ארה"ב ליגת ה-MLS

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י yavni, ‏7/3/12.

  1. yavni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/11/07
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תוצאות משחקי המחזור הרביעי:

    די.סי. יונייטד- פ.צ. דאלאס 1-4

    משחק הפתיחה של המחזור אירח בבירת ארה"ב את דאלאס, שקיבלה חזרה מפציעה את ברק שיי, קשרה המצטיין מהעונה שעברה, אחרי שלא שותף מאז המחזור הראשון. אבל מי שעלתה ליתרון ראשון הם המארחים, משער של החלוץ הברזילאי מייקון סנטוס (תאמינו או לא, בעברו תקופה קצרה בעירוני קרית שמונה) בדקה ה-29. בלאס פרס הפנמי איזן לטקסנים חמש דקות לפני היציאה למחצית, אך היונייטד הגיבו ב-3 שערים תוך רבע שעה, של הקשרים ניק דלאון (60) ודני קרוז (66) ושער שני במשחק של מייקון סנטוס (74) שגמר את הסיפור עבור דאלאס, שמחפשת ניצחון ראשון מאז המחזור הראשון.

    פ.צ. טורונטו- קולומבוס קרו 1-0

    שתי הקבוצות נפגשו למשחק הראשון מבין שלושה בדרבי גביע טריליום (ע"ש פרח הטריליום שמייצג את מדינות אוהיו ואונטריו). המשחק נפתח בגישושים מצד שתי הקבוצות, עד שבדקה ה-40, אולמן ורגאס, חלוץ קולומבוס הוכשל ברחבה ע"י טיי הארדן וקבע- כדור עונשין מ-11 מטר. מירוסביץ' התייצב לבעיטה, אך נעצר ע"י מילוש קוצ'יץ', שוער טורונטו. האורחים המשיכו לתקוף במחצית השנייה, עד שהשיגו את השער היחיד במשחק, כשתיקול במרכז המגרש של מי אם לא מירוסביץ' הגיע לברנרדו אנור מונצואלה, שאחרי דאבל פס עם בן ארצו, אמיליו רנטריה, הכניע את קוצ'יץ' וקבע ניצחון ראשון בדרבי העונה לקולומבוס.

    ניו יורק רד בולס- מונטריאול אימפקט 2-5

    האימפקט קיוו להשיג עוד נקודות ברד בול ארינה, אבל מול ניו יורק (שהגיעה אחרי 1-4 על קולורוד במחזור הקודם) המשימה הייתה גדולה בשתי מידות על הקנדים, שדווקא עלו ראשונים ליתרון בדקה ה-19 מרגלי סאנה ניאסי הגמבי, שפתח בחוד לצד ברנארדו קוראדי (בהופעת בכורה בהרכב). ניו יורק השוותה 11 דקות לאחר מכן, כשהרמה מחוץ לרחבה של רפאל מארקס מצאה את חברו לשעבר בברצלונה תיירי הנרי, שנגח לרשת של דונובן ריקטס. 10 דקות אח"כ מונטריאול חזרה להוביל, מבעיטה חדה מ-20 מטר של ג'סטין מאפ, שהטעיתה את ריאן מיארה, שוער הרד בולס. רגע לפני המחצית, קני קופר איזן את התוצאה מבעיטת 11 מטר, ולאחריו בא הבליץ של האורחים במחצית השנייה: צמד של הנרי (56 ו-89) ואחד של מהדי בלושי המרוקאי (72, מבישול של מי אם לא הנרי). ניו יורק חוזרת לעצמה בגדול בשני משחקי הבית האחרונים, במחזור הבא הם ישובו להתארח אצל קולומבוס.

    פילדלפיה יוניון- ונקובר ווייטקאפס 0-0

    היוניון חיפשו את הניצחון הראשון שלהם העונה, כשאירחו ב-PPL פארק את ונקובר. המצב הראשון היה דווקא של האורחים- סבסטיאן לה טו קיבל כדור נהדר מאטיבה האריס, ונעצר ביציאה מצוינת של זאק מקמאת'. משם השליטה הייתה כל כולה של פילדלפיה, כשפאחוי, ואלדס וקארול נעצרו פעם אחר פעם ע"י שוער ונקובר המצוין, ג'ו קאנון בן ה-37. לה טו לקראת הסיום עוד ניסה להכריע את המשחק, אך למזלם של אוהדי היוניון החטיא וקבע בסיום חלוקת נקודות לשתי הקבוצות.

    פורטלנד טימברס- ריאל סולט לייק 3-2

    איזה מותחן התרחש באיצטדיון JELD-WEN בפורטלנד. אחרי הפסד מפתיע בחוץ מול צ'יבאס USA, הקבוצה מעיר המורמונים הגיעה למשחק מול הטימברס, במטרה להראות שהמעידה הייתה חד פעמית. ההתחלה הייתה ורודה עבור האורחים, כשבדקה ה-39, אלברו סאבוריו, כוכב נבחרת קוסטה ריקה, העלה את ריאל ל-1-0 מהנקודה הלבנה, אך במחצית השנייה פורטלנד הפכה את התוצאה מצמד של הליברי דארלינגטון נאגבה (זכרו את השם, אחד מהכוכבים העולים של ה-MLS) בדקה ה-48 וה-65. פורטלנד הייתה בעמדת נגיעה מניצחון, אלא שממש לפני שריקת הסיום הגיעו שער השוויון של המחליף ג'וני סטיל בדקה ה-89, ושער אדיר של הקפטן קייל בקרמן בתוספת הזמן (מבישול של פביאן אספינדולה), שהביאו ניצחון גדול לסולט לייק בסיום.

    סיאטל סאונדרס- סאן חוזה ארת'קווייקס 1-0

    שתי קבוצות בלתי מנוצחות העונה נפגשו בסנטצ'רילינק סטדיום בסיאטל, כשהמארחים חסרים שני שחקני מפתח בהרכב: מאורו רוסאלס ובראד אוונס (השני נפצע ממש כמה ימים לפני המשחק). ההזדמנות הראשונה במשחק הייתה של פרדי מונטרו הקולומביאני, בנגיחה מול השוער בוש שאותה החמיץ. בצד השני, גספורניגנ השוער האוסטרי של הסאונדרס חילץ מצב כפול מרגליהם של לנהארט ובייטאשור. בדקה ה-22 הגיע השער היחיד במשחק, כאשר כריס וונדולובסקי כבש מהנקודה הלבנה את שערו הרביעי העונה, אחרי עבירה של מגן סיאטל זאק סקוט על סטיבן לנהארט ברחבה. מכאן והלאה שחקני סיאטל ניסו לחזור למשחק, אבל נעצרו פעם אחר פעם ע"י הגנת סאן חוזה, בראשות השוער ג'ון בוש. ניצחון חוץ גדול לקווייקס, שבמחזור הבא יפגשו עוד קבוצה בלתי מנוצחת- ונקובר ווייטקאפס.

    לוס אנג'לס גלאקסי- ניו אינגלנד רבולושן 3-1

    גלאקסי האלופה אירחה בהום דיפו סנטר את האחרונה במזרח, ניו אינגלנד. ההתחלה הייתה מדהימה עבור האורחים, כשקלין רואו מצא את הרשת כבר בדקה ה-9 מהדיפה של שוער גלאקסי, ג'וש סאונדרס. שלוש דקות אח"כ ניו אינגלנד הכפילה את היתרון, כשמסירת עומק נהדרת של שאלרי ג'וזף הגרנדיני מצאה את המגן הימני קווין אלסטון, שמסר מסירת רוחב למבקיע השער, כריס טירני המגן השמאלי. בתוספת הזמן לפני המחצית המארחים עוד ניסו לחזור למשחק, אבל אדסון באדל החטיא בצורה נוראית מול מאט ריס, וכמו שאומר הפתגם הידוע-אם אתה לא נותן, ייקחו לך. ניו אינגלנד עלתה ל-0-3 מנגיחה של סאיר סנה הצרפתי, אחרי טעות איומה של כל הגנת לוס אנג'לס. רבע שעה לסיום הגלאקסי הבקיעו שער מצמק, מרגליו של רובי קין, אך זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי. ניצחון גדול לג'יי היפס ולחניכיו הרבס.

    קולורדו ראפידס- שיקאגו פייר 0-2

    קולורדו חזרה לאיצטדיונה הביתי אחרי התבוסה בשבוע שעבר 1-4 לרד בולס, ופגשה את שיקאגו שניצחה במחזור הקודם את פילדלפיה. המחצית הראשונה הייתה שקולה, כששני השוערים, מאט פיקנס (קולורדו) ופאולו טורנאגי (שיקאגו) שלטו ברחבות, עד שהמארחים עלו ליתרון בדקה ה-58 משער של עומאר קאמינגס, חלוץ נבחרת ג'מייקה (ממסירת רוחב של בריאן מולאן). מרטין ריברו הארגנטינאי המושאל מרוסאריו (בהופעת בכורה בקבוצה) ניסה את מזלו בבעיטה אדירה, שהסתיימה בהדיפה מצויינת של טורנאגי האיטלקי, שמשכיח על הספסל את שוער ארה"ב האולימפית, שון ג'ונסון. רבע שעה לסיום בריאן מולאן הגביה עוד כדור נהדר שהגיע לקאסטריז'ון שכבש, אך השופט פסל את השער בטענת נבדל. ממש לפני סיום המשחק (דקה 91) הראפידס גמרו את תקוותם של האורחים לנקודה, כשקמאני היל המחליף, המצטרף הטרי לקולורדו (הגיע כשחקן חופשי לאחר שנתיים שלא שיחק), חגג בכורה מהחלומות עם שער ראשון בהופעה ראשונה בקבוצה.

    צ'יבאס USA- ספורטינג קנזס סיטי 1-0

    ניצחון היסטורי לקבוצה מקנזס סיטי, שמקנה לה את פתיחת העונה הטובה בתולדותיה (4 ניצחונות מ-4 משחקים). השער היחיד במשחק נכבש דקה מפתיחת המחצית השנייה, כשבעיטה אדירה של גרהאם זוסי נעצרה במשקוף, הגיע לזוסי שהספיק לרוץ לרחבת החמש ולמסור את האסיסט ה-5 העונה (מלך האסיסטים בינתיים) לסי.ג'יי. סאפונג שמקרוב כבש את שערו השלישי העונה. צ'יבאס תצטרך לחזור מהר לקרקע, אחרי שבמחזור הקודם ניצחה במפתיע את ריאל סולט לייק ביוטה.

    טבלת הליגה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/12
  2. yavni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/11/07
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משחקי המחזור החמישי:

    סולט לייק- מונטריאול (5/4)
    דאלאס- ניו אינגלנד (6/5)
    מונטריאול- טורונטו (7/4)
    קולומבוס- ניו יורק (7/4)
    קנזס סיטי- לוס אנג'לס (7/4)
    סאן חוזה- ונקובר (8/4)
    די.סי. יונייטד- סיאטל (8/4)
    סולט לייק- קולורדו (8/4)
    פורטלנד- צ'יבאס (8/4)
    (פילדלפיה, יוסטון ושיקאגו חופשיות)
     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    תודה על הסיכום יותם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx

    כאחד שיוצא לו לראות משחקים, בוודאי יותר ממני, מה קורה עם אנחל? עד כמה שאני זוכר הוא עבר לגאלאקסי, אבל הוא לא ממש משחק. אני טועה?
    חוץ מזה, אני מקווה שמונטרו ייצא מהבצורת שלו. הבחור פעם היה כובש בצרורות, היום אני כמעט לא שומע עליו. יחד איתו בסיאטל אגב, משחק גם הבלם עם השם המחייב, ג'ון קנדי, שנבחן לפני מספר שנים במילאן, אבל לבסוף הגיע ל-MLS. ואגב, אם בפילדלפיה מתעניינים, אז פאריד מונדראגון עושה חיל בדפורטיבו קאלי. קצת תמוה לי שהם שיחררו אותו, יש להם מחליף ראוי?
     
  4. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    מה כולם עושים פה בדיון על ה-MLS? כשאני הייתי בפורום הייתי היחיד שהגיב בדיון על הליגה... פתאום אני רואה את הנושא הזה יחסית גבוה בעמוד ועם שלושה עמודים, והליגה רק התחילה! כנראה שאנרי הביא את יחסי הציבור שקיוו להם...
    מחליף יש, ראוי הוא לא.
    תקן אותי אם אני טועה, אבל לדעתי מונדראגון הוא זה שהחליט לעזוב.

    חואן פאבלו אנחל עבר לצ'יבאס עוד במהלך העונה שעברה (והיה מעולה). העונה הוא עוד לא שיחק - הוא חטף זעזוע מוח באחד ממשחקי קדם העונה לפני קצת יותר מחודש ועדיין לא חזר. היעדרות ארוכה יחסית לזעזוע מוח - אבל אני לא רופא ולא יודע מה הולך שם.
     
  5. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    לא מצאתי מקום יותר טוב לשאול...
    איך הופ סולו שנחשבת לאחת השחקניות הבכירות באחת מנבחרות הנשים הבכירות בעולם, צברה בנבחרת פי 2 יותר הופעות מאשר בקריירת המועדונים שלה? ולמה יש לה הפסקה ארוכה של 3 שנים באמצע? ולמה בחלק מהמועדונים שהיא שיחקה (שאלה המועדונים הכי גדולים בעולם ממה שהבנתי)- היא שיחקה משחקים בודדים ולא עונה מלאה?

    ממש מוזר.
     
  6. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    בין 2005 ל-2009 היא שיחקה בנבחרת ארה"ב שתפקדה כנבחרת פול-טיים (אנא ממך, אל תבקש ממני להסביר למה ואיך...)
     
  7. yavni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/11/07
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנחל אכן בצ'יבאס, והספיק לשחק משחק אחד במחזור הראשון לפני פגיעת הראש.
    אכן משהו מוזר מאוד עובר על מונטרו בתקופה האחרונה. בעונת 2011 הוא היה המבקיע הבולט של הקבוצה עם 12 שערים (ו-9 בישולים). השנה הוא פשוט לא פוגע, ואת השער האחרון שלו במסגרת רשמית הוא הבקיע עוד באוקטובר 2011, בהפסד בשלב הבתים של ליגת האלופות למונטריי המקסיקנית.
    אני חושב שזה שילוב של הגיל המתקדם והרצון לחזור לעונת פרישה בקולומביה שגרמו לעזיבה של מונדראגון. המחליף שלו, זאק מקמאת', שיחק עוד בעונה שעברה כשפאריד היה פצוע, וכנראה גילה יכולת טובה שגרמה להם להשאיר אותו. העונה הוא בינתיים לא משהו, כמו כל הקבוצה שלו שעדיין לא ניצחה העונה ב-MLS. אגב פילדלפיה, הקבוצה כוללת נציגות קולומביאנית לא קטנה, בדמותם של שני שחקני הרכב קבועים- הבלם קרלוס ואלדס והחלוץ ליונארד פאחוי (שכבש את אחד משני השערים של הקבוצה עד עכשיו). חוץ מהם על הספסל יושב קולומביאני נוסף- הקשר רוג'ר טורס שנרכש העונה מאמריקה קאלי אחרי עונת השאלה מוצלחת ב-2011.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/4/12
  8. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תגידו, יש אנשים שהם לא מהגרים מקסיקני שהולכים למשחקים של צ'יבאס?
     
  9. yavni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/11/07
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סביר להניח שרוב האוהדים של צ'יבאס USA הם מהגרים ממקסיקו, משום שהקבוצה נקראת ע"ש אחד המועדונים המצליחים ביותר במקסיקו, צ'יבאס גוודלחארה (ושני המועדונים מחזיקים באותם בעלים).
     
  10. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    תודה! http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx
    הזוי... וזה תקף להרבה שחקניות אני רואה עכשיו. אתה יכול לתת לינק שמביר את זה לפחות? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    ולמה מאז (מילא לפני...) היא עדיין בקושי משחקת במועדונים?
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ברוך השב, שוב http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx

    ככה אתה זורק לפח את כל השאלות שלי אליך בדיון ההוא http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx

    אגב, מי זה אנרי? כולנו פה בשביל הופ סולו ומירוסביץ'
     
  12. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    היית עם כינוי אחר אז?

    בקצרה מאוד על נבחרת הנשים - באותה תקופה הנבחרת התאמנה כקבוצה בשל הטורנירים הרבים שהיא השתתפה בהם. כדורגל הנשים לא מקצועני ברמה של כדורגל הגברים ולכן החליטו להפוך את הנבחרת לפול טיים ג'וב על מנת להגיע בכושר מקסימלי לטורנירים. החוסר מקצועיות גם מסביר בצורה לא רעה את ריבוי הקבוצות ומיעוט המשחקים שלה בהן.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏4/4/12
  13. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    SIXTOBASTIA
     
  14. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אפרופו מונדראגון, מסתבר שהבחור כנראה בכלל לא קוריוז בגיל 41. עד כה הוא השוער המצטיין בליגה, הקבוצה שלו שיפרה משמעותית את תוצאותיה ועכשי ומדברים עליו כעל מועמד מוביל להיות מוזמן לנבחרת ביוני לקראת צמד המשחקים במוקדמות המונדיאל. בפעם האחרונה שפאריד לבש את מדי הנבחרת זה היה בטורניר גביע הזהב של 2005.
     
  15. yavni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/11/07
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הנציגה האחרונה של ה-MLS בליגת האלופות של קונקאקאף הודחה אתמול בבושת פנים מהמפעל, כאשר פ.צ. טורונטו הובסה בחוץ ע"י סנטוס לגונה המקסיקנית בחצי הגמר 6-2 (אחרי 1-1 במשחק הראשון בקנדה). לקנדים ז'ואאו פלאטה האקוודורי כבש צמד (15 ו-43), אך המקסיקנים היו פשוט יותר טובים, והחזירו בשישייה לרשתו של מילוש קוצ'יץ' האומלל (הרקולס גומס 31 ו-48, חואן פבלו רודריגז 56 ו-64, אוריבה פראלטה 66 ודניאל לודואניה 92). הגמר יהיה כל-מקסיקני, כשסנטוס תפגוש את מונטריי החזקה, שעברה בחצי הגמר את אונאם (גם כן ממקסיקו)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/4/12