אימפריאליזם בספורט, מסקנות מהמונדיאל והגאושו

הנושא בפורום 'פרשן אורח - נדב יעקבי' פורסם ע"י EL Capitan, ‏31/7/06.

  1. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אהלן. קודם כל, המון תודה על כך, שאתה מקדיש לנו מזמנך.

    1. עמיתך בערוץ הספורט, שגיא כהן, התייחס לכך ממש לפני מס' ימים בטור בערוץ הספורט, וזאת מגמה\תופעה, שכולנו שמנו לב אליה. בשנים האחרונות בליגה הצרפתית יש שליטה של ליון; בפרימרה נוצרת עכשיו שליטה מסוימת של בארסה (וטוב שדון פאביו הגיע); בפרמרליג השליטה היא של צ'לסי והמזומנים של אברמוביץ'; בגרמניה באירן, כמו תמיד; ובאיטליה יובה ומילאן היו מעל כל הליגה כבר במשך שנים, מלבד עונה אחת בה רומא הלכה עם מילאן עד הסוף על התואר. איך אתה מסביר את המגמה הזאת? האם הכדורגל יגיע למצב בו נצטרך קומישנר ולקבוע חוקים ומגבלות, כדי שהליגות יהיו שיוויוניות? והאם אתה תומך בחקיקת חוקים ומגבלות כספיות, כמו שנהוג לדוגמא בNBA?

    2. כולנו ראינו את דעתך בקשר למונדיאל האחרון, שאכן גם לדעתי היה אחד מהגרועים ביותר אי פעם. מהם לדעתך הגורמים לכדורגל המאכזב, שראינו במונדיאל בגרמניה? האם המונדיאל הזה מהווה רק המשך מגמה, שאורכת כבר מס' שנים? ואילו דברים צריכים לשנות בכדורגל על מנת לעצור את הדרדרותו?

    3. רונאלדיניו הוא ללא ספק הכדורגלן מס' 1 בעולם כרגע, ואני יודע שאתה, כמו הרבה אחרים, מסכימים איתי על כך. שחקן מיוחד במינו, שחקן שלא רואים כל יום, וסביר להניח שגם לא נראה אחד כמותו יותר לעולם (אולי יותר גדול ממנו, אבל לא אחד כמוהו). לשאלה, אמנם זה נכון להשוות שחקנים, כשהקריירה שלהם כבר מאחוריהם, אבל עפ"י יכולת נטו, וכאחד שראה גם את פלה וגם את מראדונה בלייב, האם לדעתך רונאלדיניו הוא שחקן טוב יותר מהם? אני רק יוסיף, שאבא שלי, אחד שעבר את גיל ה50 וראה את פלה, קרויף, מראדונה וכו', טוען שרונאלדיניו הוא השחקן הטוב ביותר, שראה הכדורגל העולמי אי פעם לפחות עד עתה. האם אתה שותף לדעתו של אבי?

    אלה השאלות המרכזיות, שרציתי לשאול אותך. כאחד מהמנהלים של הפורום הספרדי באייסוקר, את השאלות על הפרימרה המרתקת, שהולכת להיות לנו, הסלקסיון וכו', אני ישאל בזמן האירוח עצמו. ככה שעוד נפגש, נדב. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/8/06