אייסוקר פותח עונה-פרויקט מיוחד לקראת עונת 2003/2004

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏18/8/03.

  1. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם לי אין טענות כלל לפרדי דוד. חשוב לזכור שהוא קיבל את הקבוצה הזאת באמצע עונה, מפורקת לגמרי, והצליח לעשות איתה משהו. אני חושבת שהרבה מהעובדה שהם נשארו בליגה היא בכלל בזכותו ואסור לשכוח את זה. מה שברור פה הוא שאחרי שגוטמן עבר לב"ש, ואלישע לוי באשדוד, מאמן הוא לא בדיוק הסיבה שתהפוך את הפועל פתח תקווה לאנדרדוג...
     
  2. יוגב אסולין Guest

    אוקי נתקדם קצת ונוסיף עוד קבוצה.. הפעם זה יהיה בני סכנין... רק לפני זה... בבקשה את כל התגובות על הפועל פ"ת תכתבו בצבע שחור וכל מה שאתם אומרים בקשר לסכנין שיהיה באדום.. ושנעבור עוד קבוצה אז ניתן עוד צבע..
    -----------------------------------------------------------------------------------

    בני סכנין:
    עד השנה שלח המגזר הערבי נציגה אחת לליגה הבכירה שמה היה הפועל טייבה. כיום טייבה נמצאת בליגה ב'. כעבור הפסקה של 6 שנים המגזר מצליח לשלוח לנו 2 קבוצות ביחד. בתקווה שלפחות אחת מהם תשרוד ותצליח להשאיר טעם טוב למגזר הערבי ועוד שנה (לפחות) מהכדורגל הטוב במדינה.
    בני סכנין היא אחת הנציגות, סכנין שעלתה מאוד במפתיע כאשר במחזור האחרון של העונה קפצה ממקום 4 למקום השני היוקרתי כ"כ ועלתה לליגה הראשונה. מאזן גנאים הוא יו"ר סכנין והאיש שעומד כמעט מאחורי כל מהלך שקורה בקבוצה הזאת. מאזן שהיה מאושר באדם כאשר סכנין עלתה ליגה החל לעבוד ולאט לאט הבין שהעסק לא כזה פשוט ועוד יהיו הרבה מעלות ומורדות בדרך.
    עוד בטרם החלה העונה לסכנין היו הרבה מאוד בעיות עם זה בעמדת מאמן עם זה מבחינת מגרש ועם זה מבחינת ספונסר כמעט תמיד התפקשש משהו מה שהראה על חוסר ניסיון. העובדה שסכנין שייכת למגזר הערבי כמובן לא עוזרת לה הרבה כי הרבה בעלי חברות גם עסקניים ושחקנים לא רוצים לשייך את שמם עם המגזר הערבי.
    ובכל זאת למרות כל הבעיות האלו מאזן גנאים יצר משהו בסכנין, ותאמת משהו לא רע בכלל..

    מאמן: איילן לחמן
    מינויו של המאמן לא היתה עבודה קלה עבור מאזן בסכנין. לקח לקבוצה הרבה זמן לדעת מה הכיוון בכלל של התקציב שלה ולפי כך לדעת מה המטרות. גם כאשר ידעו הכל התלבטות סביב המשרה היו כה רבות, דבר שגרם בסופו של דבר לזה שסכנין היתה הקבוצה האחרונה שהחתימה מאמן הקיץ. בין המועמדים למשרת המאמן היו כמה מהמגזר הערבי כאשר הראשון היה מומי זעפרן המאמן אשר העלה בעונה שעברה את סכנין ליגה אך לבסוף הוחלט כי הוא לא ימשיך בקבוצה. מועמד נוסף מהמגזר הערבי היה אלי מחפוד (החמוד) אבל גם אופציה זאת ירדה די מהר מהפרק. ואז החלו בסכנין לחפש מאמן מחוץ לחומות המגזר פנו תחילה לאלי כהן אך המו"מ לא הגיע רחוק ולבסוף (אפשר לומר התפרשו) על אייל לחמן, בכל זאת... חייבים להתחיל לעבוד לעונה החדשה.

    בשלב זה שיש מאמן לגנאים יש הרבה תוכניות הוא אדם חרוץ שלא נח לרגע עובד מסביב לשעון עושה שיחות מנהל מגעים מנסה להשיג ספונסרים ומה לא. כאשר לחמן חתם אמר לו מאזן שהתקציב הוא 9 מיליון כרגע ועוד 2 מיליון יגיעו מתורמים מה שאומר 11 מיליון. אבל כרגע יש לו ביד רק 2.5 מיליון שקל דבר שדי הקשה על בניית הקבוצה. מאזן בנה על איזה מליונר איטלקי שאמר שהוא מוכן לתרום 2 מיליון שקל ועד היום העניין הזה תקוע איפשהו.
    מאזן הבין מהר מאוד שזה לא הולך ככה ואם תוכניות בלבד וציפיות קשה לבנות קבוצה לליגת העל הוא החל לחפור. ובמקביל לחמן החל לחפש שחקנים והקבוצה החלה ליבנות לאט לאט.

    באו:
    לפני שלחמן החליט את מיה וא מביא במי הוא מסתכל וכו'. אמר לו מאזן הגדול שהוא לא מתערב לו בהחלטות מקצועיות ונותן לו יד חופשית אבל רק שידאג להשאיר את כל 9 שחקני הבית של הקבוצה ובנוסף להרכיב לפחות 5 מהם בהרכב הפותח של הקבוצה. לחמן קיבל את הבשורה ואת ההתערבות הזאת (העיקר מאזן נותן יד חופשית) ומתחיל לבנות קבוצה סביב מה שיש ובהתאם לכל המגבלות בהחלט משימה לא קלה.
    תחילה הוא חיזק את ההגנה כאשר הביא את ארנס איטצ'י בן ה-26, ששיחק בשנתיים האחרונות בשרלואה הבלגית. מדובר בבלם טוב וחזק מאוד פיזי שאמור לעזור לקבוצה בחלק האחורי שלה. התחרות בין נצרת לסכנין בעיצומה ועולה עוד מדרגה כאשר שתיה קבוצות מעוניינות בשירותיו של חלוץ מכבי חיפה רפי כהן שעד לא מזמן שיחק על מגרש כמו אולד טרפורד. בסופו של מו"מ נוחת רפי כהן ממנצ' ישירות לשורות סכנין. סכנין שהחלה ליראות שהעניינים די מסתדרים ומתחילה ליבנות לאט קבוצה מתחילים להראות חיוכים פה ושם וממשיכים לחפש בנרות שחקנים שיוכלו לשחק בקבוצה ולעזור. תומר אליהו ששיחק בראשון שירדה בשנה האחרונה ליגה מגיע גם הוא לסכנין לחזק את עמדת ההגנה. בעניין הזרים של סכנין עושה רושם שהיא עשתה החלטות די טובות כאשר הביאה 5 זרים. הקבוצה סיכמה עם הקשר הפולני דריוס יצקביץ', חלוץ נבחרת זאיר, ז'אן פול בוקה ליסזי. הקשר הפולני, בן ה-29, שיחק בעונה שעברה במדי קבוצת קרוגלין מהליגה הראשונה והוא מתופקד כקשר התקפי. ליסזי הבקיע בעונה שעברה 14 שערים במדי שרלרואה מהליגה הבלגית. הקבוצה גם החתימה את שישטופ מיידה ודריוס יצקביץ' כשני קשרים שבאו מפולין. נוסיף אליהם את הברזילאי גבריאל לימה וקיבלתם את כל הזרים של קבוצת "איחוד בני סכנין" לשנה הקרובה. לפני שאנחנו סוגרים תסגל של סכנין יש עוד 2 חיזוקים די משמעותיים לחוד. קודם כל שחקן בשם דודי בכר הגיע מהפועל הרצליה ומשחק בעמדת החלוץ נחשב לשחקן מבטיח בהחלט, חיזוק נוסף ויותר מוכר הוא ליאור אסולין שישחק שנה שניה בליגה הבכירה הפעם במדיה של סכנין.
    אז זהו... זה כל מי שסכנין הביאה די חידשה מאוד את פניה לעומת השנה הקודמת (מלבד שחקני הבית). הרבה פנים חדשות הרבה בלאגן ויהיה מעניין ליראות איך הכל ישתלב ביחד בקבוצה.

    מועמדים:
    בקטגוריה של אלו שכמעט הגיעו לקבוצה אפשר למצוא שם אחד מרכזי וזה אבו לאבן. הקבוצה פנתה עליו ניסתה להביא אותו אבל בעקבות הפרשיים גדולים במו"מ בינהם העניין פוצץ בשלב די מוקדם והרעיון ירד מהפרק.
    שחקן נוסף שסכנין רוצה ועד עכשיו מנהל מגיעים לגביו זה השוער של בני יהודה יניב ווהבה, בני יהודה מרימה קשיים בשיחרור שלו ומבקשת סכומים די גבוהים אבל עושה רושם שהעניינים שמה יסתדרו בקרוב.

    סיפור הקיץ: קודם כל העניין שסכנין עלתה ליגה זה סיפור בפני עצמו כל המלחמות שלה נגד כל העולם כדי להשיג שחקנים וספונסרים. (שאגב השיגה ספונסר שנותן לה 2 מיליון שקל בשם "האחים מיערי"). הקבוצה שינתה את כל הפנים שלה. ומהקבוצה שהחתימה אחרונה מאמן הפכה להיות הקבוצה הראשונה שסגל השחקנים שלה לעונה הקרובה כבר מוכ ומגומר.


    מבנה הקבוצה: כמו שכבר אמרתי כל כך הרבה שינוים בסכנין יכולים להיות דבר לא הכי טוב. נתחיל מניתוח הקבוצה מעמדת השוער. כרגע השוער של הקבוצה הוא שגיא שטראוס אבל בסכנין לא רואים בו יותר מאשר שוער משמנה ומנסים להחתים את יניב ווהבה. בעמדת ההגנה אמנם חיזקו אותה מעט אבל עדין עושה רושם שהמצב שמה לא משהו. הקבוצה תלויה הרבה ביכולת של השחקנים הזרים שלה ובמידה והם יאכזבו הקבוצה תיהיה בבעיה גדולה מאוד. בעניין הקישור, שוב אין שום שם של שחקן ישראלי בעל שיעור קומה שאפשר לסמוך עליו וגם פה הם בונים על שחקנים זרים שלא כל כך מכירים. בהתקפה של הקבוצה אפשר דווקא למצוא כמה כוכבים ושמות גדולים. דווקא פה הקבוצה שמה דגש ולקבוצה שהמטרה שלה לישאר בליגה זה לא נכון להגדיש כל כך הרבה מאמצים דווקא בעמדה הזאת.


    שחקן מפתח:
    יהיה מעניין ליראות איך הזרים יתפקדו כי יהיה להם חלק מכריע בעיקר לשתי הקשרים הפולנים של הקבוצה שישטופ מיידה ודריוס יצקביץ'. מדברים אליהם כשתי שחקנים מאוד טובים ומבטיחים ולמעשה הם עלו שאמורים להחזיק את הקבוצה. וליצור מצבים לחלוצים המוכשרים. הרבה העונה יהיה תלוי בהצלחה שלהם.

    קהל:
    הקהל בסכנין הוא קהל מאוד טוב. קהל של אוהדים מהמגזר קהל חם ואוהב את הקבוצה שלו. יהיה לקהל הזה וגם לקבוצה הרבה בעיות השנה של נושאים גזענים כניראה ויהיה מעניין ליראות איך זה יתפתח. בכל מיקרה הקהל תומך בקבוצה שלו ועכשיו שהם בליגה הבכירה מאזן יכיר להם גם את המחירים של הכרטיסים כאשר הוא כבר אמר שהוא מתכוון לקחת 80 שקל לילדים ונוער וע"י ליצור הכנסה גדולה. חבל שהצעד הזה של היו"ר שעד כה עשה כל כך הרבה דברים טובים לעיר ולאוהדים ימנע מהם בגלל בעיות של כסף את האפשרות לבוא ולעודד תקבוצה שלהם.

    מגרש ביתי:
    המגרש של סכנין לא מאושר דיברו על זה שישפצו אותו ויסדרו אותו בשיתוף העירייה. העניינים לא הסתדרו ואין כרגע לא מגרש ולא בטיח. הוצא לקבוצה לשחק בק. אליעזר אבל מאזן סירב בגלל שהוא רוצה למשוך קהל מקומי. המגרש של אום אל פאחם דורש אבטחה גדולה מידי וגם ירד מהפרק אז נכון לכרגע המגרש בעילוט של אחי נצרת ניראה כמגרש שישמש לפחות בהתחלה כמגרש הבית של הקבוצה.

    תחזית:
    כל הדברים שמה נעשו מהר. חיזוקים במקומות לא הכי נכונים. התבססות על שחקנים זרים יותר מידי. השחקנים הישראלים שהם הביאו זה בעיקר בחוד וכאלה שקשה לסמוך עליהם שישארו קבוצה בליגה. מאזן אומר שהוא רוצה מקומות 4-9 אני במקומו הייתי קם כל בוקר ומתפלל למקום 10 כי לפי דעתי הקבוצה שלו שווה את מקומות ה11-12.



     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר ללחמן..מבין האופציות הוא המאמן המועדף לדעת..בזמן האחרון היו לו כמה הצלחות ושהוא הגיע להרצליה הוא הצליח לשפר אותה בצורה ניכרת.
    מצד שני הוא באמת נעלם..בכל מקרה..ציפיות גבוהות אין ממנו ככה שיהיה לו קשה לאכזב..אולי זה יעבוד לטובתו

    בקשר לרכש הישראלי.
    לדעתי רפי כהן זה רכש מצויין והוא יהיה אחד השחקנים הטובים העונה בסכנין ויכבוש לפחות 10 שערים.
    בקשר לתומר אליהו-זה בלם שמכיר את הליגה הזאת ושיחק בליגת העל הרבה זמן והרבה פעמים התמודד מול הירידה,אני חושב ששחקן כזה יכול לעזור לסכנין.
    ליאור אסולין-כולם יודעים שיש לו כישרון..הבעיה שאסולין ורפי כהן משחקים אותו דבר ולא משלימים אחד את השני..אחד מהם יסבול מזה ולדעתי זה יהיה אסולין..אבל אם הם יצליחו להשלים אחד את השני סכנין תרוויח הרבה.

    בקשר לשוער:שגיא שטראוס שוער מצויין,לפחות ככה הוא היה לפני הפציעה,אם הוא יחזור ליכולת שלו מלפני הפציעה העמדה הזאת סגורה ונעולה..אבל ה-אם..הוא גדול.

    אופטימי:מקום 8 ושתי נצחונות על אחי נצרת בדרבי. אסולין ורפי כהן מקבלים זימונים לנבחרת
    פסימי:ירידת ליגה.לחמן מפוטר וסכנין ובסכנין מתלוננים על יחס עוין מההתאחדות.
     
  4. Argentina Member

    הצטרף ב:
    ‏7/9/03
    הודעות:
    34
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התחלתם בצורה יפה, אבל למה זה תקוע?
    חוץ מסכנין ומהפועל פ"ת אין קבוצות? הליגה מתחילה ב-13 לחודש כלומר עוד 6 ימים.
    עשיתם עבודה נפלא אבל למה לא להמשיך, אם הדיון עבר לאיזשהו מקום אחר, תעדכנו בבקשה