"אין מוצא" :: סיפורו של דיוויד בקל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י HapoelFan, ‏12/12/12.

  1. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    http://www.calcalist.co.il/sport/articles/...3590047,00.html

    באמת ובתמים, אני לא יודע איך להגיב לזה. יש שלל משפטים שיכולים להתאים לסיפור הזה, כגון "רק בישראל", אבל עד מתי? עד מתי הכדורגל שלנו ייראה ככה? עד מתי שחקנים כמו דיוויד בקל לא יוכלו להתקדם בקריירה שלהם בגלל כמה עסקנים שמנהלים לנו את הכדורגל? ועד מתי הכדורגל הישראלי יהיה בנוי כולו על חוקים שונים כגון זה שמסופר בכתבה, שבאמת, אבל באמת נמצא אותם רק בישראל?
     
  2. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    מי שמכיר את מכבי פ"ת מקרוב מאוד לא מופתע מהכתבה הזו
    יש עוד כמה מקרים של שחקנים שגמרו את הקריירה שלהם בגלל משפחת לוזון שלא נתנה להם להתקדם.
    יש שחקנים בכירים מאוד בכדורגל הישראלי ששיחקו המון שנים במכבי פ"ת כי משפחת לוזון מיררה להם את החיים ולא נתנה להם להשתחרר חלקם עוד משחקים כדורגל היום בקבוצות גדולות.
    כל הבועה הזו של מכבי פ"ת מגדלת שחקנים ומוכרת אותם רק לאירופה היא בולשיט שהיה ידוע תמיד, מכבי פ"ת זאת דיקטטורה שכל האמצעים כשרים מבחינתה בשביל להרוויח כסף.
    לא באמת מעניין אותם מי זה השחקן או מה הוא רוצה, הם רואים רק דולרים מול הפנים ואם לא יהיו דולרים מבחינתם שהשחקן יפרוש.
     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    תחפשו שוב את הטורים של דן רומן.
     
  4. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    יש קישור למאמר הרלוונטי בתחילת הטור של דייוויד בקל (מצורף גם לינק ישיר, לעצלנים שבינינו).

    בכל אופן, הבעיה העיקרית העולה מתוך שתי הכתבות הללו הינה חמורה בהרבה מאשר תאוות הבצע ורוע הלב של בעלי הקבוצות בישראל; אף על פי שההתנהלות של משפחת לוזון (במקרה בקל) ושל יונה את סאסי (במקרה רומן) פגומה מבחינה מוסרית ומונעת משיקולים בלתי רציונליים בעליל, לא ניתן להטיל עליהם את האחריות למצב הקשה בו נותרו שני השחקנים המדוברים. האשמים בכך הם אותם האנשים אשר העניקו גושפנקא מלאה להתנהלות זו ועיגנו אותה בחוק: חברי ההתאחדות לכדורגל (שמורכבת, למרבה ההפתעה, מאותם בעלי קבוצות תאווי בצע ורעי לב. לצורך העניין, הסיטואציה הזו מקבילה למצב שבכנסת ישראל ישבו נוחי דנקנר, שרי אריסון ושאר אילי ההון בכלכלה הישראלית, במטרה לכונן "צדק חברתי").

    לצערי, כל עוד החפיפה בין הנהלת המועדונים להנהלת הכדורגל הישראלי תישמר, קשה יהיה לראות שינוי כלשהו באופק. עד שזה יקרה, עושה רושם שסיפורים כדוגמת אלו של דן רומן או של דייוויד בקל פשוט יחזרו על עצמם שוב ושוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/12/12
  5. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני אכן עצלן, כלל לא פתחתי את הקישור שיובל הביא פשוט שיערתי (בהצלחה מסתבר) על מה מדובר. היה לדן עוד טקסט בנושא, שהיה פולואפ של ההוא בכלכליסט או להפך, אבל אני חושב שהנקודה ברורה.

    בגדול אני מסכים, אבל אני חייב להבהיר, לפחות מבחינתי, שאם רוצים שינוי (בשני המקרים) האנשים האלו כן צריכים לשבת בוועדות/פורומים שעוסקים בשינוי, אך באיזון עם גורמים שלא תלויים קשורים איתם.
     
  6. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    הנה עוד קישור על ההסבר בהבדלים בין התקנון של פיפ"א למה שיש בפועל בישראל: http://www.calcalist.co.il/sport/articles/...3589031,00.html

    גם בישראל אני זוכר את המקרה של ערן זהבי למשל וחוזה מעל 5 שנים (זו לא הגבלה על חופש העיסוק? ומה זה הקטע הזה ששחקן יכול להתשחרר אם הוא לא מקבל מספיק דקות?!) לא תקף, אבל בעיקרון זה נכון. למרות שלמשל ברצלונה הייתה (או סתם רצתה מתוך מחווה של רצון טוב) לשלם 50 אלף יורו לאלבאסטה על אינייסטה בן ה-12 (!) למרות שזה היהי ב-96', וגם על פדרו בן ב-17 היא שילמה לסן איסידרו 300 אלף יורו וגם היום במסגרת הסכמים עם קבוצות שנמצאות באיזור קטלוניה כל ילד שהיא מביאה מקבוצה כזו, היא משלמת עליו כמה אלפי יורו ברגע שהוא מגיע לבוגרים.

    ואם אני זוכר נכון אז גם בקל לא יכול היה לעבור ישירות ממכבי פ"ת ללרנקה, אלא חיכה עד ינואר כדי לחתום על חוזה. והנה רק הקיץ נתניה קיבלה מלאנס כסף עבור פיראס מוגרבי שסיים חוזה בקבוצה, על אפם וחמתם של התקנונים של פיפ"א שדסקל מאונן עליהם...
    היה גם עוד מקרה שחתאם בן ארפה תחת חוזה במארסיי איים שהוא ייכנס להסגר אם לא ישחררו אותו לניוקאסל, כך שזה לא דברים שקורים רק בישראל.

    עם כל הכבוד למה שההורים משלמים במחלקת הנוער, האגודות עצמן משקיעות הרבה בשחקנים הללו והן אלה שמעניקות להם את המקצוע בגילאי הנוער, כך שגם על שחקנים צעירים שמסיימים חוזה מגיע לקבוצות לקבל משהו, כי ברוב המקרים השחקנים הצעירים האלה ינצלו את השנים שהם שיחקו בנוער כדי להתקדם לקבוצה גדולה יותר והקבוצה הקטנה או הבינונית שקרעה את התחת בשביל השחקן תישאר עם זין ביד.
    במקרה של דיוויד בקל (שקודם אני מאחל לו בריאות ושלא זה ימנע ממנו להתקדם בכדורגל..) זה לא עניין מקצועי אלא אישי בינו לבין הלוזונים, ועד כמה שזה מכוער והלוזונים ראויים לגנאי זה לגיטימי. מה גם ש-100 אלף שקל זה לא סכום בשמיים אפילו בכדורגל הישראלי. עובדה שרמה"ש כמעט החתימה אותו.

    אפשר לשנות באופן קוסמטי כל מיני סעיפים, כך שכל שחקן שהגיע לגיל בוגרים יוכל לפנות לועדה למעמד השחקן, ולא יכול להיות ששחקן שנכנס לשנת הסגר לא יקבל בסופה את הכרטיס ביד (זה באמת תמוה והזוי), אבל לא צריך להפוך את זה לרודנות של בעלי הקבוצות..