אחרי שאני רואה פה הרבה ויכוחים על זה, אחת ולתמיד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י אלי מתחן, ‏4/1/04.

  1. צהובה Member

    הצטרף ב:
    ‏5/1/04
    הודעות:
    2
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם היית שואל אותי לפני שנה, הייתי עונה לך בלי היסוס-
    מכבי ת"א, אבל עכשיו, אחרי כל זה שלא מעודדים במשחקי
    הבית וכו', אני חושבת שבית"ר ירושלים.
    אבל בתכל'ס אוהדי מכבי ת"א שמים את כל האוהדים האחרים
    בארץ בכיס הקטן שלהם!
     
  2. חובב הליגה הספרדית Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/02
    הודעות:
    90
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקהל של ביתר ירושלים בלי לחשוב בכלל!
    זו לא חוכמה לאהוד קבוצה ברגע שהיא מצליחה.
    החוכמה זה לעבור גם משברים עם הקבוצה!
    הנה עכשיו מכבי חיפה קבוצה מצויינת ועשתה שיאיים בליגת האלופות אוהדים אותה
    וכשהיא קצת לא משחקת טוב האוהדים שלה יורדים עליה עוד כשהם מקום ראשון!!
    מכבי ת"א גם נמצאים בתקופה טובה כך שהשנה יש הרבה קהל!
    הקהל של הפועל רואים השנה עד כמה הוא לא נאמן
    הקבוצה לא במצב הכי טוב והנה לא מגיעים הרבה כבר למגרשים

    אבל תראו את הקהל של ביתר!
    קודם כל, בכל אימון יש נפצים
    ואני לא מדבר על מקרים כמו האימון הראשון של אלי אוחנה או של אבי נמני שתראו מה קרה!!!
    עכשיו במצב שהקבוצה בקו האדום חברים שימו לב בקו האדום הקהל של ביתר מילא בטדי 18,000 צופים ועוד נגד אשדוד לא נגד הפועל ת"א או מכבי חיפה שהכמות הזאת אפילו לא נכנסת בבלומפילד!!!
    כמה שבועות אחרי זה עדיין כשהקבוצה מדשדשת מתחת לקו האדום 15,000 באים לראות את המשחק בטדי נגד חיפה!
    והנה תראו למשל את המשחק הפועל ביתר כשנגמר 4-1 להפועל בבלומפילד, הופעת בכורה של אבוקסיס מאז החזרה שלו והיה ממש ממש קצת אוהדים של הפועל ת"א ושל ביתר היה הרבה מאוד מאוד בבלומפילד!!!
    אין על הקהל הזה בארץ הוא פשוט הטוב מכולם!!!
     
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    אחי הרגת אותי פה...

    עידוד? הפועל? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח "למה לא עודדתם בדרבי?!"

    ראינו מה עשיתם...השתנתם למראה הקהל הצהוב, שתפר אתכם בעידוד ובפירו ובכל מה שתרצו...

    אגב הידעתם שכאשר אוהדי הפועל מעודדים ושרים "הפועל עולה" פותחים ברקולים פלייבק שלהם כדי להגביר את ההד? פאתטי ועלוב...

    הקהל הכי טוב בליגה אם זה עידוד וכוח ועוצמה, ואם זה פירוטכניקה זה של מכבי וזה הוכח בדרבי מבחינת עידוד ופירוטכניקה, ומוכח בכל משחק...ואם זה בכוח והשפעה שאפשר לראות שהמאזן של מכבי בבית השנה הוא עלוב לעומת המאזן של שנה שעברה...אתם מוזמנים ללכת ולבדוק...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/1/04
  4. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עומר ילד אבוקות http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רוצה להגיד, שבלי שום קשר למי הקהל הכי טוב, אני מזמן הפנמתי מי הקהל הכי לא טוב, במילים אחרות גרוע. זה כמובן הקהל של מכבי ת"א.

    מבחינתי קהל צריך ללכת עם הקבוצה באש ובמים. לא יהיה דבר כזה שקהל לא מעודד את הקבוצה שלו, או הולך למשחקים של קבוצות אחרות בזמן שהקבוצה שלו משחקת רק כי אצל הקבוצה האחרת משחק שחקן שהקהל הזה אוהב.

    הקהל של מכבי הוא גועל נפש. לא מספיק שהם לא מעודדים (תגידו מה שתרצו על מה שהיה שנה שעברה ברמת גן - זה משחק אליפות. הרבה אנשים שלא היו במשחק של מכבי בחיים שלהם היו שמה, זה דבר שלא קורה כל שבוע. כל קבוצה תמלא אצטדיון שנמצא 3 דקות מהבית של האוהדים שלה במשחק אליפות) את הקבוצה שלהם ברגעי משבר, הם מקללים את השחקנים (ע"ע דגו ושטראובר), ופשוט פוגעים בקבוצה. גועל נפש.

    אני בהחלט סובייקטיבי, אבל אני עדיין חושב שהקהל של בית"ר הוא הקהל הטוב במדינה. הקהל הזה נבחן בשנים האחרונות ברגעי לחץ ומשבר, ופשוט יוצא גדול. נוסע עם הקבוצה עד לסוף העולם בשביל לראות אותה מושפלת, מגיע בהמוניו לטדי כשהקבוצה מתחת לקו האדום, פשוט תענוג. זה לא קהל שנזכר שהוא אוהב את הקבוצה ומעודד אותה כשהיא רצה לאליפות - הוא מעודד אותה כשהיא צריכה אותו. אם מגיעים 10,000 איש למשחקי בית כשהקבוצה מתמודדת לירידה, טדי יהיה מפוצץ עד 0 מקום כשבית"ר (אם ו, ב"ה) תרוץ לאליפות.

    הקהל של מכבי חיפה הוא גם קהל נהדר, אבל הוא בהחלט קהל של הצלחות. לפני 5 שנים אף אחד לא דיבר עליו, הגיעו רק 2000 איש לכל משחק בית של חיפה. בשנים האחרונות כשחיפה רצה גבוה, הקהל מגיע בהמוניו למגרשים ומעודד. אבל יש לי תחושה חזקה מאוד שאם יחזרו עונות של ביזיון כמו 96-97, מהר מאוד לא יזכירו אותו כאחד הקהלים הכי טוב במדינה. העובדה שמזכירים קהל של קבוצת תחתית (בית"ר) כמועמד אומרת הרבה.
     
  6. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דייר, זה קצת מעציב אותי שאנשים לא יודעים על מה הם מדברים. העובדות בשטח אכן אומרות שהקהל של מכבי לא מעודד(אבל חשוב להדגיש שרק במשחקי הבית), אבל זה לא כי זה לא מתחשק לנו, לא כי הקבוצה לא משחקת טוב(המחאה התחילה כבר במחזור הראשון), אלא על דברים הרבה יותר מהותיים. צירפתי בטופיק הזה כבר קישור לנושא על המחאה בפורום של השחקן ה-12, אני מניח שלא קראת אותו, אם אתה אומר את מה שאתה אומר, אבל אני אסביר פה קצת יותר בתמצות את עיקרי המחאה.
    אני לא יודע כמה פעמים אתה הולך למשחקים(ואל תתפוס את זה בקטע של התנשאות, כי זה ממש לא), אבל התנאים הם מחפירים ובלתי נסבלים, ואנחנו, בתור גוף האוהדים של מכבי ת"א, שבמשך שלוש שנים דחף את הקבוצה להישגים נפלאים(שני גביעים+אליפות), החלטנו שהגיעו מים עד נפש, ושאם ההנהלה לא מבינה בטוב, וניסינו להעביר להם בטוב, הגיע הזמן שיבינו בקצת פחות טוב. עיקרי המחאה הם:
    *מחירי הכרטיסים- לא יתכן שכרטיס לשער 8 יעלה 80 שקל, ועוד יותר לא יתכן שלמשחק מושתן בגביע הטוטו מול טיזנבי תחתית נצטרך לשלם 90(כן כן, 90) ש"ח. ומלבד העניין של מחירי הכרטיסים הגבוהים- ישנה גם בעיה חמורה שההנהלה פשוט לא מקצה כרטיסי נוער/חייל במידה מספקת, כך שאם יש אנשים שעוד יותר מתקשים בתשלום של הסכומים האלה ומגיעה להם הנחה, הם פשוט לא יכולים לקבל אותה.
    *מחירי המנוים- עם יד על הלב, מישהו פה היה משלם 1000 שקל ליציע מאחורי השער? לא, נכון? ואם הוא היה אוהד מכבי שרוצה לשבת בשער 11? אם ככה אז לא הייתה לו ברירה, כי מנוי מבוגר לשער 11 עולה למעלה מ-1000 ש"ח, סכום בלתי מתקבל על הדעת, במיוחד בהתחשב במצב הכלכלי בארץ ובמיוחד שבשנים הקודמות הוא היה נמוך יותר(מחירי המנוים עולים בשנים האחרונות מסורתית 50 ש"ח יותר מאשר המנוים בשנה שקדמה להם). זה גם קצת מוזר שההנהלה טוענת שאין כסף- אבל מעלה את המחירים של המנוים. אם ללוני אין כסף, אז לנו יש?
    *תמיכת ההנהלה בחוק וילן- אני לא יודע עד כמה אנשים ממש יודעים במה החוק הזה עוסק ומה הוא בעצם אומר, אבל חוק וילן(על שם הוגו, ח"כ אבשלום וילן) אומר שמרגע שאתה נכנס למגרש כדורגל, לשוטרים יש זכות לעשות בך מה שהם ירצו, אפילו אם קראת לחבר שלך "אחי"(נשבע לכם שזה מה שקרה). במקרה הטוב השוטרים ירחיקו אותך מהמשך המשחק, במקרה הרע יפתחו לך תיק במשטרה=כתם לכל החיים שעשוי מאוד להשפיע על העתיד שלך, במיוחד אם אתה בן נוער. לוני הרציקוביץ' תומך נלהבות בחוק הזה, מספר לכולם כמה שהוא טוב וכמה שהוא עוזר, בעוד שתכלס הוא אומר "אוהד בשער 11/5/יציע ג'/שאר היציעים הוא אזרח סוג ב'".

    אלה שלושת הסעיפים העיקריים של המחאה, יש עוד תתי סעיפים שהם לא פחות חשובים אבל פחות בוערים. אופי המחאה הוא שתיקה במשחקי בית ועידוד כרגיל במשחקי חוץ, כאשר גם בבית וגם בחוץ באים עם חולצות שחורות. למה דווקא ככה? המטרה שלנו היא שלוני יבין את מה שאנחנו רוצים להגיד לו, ואם הוא לא מבין דרך הראש אז שיבין דרך הכיס. הסיבה העיקרית לגדילה העצומה במספר המנוים של מכבי בשנים האחרונות היא הקהל, האווירה. אנשים, ובעיקר ילדים, רואים איזה כיף זה לבוא כל שבוע לבלומפילד ולעודד ביחד עם הקהל המופלא הזה, וקונים מנוי לשער 11(שאין מכירת כרטיסים אליו, רק מנוים נכנסים) שבו יש הכי הרבה עידוד. כשאותם אנשים בדיוק יראו שכבר אין עידוד, אין אווירה, אין כיף, הם יעבירו הילוך לרוורס, וכמו שהם באו הם ידעו ללכת, וככה הכיס של לוני יפגע. אנחנו מודעים לפגיעה המקצועית שזה גורם לקבוצה, וממש לא נהנים מזה, אבל מה לעשות שלכל דבר יש מחיר. בדיוק בגלל הרצון שלנו לפגוע בקבוצה במידה המינימלית האפשרית, החלטנו לעודד במשחקי חוץ. הסיבה לכך היא שאנחנו מעוניינים לעודד את הקבוצה, לתמוך בה, ואם אוהדים יבואו למשחקי חוץ לוני לא ירוויח מזה שקל.

    ושוב, מומלץ מאוד לקרוא את הנושא הזה ובכלל את כל הפורום.
     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    יודע ממזמן, גם אוהדי מכבי עשו את זה שנה שעברה נגדנו וכמוהם גם חיפה ששמו רמקולים עם הקהל שלהם ביציע מאחורי השער ככה שנשמע כאילו אוהדי בית"ר מעודדים את חיפה
     
  8. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא ולא, אך ורק הפועל משתמשים ברמקולים. שאר הקהלים משתמשים במגפונים, שזה דבר שונה לגמרי.
     
  9. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניצן אתה לא הבנת את הנקודה שלי, והתגובה שלך ממחישה את מה שניסיתי להעביר...

    יש לאוהדים תלונה להנהלה? סבבה, שיפגינו, שיעשו מחאות שיעשו מה שהם רוצים, רק לא ב90 דקות של כדורגל. בצורה כזו הם פוגעים בקבוצה שהם אוהבים. אני בעד מחאות, אבל לא כנגד הקבוצה. לדוגמא אני אוהד הפועל י-ם בכדורסל והולך לכל המשחקים. בא לי לשרוק בוז לקבוצה בכל המשחק בשביל למחות על העליבות שלה. אני עושה את זה? לא, כי אני לא רוצה לפגוע בקבוצה. איך שהמשחק נגמר אין לי בעיה לשרוק, כי אני לא מפריע לשחקנים אלא מביע את העמדה שלי כאוהד.

    כנ"ל לגבי האוהדים. איך אומרים האוהדים של בית"ר? באש ובמים בית"ר ירושלים. אנחנו נעודד את הקבוצה הזו עד הקבר, לא משנה מה יהיה. האוהדים של מכבי מגיעים למשחק ובמקום לעודד הם לובשים שחור, לא מעודדים ומקקלים שחקנים של מכבי (ולא אכפת לי למה, הם מפריעים לקבוצה לשחק)? בשבילי הם זבל של אוהדים.
     
  10. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המחאה הזאת היא לא מחאה מקצועית, נקודה. אנחנו לחלוטין לא מוחים על שיטת משחק/שם המאמן/יכולת של שחקן זה או אחר, אנחנו מוחים על נושא הרבה יותר חשוב, הרבה יותר משמעותי, הרבה יותר עקרוני. דווקא בתור אוהד של הגועל י-ם הייתי חושב שאתה היית מבין אותי- לא נמאס לך כבר שהשוטרים עושים בכם טרור ככל העולה על רוחם?
    ואנחנו לא מקללים. השחקן ה-12 בתור אירגון לא יקלל לעולם שחקן של מכבי או את הקבוצה עצמה(כמובן שאם מישהו משחרר קללה אחרי החמצה וכו' זה לא בשליטתנו), ומי שמקלל ונראה לבוש עם החולצה של השחקן מכניס את עצמו לצרות. אנחנו לא מקללים, אנחנו שותקים, וזה שונה בתכלית העניין. בקשר למי שמקלל את דגו, שטראובר וכו'- פה אני מסכים איתך במאת האחוזים, בן אדם שעומד מאחורי השער של שטראובר בחימום ומקלל אותו, גם כששורה אובארוב מבקש ממנו אישית בשם שלו להפסיק, הוא מבחינתי לא אוהד ולא ראוי בכלל להיקרא בן אדם. אבל זה באמת חלק קטן מאוד, ואתה לא יכול להכליל על סמך 10 אנשים.
    ועוד דבר, בנוגע לאוהדים של בית"ר- אתה לא מרגיש קצת מצחיק להגיד את כל ה"עד הקבר" וכו'? האם האוהדים של בית"ר הם לא אלה ששרקו בוז צורם, זרקו בקבוקים על מאמן ואח"כ הכניסו אותו לבית חולים בגלל שהוא היה בונקריסט? עשה לי טובה. אני מעריך מאוד את האוהדים של בית"ר על ההתייצבות שלהם לצידה ברגעים קשים כאלו, אבל אל תמציא לי עובדות.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אנחנו? מגאפונים? בחיים לא!

    זה רק מראה לכם, עד כמה הכוח של הקהל של מכבי הוא עצום בעידוד ובדחיפה של הקבוצה, זה מראה על החוזק של הקהל של מכבי להוביל את הקבוצה שלו להישגים...
     
  12. MaDot Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    759
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך אפשר להגיד שב"ש קהל יותר טוב מחיפה?
    כמה מנוים מכרתם? מה הממוצע צופים שלכם? לקריה באתם 100 איש בלחץ
    ואנחנו נסענו 3 אלף איש עד לב"ש!!

    מבחינת אירגון הפועל ת"א הקהל הכי מאורגן בליגה אבל ברגעים קשים הוא יעלם מהר מאוד

    מבחינת עוצמה בית"ר ירושלים הכי עוצמתי (ומי שהיה בטדי יסכים איתי) אבל הם עדין לא מפותחים
    לא מבחינת צבע ביציע אין דגלים הפירוטכניה לא מושקעת והתפאורה בנויה על שלטים מספריי

    הקהל הכי מאוחד זה בני יהודה (מי שמסתובב בשכונה יודע!) אבל גם הם די מיושנים כמו בית"ר

    התפאורה התמיכה והפירוטכניה של מכבי חיפה רמה מעל לליגה קבוצה שכל משחק שלה מביאה כמות כזאת של צופים.. חייב להיות משהו טוב בה.. מובילה במכירת מנוים ב-3 העונות האחרונות הביאה איתה לאנגליה 8 אלף צופים, ולא לדבר על קפריסין שכל משחק "בית" שם היה ירוק

    ממכבי ת"א אני לא מחזיק יותר מדי כי למרות שיש להם הרבה קהל הם מפולגים
    הם אוהדים של אבי נמני ולא של מכבי תל אביב
    ו90 אחוז מהקהל שלהם היה מוכן לוותר על האליפות בשביל שנמני יחזור וזה לא קהל לדעתי
     
  13. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניצן, אני אתייחס לכמה נקודות שלך...

    קודם כל אתה הבאת לי את הגישה של הקהל של מכבי, ושהיא לא באש ובמים הקבוצה שלי. מה לעשות ואני מאמין שלכל אחד יש מדד שונה למי הקהל הכי גרוע, המדד שלי הוא כזה שקהל שלא מעודד את הקבוצה שלו למרות שהוא מגיע למשחקים הוא קהל חרא ומפונק. בתור אוהד של הפועל (הפועל, לא הגועל) ירושלים בכדורסל, יש לי המון טענות כלפי ההנהלה, השחקנים והשוטרים. תאמין לי שאין גבול לטענות שלי, אבל אני לא אפגע בקבוצה, שהיא הערך העליון בנושא הזה. כשאני אבוא למשחקים אני אעודד אותה, כדי לתמוך בה וכי אני אוהב אותה. הגישה של אוהדי מכבי היא משהו בסגנון: "כוס אמא של הקבוצה הזו, לא שמים עלינו זין, אז גם אנחנו לא שמים עליהם זין, אמן יפסידו כדי שיראו כמה העידוד שלנו חסר להם". צורת עידוד כזו היא לא נכונה בעיניי.

    ומבחינתי הקהל של מכבי זה לא ארגון זה או אחר (כשם שגוב האריות כלל וכלל לא מייצג את כל אוהדי בית"ר, הוא מייצג בקושי 2,000 מתוכם), זה קבוצה. אז הארגון הזה לא מקלל? אחרים כן!! אני רואה חדשות הספורט, ואת הקללות ש100 אוהדים באימון שרים לדגו אפשר לשמוע גם בMUTE, את הדמעות שלו אפשר לראות גם כשהמסך מכובה. את זה לא תוכל להכחיש, את זה אני פשוט רואה.

    והקהל של בית"ר באותה תקופה באמת היה מגעיל, באותה תקופה הוא בכלל לא היה קהל טוב. אבל מאז הוא התבגר ולמד להעריך הרבה דברים, ותאמין לי שאם הקבוצה תהיה במקום הראשון לא תשמע אפילו קללה אחת כלפי המאמן היום. אנחנו מדברים להזכירך על הקהל היום ולא לפני 3-4-10 שנים, והיום הקהל של בית"ר הוא הכי טוב.
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אי אפשר לדעת כמה דברים יש לקהל של בית"ר מסיבה שלטדי משום מה אסור להכניס חקות, בד"כ יש לנו בערך 20 דגלים ושלטים שלנו כל הזמן עושים חדשים.
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,768
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אני לא רוצה להגיב לכל מה שקשור לדיון הזה כי לדעתי זה הדיון הכי מיותר בפורום והדיון הזה לא יגיע לשום מקום כי לכל אחד יש את דעותיו ואף אחד לא יעזור לשנות את דעתו האחר. אבל אני חייב להגיב על דבריו המטופשים של מה שמו....

    100 איש הבאנו לקריה? אתם הבאתם 3 אלף איש? ששששש עדיף שתשתוק במקום להגיד דברים כאלה לא נכונים שזה מדהים.

    באר שבע הגיעה לחיפה למשחק שהיה ביום רביעי שזה בהרבה יותר קשה מרשא ביום שבת, והבאנו 1,500 אוהדים שזה קצת יותר מ-100. ואתם הבאתם אולי 2,000 וגם זה אני לארג' איתכם ועזוב את העובדה שחצי מהם מאזור הדרום בעוד ששלנו נטו כולם באו מבאר שבע.

    אנשים שלא באים למגרשים אין להם זכות דיבור בדיון שכזה ואתה אחד כזה. אז בחייאת תשתוק במקום לצאת אידיוט. אה אופס, כבר מאוחר מדי.