מבחינתם קים ג'ונג איל הוא כמו האבא והאמא של העולם, הם יודעים מעט מאוד אמת. נשאר רק לראות אם יקרה הבלתי ייאמן והבן שלו יצליח להתעלות על הפסיכופטיות של האבא.
שימו לב לידיעה הבאה: (מתוך MSN) יניב פרדו, בן 21, שם קץ לחייו באוגוסט האחרון. הוא לא השאיר אחריו מכתב, אבל אחרי מותו נכנסה משפחתו לחשבון הפייסבוק שלו, שם גילתה התכתבות בינו לבין חבר. פרדו סיפר לו על רצונו להתאבד, וחברו נתן לו עצות איך אפשר לעשות זאת בדרך המהירה והיעילה ביותר. חבריו של יניב, רוני שוקרון ולימור בן רומנו, פנו למשטרה כדי לבדוק האם ניתן לחקור את האירוע, בו הציע אותו ה"חבר" ליניב להתאבד באמצעות מנת יתר של סמים. השניים משוכנעים כי לולא אותה העצה יניב עדיין היה איתנו. האם מדובר בעבירה פלילית? על פי החוק היבש, כל עוד החבר לא אמר ליניב להתאבד, אלא רק אמר לו איך אפשר לעשות את זה - לא מדבר בשידול. אבל יכול להיות שאם החבר היה מעביר את המידע הלאה, זה היה נראה אחרת.
יש לי רק 2 דברים להגיד. כל עוד מחיר נקבע לפי חוקי שוק החופשי - אין לי בעיה אתם. גם אם במדינות אחרות הם הרבה חותר נמוכים. דבר שני - אין טעם להשוות קאמרי או כל רכב אחר עם דברים נחוצים למחיה. אין שום הבדל חוץ מנוחות בין כקארי מפוארת וסקודה פאביה שעולה כאן חצי ממה שאתה שלמת שם על קאמרי.
אני 5 שנים בלי שום בעיה נסעתי עם חיפושית שעלה כ-500 דולר. לא לבד - עם אשתי וילד. וזה הספיק. אולי תגיד שבארה''ב זה יעלה לי הרבה פחות? יש לי הרגשה שרק על ירקות בחודש גם שם, וגם פה צריך להוציא פי כמה.
א. כן. אתה יכול לקנות שם מכוניות משומשות בגרושים, חלקי חילוף בכמויות ובזול. בארץ אתה קונה אוטו כזה אתה כל היום רק רץ בין מוסך למוסך, מחפש מי ירמה אותך הכי פחות. ב. ברור שאפשר להסתדר, תבוא לאיזה בחור מכפר בצפון הודו הוא בכלל יתפלא איך אתה מתפנק בחיפושית. אדם שעובד בעבודה רווחית ומכובדת למחייתו, לא צריך להסתפק בכל מני דברים, יש רמת חיים בסיסית שאדם יכול לשאוף אליה. אני מבטיח לך שכל עוד זה תלוי בי אני לא אקנה רכב, גם אם יהיה לי מספיק כסף. הבעיה היא שמלבד בתל אביב כמעט בלתי אפשרי להסתדר בלי. אותו מצב כמו בארה"ב, אבל שוב ההבדל הוא שבארה"ב המחירים של המכוניות לפחות הוגנים.
תאמין לי שלא נכנסתי כל יומיים למוסך. ולגבי עד כמה זה יהי יותר זול - גם הסברתי. זה עדיין יהיה יותר יקר יחד עם דברים נחוצים כמו ירקות. גרתי גם באותם שנים ברחובות. נסעתי בכל הארץ - ירושלים, כרמיאל, מצפה רמון. שוב - מדברים על מחייה. אני מסכים שרכב זה חלק חשוב. אבל רכב ולא רכב פאר! חיפושית - זה רכב. עלויות שלו מאוד נמוכים.
יותר מזה- אין שום סיבה הגיונית שדווקא לתושבי מדינת ישראל הקטנה תהיה תלות כה גדולה ברכבם הפרטי. עצם העובדה שתשתיות התחבורה הציבורית בארץ התפתחו אך מעט במשך 63 שנות קיומה של ישראל מהווה מחדל תהומי, לא פחות.
עדיין יש חיפושיות! לגבי סיכון - מסכים. אבל הנקודה שלי היית אחרת - בתקשורת כן אוהבים להשוות דברים שיותר יקרים כאן. ו"שוכחים" להשוות דברים שיותר זולים.
כשהבנייה מבוססת על פרבור ובניית שכונות וערים למכונית, לא מפליא שכמעט בלתי אפשרי לבנות תחבורה ציבורית הולמת. בהונג קונג שם התחבורה הציבורית יעילה בטירוף הצפיפות מגיעה עד 50 אלף אנשים לקמ"ר. אין לי נתונים לגביי ערים בארץ (מלבד תל אביב, שוב), אבל אין מה להשוות. ואסיס, אני אשמח את תספר לי מה יותר זול פה, ובבקשה אל תתעלם מהבדלי השכר.