נבחרת פורטוגל: תמיד שושבינה, לעולם לא כלה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2012' פורסם ע"י Muurad, ‏25/5/12.

  1. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    הייתה גם נבחרת פורטוגל לפני שהגיע נונו המשיח.
     
  2. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהוא דיבר על פורטוגל המודרנית (מהדור של פיגו, קושטה ופאולטה והלאה בתחילת שנות התשעים).
     
  3. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    הרבה אנשים לאחרונה מספידים את פורטוגל שלא בצדק לדעתי. אז נכון, הם הפסידו 1-3 בבית לטורקיה ולפי היכולת שהם מראים בשנים האחרונות הם צריכים ללכת בבושת פנים הביתה, בטח בבית שכולל את גרמניה והולנד, אבל דווקא כשהם נמצאים במעמד של אנדרדוג, אחרי שבשנים האחרונות הם היו פייבוריטים לזכות בכל תואר עם שחקנים כמו פיגו, דקו ורונאלדו בצעירותו, לדעתי הם יכולים להפתיע את כולם ולעלות מהמקום השני בבית. היום אני לא בונה על ניצחון. אפילו אם ספרד זכתה במונדיאל האחרון, לפי היכולת גרמניה היא המרשימה ביותר כבר כמה שנים ואם אף אחד מהם לא יזלזל, הגרמנים יעלו בקלות מהבית הזה. אני לא רואה את גרמניה מפסידה היום, אבל אני בהחלט יכול לראות את פורטוגל ורונאלדו מפתיעים את כולם ומוציאים תיקו או אפילו מנצחים את הולנד בהמשך.

    פפה הוא אחד מהבלמים הכי טובים באירופה, וחוץ מנבחרת ספרד, יש לו מקום בהרכב של כל נבחרת, אפילו של איטליה. יש לו את הגוף ואת הטכניקה להיות בלם מצוין, וביום טוב שלו הוא מסוגל לעצור כל שחקן בעולם - אפריל 2011 אז מוריניו שם את פפה בקלאסיקו כקשר אחורי "אנטי-מסי" זו דוגמה מצוינת לכך. הבעיה היא שהוא צריך לידו שחקן חכם ואחראי שקור רוח זה אחד מהמאפיינים הכי ברורים אצלו, וממה שראיתי אצל פורטוגל במוקדמות היורו ובמשחקי ההכנה, ברונו אלבש הוא לא ממש אחד כזה. אולי קרבאליו פרש מוקדם מדי מהנבחרת או שהסולחה בינו לבין בנטו הייתה צריכה להתבצע ישר, למרות שאחרי עונה כזו, אני לא יודע איך יכל קרבאליו לעזור לפורטוגל אפילו קצת. מצד שני, לפורטוגל יש בצד ימין גם את ז'ואו פריירה וגם את מיגל לופז שאני מחזיק מהם מאוד.

    הקישור זו לדעתי הבעיה הכי גדולה של פורטוגל. מיגל ולוסו היה שחקן ששמעתי את שמו לפני כמה שנים ודווקא שמעתי עליו דברים טובים, שהוא מסוגל להיות קשר גרזן אחורי מצוין, אבל לפי מה שראיתי ממנו בגנואה הוא ממש לא משהו מיוחד ואני לא יודע אם פורטוגל צריכה לסמוך עליו בקישור האחורי. גם מיירלש הוא לא שחקן שאני מצפה ממנו ליותר מדי, אבל הוא עדיין באנקר בהרכב והוא יכול להציע לפורטוגל הרבה. אבל שוב, מיירלש הוא לא דקו ולא רוי קושטה, ואסור לשחק אתו כאחד כזה כי רק נזק ייצא מזה. כמו ולוסו, גם שמעתי הרבה על מאוטיניו לפני כמה שנים, אבל אף פעם לא באמת התרשמתי ממנו במיוחד. הוא שחקן מאוד אינטליגנטי ויש לו מסירות טובות, אבל מפה ועד להיות שחקן מוביל בנבחרת שתנצח את הולנד או גרמניה זה פער שאני לא יודע אם מאוטיניו יוכל לבצע.

    רונאלדו בא עכשיו לאחר העונה הטובה ביותר בקריירה שלו עד כה. העונה בריאל מדריד הוא הפך להיות שחקן שבמשחקים מסוימים הקבוצה לא הייתה יכולה להסתדר בלעדיו, ורונאלדו סוף סוף הצליח לקחת את עצמו ואת הקבוצה כולה בידיים שלו ברגעים חשובים, ולהביס את היריב. אני לא חושב שאני צריך להגיד כמה רונאלדו לא הצליח להחזיק את כל פורטוגל בידיים שלו ביורו ובמונדיאל האחרון כשלא הלך, אבל אחרי עונה כזו, כל מה שרונאלדו צריך זה לבוא מנטליות ענקית (מה שהוא הוכיח שיש לו העונה בריאל) ולבוא בידיעה שאפילו שבלעדיו ההתקפה של פורטוגל לא תסתדר, הוא עדיין לא הכלי היחידי והוא כן יכול לקבל עזרה ממאוטיניו, מיירלש, נאני, פושטיגה ואחרים. בשורה התחתונה, רונאלדו כן יכול להנהיג את פורטוגל להצלחה.

    בקשר לחלוץ החוד, פושטיגה הוא חלוץ טוב מאוד עם קילריות, אך אני עדיין מעדיף שבנטו ייתן צ'אנס לנלסון אוליביירה הצעיר. לפושטיגה הייתה עונה טובה מאוד, וברוב חלקי העונה הוא סחב כמעט לבדו (קיבל עזרה בחודשים האחרונים מקרלוס אראנדה, מפרנקו סוקוליני ומאפוניו) את התקפת סראגוסה והציל אותה מירידה בטוחה. אבל שערים נגד אוסאסונה וחטאפה זה לא מדד גבוה מדי, והיו הרבה דיבורם לאחרונה על אוליביירה, אם הוא יקבל את הביטחון של המאמן אז אולי הוא כן יוכל להרשים. למרות זאת, לא באמת ראיתי אותו משחק ואני לא יודע אם הוא באמת יוכל לעשות את העבודה, אך אני מניח שעם עזרה מרונאלדו הוא לא יסתבך יותר מדי.
     
  4. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,069
    לייקים שהתקבלו:
    338
    הלדר פושטיגה הוא חלוץ סביר ותו לא, הוא מסמל מאוד את הבעיה של פורטגל ב15 שנה האחרונות, מחסור מחלוצים. הייתה לא עונה נחמדה בסארגוסה, עם 9 שערים אומנם, וכמה שערים יפים מאוד, אבל פושטיגה הוא חלוץ בינוני ביחס לרמות הגבוהות, שיכול לתת פה ושם הברקות ולא מעבר לכך.

    הוא אפילו לא פאולטה.

    אי אפשר להגיד שמספידים את פורטגל רק בגלל שתי משחקי ידידות, ולא לנצח את מקדוניה בבית, ולהפסיד 3-1 לטורקיה זה בהחלט מסמל על כושר רע ביותר, אלא גם על המוקדמות שפורטגל עלתה רק מהמקום השני בבית עם דנמרק הבינוניית, פורטגל כבר שנים לא נראת טוב.

    אני כן חושב שיש שם חבורה מוכשרת, ולא רק רונאלדו, אבל הבעיה הגדולה נמצאת על הקווים, לא מובן לי איך מדינה עם כל כך הרב מאמנים טובים בוחרת דווקא כשלון כמו פאולו בנטו הבינוני, או לפניו קרלוס קירוש.

     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,553
    לייקים שהתקבלו:
    1,237
    אתמול נאנו כמקווה איזן את רונאלדו ושני האגפים הופעלו. אבל בשביל לפתח משחק צריך היה גם לדאוג לחלוץ שני או קשר מתחת לחלוץ.
     
  6. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
  7. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    עד עכשיו צולבים את כריסטיאנו ביורו הזה. מדברים על מחנות בתוך הנבחרת, וזה דבר מפליא שמלבד פפה חברו מריאל מדריד, כולם עם נאני. אבל תכלס, עד עכשיו רונאלדו מאכזב ורק הורס לפורטוגל. ברור ששחקן כמוהו חייב להיות על המגרש, אבל הוא חייב להניח את האגו בצד. השנה הוא לקח אליפות עם ריאל בגלל שהוא הוריד מעצמו והבין שכקבוצה השמיים הם הגבול. בנבחרת הוא עדיין מתעקש ללכת עם הראש בקיר, ואם לא מספיק היכולת על המגרש, אז אחרי הניצחון על דנמרק היום הוא שוב הוציא משפט אומלל לתקשורת בעקבות הצעקות ?מסי מסי? לעברו.
     
  8. RiverPlate#35 Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    217
    לייקים שהתקבלו:
    12
    לזה שמעליי -

    עזוב, תן לו בינתיים להתעסק במסי, הוא חתיכת טיפש, תשובה של מפגר מה הקשר עכשיו מסי בקופה אמריקה באותו זמן?.., מה קרה? יוצאים עליו אז הוא מתחיל לדבר על מסי, זה יורו שם זה קופה אמריקה, מה הקשר? אלוהים יודע...
     
  9. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כשרואים את נאני בנחרת אני מבינים איזה סטאר קווליטי יש לו.

    חבל שהוא נהרס ביונייטד בגלל הרוטציות של פרגוסון.
    תעבירו אותו לקבוצה אחרת והוא השחקן המצטיין שלה.
     
  10. -sAndmAn- Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/11
    הודעות:
    361
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וכל זה על סמך משחק אחד
    פרגוסון לא עושה שום רוטציות לנאני, הוא שחקן הרכב פותח והמוביל של הקבוצה בהתקפה אחרי רוני

    הבעיה בנאני זה חוסר היציבות המטורפת שלו וזה שהוא לא מפסיק לעשות שטויות
     
  11. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על סמך זה שאני לא מפספס משחקים של הנבחרת ואני רואה איך הוא משחק.

    הוא עושה רוטציות עם יאנג ועם ולנסיה.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    ...
    זה לא שהתחזית של עומרי רחוקה מהמציאות, אבל מוטיניו בהילוך ראשון וחצי ועכשיו רונאלדו מתעורר וזה יכול להיגמר בסנסציה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_dance.Xxx
     
  13. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    אתה מאמין לי שאני מאושר להתבדות?

    אני חושב שההבדל המשמעותי בין התחזית שלי למציאות הוא שרונאלדו סוף סוף לוקח על עצמו את האחריות בנבחרת (עם כל הכבוד לנאני או מוטיניו שמבליחים פעם בשעה ונעלמים שוב). לדעתי הוא שיחק אתמול עוד יותר טוב מאשר מול הולנד. הוא ניהל את המשחק בצורה מרשימה והתנועה שלו לעומק פירקה את ההגנה הצ'כית פעם אחר פעם. ההשתחררות שלו לנגיחה בגול היתה אומנות לא פחות מאשר כל דריבל שלו.

    ליריבות הפוטנציאליות של פורטוגל בחצי יש הגנה מאוד מעורערת. מכיוון שגם ספרד וגם צרפת הן נבחרות גדולות הן יהיו מחוייבות לתקוף וזה עשוי לעלות להן ביוקר מול כריסטיאנו. מצד שני, ההגנה לא נראית טוב והצ'כים הביכו אותה כמה פעמים אתמול בהתקפות מהירות. הייתי אומר שכדאי אולי לוותר על אחד מהמגנים המאוד התקפיים של הנבחרת ולהעלות במקומו שחקן יותר הגנתי, אבל האופציה היחידה על הספסל היא ריקארדו קוסטה ואני מעדיף לעלות בעשרה שחקנים.
     
  14. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פושטיגה יחמיץ את החצי גמר.
    רק שבנטו יחליט לפתוח עם אלמיידה ולא עם נלסון ואני מאושר.
     
  15. Landon Donovan Member

    הצטרף ב:
    ‏9/10/06
    הודעות:
    1,410
    לייקים שהתקבלו:
    61
    נהדר, נהדר, נהדר. לא יכולתי לבקש בשורות טובות יותר.
    אני לא חושב שבנטו מאמין בנלסון בתור חלוץ פותח, בטח לא לאחר המשחק הלא רע בכלל של אלמיידה אתמול.