אלופות המדינה בעשור האחרון - השוואה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י $zinedine zidane$, ‏25/9/13.

  1. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    יאללה יאללה, הקהל שהכריז מלחמה על המועדון שלו בגלל שמכרו את נמני יכול לדבר בכלל? הקהל של חיפה בזוי? לך תאונן על האימפריה שלך ותעזוב אותנו עם השטויות שאתה מדבר.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    זה באמת ביזיון האמת, לא ראיתי מועדון בעולם ששם שחקן מעל המועדון, ואני מבטיח לכם שההערצה של אוהדי בית"ר לאוחנה לדוגמה היא לא פחות גדולה מאשר אוהדי מכבי לנימני, היא פשוט הרבה פחות מוחצנת ואצלנו גם אוהדים את בית"ר יותר מאשר אוהדים את אוחנה.
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    הגורמים למחאה בזמנו היו הרבה יותר ממכירת נמני, זה פשוט היה הקש ששבר את גב הגמל (לא אומר שלא היו כאלה שלקחו את זה מאוד רחוק ובאמת היו דוחים, בבונמני מה שנקרא, אבל לא זו הייתה המהות. וגם אני מאוד שמח שהקהל למד ממקרי נמני). זה שאוהדי הפועל מחו נגד טביב (אפשר לדון אם הייתה צודקת או לא, אבל נבעה לחלוטין מאהבה למועדון. הם לא יכלו שהמצב יימשך) משפט כמו "תגרמו לנו לרצות לבוא למגרש" מאוהד אמיתי זה פשוט בלתי נתפס. ועוד מאוהדי קבוצה שפאקינג מקבלים המון, ברמה פסיכית שיש קבוצות שהיו חולמות עליה.
    הקהל שלכם בזוי, כן. ב-2-0, דקה 65, אוהדים עזבו את האצטדיון (מזכיר את הרולקסים הבזויים ביד אליהו. וכן, גם אצלנו לא מתים עליהם), קיללתם שחקנים, אתם מתלוננים על יענקל'ה שחר על כלום פחות או יותר וקוראים לו, האדם שאחראי לזה שאתם לא מועדון סטייל הפועל ר"ג היום, לפרוש. פאקינג זרקתם מוט על מאמן שהביא לכם אליפויות, ולפני כן פשוט ביזיתם מאמן אחר שנתן לכם אליפויות.
    קהל מפונק, שחצן וכפוי טובה, אבל זה לא הנושא פה והאמת שלא ממש הייתי צריך לכתוב את זה, אבל אם כבר פתחנו את זה..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/13
  4. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    כן, פתחת את זה. אני לא טוען שיש לנו קהל טוב (לאף אחת בארץ אין). אבל זה באמת משהו לשמוע את זה ממישהו שהקהל שלו, לא אחד ולא שניים, אשכרה הכריזו מלחמה על המועדון, כולל קללות, מחאות ואף איומים על המאמן והבעלים.

    זה שיש כמה ליצנים שקוראים לשחר לפרוש (בחיי שלא נתקלתי אפילו בחמישה כאלה) עוד לא הופך את זה למגמה בקהל ומשהו שווה התייחסות. המוט על אלישע כמובן לא היה במקום, אבל מדובר על אוהד אחד. והביזוי של רוני לוי היה במקום, אם אתה לא יודע אז אל תדבר.

    ובאמת בוא נסיים עם זה פה כי זה לא המקום לדיון הזה, והאמת שגם לא בא לי על הדיון הזה. אבל הייתי חייב להגיב למה שרשמת.
     
  5. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אויש נו אוירמור אז אין פיזיולוג באף קבוצה, למאמן כושר של באר שבע יש תואר בחינוך גופני לא שהוא עבר איזה קורס באימון כושר.

    אבל אתה צודק לגביי פיזיולוג אם באר שבע הייתה מביאה אחד כזה ובנוסף עוד איש שיוויק הייתי הרבה יותר רגוע ועדיין לוקח זמן לאנשים להכניס מה שמכבי תל אביב הכניסה, זה לוקח זמן כסף וכו' אבל בסופו של דבר מה זה משנה מתיי זה יכנס, בעוד שנה וא שנתיים העיקר שמכבי תל אביב תגרום לנורמות אירופאיות להכנס לשאר הקבוצות.

    ועדיין זה לא משנה מאום מהעובדה שיש לכם מלא כסף בשביל להביא מאמנים כאלו כמו פיזיולוג וכו'.

    ולא חייבים פיזיולוג בשביל להצליח, קח לדוגמא את רון ציבילין (לא ברור לי למה אף קבוצה לא לקחה אותו, המאמן כושר הישראלי הכי טוב בכמה רמות מהשאר) ואת יוסי קקון, שיוסי קקון אימן את הפועל באר שבע של לופא קדוש ועונה אחת של אלי גוטמן מעולם לא שמעתי כמות פציעות כמו של העונות האחרונות והשחקנים של הפועל באר שבע של אז רצו כמו סוסים 90 דקות מבלי להתעייף.
    סימן שיש מאמני כושר טובים בישראל אבל פשוט אין קבוצה שתקח אותם ותחזיר אותם לקדמת הבמה וחבל, אם בבאר שבע היו מביאים את רון ציבילין לדוגמא בנוסף למאמן כושר הנוכחי זה היה בעיניי גם דבר טוב ולא היה צריך לוותר על פלט, אפשר להביא מאמן כושר ואנליסט ולא לוותר על החלוץ.
    הכל תלוי מה אלישע רוצה וכנראה אלישע מרוצה מהמצב הקיים, אבל בהפועל באר שבע הביאו מדריך פילאטיס, הביאו תזונאי העונה הביאו פסיכולוגית ספורט, אלו לא דברים שהולכים ברגל ויש פה שיפור ביחס לעונות של לפניי 5 שנים לדוגמא.

    אגב פסיכולוג ספורט זה מה שנתן לקריית שמונה בדיעבד את האליפות, הם היו הראשונים שהעסיקו פסיכולוג וזה נתן להם פור מנטאלי על שאר הקבוצות, וזה עוד דוגמא למה האליפות של קריית שמונה הרבה יותר מרשימה מבחינתי, הם השתמשו במעט כסף בשביל לעשות המון.
    איזי שירצקי מבחינת ניהול עוקף את גולדהאר ואת כל המנהלים האפשריים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/13
  6. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    אורימור תתבגר, אתה עושה מעצמך צחוק
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    אתה כנראה לא מבין את ההבדל בין תואר במדעי הגוף לחינוך גופני. מדובר כאן במועדון כדורגל מקצועני, לא חדר כושר.
    יוסי קקון היה במכבי עד שנה שעברה. אחד הצעדים הראשונים היה להעיף אותו (ולא העיפו את כולם, זיגדון נשאר), כי הוא סוג של בדיחה. האימונים שלו לאורך השנים במכבי היו לא פחות מביזיון. יש הבדל בין הרמה הפיזית של הכדורגל בשנות ה-90, בטח בישראל, לרמה הפיזית היום, תתקדמו, זה לא אותו משחק!
    מדריך פילאטיס לא צריך כי מאמן כושר, גם זוטר, לא ראשי, אמור לדעת גם את זה, בטח אם מתעסקים בכדורגל, ככה שזה בעצם אומר הכל. תזונאים זה משהו שלא צריך להזכיר בכלל, כי מאז ומתמיד היו כאלה במועדוני ספורט. ובאשר לפסיכולוג - קצת התלהבת מאז שבאר שבע החתימה כזו - באמת שאין בזה משהו מיוחד - כל גוף של מספר לא קטן של עובדים מחזיק פסיכולוג, בטח שגוף של ספורט מקצועני. זה קצת מצחיק - מבחינתך למועדון ספורט פיזיולוג, זה שעוסקי במדעי הגוף, המכשיר שמשתמשים בו ספורטאים (גם בראש, אבל הבנת אותי), זה שולי, אבל פסיכולוג? וואו! הכי חשוב!

    שים לב למשהו שכתבת - בשביל להצליח לא צריך פיזיולוג - קודם כל צריך להגדיר הצלחה, ואז להבין שלא בטוח שמדובר בה. אני לא מדבר על שידרוג כדי להצליח, אלא כדי להתקדם.

    ובאמת שאין לי מושג איך אתה טוען שאיזי, שממרר חיי מאמנים ורוצה לשלוט בכל בקריית שמונה, מנהל טוב יותר מגולדהאר, וגם שחר.
     
  8. זכאי Member

    הצטרף ב:
    ‏6/6/11
    הודעות:
    717
    לייקים שהתקבלו:
    8
    כמה דברים:

    1) ההצלחה של הפועל אירופה ב2010 (וואו, איזה הצגות היו שם!) מבטלת את הטענה שהמדדים מרשימים רק בגלל שהליגה היתה חלשה (ואני לא מבין מה בליגה של שנה שעברה, למשל, חזק יותר מאשר בליגה של 2010. רמת השרון בפלייאוף עליון?)

    2) חלאס עם הטענה שחיפה לקחה יותר נקודות. חיפה והפועל לקחו אותו מספר נקודות. שיטת הניקוד לא היתה 3 לניצחון אלה שונה. הרי אם במקום קיזוז היו עושים פלייאוף של 6 לניצחון ו2 לתיקו לא הייתם טוענים את זה וזה בדיוק אותו דבר. יותר מזה, האם עכשיו כל האלופות שזכו בשיטת. 2 נקודות לניצחון יש להן כוכבית (אגב, בשיטת 2 נקודות הפועל אלופה ב2010) אם הן לא היו זוכות גם בשיטת 3 נקודות? מאיפה אתם יודעים איך הליגה היתה מתפתחת ללא הקיזוז? אולי גוטמן ומאמני הכושר חילקו כוחות כך שהקבוצה תגיע לשיא באפריל כי אז המשחקים שווים יותר? הפועל וחיפה התכוננו לעונה כשידעו מה השיטה, הגיעו שתיהן אותו מספר נקודות (47 נראה לי) ובאמת עשו עונה מדהימה.

    3) אם לא כסף, מכבי לא היתה מחליפה בקלות את ארנשאו למשל... או לזרוק לפח 350 אלף יורו סתם ככה על אבו זייד (כן, גם קרוייף הגאון טעה וזרק כסף לפח). כשיש כסף אז זה לא בעיה ליפול בשחקן כי מחליפים בקלות. ברור שמשתמשים בכסף נכון, אבל זו ברירת מחדל. 95 אחוז מהליגות בעולם מתיישרות לפי תקציבים. כשמכבי תצליח באירופה מול קבוצות עשירות ממנה, אחו יהיו הישגים מרשימים
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    1. אני לא חושב שיש עוררין על כך שהפועל הרשימה אז והייתה איכותית. אבל היחס כלפיה מוגזם. הטענה על חולשת הליגה מתייחסת לאחוזי הצלחה, הרי שקל יותר להשיג אחוזים כאלה בליגה חלשה יותר. וכן, זו הייתה עונה עם ליגה נוראית - שיחקו בה קבוצות שמתאימות למרכז הלאומית (מקום חמישי בעונה הקודמת בליגה הלאומית אשכרה שיחקה בליגת תודות ללוזון), ובנוסף הליגה הייתה חלשה גם ככה, כי מכבי של אז חלשה למשל מהפועל של שנה שעברה ככל הנראה, והיא סיימה שלישית.

    2. שיטת 2 הנקודות הייתה נהוגה בכל העולם ואי אפשר לבטל את זה, אבל שיטה בה למשך שני סיבובים שלמים ניצחון שווה 1.5 נק? ואחריהן פתאום 3 נק?, לא קיימת בשום מקום. זה מגוחך.

    3. יש בזה משהו נכון ואני רק רוצה לתקן אותך - החלפת ארנשואו לא עלתה כסף כי הוא היה מושאל בחינם ו-90 אחוזים ממשכורתו לא שולמו ע?י מכבי גם כך. וברור שגם טועים, לא אומר שלא, אבל הסדר הזה הכרחי למועדון מקצועני, זה הכל.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    חברה אל תיכנסו בכלל לעניין של תקציב כי מכל מה שקראתי בעמודים האחרונים ראיתי שאנשים מדברים פה שטויות ואין להם מושג וחצי מושג בכסף. תלכו לכל מומחה כספים ותשאלו אותו תגיד מה שווה ערך יותר, 60 מיליון ב-09/10 או 100 מיליון ב-12/13? אתם תופתעו אבל הוא יגיד לכם 60 מיליון. למה? ככה.חוקי השוק, האינפלציה, שינויי העולם ועוד כהנה וכהנה יגידו לכם שכסף שהושקע בשנת 2005 10 אלף לעומת 100 אלף שהושקעו 5 שנים אחר כך, ה-10 אלף שווים יותר, יש להם יותר ערך, לכן לדבר על התקציב של מכבי זה דבילי, כי 50 מיליון של חיפה בשנת 2005 הם שווי ערך ל-100 מיליון ב-12/13 אולי יותר. קחו לדוגמא את אניימה, אם ב-09/10 היית יכול להביא אותו ב-250 אלף דולר, היום אתה לא יכול להביא אותו בפחות מ-600. נו אז? אבל תקציב של 100 מיליון. אין מה לעשות מה שיכלת לקנות ב-50 מיליון 3 שנים אחרונות אתה לא יכול לקנות היום. לכן כל הבירבורים על כסף ותקציב הם מנותקים מהמציאות, כי אני בטוח שאף אחד ממכם לא ראה דוח רווח והפסד של חברה לאורך 5 שנים. עכשיו יבוא מישהו ויגיד לי אבל תראה את שוק הנדל"ן בארץ זה הפוך ממה שאתה אומר. אז אני יבוא ויגיד לו, שזה לא מייצג את מחירי השוק האמיתיים, מהסיבה הפשוטה שאין לך היצע וביקוש תואמים, אין לך בעיר אחת כמות דירות שמספקת את כמות הקונים, אין לך כמות דירות ברמה ארצית שמספקת את כמות הקונים ואין לך כמות אדמות שמספקת את כמות הקונים, אז מה קורה כשבעיר מרימים 15 בניינים בני 10 אלף דירות יחדיו אבל יש ביקוש ל-30 אלף דירות? המחיר קופץ, זה לא אומר שהדירה שווה באמת את המחיר, זה לא אומר שזה המחיר נכון לעכשיו וזה לא אומר שהמחיר לא יירד בחצי בעוד שנה. למה בן אדם שלוקח היום משכנתא, מחזיר עם ריבית של 1% 2000 שקל ובעוד 4 שנים כשהריבית תהיה 3 אחוז היא יחזיר 4000 שקל? מה זה לא אותו כסף? יפה התשובה היא לא. הכסף שהוא החזיר בשנת 10 שווה יותר מהכסף שהוא מחזיר היום, כי אותו כסף היה שווה לו לפי אחוז ריבית 2000 והיום אותו כסף בדיוק שהוא מרוויח שווה לו 4000. אז אותו דבר בכדורגל - אין לך היצע מספיק גדול של שחקנים, לכן הם דורשים הרבה כסף, אחרי שכמה שנים ההיצע הזה לא גודל ולא מגיעים שחקנים חדשים או יותר טובי, אותם שחקנים מרשים לעצמם לדרוש עוד כסף מה שמגדיל את התקציב. אין לך מספיק קבוצות שיהיו מוכנות לשלם, אז רוב הנטל נופל על שניים-שלושה מועדונים, וככה אתה מקבל עם אותם שחקנים כמעט ב-09/10 תקציב של 50 מיליון מקבוצה ו-4 שנים קדימה אתה מקבל את אותה סחורה כמעט, עם 100 מיליון. זיו, יניי, טיבי, אניימה, עטר, זהבי, טל בן חיים, אלברמן, ראדי, הם שחקנים שהיו גם 4 שנים אחורה, אבל אף אחד מהם לא הרוויח סכום שמתקרב למה שהוא מרוויח היום (חוץ מאלברמן) - עכשיו תגידו לי מה השתנה? זה שבא גולדהר? לא. קודם היה שניידר ולפניו גאידמק ולפניו שחר. הכסף הוא אותו כסף, איזור המחירים הוא די דומה בהשוואה לתקופה, ההבדל הוא אחד: ההיצע שקטן ולא קיים, זה למה אתה מקבל תקציבים גדולים, על כלום, תקציבים שהם שווי ערך למה שהיה פה 4 שנים אחורה גם אם היום יש 100 ולפני 4 שנים היה 50.

    ועוד דבר, כל השנים האחרונות כשמכבי היה תקציב של 100 מיליון והיא לא זכתה בכלום צחקתם. עכשיו כשהיא זוכה אתם אומרים התקציב התקציב. אז תחליטו, כן משחק על הדשא או לא?
    ואם כבר תקציב, לריאל לאורך ה-7 שנים האחרונות היה תקציב של פי 5 מבארסה ואנחנו מדברים על מאות מיליונים, הבדל, איך תסבירו את האימפוטנטיות במועדון הזה? אבל התקציב התקציב
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/13
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    עומר, שני דברים:
    1. נכון שהסכומים עלו מאוד ומה שהיה פעם 60 מיליון הוא היום גבוה יותר, אבל לא בצורה כזו דרסטית ב-4 שנים. 100 מיליון היום שווים עדיין יותר מ-60 אז. 60 מיליון היום שווים בערך 70 (וזה אחרי עלייה חדה במחירים בשלוש השנים האחרונות). וזו לא בושה, כסף זה חשוב - והפערים גם לא גדולים כמו שעושים מהם.
    2. תקציבה של ריאל ותקציבה של ברצלונה הם פחות או יותר שווים. שווי השוק של ריאל, כלומר הסכום ששווה ?קנייתה?, למרות שזה לא יקרה, גבוה משל בארסה (בערך 4 מיליארד), ובטח לא פי 5. היא מועדון הספורט ששווה הכי הרבה בעולם.
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    ריאל בזבזה על שחקנים פי כמה מברצלונה זה בדוק. רק ב-5 השנים האחרונות ריאל שמה 200 מיליון על שני שחקנים. מה עם כל השאר? ברצלונה עם כל מה שהיא קנתה ב-6 שנים אחרונות לא נראה לי הגיעה ל-500 מיליון.
    זה משפיע על התקציב אם תרצה או לא תרצה
    אין מה להיכנס על 69 או 100 כי זה דקויות.
    התקציב של מכבי בעונה שעברה באליפות היה 91 מיליון, אחרי זהבי ופריצה. אנשים מעגלים ל-100. אין לי מושג מה היה התקציב של הפועל בדאבל אבל אני מניח שזה באיזור ה-50-60 מיליון. מסכים איתך על זה בטווח הקצר מן הסתם של כמה שנים. בוא נגיד ש-100 מיליון היום זה כמו 88 ב-2009 בערך
    הכוונה כמובן היתה להראות שאי אפשר להגיד היה לך 100 מיליון, כשזה לא 100 מיליון של 2010, 09, 06 או 02. וכמובן נגזר מזה גם שכר השחקנים ועוד ועוד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/13
  13. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    הפואנטה זה ההפרש בתקציב בין מכבי ת"א ליריבותיה. אין שום קשר לאינפלציה ושינויים בערך הכסף.

    אגב, אני כמעט בטוח שסך המשכורות שברצלונה משלמת גבוה משל ריאל, וזה מתחבר למה שאמרתי בתגובה קודמת שהמנבא הכי טוב של המיקום בטבלה הוא המשכורות. לא תמיד, אבל לרוב.
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אני חושב גם שאם רוצים לעשות השוואה אמיתית היא צריכה להיות מנותקת מהכסף ובנויה על זה:

    א. נקודות/נצחונות
    ב. כיבוש שערים
    ג. כמות ספיגה
    ד. החזקת כדור
    ה. כושר
    ו. מאמן
    ז. אחוזי הצלחה מינוס הקבוצות שירדו ליגה + צמצום לאחיד (ז"א אם בליגה היו 16 קבוצות בשנה אחת ובכל השנים 14? אז מורידים את שתי האחרונות שגם ככה ירדו בחישוב, אם הכי הרבה 12 אז 12 הראשונות לחישוב)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/9/13
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,561
    לייקים שהתקבלו:
    18,459
    איך מאמן, החזקת כדור וכושר קשורים לזה בדיוק?