פלפס, בולט או צוברי?

הנושא בפורום 'אולימפיאדת בייג'ינג 2008' פורסם ע"י Ampelmann, ‏21/8/08.

  1. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רוב השיאים שהוא שבר היו בכמה שניות יותר מהר מהשיא הקודם, אם תוריד את היתרונות של הבריכה לדעתי יש לו עדיין לפחות 5 שיאי עולם.
     
  2. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    אם אתה מאמין לאופניים ולא לאתלטיקה אז זה די מוזר, כי באופניים יש מאמץ הרבה הרבה יותר גדול, ועובדה שתופסים כל שני וחמישי מסוממים, אפילו יותר מהאתלטיקה.

    אבל אני מאמין להכל עד שלא יוכיחו אחרת.

    אני ראיתי את פלפס, אבל הוא לא עשה לי את זה כמו בולט. האישיות, הקלילות שהוא עושה את זה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/08
  3. Beitar Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/06
    הודעות:
    532
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פלפס גרם לי לקום כל פעם מחדש בשביל לראות את המשחים שלו, ולא הייתה פעם אחת שהצטערתי על כך - דרמה גדולה תמיד הייתה, בין אם בפוטו פיניש, בין אם בשחייה מרהיבה של פלפס ובטח כשיש שיאי עולם. העובדה שהוא מתמחה בכל כך הרבה משחים שונים (לפעמים 100, לפעמים 400 - והמעורב האישי ממחיש את השליטה הרחבה שלו) הופכת אותו ליותר מדהים לטעמי מבולט - אם כי גם ההישגים שלו (ב-100, 200 ו-100 בשליחים - ה"ספרינטים" שהם אותו סוג כולם לעומת פלפס) כמובן מרשימים. הלוואי ששני הבחורים האלו ימשיכו ככה, בתקווה שהם נקיים. לגמרי נקיים הם כנראה שלא, יש כל מיני חומרים לדעתי שהם לוקחים - אני מקווה שלא משהו רציני / חמור באמת, כי אם כן זאת תהיה אכזבה גדולה מאוד מבחינתי.
    לגבי צוברי, נקודת האור מהמשלחת הישראלית - אבל לשים אותו ברשימה אחת עם פלפס ובולט יהיה קצת מוגזם. מבחינתו, הוא עשה את ההישג הגדול ביותר באולימפיאדה הזאת, אבל עדיין לא היה קרוב להנאה שפלפס ובולט גרמו לי בשבועיים האחרונים.
     
  4. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    צוברי ללא ספק. אני דווקא לא אוהד גדול של ישראלים בד"כ, אבל ההישגים של בולט ופלפס כל כך מעוררי חשד וכל כך לא טהורים (גם אם יוכח שהם חוקיים, הדיון הציבורי סביבם מוריד הרבה) שקשה לי להתחבר אליהם. מבחינתי לראות את בולט רץ זה כמו לראות WWE-זה מהנה (אותי אישית WWE לא מהנה, אבל לצורך הדוגמא נגיד שכן), אבל ברור לך שמה שאתה רואה זה לא בהכרח האמת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/08
  5. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,214
    לייקים שהתקבלו:
    930
    לי את האולמפיאדה לא עשו לא בולט(שראיתי את כל הריצות שלו ונפעמתי מחדש כל פעם, בריצת ה400 שליחים אפילו זלגה לי דמעה קטנה של אושר עבור המדינה שלו) לא פלפס(שכל שחייה שלו זה דבר מרהיב, ראיתי רק חמישה מקצים שלו ובסיום כל אחד מהם הרעתי לו) וגם לא שחר צוברי(שברגע שהביא מדליה קמתי, הרעתי, צעקתי "יש", שרתי "צוברי, צוברי", התקשרתי לשתף בשמחה שלי הרבה אנשים) את האולמפיאדה בשבילי עשו 2 אנשים מדהימים שתרמו למדינה שלנו הרבה מאוד, צמד ספורטאים ענק שלא עשו שום הישג משמעותי בבייג'ינג 2008 אבל הנוכחות שלהם גם באולמפיאדה הזאת גם בגיל 34 עשתה לי את זה הכי הרבה: אלכס אברבוך ומיכאל קולגנוג, צמד ספורטאים ענק שאני אתגעגע אליהם.
     
  6. y56kh Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/08
    הודעות:
    1,357
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זאת האולימפיידה האחרונה שלהם אבל לא התחרות האחרונה שלהם (אצל אברבוך אני בטוח אצל קלגנוב די פחות)
    אבל למרות שהם עולים חדשים הם גאים לייצג את ישראל ויש להם פטריוטיות גבוהה יותר משל הרבה ישראלים וגם מכמה פה בפורום (לא נותן שמות ולא נכנס לויכוח על זה)
     
  7. samoel Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/07
    הודעות:
    2,517
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הבדיקות שעושים באופניים יעשו גם באתלטיקה התוצאה תהיה חמורה הרבה יותר, רק מלהסתכל על מבנה הגוף של האצנים הללו והיחס למהירות שלהם ברור לי שמשהו לא חוקי. חוצמזה דיברתי בעיקר לארמסטרונג בנושא האופניים.

    אני לא מבין מי שמתרגש מ-3 של בולט אמור בהרבה יותר להתרגש מה-7 של פלפס לא ככה? מה הקנה מידה בעצם? בכלל זה לא דבר שניתן כל כך להשוות ויש פה גם עניין של טעם וסגנון. ולהפך זה שכולם הגיעו יחד עם כל האלמנטים שהוזכרו פה למצב שהם שוברים שיאי עולם ומייקל שובר אותם עוד יותר(בעזרתו האדיבה של לייזאק כמובן) רק מגדיל מההישג שבתחרות שבה כולם מגיעים בשיא(לא כמו גאיי ולא כמו פאוול) פלפס מגיע עוד יותר נחוש. וגם לפלפס יש נצחון דחוק/שיפור דחוק ככה שהוא נותן הכל וגם יותר מבולט בעיניי.
     
  8. Mehmet Member

    הצטרף ב:
    ‏23/8/06
    הודעות:
    1,425
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פלפס עשה לי את האולימפיאדה הרבה יותר מבולט. סגנון הריצה והעובדה שלקח את כל הריצות שלו כל כך בקלות, זה נראה לי על אנושי מדי. בגלל זה קשה לי להצביע בשבילו.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    שמע, דבר ראשון ריצה עושה לי את זה יותר משחייה... אז בולט עשה לי את זה יותר מפלפס, נשבע לך... אני לא משקר... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
    דבר שני, פלפס נזקק להתעלות של שחיין אחר ונזקק להחלטה מעוררת מחלוקת של השופטים כדי להשיג את השאיפה שלו, בולט עשה זאת לבד, גם בשליחים היה זה שפתח את הפער והיה הגורם המרכזי לשיא עולם. 3 זהב, 3 שיאי עולם, גם עם רוח נגדית..... ופלפס..? יחד עם כולם בבריכה בעזרת בגד ים חדשני, משהו שלא היה לספיץ בזמנו.

    בקיצור, השיאים האלה בבריכה לא עושים לי את זה, באתלטיקה זה חי יותר, אמיתי יותר, השיא של מייקל ג'ונסון היה על אנושי, זה היה שיא מדהים, בולט מעל זה.
     
  10. y56kh Member

    הצטרף ב:
    ‏17/5/08
    הודעות:
    1,357
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הם פשוט שורפים מעט חומצה פיירובית לחומצת חלב וגם הם יכולים לסבול כמויות אדירות של חומצת חלב וגם יכולת יצור הATP שלהם מאוד גבוהה (תודה לכם לימודי אנטומיה-מצטער אם המושגים מסובכים מידי)
     
  11. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם במקום פאוול יש אצן ג'מייקני אחר אז אין להם שיא עולם, אני מבטיח לך.
    פלפס ניצח בבירור את המשחה מול קאביץ', ראו את זה בבירור כמה וכמה פעמים (היה גם איזה סרטו ביוטיוב שקבע נחרצות שפלפס נגע לפני קאביץ'.
     
  12. הפועל קטמון Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/07
    הודעות:
    109
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזו מין שאלה

    בטח שבולט תראו איך פלפס עשה את זה ואיך בולט. פלפס עשה את זה בקושי אומנם ניצח בכל הגמרים אבל יכל בחלק מהם גם לסיים במקום ה2(קאביץ) והשיאים של פלפס עוד שנה או אחרי שהוא יפרוש כולם ישברו תוך שנה לעומת השיאים של בולט שהוא עוד ישפר אותם ישארו לשנים ארוכות

    וחוץ מיזה אם בולט היה יכול הוא גם היה מנצח ב400 מטר 400 מטר שליחים 110 מטר משוכות וקפיצה לרוחק המאמן שלו כבר אמר את זה אבל באתלטיקה להבדיל משחייה אי אפשר להתחרות בכל כך הרבה הרבה תחרויות כי אז אתה צריך להתחרות 3 פעמיים ביום וגם נראה לי אסור לפי החוקה ובשחייה מותר
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/08
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    ברור שפאוול חלק מרכזי בשיא העולם, אבל זה לא שפאוול היה צריך לעשות שם קאמבק מטורף בשביל להביא את הזהב... את הזהב בולט הבטיח, 100 מטר המטורפים שלו הוא עשה, הזהב היה שלהם גם אם פאוול לא היה רץ.

    אני לא רוצה להוריד מערך ההישג של פלפס, למרות שאני עושה את זה, אבל שחייה לא עושה לי את זה בפן האישי, לכן בעיניי אין פה שאלה בכלל מי עשה את האולימפיאדה.
     
  14. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפשר לחשוב שפלפס לא נכנס לבריכה כל 5 דקות.

    מבחינתי האיש של האולימפידה זה פלפס. פשוט מדהים הבן אדם הזה והישג שלו עוד יותר.
    דבר ראשון, הניצחון של פלפס היה כשר לחלוטין. יש מספיק סרטונים שמוכחים את זה. דבר שני, עצם זה שפלפס היה רחוק מאייה אחת ממדלית כסף או קאמבק לא יאמן של שחיין אחר, מוכחים בעצם שפלפס אנושי, פלפס יכול גם להפסיד, מה שמעצים בעצם את גודל את ההישג שלו מבחינתי לפחות. לעומת זאת בולט, הוא פשוט היה על אנושי על המסלול. במאה הוא היה יכול לרדות יותר מה9.69 שלו אם לא היה מתחיל לחגוג 20 מטר לסיום, במאתיים הוא אומנם התאמץ אבל גם שם אני מאמין שהוא יכול לרדת עוד ובשליחים הוא בעצם פתח את הפער המשמעותי משאר הנבחרות ופאוול היה רק צריך לשמר את מה שבולט התחיל כדי לקבוע שיא עולם. מה שאני בעצם מנסה להגיד שלדעתי בולט לא נקי במאה אחוז. לא ניראה לי הגיוני שבן אדם שעד לפני חצי שנה בערך אף אחד לא שמע עליו, בן אדם שרק אתמול חגג יומלדת 22 יכול לנפץ ככה שיאי עולם אל אנושיים בכזאת קלילות. לדעתי היישג של בולט לא נקי ואם אני אתחיל עם התאוריות קונספירציה אז יכול להיות כמו שחלקכם טענו שקאביץ' ניצח את פלפב אבל הסינים שתקו כי הם רוצו שהאולימפידה שלהם תזכר כאולימפידה הגדולה בהיסטוריה אז אני יכול לטעון שיש משהו מלוכלך בהישג בולט אך הסינים שותקים ולא אומרים כלום כי הם רוצים שהאולימפידה שלהם תזכר כטובה בהיסטוריה ואיך היא תזכר כך אם הספורטאי שניפץ שלושה שיאי עולם אגדיים כמעט, לקח סמים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/08
  15. SeRgInHo Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/05
    הודעות:
    10,627
    לייקים שהתקבלו:
    20
    גם לי בולט עשה את זה יותר מאשר פלפס.
    בכלל, אומרים הישג מדהים, שמהישג מדהים. לדעתי זאת הייתה הפתעה גדולה אם הוא לא היה זוכה ב-8 מדלית. אז הישג - יכול להיות, אבל משהו בלתי צפוי ולא נתפס - ממש לא. כל זה כמובן ביחד עם הבגד ים, העמקת הבריכה ועוד כל מיני פריבלגיות שלא היו לשחיינים של השנים עברו.
    באתלטיקה אין חוכמות, אתה רץ אפשר להגיד יחף, הכל טבעי (ותפסיקו לדבר על חומרים ממריצים, כי גם פלפס לא בטוח נקי לגמרי).