אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    419
    מבירור שעשיתי עם המנכ"ל, בשנה הבאה רעננה תמשיך לשחק באצטדיון ר"ג כי עלות השכירות של ר"ג נמוכה משמעותית מעלויות השידרוג הנדרש לאצטדיון קרני כדי להכשירו ללאומית.

    אנחנו בדרך הבטוחה להיות טוברוק 2.
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    אם כבר מחוץ לעיר, למה בלאומי בר"ג ולא בלויטה או הרצליה או גרונדמן הקרובים יותר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/20
  3. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    419
    עניין של עלויות
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    לארח בלאומי בר"ג לא נראה לי יוצא יותר זול מהאצטדיונים הקומפקטיים של אזור דרום השרון כמו לויטה, הרצליה וגרונדמן.

    בכל אופן את מגרש קרני באמת לא שווה לשפץ כשבטווח היותר רחוק מתוכנן בעיר אצטדיון חדש וקרני כנראה בכלל ייהרס. זה כמו שברחובות לא ניסו לשדרג לרמת הליגה הלאומית את המגרשים של שעריים ומרמורק (בימים אלו כבר עובדים על פיתוח השטח לאצטדיון העירוני החדש המשותף לקבוצות) אלא אירחו בלאומית חוץ לעיר, לרוב ברמלה ונס ציונה. וקודם לכן גם הפועל חדרה נדדה בהיותה בלאומית עד עפולה ולא ניסתה לשדרג את המגרש שלה.

    תכל'ס גם מגרשים עם יותר פוטנציאל התאמה ללאומית, מאצטדיון שכונת התקווה (משמש את הפועל כפר שלם שטרם ברור היכן תארח בלאומית עונה הבאה) ועד מגרש הפועל איכסאל (תארח בלאומית בעפולה), גם לא משודרגים ללאומית בפועל. גם באצטדיון בת ים עדיין לא החלו להבנתי בעבודות השידרוג ללאומית לבית"ר ת"א-בת ים (אירחה העונה בנס ציונה). אני מניח שגם אם הפועל כאוכב היתה מצליחה להפתיע ולהעפיל ללאומית (ולא מרמורק שהעפילה למשחק המבחן לפלייאוף העלייה), שהיא היתה נודדת לעילוט או סכנין ולא זוכה שישדרגו לה את המגרש ביישוב או אפילו את האצטדיון שביישוב הסמוך כפר מנדא.

    בקיצור מתוך 5-4 הקבוצות שמצטרפות לליגה הלאומית שנה הבאה, רק לאחת (נס ציונה) יש מגרש זמין משלה שמתאים ללאומית. לכפר שלם, איכסאל, רעננה, ואולי גם מרמורק (אם תצליח במשחקי המבחן) אין מגרש ללאומית. ובנוסף נזכיר שגם קבוצות נוספות, בית"ר ת"א-בת ים ומ.ס. כפר קאסם מחכות למעשה לשדרוג המגרשים שלהם לדרישות הלאומית שטרם יצאו לפועל וכן הפועל אום אל פחם שהשיפוץ של האצטדיון שלה רחוק מסיום (כבר מעריכים שיסתיים אולי בסביבות ינואר 2021, עד אז תמיך לארח בעפולה). מבחינתי גם קשה להכיר באצטדיון הלאומי כאצטדיון ביתי לליגה הלאומית להפועל ר"ג (היו צריכים להעביר אותה לוינטר). היה גם דיבור פה על סכסוך של אחי נצרת עם האצטדיון בעילוט שלא יודע אם נפתר או שעליה לחפש מגרש בית חלופי. לפחות הפועל נוף הגליל קרובה לקבל את אצטדיון גרין המשופץ.

    בכלל ביחס לפרמטרים הנוכחיים של מתקן לליגה הלאומית (אצטדיון של מינימום 2000 מושבים עד המינימום 5000 שכבר מתאים לליגת העל), אפשר היה לשדרג מגרשים נוספים קיימים (אפילו כשהקבוצות המקומיות בליגה א' ומטה), משיפוצים מינימליים להשלמת תא שידור וכו' (לדוגמה באצטדיון יבנה), דרך מימוש תוכניות הרחבה שנתקעו (למשל פרויקט הרחבת אצטדיון באקה אל גרביה וכולל סיוע ליישובים סטייל כאוכב ואיכסל לשדרג את המגרשים העירוניים לרמת אצטדיון בלאומית) ועד לבניית אצטדיונים חדשים שבתכנון בכל מיני יישובים. היקף הפרוייקטים האלה מתחיל ממיליונים בודדים לשדרוגים ועד כמה עשרות מיליונים לבינוי ובכך ליצור עשרות מגרשים ברמת אירוח בלאומית (שכמובן גם אם ישחקו בהן סתם קבוצות בליגה א' נגיד, זה יהיה רווח לקבוצות ולאוהדים שלהן לשחק במגרש בית איכותי), ולא במחיר של מאות מיליונים כמו עלות הקמת אצטדיונים ברמת ליגת העל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/7/20
  5. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    זאת בדיוק הבעיה של רעננה כמועדון. ללאומית אתם לא מסוגלים לשדרג ללאומית אז למה שאתם תהיו ראויים בכלל להילחם על חזרה לליגת העל? כשרמת השרון עלתה ליגה היא והעירייה דאגו שהעונה הראשונה מחוץ לעיר תהיה האחרונה. אתם לא מסוגלים לעמוד אפילו בסטנדרטים של הליגה הלאומית. אז נכון, זה יקר יותר מהעלות של שכירות אצטדיון רמת גן, אבל אתם כל הזמן מעדיפים את מה שזול במקום את ההשקעה החד פעמית שתקפיץ את המניות של הקבוצה. איזה מן מועדון יכול להיות מועדון לגיטימי בליגות הבכירות אם הוא לא יכול לשחק בעיר שלה? זה הסטנדרט המינימלי המכובד בכדורגל. בכלל רעננה צריכה להגיד תודה שהיא רעננה ולא ירוחם שלה יש אמצעים קשים יותר להכשיר אצטדיון למקרה שתהיה לה קבוצה שתגיע לליגה הלאומית. ונכון, אתם תהיו טוברוק 2, אתם תרדו לליגה א' בשנים הקרובות ויתכן שתמשיכו לרדת עד לליגה ג', אבל היי, יש מחלקת נוער משובחת.
     
  6. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    419
    מי זה אתם? יש שני גורמים שצריך לבוא אליהם בטענות- העירייה ואשר אלון..העירייה שנמצאת בגירעון לא ממש מעוניינת להשקיע יותר ממה שהיא משקיע כרגע, מה גם שפעם בכמה זמן התושבים דואגים להזכיר ברשתות החברתיות, שלא יעיזו להשתמש בכסף ציבורי לטובת ענף ספורט תחרותי.
    נכון שראש העיר החדש הבטיח שעוד יקום אצטדיון אבל לא שמעתי על שום דבר מאז ההבטחה..
    ואשר אלון שכלכלית משקיע את המינמום בכל פרמטר, בונה על העירייה שתבנה או לפחות תעזור לו בעלויות..

    אבל מה זה ראויים להלחם על העלייה?הפועל רעננה זה מועדון כדורגל, זה לא אשר אלון ולא עיריית רעננה..זה מפעל שקיים 81 שנה.
     
    הרצליה אוהב/ת את זה.
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    אני רואה את זה בכלל כבעיה אזורית של גוש ערי דרום השרון, הרצליה/רמת השרון/הוד השרון/רעננה/כפר סבא ואולי להכליל גם את ראש העין. כמו שהן בתחרות כללית על מיתוג מול השכנות בניסיון להגדיל את מספר התושבים, ככה גם מתחרות ללא הצלחה בייצוג בספורט כולל כמובן כדורגל וכדורסל. קבוצות קטנות ללא תקציב, ללא די קהל וללא מתקנים ברמת ליגת על. לא שחושב שאיזה קבוצת "בני השרון" היתה להיט, אבל אולי נגיד 3-2 קבוצות אזוריות (למשל אחת להרצליה-רמת השרון, אחת לרעננה-כפר סבא, בתקווה שיצליחו להעפיל לליגות העל בכדורגל וכדורסל) כולל אצטדיון משותף ללפחות 2 ערים והיכל ספורט משותף היה יותר סיכוי להצליח מהמצב הנוכחי. ואם לא קבוצות משותפות אז לפחות השקעה של ערים סמוכות במתקנים משותפים (כמו המו"מ בין כפר סבא לרעננה לאצטדיון משותף, או המו"מ בעבר בין הרצליה ורמת השרון) במקום להבטיח ולא לקיים בניית מתקנים לכל עיר בנפרד. מה עוזר כל ההבטחות להיכלים חדשים ברעננה, הרצליה והוד השרון שלא הוקמו, לאצטדיונים חדשים לרעננה וכפר סבא ורמת השרון שלא הוקמו, או ההצעות לשיפוץ ואולי גם הרחבה לאצטדיוני לויטה והרצליה למשל, או להיכלים כמו מטרווסט שלא יצאו לדרך. מצד אחד ערים כמו רעננה ורמת השרון התיימרו להציע שטח למתקנים לאומיים+מכבי ת"א (ארנה לכ20,000 צופים, אצטדיון לאומי לכ50,000 צופים, ובעבר הצעות לאצטדיון טניס לאומי ללפחות 7000 עד 10,000 צופים ברמת השרון, והצעה לאצטדיון טניס של לפחות 4000 צופים ברעננה, וגם הצעה מהעבר להיכל קרח אולימפי ל5000 צופים בהוד השרון) אבל מצד שני לא מצליחות להקים איזה אצטדיון כדורגל עירוני ברמת מינימום ליגת העל לכ5000 צופים, או איזה היכל ספורט ראוי לליגת העל למעל 3000-2000 צופים (שאגב לא חייבים להיות חדשים, אלא יכולים להיות גם הרחבה למתקנים ותיקים כמו אולם מטרווסט ואצטדיוני לויטה והרצליה).

    למשל כיום הרצליה וחדרה בעלות אותה אוכלוסיה בערך. אבל חדרה חנכה היכל כדורסל חדש ל2600 צופים בזמן שהרצליה תקועה עם היכל היובל הישן (1500 מקומות כולל יציעים מתקפלים, ולמי איכפת שהבטיחה שתקים מתישהו אולם חדש שיכול להגיע אפילו ל5000 מקומות). חדרה נערכת לבניית אצטדיון חדש שיתחיל מ8000 מקומות (עד 15,000 במקסימום כשיושלם) בזמן שהרצליה גנזה את תוכניות השיפוצים וההרחבות לאצטדיון הותיק שלה (שגם תוכנן להגיע עד לקיבולת של 15,000 צופים), ובכלל מדברת על להרוס אותו ולבנות אצטדיון קומפקטי יותר, ותרשו לי לפקפק שהרצליה קרובה להקים אצטדיון בדיוק כמו שרעננה וכפר סבא ורמת השרון רחוקות מזה. וזה לא שזה בשמיים. הרי הוד השרון תכננה היכל מאוד דומה להיכל אנרבוקס בחדרה אבל בזמן שחדרה השלימה את ההיכל הוד השרון לא התחילה בכלל. ואפילו העיירה הלא רחוקה כפר קאסם מתחילה במימוש פרויקט האצטדיון העירוני לכ8000 צופים, בזמן שרעננה וכפר סבא ורמת השרון אפילו לא הכינו תוכניות עדכניות לבניית אצטדיונים דומים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/7/20
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    טוב קודם כל בכוונתי הייתה בבירור על אשר אלון שהוא זה שלוקח עליו את המועדון. דבר שני, אני נגד סגירת מועדון בגלל שהוא לא מספיק גדול כמו שאר המועדונים הגדולים בישראל. אם אתם רוצים לצאת מהמסגרת של הקבוצה הקטנה שלא מסוגלת לארח בביתה אתם חייבים הנהלה חדשה שתשנה את המצב. כרגע זה נראה ממש מגוחך שההנהלה והעירייה שמות **ן על הקבוצה שלהם ואז מתפלאים למה אין לקבוצה קהל.
     
    אבי סנדור אוהב/ת את זה.
  9. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    ברעננה צריכים להגיע להחלטה. אם הם מתכננים להרוס את קרני ולבנות עליו בנינים אז באמת אין מה להשקיע באצטדיון. אבל אם אין תכנון קונקרטי. אז חבל על הזמן ושישקיעו בהכשרת האצטדיון ללאומית.
    מה חסר בשביל הלאומית, מסך תוצאות? מה עוד?
     
  10. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    מתחרות ללא הצלחה? כפר סבא זה מועדון עם קהל, אליפות ו3 גביעים. זה לא כמו רעננה שתמיד הייתה קבוצה קטנה. זה לא כמו רמת השרון והרצליה ששכחו שהן היו פעם בליגת העל. וקבוצת "בני השרון" זה ממש מגוחך ולא מבטיח בכלל שזה יניב אוהדים (ראה איחוד כפוי שקרה בניגוד לרצון הקהל של הקבוצות האשדודיות) וגם הפועל כפר סבא, שאמרתי שלה יש קהל, אינה צריכה להתאחד עם אף אחת, גם לא עם בית"ר כפר סבא, בשביל להגדיל את האוהדים. מה שהיא צריכה בשביל שיהיו יותר אוהדים (בזמן שהיא הקבוצה האהודה ביותר בדרום השרון) זה לבנות את האצטדיון החדש שאוהדיה מייחלים לו. ועוד משהו, אם תאחד בין רעננה, רמת השרון, הוד השרון והרצליה לא תקבל קבוצה גדולה עם אוהדים. אם תחבר את האוהדים של כל קבוצה עדיין לא תתקרב לכמות אוהדים של הפועל כפר סבא. אולי אם יש איזה איחוד שאיכשהו יכול אולי להניב קהל גדול יותר זה מכבי והפועל הרצליה לבני הרצליה, שמשגשגת בכדורסל, אבל גם זה בספק גדול.
     
  11. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    ראיתי בעבר סרטון שהיו ליקויים ביציע. בכל עיר שיש בה ליקויים ישר באים לתקן (כמו שעושים עכשיו עם הגג של טרנר) וברעננה זה יקר מדי ומעדיפים להתרחק מהעיר כל עוד הם בליגה מקצוענית.
     
  12. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,439
    לייקים שהתקבלו:
    2,305
    עוד שיגשוג כזה ואבדנו, אני מזכיר שרק העונה בני הרצליה בכדורסל שיחקה בליגה השנייה ועלתה בעזרתו האדיבה של נגיף הקורונה.
    איחוד בין מכבי להפועל הרצליה בכדורגל אולי יהיה יותר הגיוני ומתקבל על הדעת מאשר איחוד מוזר של כל קבוצת השרון אבל הוא לא יגדיל את כמות הקהל, היא במקרה הטוב תישאר אותו הדבר.
    אגב בני הרצליה בכדורגל הוקמה בשנה שעברה במהלך לא ברור של העירייה ומשחקת בליגה ג'.
    ליאור אסולין הוא הרכש הבכיר של הקיץ.
     
  13. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    אז מדבריך איחוד לא יואיל לשום דבר בכדורגל בהרצליה.
    אגב, מביך מצד ליאור אסולין שהתדרדר עד לליגה ג'
     
  14. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,439
    לייקים שהתקבלו:
    2,305
    אולי יועיל בדברים אחרים כי הקבוצות, או לפחות מי שמתיימרת להיות הבכירה בצניחה חופשית כבר משנת 2012.
    מבחינת קהל? שום דבר.
    ליאור אסולין יחגוג באוקטובר יום הולדת 40, אף אחד לא מצפה ממנו לשחק בליגה הלאומית.
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,431
    לייקים שהתקבלו:
    646
    מין:
    זכר
    זה לא קשור, מלבד עלות השדרוג שדורש הרבה יותר דברים (מלתחות, עוצמת זרקורים, רמקולים, עמדות צילום ושידור, עמדת עיתונות ועוד, ואפילו ממדי המגרש) מלבד שיקום הטריבונה, ובקיצור השקעה לא קטנה כשלא ברור לכמה זמן היא תהיה שימושית (מה יקרה אם תוך עונה הקבוצה תעפיל לליגת העל ולא תשחק במגרש המשופץ? מה יקרה אם תהיה הסכמה על בניית האצטדיון העירוני החדש וכמהלך מקדים יקדמו תוכנית למכירת שטח המגרש לנדל"ן?). יש גם גורמי התנגדות נוספים כמו למשל של התושבים סביב המגרש שממש לא יתמכו בהפיכתו לאצטדיון ממשי וגם המשטרה שלא אוהבת מגרשים עם נגישות תחבורתית צפופה (למשל אחת הסיבות שהמשטרה מתנגדת לקיום משחקים ברמת הליגה הלאומית ובטח שליגת העל באצטדיון שכונת התקווה). דווקא ככל הידוע לי אין דרישה עדיין של חובת התקנת מסך תוצאות גם לאצטדיוני ליגה לאומית, מלבד מסך צנוע של 20 מ"ר להקרנת שמות שחקנים, תוצאות ומבקיעים, ושעון המשחק.
    http://www.football.org.il/files/SiteCollectionDocuments/FTP/eitan/takanon/new site/תקנון אליפות עדכון אחרון 25.9.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/7/20

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 8, אורחים: 132)

  1. חייל שוקולד
  2. ~Omri~
  3. Hovavi
  4. matanbl22
  5. katamoni
  6. yuvalu
  7. o.b.