אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. orkim Member

    הצטרף ב:
    ‏5/4/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    35
    מין:
    זכר
    חייב לציין שעיריית תל אביב קצת מפדחת את עצמה.
    זה לא שהם בנו פה איזה וונדה מטרופוליטנו.
    כולה עשו שיפוץ של הגדלת קיבולת. בחוץ האצטדיון נראה בלי חיפוי כמו אצטדיון ישן בספרד.
    לא מבין מה ההייפ
     
    Telkiyski, EuropeGuy ו-Nigel de Jong אוהבים את זה.
  2. Maccabi_Haifa Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/06
    הודעות:
    954
    לייקים שהתקבלו:
    210
    לא ביג דיל. אפשר לחשוב. אסטוניה עם אצטדיון וחצי תארח אותו בשנה הבאה

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אסטוניה עם אצטדיון וחצי אירחה את הסופרקאפ האירופי שסמי עופר ניסה לארח כמה פעמים ולא הצליח. אסטוניה עם אצטדיון וחצי אירחה כבר ב2015 את אליפות אירופה באתלטיקה לצעירים עד גיל 23, תחרות שירושלים מקווה לארח אולי רק ב2023 בגבעת רם. אסטוניה עם אצטדיון וחצי העזה להצהיר על הגשת הצעה משותפת לאירוח יורו יחד עם רוסיה, למרות שתוכל להכשיר בטאלין רק אצטדיון או שתיים (בינתיים התכנון להתמודד ירד וגם רוסיה למרות אצטדיוני המונדיאל לא ממהרת להתמודד על אירוח יורו בקרוב). אני מניח שתארח את הטורניר בלפחות 4 אצטדיונים כמו המינימום במדינות מארחות אחרות (ככל הידוע לי טרם בחרה אצטדיונים מארחים). ובכל אופן אני מניח שאופ"א והתאחדות הכדורגל הישראלית יצפו לקהלים גדולים יותר מאשר באסטוניה, כמו שלמשל יורו הנבחרות הצעירות ב2013 גם הציג נוכחות קהל גדול מהטורנירים שקדמו לו, כולל שיא הנוכחות בגמר הטורניר בטדי, וכמו שגם יורו הנערות ב2015 הציג בגמר בנתניה נוכחות קהל גדול יותר מהטורנירים שקדמו לו.

    ואם זה מעניין אותך, הנה קצת יותר מידע על אצטדיונים באסטוניה
    List of football stadiums in Estonia - Wikipedia
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/19
  4. Maccabi_Haifa Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/06
    הודעות:
    954
    לייקים שהתקבלו:
    210
    נו, חוץ מה לה קוק ארנה שמכיל 15 אלף אוהדים והוא נראה טוב וחדשני, כל שאר האצטדיונים נראים פחות טוב בהגזמה מול אצטדיון סלע באשקלון.
    באמת לא מבין למה סמי עופר לא זכה לארח את הסופר קאפ אחרי שאישרו את הלה קוק ארנה

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    יש עוד איזה שנתיים וחצי לבחור אצטדיונים לטורניר בארץ וגם מעניין האם יבחרו ללכת על "פריסה ארצית" או על פריסה מצומצמת אזורית יותר כמו למשל אזור הצפון (עכו, בית שאן, טבריה החדש, עפולה, אצטדיון גרין המשופץ, עילוט, סכנין, עראבה החדש, באקה אל גרבייה המורחב, ואפילו לקוות לגמר באצטדיון החדש בחדרה) או שוב אזור המרכז (כמו שיורו הנערות התקיים בלוד, רמלה, ראשל"צ ונתניה). צריך לזכור שמעבר לרמת האצטדיונים צריך לדאוג גם לבתי מלון קרובים וכנראה גם לכמה מגרשי אימון/חימום לספורטאים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/19
  6. Maccabi_Haifa Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/06
    הודעות:
    954
    לייקים שהתקבלו:
    210
    אני האמת רק עכשיו הסתכלתי קצת על האצטדיונים בארץ. לא מבין איך נתניה והמושבה קיבלו 4 כוכבים מאופא. כל ההגדרה של אצטדיון לדעתי זה סגור מכל 4 הצדדים. איך אפשר לתת לאצטדיון בלי יציעים מאחורי השער שמבייש את המושג שנקרא אצטדיון 4 כוכבים? לא מבין את זה.

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    הדירוג לא נמדד ב4 יציעים אלא בשלל פרמטרים טכניים של גודל מגרש, תאורה, אזור האח"מים, אזור התקשורת, מינימום חנייה ועוד ומינימום 8000 מקומות בדירוג 4 (שנדרשים להיות בעיקר ביציעי אורך ולא חובה יציעים מאחורי השערים). יש לציין שבדירוגים שלהם עמד בעבר גם בלומפילד הישן לפני שהורחב. הדירוג הזה גם החליף דירוג קודם מ1 עד 5 כוכבים שבוטל ב2006, ששם גם היתה חשיבות לקיבולת של מעל 30,000 מקומות ועוד תנאים. צריך לזכור שבאותם שנים האצטדיונים שלנו היו קטנים יותר והאצטדיון הבכיר של אז שהכיל מעל 30,000, אצטדיון רמת גן, גם הוא קיבל איזה 4 כוכבים ולא 5 כמו האצטדיונים המרכזיים באירופה.

    על הדירוג
    דירוג האצטדיונים של אופ"א – ויקיפדיה

    בזמנו גם יצא לי לדבר על זה פה שחבל שההתאחדות והמנהלת לא נצמדים לקריטריונים של אופ"א באצטדיונים שאצטדיוני ליגת העל והלאומית המרכזיים יעמדו לפחות בקריטריון של דרג 3 לקטנים שבהם כמו קריית שמונה, גרין לאחר הרחבתו, עכו וכו', ושל 4 לכל אלו שעוברים את ה8000 מקומות כמו למשל בהרצליה, וינטר, אום אל פאחם וסכנין (אשדוד ואשקלון ממילא מיועדים לפינוי). ואפילו מאצטדיוני ליגה א' והלאומית הקטנים יותר היה אפשר לצפות שיעמדו לפחות בקריטריון של דרג 2 באופ"א (שדורש בין השאר כ1500 מקומות ועוד דרישות טכניות). כמו כן אפשר להתעצבן על אצטדיונים שלא נצמדים לתקנים בתכנון כמו למשל אצטדיון טבריה שתוכנן לכ7550 צופים, במקום לעגל כבר ל8000 הנדרשים לדרג 4.

    ושגם יתנו פומביות לאצטדיונים הישראליים ודירוגם הרשמי לפי אופ"א. כיום אתם מודעים רק לאצטדיוני ליגת העל הבודדים שבדרג 4, אבל לא לדירוג המדויק של שאר האצטדיונים בדרגים הנמוכים יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/9/19
    Maccabi_Haifa אוהב/ת את זה.
  8. Maccabi_Haifa Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/06
    הודעות:
    954
    לייקים שהתקבלו:
    210
    אז אתה רוצה להגיד לי שמבחינה טכנית אצטדיון המושבה יכול לארח חצי גמר ליגת האלופות?

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk
     
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    לדבר מה טכנית זה מורכב מדיי. אני גם לא אפשפש בהיסטוריית ליגת האלופות כדי לראות מה היה האצטדיון הכי קטן שאירח את חצי הגמר של הליגה (לפחות בשנים האחרונות), אבל ניחוש שלי שזאת כנראה היתה מונאקו (ועדיין זה אצטדיון גדול יותר מהמושבה). בכל מקרה אם קבוצה ישראלית שהיתה משחקת בליגת האלופות תחילה באצטדיון המושבה והיתה מגיעה עד חצי הגמר, אני בטוח שהיתה מעבירה אותו לאצטדיון הכי גדול שהיתה מוצאת, בלומפילד או אפילו טדי/סמי עופר, וזה רק כי רמת גן לא ראוי לאירוח. והיא לא היתה מחכה עד לשלב הזה. אפילו קבוצה שהיתה מעפילה מהמוקדמות לשלב הבתים בליגת האלופות כבר היתה מעבירה אותם למגרש מרכזי יותר במקום אצטדיון המושבה (או נתניה), ואם היו מתעקשים שתישאר באצטדיון המושבה, היו בוחנים יכולת להרים בו במהירות לפחות טריבונות זמניות קטנות מאחורי השערים להגדיל קיבולת. אבל למה לדבר בתיאוריה על פנטזיה כה מוזרה של קבוצה ישראלית בשלב כל כך מתקדם בליגת האלופות, ועוד קבוצה שאינה מתל אביב/ירושלים/חיפה שיש להם אצטדיונים אחרים וגדולים יותר. אפילו אם הפועל ב"ש היתה משחקת בליגת האלופות, לא יודע אם היתה נשארת בטרנר ולא עוברת לאצטדיון גדול יותר כמו טדי בשלב הבתים ומעלה בליגת האלופות.

    ובקשר לסופרקאפ האירופי, אני מניח שאחת הסיבות לשלילת סמי עופר, היתה היעדר שדה תעופה קרוב לאצטדיון, דבר שאולי ייפתר עוד כמה שנים תחילה ע"י שדרוג שדה תעופה חיפה ויאפשר טיסות מאירופה ובהמשך בהקמת נמל תעופה ברמת דוד. אבל ברור שיש איזה אפליה מסוימת שלאירוח הסופרקאפ נבחרו גם אצטדיונים לא מרשימים בנורבגיה, אסטוניה וצפון אירלנד, שסמי עופר ללא ספק גדול ומוצלח מהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/19
    Maccabi_Haifa אוהב/ת את זה.
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
  11. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    אם אצטדיון הפח של רמת גן אירח משחקים בליגת האלופות, כל אצטדיון יכול לארח.
    דוגמאות מהעבר - באטה בוריסוב אירחה כל פעם במגרש שלה שמכיל 13 אלף מקומות(פחות מנתניה), ויקטוריה פלזן אירחה באצטדיון הביתי שלה שמכיל 11,700 (כמו פ"ת).
     
  12. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    8,000 זה המינימום שאפשר לארח משחקים בליגת האלופות. בנוסף יש עוד כמה קריטריונים קטנים שצריך לעמוד בהם שאם קרית שליעזר הייתה עומדת בהם מכבי חיפה לא הייתה יוצאת לרמת גן. בלומפילד הקודם היה 4 כוכבים ומכבי תל אביב העדיפה את סמי עופר בגלל כמות האוהדים שלה שזה ככל הנראה הגדול בישראל (אבל ברוב משחקי הליגה הקהל שלהם נשאר בבית). האצטדיון בחדרה בקלות יכול להיות 4 כוכבים וגם האצטדיון שרוצים לבנות בכפר סבא (לפי מה שרוצים לבנות זה יותר מ8,000) וגם האצטדיון שיחליף את אצטדיון רמת גן. אני אומר שצריך לבנות אצטדיונים של 4 כוכבים במקומות שרחוקים מהערים הגדולות (לדוגמא, בקרית שמונה צריך לשפץ את האצטדיון לרמה של 4 כוכבים כי זה מקום רחוק וגם ככה המראה הנוכחי שלו מרחיק אוהדים) ובמקומות כמו רעננה ורחובות אין בזה צורך כי זה קרוב לתל אביב (רחובות גם באותו מרחק מאשדוד שם הולכים לבנות אצטדיון של 4 כוכבים). רוב העיריות בישראל רוצות לבנות אצטדיונים של 4 כוכבים למרות שאין להן קבוצות שמסוגלות בכלל להגיע לליגת האלופות וזה לא רק בארץ זה גם בחלק מהמדינות באירופה
     
  13. orkim Member

    הצטרף ב:
    ‏5/4/17
    הודעות:
    83
    לייקים שהתקבלו:
    35
    מין:
    זכר
    דירוג 4 דירוג 3 ודירוג 20,000.
    בוא קודם נקדם שלא יהיו 3 קבוצות באותו מגרש ואז נדבר על דירוגים.
     
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    פעם הסטנדרטים היו הרבה יותר נמוכים.
    תראה באיזה אצטדיונים שיחקו ביורו 2000 ומונדיאל 1998 וזה יראה לך מגוחך ביחס להיום.
     
    schmal85 אוהב/ת את זה.
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ראש עיריית הרצליה משה פדלון בראיון טרי לראש השנה על שלל ענייני העיר ובו נכתב גם על תוכניות הפיתוח למתקני הספורט המרכזיים. מסתבר שהתוכנית לבניית אצטדיון עירוני קוצצה שוב בקיבולת ומתכנון לאצטדיון של 8000 מקומות בגליל ים, הוא מדבר כעת על כ5000 מקומות בלבד (למרות שאם מדובר על 5000 ב2 יציעים, תמיד אפשר לשמור אופציה להרחבות מאחורי השערים), בזמן שבמקום האצטדיון הנוכחי יוקם היכל הספורט הרב תכליתי החדש של העיר. נזכיר שרק לפני כמה שנים עוד הוכנה תוכנית הרחבה וקירוי לאצטדיון הרצליה הנוכחי להרחבתו עד 15,000 מקומות, סטייל הקיבולת הסופית של אצטדיון חדרה העתידי. בכל אופן גם ראש העירייה מודה שמדובר בתוכנית רעיונית ראשונית ככה שאין לדעת מה תהיה התוכנית הסופית ומתי בכלל יתחילו להוציא אותה לפועל.
    ממשיך בעשייה | הרצליה | לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל

    ציטוט מהראיון:
    מהן התוכניות שלך לגבי שיפוץ אצטדיון הכדורגל והקמת אולם ספורט עירוני חדש?

    "יש לנו תכנית להרוס את אצטדיון הכדורגל ולבנות במקומו אולם ספורט רב תכליתי ובמקביל להקים אצטדיון כדורגל במקום אחר. צריך להבין שהאצטדיון משמש רק למאה שעות פעילות בשנה, הוא ישן וזקוק לשיפוץ בעלויות גבוהות וחלקים ממנו נבנו ללא היתר ולראיה שצופים אינם יכולים לשבת במספר יציעים. האצטדיון ישן עם בעיות בטיחותיות וצריך להתאים את עצמנו למציאות החדשה. אחת האפשרויות שעל הפרק היא להרוס את האצטדיון ולבנות במקומו אולם ספורט רב תכליתי עם תכולה של בין 3,500 ל-5,000 מקומות ישיבה שישמש לכדורסל, כדוריד, התעמלות, הצגות ומופעים. במקביל, נבנה אצטדיון כדורגל חדש בשטח תכנית גליל ים עם 5,000 מושבים. אנחנו נעמוד בעלויות בשיתוף עם הטוטו והפיס. זאת תכנית רעיונית בשלבי תכנון ראשונים ואנחנו עובדים על הכל במקביל, אבל לא יהיה אחראי מצידי לתת לוחות זמנים לתחילת ביצוע. נקבל את הנתונים ונמשיך הלאה".

    נזכיר שעוד לפני הריסת האצטדיון רוצים להתחיל בהריסת היציע המזרחי בו (שנבנה בלי אישורים כביכול) לטובת הקמת חדרי הלבשה לקבוצות הילדים של מועדוני הכדורגל המתאמנים במגרשים לצד האצטדיון
    לוהט על הדשא | הרצליה | לוקאל - הפורטל המקומי הגדול בישראל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/19

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 2, אורחים: 10)

  1. AmitBarel
  2. zohar