אתם בחרתם - ג'ון אוגו זר העונה !

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Butragueño, ‏26/5/16.

?

זר העונה לפי דעתם הוא?

  1. ז'ורז'יניו

    0 הצבעות
    0.0%
  2. ניקיטה רוקביצה

    1 הצבעות
    2.0%
  3. ג'ון אוגו

    35 הצבעות
    70.0%
  4. חסוס רואדה

    3 הצבעות
    6.0%
  5. טוני נאקוומה

    4 הצבעות
    8.0%
  6. אחר

    7 הצבעות
    14.0%
  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    מה זה קשור? אני אגיד לך למה זה קשור.
    תגיב לעניין תקבל תגובה לעניין. אם 30 אנשים חושבים משהו מסויים ואתה חושב אחרת, זה יותר מלגיטימי, אבל כמו שאני דורש ממשתמשים לקבל גם דיעות אחרות, אתה מתבקש גם לנמק את הדיעה שלך. לזרוק "אוברייטד" בלי שום נימוק במילה אחת זה שווה ערך ל "זהבי אפסס!!" אבל הכי קל זה לרשום תגובה בעייתית מלכתחילה ואז לכעוס שעונים לך בהתאם. מזכיר קצת את שחר.
     
    Civil אוהב/ת את זה.
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    למה הוא אוברייטד? כי הופכים אותו לאחד הגדולים שנחתו פה כאשר הוא לא.
    אתה רוצה שארחיב? אני לא חושב שיש לו טכניקה יוצאת דופן, הוא בעיקר חזק ופיזי, וגם זה בא לידי ביטוי לטובה הרבה כי באופן שאני לא מצליח להסביר נותנים לו לכסח בכיף שלו. הוא גם לא שחקן חכם במיוחד.
    לדעתי קלאודימיר למשל שחקן איכותי ממנו בעל ארסנל איכויות נרחב יותר. אלברמן גם קשר אחורי טוב ממנו.

    שחקן טוב, השתפר עם הזמן בבאר שבע ונתן עונה טובה שבהחלט יכולה לזכות אותו בתואר זר העונה, אבל כשחקן כדורגל בכלליות אני ממש לא חושב שהוא הזר הטוב בליגה, אפילו לא בבאר שבע.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  3. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אתה רואה, כשאתה רוצה אתה יכול.
    מבטיח לך שאם היית רושם תגובה כזאת מההתחלה, מעבר לסיכוי גבוה יותר שאנשים באמת יישתכנעו, גם יכבדו את הדיעה שלך, ולא יגיבו לך בעוקצניות.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    עלה פה כמה פעמים העניין שקלאודמיר איכותי ממנו, מה שכמובן לא נכון והעובדות בשטח מראות את זה, לא רואים דומיננטיות כמו של אוגו, בטח לא קלאודמיר שהוא שחקן טוב מאוד, אבל אני חושב שהדוגמאות הכי טובות הן במשחקים הישירים בין הקבוצות. קלאודמיר מתבטל לחלוטין בהשוואה לאוגו, שהם נאבקים ביחד קלאודמיר נראה כמו טוואטחה.
    בנוגע לאלברמן, משאיר את זה פתוח, אלברמן אליל מבחינתי, שחקן עצום, הם אומנם באותו תפקיד אבל עושים אותו כל כך שונה, כל אחד בדרכו האדירה.

    אני יכול לקבל טענות שאומרות שהוא לא בהכרח אחד הגדולים שנחתו פה (למרות שכמו שציינתי, לא מסכים עם זה), בגלל שהליגה החלשה וזה לא מדד למשהו רציני, הוא פשוט נראה מרחף מול כל הליגה, עם כל זה שהוא "לא טכני", הוא פשוט עובר שחקנים בקלילות. יש לו יותר בישולים מאייגיבור, אלברמן ומדוניאנין ביחד, הוא מביא מספרים בנוסף ליכולת הגבוהה.
     
    yakar, שי ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    אני בספק, אבל זה לא משנה.
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    אוברייטד מבחינת השכר? כי אוגו מרוויח בסביבות 200 אלף דולר לעונה, הרבה פחות מבלם מעבר לשיא כמו גארסיה, או קשר שבעיקר נפצע השנה וגם ששיחק לא בלט שאותו אתה הפכת לזר שובר שיווין (אגאבור), לא לדבר על שחקני פוסטר כמו יצחקי ובן בסט.

    אוברייטד מבחינת המספרים? יש לאוגו, קשר אחורי ששיחק בבאר שבע בעמדת הגרזן למי ששכח, 4 שערים (יותר מיצחקי, יותר מבן בסט, יותר ממיכה), ו 5 בישולים (אותו הכמות כמו טל בן חיים, יותר מיצחקי, יותר מריקן, למעשה רק מיכה וזהבי בישלו יותר שערים ממנו במכבי תל אביב).

    אולי אוברייטד מבחינת דומיננטיות במגרש? בוא נבדוק, נכון לחודש ינואר אוגו היה ראשון בליגה בדיוק במסירה (91%) וזה מרשים מאוד לאור העובדה שהוא מקום שלישי בליגה בכמות המסירות הממוצעת במשחק (66.3). אוגו הוא גם מקום 1 בהצלחות במאבקים בכדורי גובה (ניצח ב76% מקרבות האוויר) ומקום 2 בפעולות שהוא עושה במגרש בליגה (90.7 ).

    עכשיו בוא נניח נקח שחקן כמו אלברמן, שנתן עוד עונה מצוינת במכבי, ושמשחק על העמדה של אוגו, ושגם מוביל בליגה שלנו בפרמטרים שציינתי למעלה, לאלברמן יש גם פחות שערים (שער 1 בלבד) וגם פחות בישולים (3 בלבד).
    לקלאודמיר אין יותר מידי מה להשוות, לדעתי אפילו הוא מרוויח יותר מאוגו/באותו אזור שכר, אבל הנתונים שלו בפרמטרים השונים הם פחות טובים וגם המספרים פחות טובים.

    אבל אוגו לא משחק במכבי, אז אני מניח שקל להפוך אותו לאוברייטד, וקל לזרוק סיסמאות על זה שהוא רק פיזי או שנותנים לו להיות יותר מידי פיזי כשבפועל בגלל הגודל שלו שורקים לו עבירות שלא שורקים לאף אחד אחר ולא נותנים לו להיות פיזי כמו שהוא מסוגל, אם השופטים שלנו היו שורקים כמו באנגליה אוגו אפילו היה טוב יותר, כי יש בכל משחק הרבה מאוד מאבקים פיזיים שהוא מנצח אבל השופטים שורקים לו פאול כי קשה להם לראות מישהו בגודל שלו נכנס למאבק פיזי עם שחקן קטן וחלש ממנו ולכן כשהשחקן השני נופל לדשא או מפסיד את הכדור השריקה כמעט תמיד מגיעה.
    בעצם למה ללכת רחוק, מדוניניאן אחרי חודש במכבי הוציא ממך אימרה שהוא מנהל המשחק הכי טוב ששיחק כאן, ונוסא אחרי חצי שנה הוסיף ממך סיסמאות שהפכו אותו לאחד מהזרים הכי טובים שהיו כאן, ושניהם בשיאם לא היו אפילו 50% דומיננטיים כמו שאוגו היה השנה, אבל היי, אוגו זה האוברייטד.
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    לפי האתר הרשמי של באר שבע יש לאוגו 4 שערים ו-4 בישולים. היות ולכל אחד מאלה שהזכרת יש שני בישולים, זה לא נכון. איגיבור גם הוסיף 7 שערים מה שגורם לכך שמעורב ביותר שערים של קבוצתו (בפחות משחקים להערכתי. נוסא שיחק ב-34 משחקים, היה פצוע לא מעט. לגבי אוגו לא יודע, מעריך ששיחק בערך 40).
    סתם כי זה הפריע, לא מודד אותו בזה.

    אוגו די מגושם בעצירת כדור והשתלטות עליו ויש לו מסירה ובעיטה סבירות לגמרי (יכול פעם בכמה זמן לשחרר בומבה לחיבור או מסירה חותכת הגנה, זה לא אומר יותר מידי. גם איגיבור, שלומי אזולאי ואלרואי כהן יכולים, הטכניקה של כולם לא יוצאת דופן). שחקנים הוא עובר בקלילות, בדומה לנוסא (הרבה נקודות דימיון, אגב), פשוט כי הוא חזק ויש לו כוח פריצה טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/16
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    על פי וואן יש לו 5 בישולים, על פי ספורט 5 יש לו 6... הלכתי איתך על הגבול התחתון. איגיבור יש 7? פתאום הכנסנו מסגרות אחרות? מזכיר לי את העיתונאים שרוצים להישמע מפוצצים אז פתאום רושמים סכומים בשקלים... אייגיבור עם 4 בדיוק כמו אוגו, אבל כמו שאמרת... אין מה למדוד אותו על זה בכלל. נוסא והאריס משוחררים קדימה כי אלברמן המבוגר האחראי מאחור, אצלנו אוגו המבוגר האחראי ועדיין מציב מספרים כאלה.

    אבל עזוב עובדות, תקרא את ההודעה של @Sir Alex Ferguson ... אה אופס, גם שם יש עובדות.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    עכשיו אני מבין שלא ראית את אוגו בכלל העונה, או שראית אך ורק תקצירים.

    טווח המסירות של אוגו הוא הטוב בליגה. הוא השחקן היחידי בליגה עם היכולת, שבדרך כלל רואים רק באירופה, לתת בנגיעה כדור מאגף אחד לאגף השני, והוא עושה את זה בלי להתאמץ בכלל כשהכדור נשלח לרגל של השחקן. בשנייה הוא שובר את הלחץ של היריבה או מעביר את כובד המשחק לאגף השני או מנצל את העובדה שכובד המשחק בצד אחד כדי לתת כדור לשטח המת. תוסיף לזה את היכולת שלו לתת כדורי עומק, גם מטווחים של 30 ו 40 מטר ותקבל שחקן עם יכולת מסירה מגוונת וקטלנית. זה שבר כל לחץ שקבוצות ניסו לעשות עלינו השנה. ואם אין לו למי למסור, יש לו את יכולת הפריצה והכוח הפיזי פשוט לפרוץ דרך הלחץ ולפלס לעצמו דרך לחצי של היריבה.

    מבחינת עצירת הכדור וההשתלטות עליו, אותה יכולת מסירה של אוגו גורמת לכך שהוא משחק המון בנגיעה אחת. כדור ששחקנים אחרים צריכים כמה נגיעות כדי להשתלט עליו או לעצור אותו, אוגו פשוט שולח בנגיעה לאגף השני, לבלם מאחוריו או לשחקן מקדימה.

    על משחק הגובה אני לא צריך להוסיף, כדורי גובה לחצי שלנו הם פשוט לתת לנו את הכדור במתנה רוב הפעמים כשאוגו שם. זאת הסיבה שגם לחצנו גבוה בבלומפילד מול מכבי ומנענו מראיקוביץ' את המסירה הקצרה. זה חייב את ראיקוביץ' לשלוח כדור גובה ושם כבר יתרון הפיזיות והגובה של אוגו החזירו לנו את הכדור ויכולנו שוב להניע אותו בחופשיות. במצבים נייחים הוא כמובן איום גדול ויכול בכל עונה לכבוש לפחות 4, 5, 6 ואפילו מספר גבוה יותר של שערים.

    דווקא מבחינה הבעיטה מרחוק אני לא נופל מהרגליים מאוגו. כלומר יש לו עוצמה אדירה, כניראה הבעיטות החזקות בליגה, אבל אין לו דיוק וגם אין לו יכולת לשחרר בעיטה מהר ככה שהרבה פעמים הכדורים החזקים שלו או הולכים החוצה או נבלמים על ידי שחקני ההגנה של היריב.

    וזה אם כבר מביא אותנו לחיסרון הגדול של אוגו, וזה שהוא לא שחקן מהיר. אם היה משחק בפריימר לייג נניח הוא אפילו היה נחשב שחקן איטי. לליגה שלנו הוא בסדר, למרות שאם היה מהיר יותר הוא היה בכלל מפלצת והיה יכול לסיים את הפריצות קדימה שלו הרבה פעמים בתוך הרחבה כי קשה מאוד לעצור את הכוח המתפרץ שלו עם הפיזיות הגדולה שלו. אבל אם הוא היה מהיר אז כבר בקיץ הנוכחי הוא לא היה כאן.

    אוגו הוא גם משוגע באופי, סוג של סיעד חלילוביץ' ניגרי. וזה גם משהו שלפעמים לא פשוט להתמודד איתו. אבל מבחינת דומיננטיות, אוגו פשוט פירק כל קישור שפגש אותו השנה. ואת זה אני מזכיר לכולם הוא עשה עם ברך פגועה שבגללה הוא בקושי התאמן מאז המשחק מול מכבי. לא זוכר קשר אחורי כל כך דומיננטי כבר הרבה מאוד שנים.
     
    yakar אוהב/ת את זה.
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    גם על קאיודה אמרו שהוא רק מהיר.
    אז אמרו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  11. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    משה, אני די ראיתי את מה שאורימור רואה. אני לא זוכר הרבה כדורים ארוכים מאוגו, מה שלדעתי די מוריד מאיכות הנתון של אחוז המסירות המדויקות למשחק, ובכללי אני רואה אותו כקשר אחורי אולד סקול, כלומר אחד בעל אוריינטציה ממש הגנתית שנותן מספרים בהתקפה רק כי הוא משחק בקבוצה מאוד דומיננטית שמאפשרת עלייה של הרבה שחקנים קדימה, וזה נוגע למה שרשמתי קודם על "כל מה שמסביב".

    קל הרבה יותר להצליח בקבוצה כמו באר שבע שמחזיקה בכדור חלק ניכר מהזמן של המשחק, שולטת התקפית ולידך יש שחקנים אדירים. אני לא רואה את אוגו מציג את אותה יכולת בקבוצה כמו מכבי חיפה או בית"ר, שפחות שולטות בכדור ויותר משחקות הגנתי, ובקבוצות כאלו תבלוט בעיקר היכולת הפיזית שלו וה"גרזניות" שבו, שנתונות מאוד להערכה, אבל זה די מסביר למה הוא ממש לא הצליח בפורטוגל. קלאודמיר לעומתו אולי פחות חזק פיזית, אבל הוא הרבה יותר מותאם לכדורגל המודרני, הטכניקה שלו ויכולת המסירה שלו ברמה גבוהה מאוד, הוא שורף שטחים כמו שאף שחקן בליגה לא שורף ובכללי הוא עוגן בקישור, שחקן שעושה עבודה של שני שחקנים. אוגו טאטא אותו? אני זוכר שבעונה שעברה קלאודמיר הצליח להתמודד מולו בצורה מצוינת, לצערי העונה באר שבע תפסה אותנו תמיד בזמנים לא אידיאליים מבחינת כדורגל. אני חושב שעצם העובדה שהוא בולט הרבה יותר העונה מאשר בעונה שעברה, בה לא היה שחקן סתמי אבל יכולתו הייתה חלשה מיוכלתו העונה, מעידה על כך שהשיטה הוציאה ממנו את המיטב.

    אז כן, אוגו אוברייטד. הוא לא קשר מן המניין, אבל להגיד שהוא בין הטובים בישראל אי פעם זה לשים אותו בשורה אחת עם ז'וטא, קנדאורוב, בואטנג, חלילוביץ' וכו'. הוא לא ברמה שלהם מבחינת כדורגל נטו, ואני חושב שיש גם מספר ישראלים שאפשר לצרף אליהם אבל נוותר על זה.

    וחשוב לי להדגיש - אוגו אוברייטד רק בגלל שהשוו אותו כאן לגדולים ביותר. חוץ מזה הוא שחקן שתרם רבות לבאר שבע, היה אחד הטובים בליגה העונה ואני לא מערער על כך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/16
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  12. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אף על פי שלא אהבתי איך שהוא מתייחס לאופיר
    אני הולך על וואקמה
    שחקן שחקן כבר מתקופתו ברעננה מאוד התלהבתי
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני בהחלט יכול לקבל דיעה של מישהו שטוען שאוגו לא נכנס לרשימת הזהב של הקשרים שהיו פה, זה בסדר לחשוב ככה ויש בהחלט סיבות שתומכות בדיעה הזו.

    בעניין ההשוואה לקלאודמיר, אני חושב שאוגו הוא שובר שיוויון, הוא לא רק חלק משיטה, הוא הלב הפועם של השיטה, הוא הסיבה שיש לשחקנים כמו ראדי, הובאן ומליקסון את השקט התעסק בהתקפה. אני באמת ובתמים חושב שאם אוגו בבית"ר הוא מקרב אותה מאוד למכבי תל אביב מבחינת ניקוד בטבלה. דברים שהוא עושה הם לרוב אינדיבידואלים, זאת אומרת אין קשר לרוב לשחקנים מסביבו. השליטה בכדורי גובה, התיקולים, המעבר הקליל של שחקנים אחרים כאילו היו אוויר, הדבר היחיד שקשור לסובבים אותו הוא המסירה הנפלאה שלו קדימה, הוא הרבה פעמים משאיר שחקנים באחד על אחד, וזה אכן בזכות תנועה מופלאה של וואקמה, מליקסון, ברדה, שהר, רוב הבישולים שלו הם כאלה. השנה הוא בולט הרבה יותר משנה שעברה בגלל שב- 50-50 הוא פחות בולט מאשר כקשר אחורי, זאת אומרת כן- קשר אחורי היא העמדה האידיאלית עבורו ושם הוא פשוט קלאסה אחרת במונחים של הכדורגל העכשווי בליגה.

    אני לא יכול לקבל שקלאודמיר טוב ממנו.. זה פשוט לא נראה בשום צורה, גם אני רואה את קלאודמיר עולה הרבה יותר למעלה, מה שאוגו פחות עושה, אולי בגלל זה יש לכם הרגשה כזו? קלאודמיר עושה דברים שאוגו לא מנסה בכלל, כי יש את ראדי, בוזגלו, מליקסון, הובאן, אוגו לא צריך לעלות יותר מדי למעלה- מה שקלאודמיר אולי עושה יותר ואולי נותן לכם תחושה אחרת לגביו.

    אני כן יכול לקבל דיעה שאוגו לא נכנס לרשימה של ז'וטא, קנדאורוב וכו', אני חושב שכן, אבל יש סיבות הגיוניות למה לחשוב שלא.
     
    AmitHBS, yakar ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  14. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    מי שאמר את זה, אני בספק אם הוא מבדיל בין קלאודימיר למגבו
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    אוגו שובר שיוויון מבחינת הפיזיות והכוח שלו מול שאר הקשרים הישראליים, אין ספק, אבל בקשר להשוואה עם קלאודמיר אני כן חושב שזה מאוד תלוי ב"סביבה" שלהם. קלאודמיר לא טוב ממנו במכלול, אבל הנקודה שלי היא זו:

    אם קלאודמיר היה בקבוצה כמו באר שבע, שבה יש אינדיבידואלים ברמה אדירה, הוא גם יכל להביא את היכולות הטובות שלו לידי ביטוי ולהסתיר את החסרונות שלו, וההפך עם אוגו, בקבוצה הרבה פחות מאומנת והרבה פחות איכותית כמו בית"ר אני בספק אם הוא היה אדיר כפי שהוא היה העונה, וזו השורה התחתונה שלי.
    לנו היה את אצילי, רוקאביצה, וזהו. זה היה משחק ההתקפה שלנו, והמספרים עד הגעתו של שכטר מעידים על כך. לא בכדי מאז הגעתו של שכטר ועד היעדרותו הארוכה של אצילי, קלאודמיר היה הקשר מספר אחד בליגה מבחינתי. הוא חגג שיש מלפניו שחקנים כאלה, הוא חגג כשגם איינבינדר וקלטינס* היו בשיאם, וראינו את קלאודמיר שרץ ללא הפסקה, שמנווט כמו מצפן, שנראה כאילו יש 3 כמוהו על המגרש. המשחק שלו בשלישייה על חיפה במושבה היה שלמות. לא על סף, לא משחק אדיר, שלמות.
    אני חושב שקלאודמיר, בשנתיים שלו בבית"ר, היה בטופ 3 של הקשרים בארץ. זה קצת נסתר מעיניי הצופה הנייטרלי שלא נוטה לראות את בית"ר הרבה ומסתמך על התקשורת שמשום מה ממש לא מפרגנת לברזילאי (פשוט מתעלמת), אבל אני אומר את זה בביטחון מלא.

    *קלטינס יצליח להתמודד מול אוגו בשנה הבאה, שם כסף על זה. הוא יהיה הקשר הטוב ביותר בישראל.