ממש, ובעיניי הבחירות הללו ממזמן כבר לא צריכות לעניין.
     
    Der Kaiser אוהב/ת את זה.
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לא מעוניין להתייחס בכלל ל"פרס" הזה כי אין לו שום מקום בכדורגל. זה יכול להיות מקסימום בספורט שבו משתתפים שני ספורטיאים ביחד לא יותר. אבל נקודה אחת כן נוגעת (אם כי לא לדיון של באיירן, אלא לכדורגל בכלל) אז אני אתייחס. ההשפעה של רונאלדו שהתבטאה במספרים. מכל ההמון שערים של רונאלדו (ואני לא מזלזל כמובן) חלקם הגדול היו השערים השלישי והרביעי והחמישי באותו המשחק או נגד קבוצות שבאמת חבל לדבר עליהן (גם בליגה וגם בליגת האלופות במיוחד בשלב הבתים שם תמיד (גם בשנים הפחות טובות) ריאל נותנת חמישיות ושישיות מה שמגינים קשרים דפנסיביים ושוערים בכלל לא משתתפים בהם). אז איזה בדיוק השפעה הייתה לו על הקבוצה באותם כל כך הרבה משחקים. איזה תרומה היו למספרים האלה של השערים. והדוגמא הכי טוב. גם בחצי הגמר נגד באיירן וגם בגמר רונאלדו דווקא נעדר. בדיוק אז הוא לא היה מה שאנחנו חושבים כשמדברים על רונאלדו. אבל בגמר הוא היה חלש וב - 3:1 בדקה האחרונה (גם אני לא לגמרי מדייק) הוא הבקיע את הפנדל ל - 4:1 (ואם זה לא היה הגמר זה היה באיזה משחק חשוב אחר). אז הוא הבקיע בגמר. שער לא חשוב ובכל זאת נרשם בסטטיסטיקה.
    וכל זה מעבר לזה שבכדורגל יש כל כך הרבה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה. ותעיד העובדה שהשחקן הכי חשוב בקבוצה כיום הוא דווקא הקשר האחורי.

    ועוד נקודה. למה זה כזה קל לזכות במונדיאל? מה זה יותר קל מליגת האלופות? דווקא חודש אחד של ריכוז מקסימלי, רחוק מהבית עם משחקים כל 3 - 4 ימים במקומות שאתה לא מכיר זה הרבה יותר קשה מאשר לפרוס את זה על 8 חודשים שבהם אתה יכול לחוות עליות וירידות. ובכלל אתה יכול להיות פצוע 4 חודשים ולזכות בזה.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כריסטיאנו רונאלדו כבש 17 שערים ב-12 משחקים בליגת האלופות, שיא שערים לעונה בודדת במפעל.
    בחצי הגמר נגד באיירן בברנבאו הוא עלה לא כשיר והיה מעורב בשער של בנזמה כשמסר מעולה לקונטראו והמגן המשיך לעבר הצרפתי. בכל-מקרה, בגומלין הוא כבש צמד, אחד במתפרצת אדירה והשני בבעיטה חופשית. הוא היה חלק מההתקפות המתפרצות הקטלניות.
    ברבע הגמר נגד דורטמונד, כריסטיאנו כבש גם כן, את השער השלישי שהביא לריאל את המקדמה המצוינת. בדיעבד השער הזה התברר כשער שעשה את ההבדל.
    בשמינית הגמר ריאל פגשה את שאלקה שהיא לא יריבה באותה הרמה, אבל בכל-זאת הוא כבש צמד. וגם מסי כבש חמישייה בזמנו נגד לברקוזן שהיא לא איזו אימפריה.
    לא הייתי מזלזל גם במשחקים בשלב הבתים נגד יובנטוס למשל, רונאלדו כבש צמד במדריד ושער אחד בטורינו.

    לא אמרתי שכזה קל לזכות במונדיאל, ממש לא. אבל מגוחך להעמיד אותו כרמה אחת מעל ליגת האלופות, עם כל הכבוד. ומצד שני למה שאמרת - במונדיאל אתה יכול להיות ברצף של 5 נצחונות וזה מספיק. בצ'מפיונס יש יותר זמן 'להיפצע' ולהתקרר, ראה מקרה באיירן. לא חסרות קבוצות שדרסו בשלבים המוקדמים ונחנקו במאני-טיים.

    בחירה במנואל נוייר הייתה מאוד לגיטית. וגם בכריסטיאנו רונאלדו. ולפרס יש מקום בכדורגל. אף-אחד לא חייב אותך לראות את ערב הגאלה.
     
  14. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אתה יכול להיות בטוח שלא ראיתי את ערב הגאלה. אפילו לא חיכיתי לקרוא בעיתון או באינטרנט מי זכה בתואר הזה. ואני דווקא שמח שנוייר לא קיבל אותו. זה תואר מצחיק ומטופש. במיוחד כשמצדיקים את הזכיה בזה שמישהו זכה בליגת האלופות כשיש עוד כמה דברים באותה העונה שהוא לא זכה בהם בעוד שבעונה שבה 11 שחקנים זכו בכל התארים האפשריים אף אחד מהם לא זוכה בתואר הזה, אלא דווקא אחד שלא זכה בליגת האלופות (שפתאום מאוד מאוד חשובה והזכיה בה היא ההצדקה לזכיה בתואר הזה).

    ואם אתה דווקא מתעקש לדון בזכיה של רונאלדו אז הרי התואר המגוחך הזה ניתן כתואר שחקן השנה בעולם על כל השנה ולא שחקן השנה בליגת האלופות. ומה לעשות המונדיאל היה חלק מהשנה הזו אז צריך להתחשב במה שהשחקנים עשו גם בתחרות המשנית הזו. ואם אתה או מי שרוצה יכול להגיד שאין לרונאלדו מזל שנולד בפורטוגל. גם לזה אין אחיזה במציאות. בוא רגע נראה מה עשה רונאלדו בטורניר המשני הזה. כלום. עד כמה שאני זוכר הוא לא היה בבית אחד עם גרמניה, הולנד וארגנטינה. אלא בבית עם נבחרת אחת טובה ושתיים פחות מבינוניות כשהנבחרת שלו לפחות בקצת יותר טובה (על הניר לפחות) מאותן שתיים (בכל זאת יש בה 3 שחקנים שזכו רק חודש לפני זה בטורניר הקשה בעולם - ליגת האלופות כשבשתיים האחרות אין אפילו שחקן אחד שכזה ואני עוד עדין עם הרמה של השחקנים בנבחרות ההן.) אז זה לא רק עניין של מזל איפה הוא נולד ובאיזה נבחרת הוא משחק והוא דווקא נולד לנבחרת שהייתה חייבת לפחות לעבור את שלב הבתים אבל בכל זאת הוא הלך הביתה כבר בשלב הבתים ועם שער אחד עד כמה שאני זוכר. מה לעשות, בטורניר המשני הזה שהתקיים השנה הוא היה חלש מאוד, הקבוצה שלו הייתה חלשה מאוד והוא לא הצליח להשפיע עליה ולהוביל אותה לשום מקום. אז כן, היה מקום להתחשב גם בזה. אם התואר היה מחולק באמת ע"פ איזה קריטריונים שקשורים לכדורגל. ושוב, לדעתי אין מקום לתואר שחקן העונה/שנה במשחק קבוצתי. את 17 השערים שרונאלדו כבש בליגת האלופות מישהו בישל/ו לו. מישהו עמד בשער ובהגנה כדי שהשערים האלה יביאו ניצחונות ומישהו עשה גם עוד כל מיני דברים על המגרש. אף אחד בעולם לא יצליח לשכנע אותי שרונאלדו כדורגלן יותר טוב מפיליפ לאם (סתם שחקן שבחרתי לצורך הדוגמא). רונאלדו כובש הרבה יותר טוב מלאם, אבל לאם מגן הרבה יותר טוב מרונאלדו. ומה לעשות כדורגל אי אפשר לשחק בלי שחקני הגנה (למשל).
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    http://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2015/01/16/primera/1421410381_916854_1421410646_noticia_normal.Xxx

    "ההחלטה לעבור מריאל מדריד לבאיירן מינכן הייתה הטובה ביותר שלי בקריירה". אריאן רובן מאושר בבאיירן מינכן והעניק ראיון קצר לאתר גול. רובן כבר בן 30 אבל נראה שהגיל עושה לו רק טוב. יש לו 3 אליפויות בבאיירן, 3 גביעים, 2 גביעי סופר-קאפ גרמני, זכייה בליגת האלופות וסופר-קאפ אירופה אחד. "אני גאה שזכיתי בכל-כך הרבה תארים בבאיירן בפרק זמן כה קצר ורוצה להמשיך לזכות בתארים". האליל שלו בתור ילד היה רומאריו הברזילאי. לאריאן רובן, שנגמל לחלוטין ממכת הפציעות מאז הגיע לבוואריה, וכך גם בעט את תדמית הלוזר שדבקה בו ע"י העיתונאים - יש חוזה בקבוצה עד שנת 2017, ומה אחר-כך? - "אני לא יודע מה יקרה בעתיד. אני רוצה לפרוש במדי באיירן. אני נהנה בכל רגע בכדורגל ויכול להיות שארצה להפוך למאמן או משהו, ואולי בכלל לא והכיוון שלי יהיה אחר. לעת-עתה, כל מה שאני רוצה זה לשחק כדורגל". רובן כבש במדי באיירן יותר שערים מאשר בתקופתו בפ.ס.וו בהולנד, בצ'לסי באנגליה, בריאל בספרד וגם בנבחרת ההולנדית - גם יחד. יש לו 101 כיבושים ב-184 משחקים.

    אחת הרכישות הגדולות ביותר של באיירן מינכן בעידן הנוכחי.
     
    אלעד ו-Der Kaiser אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.