מנצ'סטר יונייטד 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אייסוקר חוזר מהפגרה הכפויה, והנה הודעת הפתיחה של הדיון המקורי של יונייטד לעונת זו, שאמנם רלוונטית היום כמו שביתת כורי הפחם של 1985, ועדיין:

    עונה חדשה נפתחת באולד טראפורד, מנג'ר חדש, שחקנים חדשים ויקרים, ספונסר חדש, והרבה רוחות של שינוי.

    העונה ש(לא) היתה
    עונת 2013/2014 היא חור שחור בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד. הפתרון הטוב ביותר הוא להדחיק אותה ולהתעלם מקיומה-היא לא קרתה מעולם, אף ג'ינג'י עם עבר באברטון לא אימן את הקבוצה, לא שברנו כמעט כל שיא שלילי שניתן להעלות על הדעת. זה לא קרה ושאף אחד לא יספר לכם סיפורים.

    המנג'ר-לואי ואן חאל
    מכיוון שכאמור, אף מוקיון סקוטי שהשם שלו מתחרז עם Toys לא אימן את הקבוצה, לואי ואן חאל אמור להיות יורשו של סר אלכס. אין צורך להציג אותו אבל נעשה את זה בכל זאת-מדובר באחד המאמנים הותיקים והמצליחים ביבשת. הדגש הוא על המילה מאמן-מדובר במאמן, לא במנג'ר כמו פרגוסון, הוא לא הולך להיות מעורב בכל פרט במועדון כמו פרגי, תפקידו הוא רק להכין את השחקנים הקיימים למשחקים ולנהל אותם ואין הרבה מאמנים שעושים זאת טוב ממנו בעולם.

    ואן חאל היה שחקן אפרורי שגדל באייאקס אך לא פרץ לקבוצה הבוגרת ובילה בקבוצות בינוניות בהולנד. כמאמן הוא חזר למועדון ילדותו והוביל אותו לתור הזהב המשמעותי השני בתולדותיו-זה של 1991-1996 עם שלוש אליפויות בהולנד, גביע אופ"א, זכייה בליגת האלופות והופעה נוספת בגמר והפסד בפנדלים. יותר מהתארים, היה זה דור השחקנים הנפלא שגדל תחתיו-דניס ברגקאמפ, אדגר דווידס, קלרנס סיידורף, פטריק קלייברט, דני בלינד, מארק אוברמארס האחים דה בור, וכמובן מיודענו אדווין ואן דר סאר-שחקנים שהתפזרו בכל אירופה והובילו את המועדונים הגדולים בעולם בשנות התשעים והאלפיים המוקדמות. משם ואן חאל המשיך לברצלונה-עם קדנציה מעורבת שכללה שתי אליפויות ספרד אך כשלונות בליגת האלופות. גם שם המשיך לקדם צעירים מבטיחים-צ'אבי הרננדז וקרלס פויול. בתחילת המילניום הגיעה תקופה פחות טובה של ואן חאל-הוא אימן את נבחרת הולנד ונכשל איתה בניסיון לעלות למונדיאל 2002. הוא חזר לסיבוב שני בברצלונה, נכשל ופוטר באמצע העונה (אבל גם בסיבוב הזה הוא נתן הזדמנות ראשונה לבחור צעיר בשם אנדרס אינייסטה). הוא הגיע לאלקמאר הקטנה בהולנד, ובשנים הראשונות לא הצליח. לבסוף ב-2009 הוביל את אלקמאר לאליפות מפתיעה, מה שהתחיל את הקאמבק הגדול שלו. מיד באותו קיץ חזר לבמה הגדולה וחתם בבאיירן מינכן. העונה הראשונה הייתה פנטסטית-דאבל גרמני והגעה לגמר ליגת האלופות (כשבדרך הוא עובר את יונייטד). העונה השנייה הייתה כושלת ושוב, הוא פוטר לפני סיומה. בקיץ 2012 מונה למאמן נבחרת הולנד בפעם השנייה, והפעם לא רק שהצליח לעלות למונדיאל, הוא גם הוביל את הנבחרת למקום השלישי והמפתיע בטורניר שהסתיים זה עתה בברזיל.

    ללא ספק, ואן חאל הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה עם הרבה קבלות, אבל לא הכל מושלם. הוא איש קשה לעיכול, זועף ומריר, עם נטייה להסתכסך עם שחקנים בקבוצתו (הבולט בהם היה ריבאלדו בברצלונה). לאורך הקריירה הדביקו לו שחקניו שלל כינויים על שם מיטב הדיקטטורים של המאה שעברה. כתוצאה מכך, הוא נוטה למצות את עצמו בקבוצות די מהר והקריירה שלו עשירה בפיטורים, גם בקבוצות איתן הצליח בשנים הראשונות. לא כדאי לבנות עליו לקריירה ארוכה וממושכת במועדון. הוא חתם לשלוש עונות וסביר מאוד להניח שבקיץ 2017 הוא לא יהיה מאמן, מאיזו סיבה שלא תהיה.
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10532776_10152308332232746_8494915325816049241_n.Xxx

    ואן חאל הביא איתו צוות של עוזרים מהולנד-אלברט סטווינברג (עוזר מאמן), פרנס הוק (מאמן שוערים), מרסל בוט (סקאוט שתפקידו לעקוב אחרי היריבות). את הצוות ישלים ראיין ואן-גיגס.

    הקיץ הזה
    הקיץ הזה הוא קודם כל בסימן פרידות. ראשית, מי שהוא כנראה גדול שחקני המועדון בכל הזמנים תלה את הנעליים סופית-ראיין גיגס. גיגס כאמור ישמש כעוזרו של ואן חאל, והוא מיועד להחליף אותו בבוא העת, הוא לא הולך להיעלם אבל כבר לא נראה אותו על הדשא. נפרדנו הקיץ גם משני הבלמים הענקיים שהובילו את הקבוצה לגביע האירופי השלישי-ריו פרדיננד עבר לק.פ.ר ונמניה וידיץ' לאינטר, שניהם בהעברות חופשיות. מדווח כי גם פטריס אברה עשוי להצטרף אליהם ולעזוב, אך כרגע הוא עדיין כאן. עצוב להיפרד בבת אחת משחקנים שהיו שותפים חשובים לאחת התקופות היפות בתולדות יונייטד וכנראה לקבוצה החזקה ביותר בעידן פרגוסון, אבל מדובר ברענון שהיה צריך להגיע כבר לפני כמה שנים.

    שני שחקני רכש חדשים כבר חתמו-אנדר הררה נרכש מאתלטיק בילבאו ואמור סוף כל סוף להיות הקשר המרכזי עליו אנחנו מפנטזים כבר שנים. כבר בקיץ שעבר היה ניסיון להחתים אותו אך זה לא צלח (היה את סיפור עורכי הדין המתחזים שעד היום לא ברורה אמינותו), הפעם זה הלך חלק. יום אחריו חתם לוק שואו-המגן השמאלי בן ה-19 מסאות'המפטון, אחת ההבטחות הגדולות בכדורגל האנגלי שאמור להיות יורש לטווח ארוך לאברה. הרבה אנשים, ביניהם פול סקולס, אמרו שהמחיר-30 מיליון פאונד, הוא מופרז, אבל אם הוא ימלא את הציפיות ויסגור את העמדה ל10-15 שנים הקרובות, מדובר בסכום לא גבוה במיוחד. מחלקת הנוער המשובחת של הקדושים הוציאה בשנים האחרונות שחקנים מצוינים כולל השחקן היקר בהיסטוריה, נקווה ששואו ימשיך את המסורת.

    מה הלאה? הקבוצה מקושרת כרגע כמעט לכל שחקן שמשחק כדורגל איפשהו. השם הבולט השבוע היה ארתורו וידאל, אך יובנטוס הודיעה שהוא לא למכירה. העמדות שזקוקות לעיבוי הן מרכז ההגנה, הקישור והאגפים. גם בטור העוזבים צפויות התפתחויות, עתידם של פלייני, קגאווה, נאני, צ'יצ'ריטו ואחרים אינו ברור. הרבה בינוניות הצטברה בסגל של הקבוצה בשנים האחרונות. פרגוסון הצליח להסוות את זה בקסמיו אבל בעונה הראשונה בלעדיו (שלא הייתה) העסק התרסק. הקיץ הזה הגיע הזמן לרענן את השורות.

    העונה הקרובה
    אחרי כמה שנים של התנהלות זוועתית, נראה שהקיץ הזה הכל נעשה כמו שצריך-המאמן מונה כי הוא מאמן מצוין, ולא כי הוא סקוטי שפרגוסון אוהב. ההנהלה מראה נכונות להשקיע כסף בחיזוק מתאים, ולא משפילה את עצמה במרדפים חסרי סיכוי כמו בקיץ שעבר. גם חוזה העתק החדש עם אדידס אמור לעזור. הקבוצה לא תשתתף העונה במפעלים אירופיים, מה שיביא נזק כלכלי אבל אולי יתרום מבחינה מקצועית ויפחית את העומס. לא הכל מושלם, לא כל הבעיות נפתרו, אבל הכיוון הוא נכון.

    הולנדים במנצ'סטר יונייטד תמיד היו סיפור הצלחה-ארנולד מיורן בשנות השמונים, יאפ סתאם בשנות התשעים, ואן ניסטלרוי, ואן דר סאר, ובשנים האחרונות ואן פרסי-כולם שחקנים ענקיים שגם היו מחביבי הקהל. אפילו אלכסנדר בוטנר לא הצליח להרוס את העניין הזה. ההצלחה של ואן חאל עם הנבחרת ההולנדית במונדיאל עוררה לכולם את התיאבון, וכעת נראה מה יקרה בפועל על הדשא.
     
  2. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אחרי חודשיים של הסתפקות בקריאת החבר'ה החוכמולוגים בבלוג של דורפן והמאני-דיפרסיביים ברד קאפה, שוב יש מקום לדבר בו על הקבוצה, ולכן אני פשוט אשטח את דעותיי על מה שקרה בחודשיים האחרונים:
    *מאורעות הימים האחרונים של חלון ההעברות שימחו אותי מאוד. כן, הסגל לא מאוזן בשיט והיה צריך עוד בלם מלבד רוחו ואולי גם עוד קשר, אבל המסר שיצא היה ברור: נגמרו ימי ההסתפקות בבינוניות. הייתי סקפטי, אבל וודוורד הצליח להיפטר כמעט מכל השחקנים המיותרים (את אנדרסון אף אחד לא רצה, אבל כמה אפשר לבקש). קראתי באותם ימים הרבה הספדים על "רוח המועדון, הפכנו להיות סיטי" וכו'. מצטער, "הרוח של יונייטד" הביאה אותנו למינוי של מויס ולקטסטרופה של שנה שעברה. אין יותר פרגוסון, אין יותר לקנות את וידיץ' ואברה ב-10 מיליון פאונד ביחד ולקחת אליפות, צריך להתאים את עצמנו למציאות. חוץ מזה, לא מדובר היה במסע רכש ללא הבחנה, לכל אחד מהשישה שהגיעו יש מקום. חוץ מדי מאריה, מי שהכי מרשים אותי בינתיים זה הררה (כשהוא כשיר), נראה קלאסה של שחקן.
    *במיוחד שימחה אותי מכירתו של וולבק. לא שיש לי משהו נגדו, אני מאחל לו בהצלחה בארסנל ובינתיים הולך לו שם לא רע, אבל הוא סמל של כל מה שהיה משובש במועדון. עם כל ההילה של הכישרון שממש כל רגע הולך להתממש, הוא כבר בן 24, הוא היה איתנו און אנד אוף מעונת 2008/09, ואם לא יצא ממנו עד עכשיו יותר משחקן סביר עם סיומת איומה, כנראה שזה כבר לא יקרה בעתיד. מדהימה אותי הקלות שבה אוהדים שלנו היו מוכנים לוותר על וורלד-קלאס כמו ואן פרסי (שהפך לשק חבטות לאחרונה) בשבילו.
    *די מאריה משחק אצלנו. זה כיף להגיד את זה כמה פעמים ביום, ישר עושה טוב על הלב.
    *המשחקים עד כה-באופן די צפוי, ההגנה היא בית זונות, כשלא מספיק שגם ככה החומר שם די בינוני, הם גם מעזים להיפצע כל הזמן. אפילו פאדי מקנייר הצליח להיפצע אחרי שני משחקים נחמדים שלו. ההתקפה משובבת נפש לעיתים. עדיין לא באופן קבוע, אבל היו דקות נגד ווסטהאם (עד שאדון קפטן החליט להרוס) ולסטר (עד ש..עזבו) שהמשחק זרם ונראינו הכי טוב מאז אותם ימים קסומים בפתיחת עונת 2011/12.
    *צ'לסי וסיטי הן רמה מעל הליגה, ארסנל תסיים בטופ 4 כי ככה זה תמיד, מה שאומר שהולכת ומסתמנת עונה של אנחנו נגד ליברפול על המקום הרביעי. הם קבוצה יותר בריאה ומאוזנת, אנחנו נצטרך להסתמך על זה שמעמד "הקבוצה עם השחקן הטוב בליגה" עבר מהם אלינו.
    *הספר של רוי קין-האיש ממשיך לעשות נזק קודם כל לעצמו, הוא משמיד את המורשת שלו במו פיו ומקלדתו.
    *ואיך אפשר בלי הליצן הג'ינג'י. ראיתי את הראיון שלו בשבת (מצחיק שה-BBC קידמו את זה בתור "מויס שובר שתיקה", שבפועל כל התקופה הזאת הוא מקשקש לכל מי שרק פונה אליו), הוא עדיין לא מבין למה פוטר ועדיין בטוח ש"עשינו חיים קשים לבאיירן מינכן" זה הישג שצריך לשמור עליו בתפקיד. ובכל זאת, עושה רושם שהוא עומד לחזור בקרוב, כנראה לניוקאסל. ויום יבוא ונגיע לסנט ג'יימס'ס פארק. וסיכוי לא רע בכלל שנפסיד שם, כי אין ספק שאת זה הוא יודע טוב, לגרום לקבוצה נחותה להתמודד היטב נגד יריבה בכירה. ואז יתחיל פסטיבל ה"עשו לו עוול", "פיטרו אותו מוקדם מדי", "הוא עדיף על ואן חאל" וכו'. אז כבר מראש אני אומר-מזל שהאיש חסר המודעות העצמית הזה כבר לא אצלנו.
     
    Kompany, Wazza ו-golding אוהבים את זה.
  3. Wazza Member

    הצטרף ב:
    ‏3/10/11
    הודעות:
    1,405
    לייקים שהתקבלו:
    47
    מין:
    זכר
    Asoccer; כמה טוב שחזרת!

    בנוגע למשחק אתמול, מחצית שנייה טובה, לפחות לחצו, מה שהיה אמור להיות עוד במחצית הראשונה, אבל פשוט לא. לחץ זה דבר שכמעט ולא קיים אצלינו. למה לא ללחוץ מתחילת המשחק? הגול הראשון שספגנו היה אחרי לחץ של 10 דקות של ווסט ברום. יונייטד לא יודעת איך לעמוד נכון במגרש וללחוץ על היריב. ואן חאל חייב לעבוד על זה, העיקר הוא עובד על "פיזיות".

    הגולים שספגנו בכללי הם כהרגלם טעויות בהגנה. לא יודע מה יהיה במשחקים הבאים, כואב לי לחשוב על זה.

    ואן פרסי כבר מייאש אותי, הוא לדעתי כבר גמור כמעט, ייתן גולים פה ושם אבל לא יותר מידי.
    ינוזאי, יחד איתו היו החוליה החלשה אתמול. משחק פושר ומטה. וכמובן שגם מאטה, כרגיל לא עושה הגנה כמו שצריך ובאופן כללי איבד מהיכולת והבטחון שרגילים אליהם.

    נקווה לטוב במחזורים הקרובים.
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הררה חשוד במעורבות במשחק המכור של סראגוסה (כמו גאבי מאתלטיקו מדריד), יכול מאוד להיות שהוא יושעה לתקופה ארוכה.
     
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הבנתי שהוא קיבל כסף ומיד החזיר אותו, אבל הוא לא דיווח על העניין. בעייתי, קצת מזכיר את העניין באיטליה...
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,409
    לייקים שהתקבלו:
    25,809
    מין:
    זכר
    גם אמניקה היה חשוד ואולי אפילו הורשע בפנרבחצ'ה וזה לא הפריע לו לשחק בספרטק מוסקבה.

    מחר יראה אור באופן רשמי פרק נוסף באוטוביוגרפיה שיתייחס לדיוויד מויס.
    אתמול הוא כבר הודלף

    http://www.dailymail.co.uk/.../sir-alex-ferguson-did-not...

    פרגוסון טוען שבמאקרו מויס פשוט לא הבין עד כמה גדול המועדון הזה ובמיקרו הוא הטמיע משחק איטי, כהיפך הגמור למה ששוחק בתקופתו של פרגוסון.
    פרגי לא לוקח אחריות על מינוי וגם הודף טענות כאילו השאיר סגל מבוגר מדי ולא ריענן אותו בזמן.

    ציפיתי שפרגוסון לא יודה בטעויות
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,431
    לייקים שהתקבלו:
    4,733
    בהתחשב בכך שיונייטד הודיעה אז במינוי של מויס שההנהלה קיבלה פה אחד את ההמלצה של פרגוסון, ושאחד מהגלייזרים אמר שזה היה חיפוש מהיר מאוד, ושפרגי עצמו הודה שפשוט הזמין את מויס לביתו והודיע לו שהתפקיד שלו (ראיון? משהו?), נראה לי שפרגי מדבר שטויות. הוא היה איש הכדורגל הבכיר במועדון ובפער עצום, אני יכול להבין למה ההנהלה - שמורכבת ברובה מאנשים ללא ידע בכדורגל - הלכו על מה שהוא חשב לנכון. העובדה שפרגי עצמו מודה שהוא לא ידע מה קורה בעת שמויס פוטר, ברור שהספיק להם מינוי אחד כדי להבין שמנג'ר גדול הוא לא בהכרח בוחר מנג'רים גדול. אבל המינוי של מויס הוא לבטח על פרגי.

    לגבי הסגל שפרגי הוריש, בוודאי שהיו בו פגמים ברורים, אבל במקרה הזה אני נוטה יותר לצד שלו. זה היה סגל טוב ועם הכסף שעמד לרשותנו זה היה מצב לא רע בכלל למנג'ר חדש לרשת. תבוא, תבצע בקיץ הראשון את החיזוקים הנדרשים - שלושה שחקנים, לא יותר - ויהיה לך בסיס טוב מאוד לבנות עליו. תבוא, תתברבר ותקנה את פלאיני, ותקבל את יונייטד של מויס.

    לגבי יונייטד הנוכחית, אנחנו עדיין מחפשים את עצמנו. למה אני לא יודע, אבל המציאות היא שמכל הכוכבים הגדולים שלנו, מאטה חלש מאוד (ביום שני הוא היה מזעזע), ואן פרסי הלך לאיבוד, פלקאו דווקא מרשים (בכלל במשחק שלו) אבל עדיין לא בשיאו וכמובן שרוני מושעה. נשאר די מריה. אז התוצר הוא הרבה פחות מרשים. וכשההגנה משתנה כל הזמן, קשה לבנות רביעייה מהסוג שמסוג להיות גדול מסך חלקיו. ובואו נזכור שהחלקים ביום שני נעו בין גיל 19 ל-24. זו הגנה צעירה ביותר.

    ועדיין, אם מקבלים את זה שהעסק עלול להתקדם ב-baby steps, אני חושב שאפשר לראות בכך פעם משהו חדש. עצם זה שידענו להתמודד עם פיגור, לחצנו לקראת הסיום ונראינו כמו קבוצה שמסוגלת גם להפוך את התוצאה זה דבר חיובי.
     
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כתוב שואן חאל הציע, עוד לא כתוב שואלדס הסכים.
     
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,807
    לייקים שהתקבלו:
    18,621
    אנחנו כנראה ויתרנו עליו.

    לא ממש מחזיק ממנו, אם מיניולה היה מציג יכולת סבירה אני לא חושב שהוא היה מעניין אותנו בכלל. אבל אני לא מבין מה יש ליונייטד לחפש איתו (וגם לא מבין למה שהוא יילך לשבת שם על הספסל).
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אף אחד לא דיבר על להחתים אותו. סה"כ ג'סטה של ואן חאל כלפי שחקן שהחל את הקריירה אצלו וצריך עזרה.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  12. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    גם אם לא תחתימו אותו, זה כנראה נותן חותמת סופית על כך שהוא לא יגיע אלינו. לא יודע אם אנחנו ויתרנו עליו מסיבות מקצועיות/רפואיות או שהתנאים שהוא רצה לא התאימו לנו, אבל כמו שמניולה נראה הוא יכל לעזור לנו.
     
  13. Nani Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/07
    הודעות:
    14
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין צורך בו מקצועית,דה חאה כמה רמות מעליו...מקווה באמת שזה סתם ואן חאל בא לעזרת חבר
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,431
    לייקים שהתקבלו:
    4,733
    ואן חאל היה זה שהזניק את ואלדס לשער של ברצלונה לפני עשור ומשהו (לא שוואן חאל החזיק שם יותר מדי זמן מעמד בקדנציה הזו), כשהעדיף אותו על פני בונאנו ואנקה בגלל סגנון המשחק שלו - לא תקוע על הקו, נע קדימה וכו'. אין ספק שהוא מאוד שוער "ואן חאלי", אבל לא הגיוני להעדיף אותו (בטח אחרי פציעה) על דה חאה, ואני לא רואה מה יש לו לחפש כאן כשוער שני. לכל היותר, אם לינדגארד ממש רוצה לעזוב, אולי הוא יכול להיות ביונייטד כמה חודשים עד סוף העונה כדי לספק גיבוי לדה חאה ולחזור לכושר אחרי הפציעה. לא יותר.
     
  15. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,807
    לייקים שהתקבלו:
    18,621
    לפי הליברפול אקו, התנאים שנציגיו של ואלדז הציבו לא מתאימים לנו. רצה משכורת גבוהה מדי ואורך חוזה שלא תלויים במידת הכשירות שלו (או משהו כזה).
     

מצב נושא:
הנושא נעול.