אלופות המדינה בעשור האחרון - השוואה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י $zinedine zidane$, ‏25/9/13.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    הוויכוח היה בכלל על היות מכבי הנוכחית מרשימה. רבים טוענים את השטות הזו שלא מדובר בקבוצה מרשימה אז התנהל דיון בנושא, ואז הזכירו בקטנה את הפועל והתפתח דיון השוואת זרגים בין אוהדי הפועל ובעיקר לבין עצמם כאשר ההסכמה ביניהם היא שלהם יש הכי גדול וכל השאר ילדים.

    אי אפשר למדוד מי הכי טובה. זה תלוי בכל המסביב ואין תשובה ברורה.
    יש עוד פרמטרים שאפשר לקחת בחשבון - כמה זה רצה הקבוצה לפני האליפות (אפילו מוריניו מצליח פחות בשנה ראשונה), ממוצע כיבושים במשחקים גדולים, ממוצע ספיגות וכו?...

    והפועל כן הייתה מרשימה ויזואלית וסטטיסטית (ובואו נניח בצד את המסביב למרות שזה משמעותי) אבל מבחינת תכלס לא ממש.
     
  2. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    א. מה הקשר ל"אליפות עם כוכבית"? הדיון פה הוא על האלופה הכי מרשימה. הפועל, אמפירית, לא היתה אפילו הקבוצה הטובה ביותר באותה עונה, אז אני לא מבין איך אפשר לדבר עליה כאלופה המרשימה ביותר בעשור האחרון.

    ב. איפה אתה רואה בדיוק רוב שמסכים איתך?
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כל הסטטיסטיקה של אחוזי הצלחה לא רלוונטית אם יש סגנית שנמצאת ראשונה בטבלה הזאת.
     
  4. $zinedine zidane$ Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/05
    הודעות:
    305
    לייקים שהתקבלו:
    44
    הנושא לא נפתח כדי להתווכח למי יש יותר גדול, אלא באמת להתדיין על האלופות האחרונות, מי הכי טובה, מי הכי פחות הרשימה, איפה מדרגים את הדאבל של בית"ר, איפה מכניסים את הקבוצה של מכבי מאשתקד וכו'.


    את החישובים של אחוזי ההצלחה והשערים עשיתי לפי כמות המשחקים. אין נוסחא מתמטית שתקבע חד משמעית מי הקבוצה הטובה ביותר בעשור האחרון, יש את הסטטיסטיקה ומפה כל אחד ודעתו שלו. אני למשל שמתי את חיפה של 10/11 מקום רביעי בדירוג שלי, למרות שמבחינת אחוזי הצלחה הם במקום השני.


    הנושא הולך רק לכיוון הקבוצה הטובה ביותר - הפועל דאבל או חיפה 05/06 וכנראה שלא תהיה פה הסכמה, אז אני אנסה לקחת אותו רגע לכיוון שבגללו בדקתי את כל הנתונים - מכבי ת"א 12/13.
    שנה שעברה ראיתי ממכבי קבוצה דורסנית שמביסה בכל משחק בבלומפילד, מביסה את הפועל, את בית"ר, את ק"ש ועוד רבות וטובות. קבוצה שכל משחק מולה היריבה עולה בבונקר של החיים בשביל להוציא נקודה. למרות זאת, הרבה פה טוענים שמכבי היא בסך הכל אלופה בינונית, אולי אפילו מהפחות טובות שהיו בשנים האחרונות. מהסטטיסטיקה עולה שמכבי היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים בממוצע למשחק חוץ מהפועל של הדאבל, סיימה עם הפרש השערים הטוב ביותר חוץ מהפועל של הדאבל והייתה הרביעית באחוזי ההצלחה בהפרש מזערי ממקום 2. אני חושב שהיא בהחלט אלופה מרשימה ודורסנית ומיקמתי אותה במקום השלישי מבין האלופות, איפה אתם חושבים שהיא צריכה להיות מדורגת?
     
  5. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אתה שם לב שמה שאתה טוען פה על אוהדי הפועל נכון בעיקר לגביך נכון?
    מי שנשמע כאילו מכבי הנוכחית היא אדירה והשאר ילדים הוא בעיקר אתה.

    והלגיד שהפועל הרשימה בעיקר ויזואלית ובלי תכלס? תיקח דאבל ותסיים ראשון באירופית על חשבון פרנקפורט ובורדו ותדבר אחר כך.

    עד אז לקחתם אליפות אחת עם 100 מליון שקל(וגם לא מש עליתם לליגת האלופות). הישג כביר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/9/13
  6. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,276
    לייקים שהתקבלו:
    959
    את הדאבל של בית"ר אתה יכול לדרג כפספוס הכי גדול מתוך העשר הללו, כי עם הסגל שהיה לבית"ר בעונת הדאבל ועם מאמן נורמאלי ולא מאמן של "קחו תשחקו" היא הייתה יכולה לסיים גם עם 90 אחוזי הצלחה ואפילו רלשום לעצמה טרבל(להזכירכם הודחנו בפנדלים מול כמבי חיפה בגביע הטוטו, חיפה זכתה בתום אותה עונה בגביע הזה) אבל בטח שלא כטובה ביותר, רחוק מזה שנות אור.

    בנוגע לאליפותה כי מרשימה: מכיב חיפה של 2005/2006 הייתה קבוצה אדירה גם מבחינת סגל שחקנים, גם מבחינת מי שהיה שם על הקווים וגם מהבחינה של הכל, לדעתי בהחלט האלופה הכי מרשימה בעשור האחרון, אחרי הפועל ת"א של הדאבל, את האליפות של מכבי ת"א הייתי מדרג במקום הרביעי גם כי היא עשתה תוצאות טובות ועם אל מעט שערים אבל בעיקר כי זו אליפות שבאה אחרי הרבה שנים, מועדון כמו התל אביביות, חיפה ובית"ר שלא לוקח אליפות הרבה שנים הוא פצצה אדירה של לחץ מטורף בעיקר מבחינה פסיכולוגית ולכן "לשבור את הנאחס" זה קשה מאוד וראוי לכבוד גם אם התקציב הוא הגבוהה בליגה, מאותה סיבה הייתי מדרג את בית"ר של 06/07 במקום החמישי למרות אחוזי הצלחה לא הכי מרשימים.
     
  7. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,800
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אתם צריכים להבין משהו, דווקא האליפות של קריית שמונה הכי מרשימה כי היא באה מול מכבי חיפה והפועל תל אביב טובות למרות כל הדיבורים, מול מכבי תל אביב העשירה של גולדהאר והיא הייתה האלופה היחידה שלא נמנית עם הקבוצות הגדולות...
    ועזבו סטטיסטיקות, אני בטוח שקריית שמונה של האליפות ההיא לא נופלת ממכבי תל אביב של העונה שעברה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/9/13
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    עובדתית הפועל לא הרשימה תכלס (תכלית ביידיש) כי עובדתית היא השיגה פחות נקודות על הדשא בליגה.
    אירופה זה יפה, אבל מדובר כאן על הליגה.

    לא מוריד מהפועל ההיא, לא טוען שהיא סתם קבוצה ולא אומר שמכבי הנוכחית היא הקבוצה המרשימה בהיסטוריה ללא מתחרים. רק אומר שבניגוד לטענות של רבים מדובר בהחלט בקבוצה מרשימה ואדירה במונחים מקומיים. בכלל, לא מדרג קבוצות בכלל פרט למכבי, וזה רק כי טענו שטות ואמרו שהיא בינונית.

    ושני דברים:
    1. מכבי יכולה היפוטטית העונה לכבוש בליגה מעל 80 שערים, להפסיד שני משחקים (יותר מהאחד ההוא של הפועל. אגב שמעת על הקונספט של תיקו?), לספוג מספר חד ספרתי של גולים, לסיים בפער 18 נקודות מהסגנית, לזכות הדאבל, אבל לסיים את דרכה באירופה בבתים עם שתי נקודות. אז מה? הפועל ההיא תהיה מרשימה יותר?
    2. המשחק הזה על קלף של כסף מעצבן ואידיוטי. התקציב של מכבי הוא סטנדרט לרוב הקבוצות בליגות הראשונות באירופה (לפחות מערב אירופה). התקציב של באזל גדול פי 4 מזה של מכבי, אז בוא נפיל את ההדחה על זה, טוב? 
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    קריית שמונה כבשה אז 48 שערים בעונה שלמה. מכבי של שנה שעברה הגיעה לזה בדרבי בינואר.
    אתה באמת משווה?
     
  10. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,650
    לייקים שהתקבלו:
    9,809
    האליפות של 06/07 ודאי לא תיזכר לאליפות גדולה מבחינת היכולת של הקבוצה אבל מבחינתי היא אליפות מדהימה. הצלחנו לקחת אליפות למרות בניית קבוצה ביזיונית(4 מגנים שמאליים ובלי מגן ימני אחד למשל), החלפת מאמן באמצע עונה(גם זה שהגיע היה פחדן ומקובע), נפלנו כמעט עם כל הזרים, רמת הלחץ הייתה בשמיים ובאמת מי שלא אוהד של בית"ר ויודע מה קורה בקבוצה לא יכול להבין כמה לחץ היה באותה עונה כאשר כל דבר מלבד אליפות היה נחשב לכישלון קולוסאלי כאשר התקשורת ישבה לנו על הוריד ורק רצתה לראות אותנו נכשלת(בגלל הכסף, ארקדי, עצם היותנו בית"ר, המעבר של גרשון ועוד הרבה סיבות היו לכל "הנשמות הטובות") רמת הליגה הייתה גם יחסית גבוהה - מכבי חיפה והפועל ת"א היו קבוצות חזקות מאוד(במיוחד חיפה) שהצליחה גם באירופה, מכבי ת"א של השריף רשמה רצף של 20 משחקים ללא הפסד, נתניה של יאמר הייתה קבוצה לא רעה שהצליחה בעזרת פיניש מצוין לסיים במקום השני.

    היינו קבוצה לא מאוד מרשימה ושיחקנו בהרבה מהמשחקים כדורגל משמים אבל בעיקר בזכות שחקנים כמו קורנפיין, אמסלם, גרשון, זנדברג, אלברמן ובנאדו שהחזיקו את חדר ההלבשה והעניקו לקבוצה הרבה יציבות זכינו איכשהו באליפות למרות תקציב של 120 מיליון ש"ח.
     
  11. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    טוב. ונעשה את זה כי זה בדיוק מה שצריך לעשות. באזל קבוצה יותר טובה כי יש לה יותר כסף לקנות שחקנים ולהשקיע במועדון ממכבי ת"א ומהסיבה הזאת ומהסיבה הזאת בלבד מכבי ת"א שולטת כרגע בליגה.
     
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,604
    לייקים שהתקבלו:
    3,277
    הטיעון של הליגה החלשה כל כך לא רלוונטי, אם מורידים את המשחקים נגד העולות הפועל כבשה 55 שערים ב25 משחקים ש15 מול קבוצות פלייאוף עליון, ממוצע של 2.2, עדיין הכי גבוה בטבלה הזאת.

    אבל זה לא משנה, גם אם ערן זהבי לא כובש בדקה ה92 בטדי הייתי אומר שהפועל הקבוצה הכי חזקה שהייתה פה בעשור האחרון. אני יודע שהשכנועים העצמיים האלה על אליפות עם כוכבים לא עובדים גם על עצמכם. הכי מצחיק ששנה לפני זה כשהשופטים עזרו לחיפה ופגעו בהפועל קראתם להפועל בכיינים. קארמה קארמה קארמה. בעצם לא השוואה טובה כי הקיזוז שיטה שנקבעה מראש וחלה על כל הליגה בניגוד למתנות השבועיות של חיפה באותה עונה.
     
  13. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,800
    לייקים שהתקבלו:
    718
    כן, לקחת קבוצה עם תקציב של 20 מיליון ש"ח ולזכות באליפות אל מול הקתציב המפלצתי שגולדהאר העמיד לכם (100 מיליון) ואל מול ה40 מיליון ו50 מיליון של הפועל תל אביב ומכבי חיפה ומול עוד תקציבים של קבוצות.
    קריית שמונה הייתה האלופה הכי ענייה והכי מרתקת והכי מרשימה בגלל שהם בנו תלכיד מדהים שאם היום הוא היה משחק מול מכבי תל אביב של היום (אוותם שחקנים בואתו כושר משחק עם אותו מאמן) קריית שמונה לדעתי מצליחה לנצח.

     
  14. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,276
    לייקים שהתקבלו:
    959
    מסכים בהכל רק: איך שכחת את ברק יצחקי? חזר מפציעה בסוף העונה ותפר לכל מי שהוא פגש את הצורה, מדהים הוא היה באותה תקופה.
     
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,217
    לייקים שהתקבלו:
    4,681
    בסדר, מקובל. אבל כתבת שהיא לא נופלת ממכבי של שנה שעברה. זה נראה לך הגיוני?